Ceck Engine Light din senin, masina functioneaza perfect

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Ceck Engine Light din senin, masina functioneaza perfect

Postby raducumucu » 30 Aug 2010, 10:16

Sambata ma intorceam de la peste, iar in apropierea Bucurestiului, ne-am hotarat sa facem un mic ocol (veneam dinspre Giurgiu si am zis sa mergem pana la Mihailesti sa mancam niste mici la un birt unde mergem noi des, in fine...) Ideea e ca din cauza ocolului, combustibilul initial calculat ok + o mica rezerva, a intrat pe zona rosie. Am mers ceva pe "rosu", dar nu ar fi fost prima data. DTE era aprox 50 km, deci era in ordine pana in Bucuresti unde as fi alimentat din nou. Oprim la birtul cu pricina, ne ospatam si ne intoarcem la masina sa plecam spre Bucuresti. Mentionez ca afara erau peste 40 de grade la nivelul solului si peste 35 in aer. Era incredibil de cald. Pronesc masina si ii dam bice. Merg lejer, nu ii dau talpa ca sa nu raman cu curul in drum. Dupa 5-6 km numai ce vad dintr-o data un check engine light, portocaliu, fara niciun mesaj pe sid, si fara nicio modificare in functionarea masinii. Ajung acasa, verific toate tipurile de lichid si uleiul. Totul ok. De auzit se auzea ok, nimic deosebit. Becul tot aprins.

Urc in casa, citesc pe forumul international ca ar putea fi de la emisii sau de la pompa de benzina, care sta scufundata in combustibil, acest combustibil actionand ca un lichid de racire. Neavand benzina in rezervor, pompa nu se mai raceste si astfel, incalzirea ei, da un cod de eroare. Adoua chestie pe care o banuiesc, ar putea fi de la praful de pe coclaurii pe care am mers eu la peste...am curatat debitmetrul si am scos si bateria sa resetez eroarea. sa vedem daca reapare.

Daca cineva are vreo idee, astept sugestii. Merci
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: Ceck Engine Light din senin, masina functioneaza perfect

Postby tony » 30 Aug 2010, 10:28

Eu am patit-o din cauza pompei de benzina, in sensul ca am mers pe rezerva la temperaturi de cca. 35 grade si cand am alimentat s-a blocat pompa. Care, evident a trebuit inlocuita. Sfatul a fost sa nu merg niciodata sub jumatatea rezervorului mai ales in conditii de canicula.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Ceck Engine Light din senin, masina functioneaza perfect

Postby raducumucu » 30 Aug 2010, 11:22

aha, deci e o mare posibilitate asta cu pompa.
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: Ceck Engine Light din senin, masina functioneaza perfect

Postby hashwood » 09 Dec 2010, 01:04

nu cred ca are cum sa fie de la pompa, eu merg des cu rezervorul gol, si nu am avut niciodata CEL de la pompa. Pompa originala s-a stricat, si am schimbat-o. Din ce am vazut racirea ei se face prin trecerea benzinei prin ea, dar recunosc, mi-a mai spus un prieten cu experienta ca racirea se face de benzina din rezervor. Acum in ambele variante, benzina putina, caldura multa afara, inseamna caldura si mai multa in pompa ceea ce nu e bine deloc.
Pompa mea veche a tinut 200k si n-a prea stat ea asa mult "scaldata" in benzina (ca sa zic asa). Aducandu-mi aminte mai mult cum era pompa, chiar pot sa fiu convins ca nu are ce sa ii spuna Trionic-ului despre temperatura ei.

Cel mai simplu era sa pui un tester (ELM327) si vedeai exact de la ce a fost eroarea. La mine CEL intermitent a fost de la DI Casette, dar poate sa fie foarte bine de la orice problema de aprindere, si deci chiar si de la benzina proasta.
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24


Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron