Page 1 of 1

EGR - Exhaust gas recirculation

PostPosted: 23 Jan 2009, 13:00
by dan_olo
sistemul meu de egr este in felul urmator:
Image.
Pentru cei care nu-l pricep pe Shakespeare, ma intereseaza unde naiba se duce furtunasul care iese din valva nr.8, si eventual ce d-zeu este valva aia, pt ca are minusculul pret de 250 de dolari.

In caz ca la voi EGR-ul este altfel cablat (am auzit si de variante fara nicio valva intermediara(8)), va rog bagati o schema, sau o poveste despre cum e valva de EGR (1) legata de galeria de admisie. Asta din urma are 3 prize de vacuum, respectiv 2 pozitionate superior in aval de clapeta de la acceleratie si una in amonte (inainte) pozitionata in partea de jos, cam pe unde indica sageata de la nr (13).

PostPosted: 23 Jan 2009, 22:43
by george.mares
Salut,
Sper sa iti fie de folos
(saab 9000? esti pe topic de 900)
Image
Image
Daca pozele iti sunt de folos si mai ai nevoie de ceva iti stau la dispozitie.
:wink:
p.s.: scuze de poze ca sunt postate mici, dar se pot mari pana scrisul devine lizibil...

Yeap, 9000 pe 900

PostPosted: 24 Jan 2009, 10:37
by dan_olo
1) Masinuta mea a rezultat in stil dulce romanesc. Initial a fost adusa cu motor 8v, NA (normally aspired), si apoi, in urma unor fisuri "haioase" in carburatoare, a dormit linistita vro 8 ani. Dupa asta, s-a ivit oportunitatea achizitionarii unui saab 9000 bushit rau de tot. A rezultat operatia frankenstain si din doua masini a iesit una. Cei care au facut transplantul (in mod haios de altfel) au fost niste oameni care aveau ceva veleitati pe Volovo, dar au facut o treaba minunata. Cert e ca a rezultat aceasta masinuta, care in talon este trecuta ca fiind 9000, si care are toate caracteristicile de 900. deci, DA. sunt intre doua forumuri pe probleme tehnice. de exemplu piesa enuntata mai sus, (8)-ul, nu a recunoscut-o aproape nimeni (inafara de cei de la augusta-motors, care si ei s-au chinuit destul pana au gasit-o).

2) De unde ai luat print-screen-urile? Ca pare un softulet interesant.

3) multumesc, o sa incerc sa ma uit la ele cu atentie, si cred ca imi pot lua niste idei. In caz ca nu imi da idei, probabil o sa elimin pur si simplu EGR-ul, si asta e.

PostPosted: 24 Jan 2009, 10:45
by dan_olo
cel mai probabil ar trebui sa trec pe schema nr.1 pe care ai trimis-o. singura problema este ca la mine valva de egr, are 2 prize de aer. => daca aleg sa merg pe diagrama aia, atunci va trebui sa inlocuiesc valva de egr, si sa iau una "without catalytic converter). alta aiureala e ca masina "donoare" evident era cu catalizator, si cu senzor lambda, etc, care nu a a mai aparut si pe masina mea. hrr. dar DA ma ajuta mult de tot diagramele.

PostPosted: 25 Jan 2009, 16:13
by george.mares
salut,
am facut rost de 2 buc software: EPC (electronic parts catalogue) si WIS (workshop information system)
sa iti pot da schema exacta trebuie sa imi spui exact ce motor ai.

PostPosted: 26 Jan 2009, 09:10
by dan_olo
Cool. WIS l-am downloadat si eu pe parcursul weekendului, doar ca este NG900, care nu e cazul la mine, ca nu-s new generation.
Motorul meu este B202 si/sau B202M (asa l-au trecut in talon).