Ulei Saab 9-3 2.0T

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 13 Nov 2011, 18:31

Salut, am un saab 9-3 din 2003 2.0 T benzina, timp de vreo doua luni de la achizitie nu am avut probleme(nivelul uleiului era normal, motorul era curat ziceai ca e nou uleiul), dar acum cand am facut un drum din romania in belgia, prin austria cand am oprit m-am trezit cu putin fum iesind de sub capota, cand am deschis capota, fumul parea sa iasa de undeva din spatele motorului...(a iesit putin... aprox 5 secunde si gata) am incercat sa vad ce si de unde... dar nu am observat nimic... (inainte de asta... prin ungaria cred... cand m-am oprit sa alimentez am simtit un miros ciudat de ulei adus de ventilatia de la AC ) Cand am ajuns prin germania, m-am oprit in parcare, la fel... iarasi ceva fum, am deschis capota.... a iesit cateva secunde apoi numai.... am mai stat cu motorul asa... 3-4 min... nimic... am mers la baie cand m-am intors si am vrut sa plec am vazut cateva picaturi de ulei jos... si atunci am sesizat ca sunt de la mine... am controlat uleiul... jorja nu atingea in ulei... (dar in bord nu a aparut nici un martor nimic, totul era normal, motorul functiona normal, nu scotea fum, mergea regulat, nici un zgomot ciudat.... nimic..) am pus in primul peco 1 litru de ulei si jorja tot nu atingea .... in cele din urma am ajuns la destinatie in belgia, motorul merge normal, nici un martor aprins in bord... nimic.. la ce ma pot astepta cand merg la service? pe unde ar putea da... pompa de ulei este in baie ca la toate masinile nu? ar putea da pe la filtru de ulei?
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby Mihai » 13 Nov 2011, 19:13

Filtrul de ulei e in fata motorului.
In spatele motorului e turbina. Posibil sa piarda ulei pe la vreo conducta de ulei si sa ajunga pe turbina foarte incinsa.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 13 Nov 2011, 19:39

Mihai wrote:Filtrul de ulei e in fata motorului.
In spatele motorului e turbina. Posibil sa piarda ulei pe la vreo conducta de ulei si sa ajunga pe turbina foarte incinsa.

ahaaa... e posibil sa ai dreptate, cand am mers incetu din germania pana in belgia... cand am ajuns in belgia nu a mai iesit.... probabil nu am mai fortat turbina ca am mers incetu... si nu a mai dat ulei afara..... sper sa nu fie grav...
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 28 Nov 2011, 20:45

masina e la service, la reprezentanta saab in belgia, problema e un semering dintre motor si cutia de viteze, costa in jur de 80 de euro plus manopera si ulei schimbat in motor si cutie = @ 700 euro.... cam mult... nu ma asteptam sa am probleme de astea deja.. dar asta este... nu pot sa merg cu ea asa sa o fac in romania unde as putea sa ies poate mai ieftin ca daca stric ambreajul... intra ulei acolo pe disc.. patineaza si .... dupa aia ma costa 2000 probabil sa fac si ambreajul.. o fac aici.. sper sa nu mai apara probleme... si gata...
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby tony » 28 Nov 2011, 21:47

Ce zici tu, Alin, e un defect de fabricatie care, din cate stiu eu a aparut la unele modele fabricate 2002-2004 cu tipul tau de motor. In rest, drumuri bune si nu te speria :wink: ca e rezistenta. Sa ma corecteze cineva daca gresesc :roll:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby Edy » 29 Nov 2011, 11:11

Da, asa este, problema este generala iar acum ca l-ai schimbat poti sa iei linistit piatra de pe inima! Operatia a fost asa de mult pentru ca ai facut service-ul in Belgia; cred ca la Cobalcescu sau Nordic ar fi costat operatia muuuuult mai putin.
In alta ordine de idei, fratilor, cel putin odata pe saptamana verificati uleiul si lichidul de racire - nivelurile - sau la drum lung. De asemenea urmariti temperatura in bord; eu nu imi faceam griji ca na...SAABurile sunt indestructibile.. :D ; practic asa este dar doar daca ai grija de ea.
Eram in trafic bara-la-bara in jegul de Bucurest si observ ca odata sare apa la 110 grade! Am inghetzat! Am oprit motorul imediat si am stat cu avariile 2-3 minute apoi am pornit repede pana pe o strada in lateral. Un furtun de evacuare era rece iar cel de intrare frigea deci era clar ca s-a blocat termostatul. Cine stie ce se intampla daca nu aruncam din candin cand un ochi pe ceasul de temperatura...
Altfel, masina mea nu a consumat gram de ulei in 100000 de km si de la ultimul schimb in 2000 de km a disparut un litru si ceva!!! Noroc ca verific uleiul saptamanal, altfel calam motorul! Becul la ulei se aprinde de obicei in ultimul moment, atunci cand e prea tarziu! Cand am observat lipsa de ulei, am dus masina la Nordic pentru investigatii si am descoperit aceeasi problema cu simeringul acela!
Verificati lichidele masinii saptamanal si feriti-va de belele! Deseori pentru un rahat de termostat de 35 de lei ajungi sa faci reparatii cu un cost de 1000 de ori mai mult.
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 29 Nov 2011, 16:28

ok :) sper sa nu mai am probleme, mai am de schimbat un butuc, ca e stircat senzorul din rulment si discurile de frana pe fata, stie careva niste preturi sau sa ii contactezi pe baieitii de la reprezentanta? discurile as vrea sa fie ventilate. Butucul in belgia costa undeva la 400 euro parca, nu mai retin exact o sa ii intreb iarasi.
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 29 Nov 2011, 16:31

multumesc de replay-uri, o intrebare... becul de la ulei cand se aprinde? :?: imi lipseau vreo 2 litri si de toti sunt 4 si ceva parca... si nu imi indica nimic in bord... :shock:
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby bullet » 29 Nov 2011, 16:36

Cand pui contactul, se aprinde becul de la ulei ?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 29 Nov 2011, 16:43

bullet wrote:Cand pui contactul, se aprinde becul de la ulei ?

da, cand pun contactul becul se aprinde, functioneaza.
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby MagicPenguin » 29 Nov 2011, 17:01

CezarAlin wrote:multumesc de replay-uri, o intrebare... becul de la ulei cand se aprinde? :?: imi lipseau vreo 2 litri si de toti sunt 4 si ceva parca... si nu imi indica nimic in bord... :shock:

La B207R sunt 6 litri de ulei.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby talladega » 29 Nov 2011, 21:48

Eu un singur lucru nu inteleg...de ce a trebuit sa schimbi uleiul in cutie?ca doar nu comunica uleiul din cutie cu cel de motor.Sau gresesc eu cumva?
Poate ma lamuriti!
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby Mihai » 30 Nov 2011, 13:38

Pentru ca atunci cand se schimba semeringul se da cutia jos. Si nu are rost sa pui uleiul vechi.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

Postby CezarAlin » 30 Nov 2011, 18:00

exact, o sa dea cutia jos si au zis ca o si desfac sa vada daca sunt probleme in interior. le-am precizat ca a doua intra putin mai greu cate o data... si au zis ca daca tot o dau jos o sa faca o constatare. si e normal odata ce o desfac sa puna ulei nou, cred... cine stie de cand nu o fi schimbat... masina am cumparat-o acum 2 luni din germania.
saab aero 9-3 2.0T 2003
User avatar
CezarAlin
Invatacel
 
Posts: 78
Joined: 18 Sep 2011, 13:02

Re: Saab 9-3 2.0T

Postby adrian93 » 01 Jun 2012, 13:40

am si eu un saab 93 vector 2.0t 175 cp.si o scurta intrebare am spalator de farurii dar nu stiu cum functioneaza nu gasesc butonul de pornire,ma ajuta cineva
adrian93
Nou venit
 
Posts: 13
Joined: 01 Jun 2012, 12:46

Next

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron