Nea Ion

Discutii despre seria 900 '78-'92

Nea Ion

Postby boga » 11 Aug 2008, 18:30

salutare

Asa cum imi propusesem, sambata 9 august am fost la Nea Ion. Vecin cu Liviu si mester priceput am reusit sa rezolv din problemele care le aveam si sunt foarte multumit:

- schimbat arcuri punte spate (un arc era slab si partea dreapta spate era lasata)
- schimbat filtru aer, benzina (le aveam la mine si daca tot eram la doftor ..)
- etansare capac termostat (imi curgea antigel)
- aerisit ambreiaj, reparatie levier pedala-pompa ambreiaj (tinea foarte jos, a umplut cu sudura gaurile ovalizate ale piesei dupa care a polizat si gaurit -> a iesit giugiuc)
- sudura capota (nu se potrivea pe sine, acum pica la fix - e boala la 900)
- verificate si stranse toate suruburile de la articulatii (aveam un clampanit pe dreapta acum e OK nu se mai aude nimic)
- in urma mai multor teste si reglaje la k-jetronic avionul merge brici! Nu intrerupe, nu am rateuri, dau talpa si se duce :) Mentionez ca aici am si eu un merit pt ca mi-am reglat amestecul cu analizorul de gaze de la ITP : 8) lamda=1.013, CO=0.4, noxe de euro 4, am analiza stampilata de la baieti daca nu credeti va scanez :D .. deci amestecul e BELEA!
- tot Nea Ion mi-a diagnosticat si alte probleme pentru care urmeaza sa ma pregatesc cu piese si timp ca sa le rezolv.

Ce vreau sa spun este ca omul indeplineste toate calitatile pe care trebuie sa le aiba un mecanic de saab 900 si credeti-ma ca am trecut pe la multi "mesteri" :) .. si anume: rabdare, rabdare, rabdare si apoi toate celelalte ..

Nea Ion cunoaste foarte bine masina asta ! Noroc cu Liviu si cu nouasutele lui maro la care i-a facut motorul, ambreiajul, schimbat cutia si muulte multe altele:) Postez si nr. de telefon dupa ce obtin acordul mesterului. Pana atunci vi-l dau la cerere in PM sau ma sunati pe mine sau pe Liviu.

Voi posta niste poze cu evenimentul de sambata tot in acest topic.

!Atentie! Aveti grija la REX pt ca eu mi-am luat-o :D (cainele de bombardament este a lui Liviu)
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby Edy » 28 Oct 2008, 08:16

Vezi ca ai ramas dator cu niste poze!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby boga » 29 Oct 2008, 16:33

da asa este .. :)
din cauza ca nu prea sunt incantat de modul cum sunt ele gazduite .. dar imi iau avant :)
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

tot nea ion

Postby dan_olo » 18 Nov 2008, 20:51

astazi am ajuns si eu intr-un final la nea ion, qm facut cunostinta si cu liviu, si dupa un prim diagnostic m-am apucat de comandat garnituri. Nu stau cine stie ce rau; 2-3 suduri pe ici pe colo, evident greu de ajuns la locurile cu pricina, am de schimbat garnitura de la capac culbutori, garnitura de la capac priza ambreiaj, eventual sa imi aeriseasca ambreiajul ca intra cam greu in viteza, de schimbat burdufurile de la planetare, si evident re-gresarea lor.
Daca tot ajung aici, mai am o intrebare: se recomanda sa imi spal motorul? eu am aprindere electronica.. o fi problema cu partea electrica daca o spal?

si in alta ordine de idei, am inteles de la nea ion, ca boga si-a cumparat niste furtunase pentru circuitul vacumatic mai de doamne-ajuta (dintr-un material care seamana mai mult cu plasticul decat cu cauciucul) asa ca : DE UNDE CUMPAR si eu furtunase pt circuitul vacumatic?
User avatar
dan_olo
Junior
 
Posts: 33
Joined: 30 Jul 2008, 14:22
Location: bucuresti/sibiu

Postby tony » 19 Nov 2008, 08:48

nu recomand sa speli motorul. exista riscul sa pateasca ceva computerul masinii. vezi ca exista in comert solutii tip spray sau pentru curatat motorul. pulverizezi pe motorul rece si apoi cureti cu o carpa umeda. repeti operatiune pana se curata. iti va lua ceva timp, functie de cat de murdar e compartimentul motor, dar e mai sigur.
sal
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby boga » 19 Nov 2008, 22:13

Salutare,
Eu mi-am spalat motoru' de cateva zile prima data de cand am masina :D .. era si cazul ca nu prea se mai vedea. I-am pus si furtune samco siliconate de la PFS atat pe vacuum cat si la turbo:
http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_472
am schimbat si alte componente de cauciuc coapte si anume prize de vacuum, scaune injectoare:
http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=105_448

Ca sa revin la spalat, s-a executat la spalatorie cu un degresant care il au ei acolo si cu jet de doua ori mai puternic decat se utilizeaza la exterior :D
A pornit la sfert fara probleme si eu imi recomand sa-l mai spal din cand.. asa vad foarte bine daca am vre-o garnitura dusa, un vacuum leak sau vre-un colier slabit.

In plus, arata mult mai bine asa curatel si cum imi place mie sa-mi mai bag nasul, ma murdaresc mai putin.

Electronica la mine e sub bancheta din spate dar cred ca un pic de pregatire inainte de spalare rezolva problemele si anume izolarea cu multe pungi de plastic si elastice de borcan a delcoului si computerului + gura de intrare in filtrul de aer. Cat despre solutia de sters motorul cred ca eu as fi avut nevoie de 10Kg la stratul 2 degete pe care-l aveam :D
Succes!
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Terminat la nea Ion pe 2008

Postby dan_olo » 24 Dec 2008, 10:18

Am terminat cu masinuta in service, deci e din nou pe sosele. De multumit, sunt f multumit, dar, odata rezolvate problemele de uleiuri, acum mi-a dat liviu alta bomba, Nu mai intra turbo :((. dar pentru acest :(( am deschis subiect nou, ca am pierdut oleaca timpul noaptea si am mai citit chestii. Asa ca am nevoie de ajutor! *(cititi in post).

In rest, Sarbatori fericite si toate cele bune la anu'.

(pt saab la anul se anunta un eventual vopsit, si un schimbat de pivoti la finalul lui ianuarie.)
User avatar
dan_olo
Junior
 
Posts: 33
Joined: 30 Jul 2008, 14:22
Location: bucuresti/sibiu

nea ion

Postby Adi Africa » 16 Jun 2009, 08:05

sa-teleg ca nea ion e specialistul in modelul 900,daca da va rog dati-mi si mie o adresa un nr. de telefon, ceva...ma intereseaza cineva care se pricepe la saab, sau care-i sensibil la marca ca de alfel la noi, se pricep toti la mecanica , fotbal si politica, dar cum zicea p.tutea-romanul se crede buricul pamintului si le stie pe toate
Adi Africa
Nou venit
 
Posts: 14
Joined: 26 May 2009, 10:49
Location: Bucuresti

Postby dan_olo » 16 Jun 2009, 18:12

ti-am dat nr pe mess
User avatar
dan_olo
Junior
 
Posts: 33
Joined: 30 Jul 2008, 14:22
Location: bucuresti/sibiu

nea ion

Postby Adi Africa » 22 Jun 2009, 23:20

salutare
am fost pe la nea Ion, mi-a placut omul cu pricina, ceea ce e mai important zic eu, este ca ne-am placut reciproc, am descoperit ca vem si pasiuni comune , merci mult pentru nr. de telefon
Adi Africa
Nou venit
 
Posts: 14
Joined: 26 May 2009, 10:49
Location: Bucuresti

piese de schimb

Postby Adi Africa » 22 Jun 2009, 23:24

pentru interesati saab 9000-la dezmembrari pe stinga dupa rimnicu -sarat, masina are multe de luat, genti originale, tapiterie de piele neagra si c-am completa la motor, articulatii-vedeti care aveti nevoie
Adi Africa
Nou venit
 
Posts: 14
Joined: 26 May 2009, 10:49
Location: Bucuresti

Re: Nea Ion

Postby Edy » 01 Apr 2010, 18:38

In sfarsit acum am drum sa ajung in zona pe la Ramnicu Sarat si o sa trec si pe la parcul de dezmembrari sa vad saabul ala! Sper sa fie model dupa 1994 ca sa si am ce lua de pe el!
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti


Return to SAAB seria 900

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest