Page 3 of 3

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

PostPosted: 13 Aug 2012, 21:51
by MagicPenguin
manolodsv wrote:pentru 1.9 diesel asta 8100 X-cess 5W-40 parca are si codul pentru SAAB - OPEL/GM Diesel LL B-025

8100 X-cess 5W40 are norma de diesel
8100 X-clean 5W40 are norma dexos2 care suplineste LL A si LL B. Practic merge si pe diesel si pe benzinar.
GM-OPEL dexos2TM (replaces GM-LL-A-025 & B-025) under n° GB2B0325011

Acum ar trebui sa trec pe la casieria Motul... :roll:

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

PostPosted: 14 Aug 2012, 00:19
by Gabilsson
MagicPenguin wrote:...


Pe lista ta nu apar nume grele care, culmea sunt recomandate de SAAB. Eu nu am vazut pe lista recomandarilor Motul sau RedLine? Nu am verificat niciodata pretul pentru 4-5l de Motul dar RedLine este cel mai scump din cate am vazut.
Inteleg punctul tau de vedere si iti multumesc pentru informatii! Intrebarea care persista este: daca motoarele pe benzina sunt la fel in proportie de cca. 99% de ce pretentiile vis-a-vis de uleiuri sunt atat de diferite de la un producator la altul?

Re: Ulei Saab 9-3 2.0T

PostPosted: 14 Aug 2012, 02:00
by MagicPenguin
Din cate stiu eu, SAAB recomanda Genuine SAAB/GM sau Mobil 1 care este pe lista. De asemenea, din ce am citit, uleiul branduit SAAB/GM este fabricat tot de Mobil 1. Pentru motorul tau recomanda altceva?

Este foarte mult spus 99%. Compresia este diferita de la motor la motor, regimul de turatie, chiar si regimul termic; de-a lungul timpului s-au folosit pentru componente diferite tipuri de aliaje care sunt atacate de anumiti detergenti din uleiuri... Principiul de functionare e acelasi, dar diferentele sunt destule. Din ce am citit, chestia asta cu uleiurile OEM a pornit de la faptul ca standardele existente la momentul respectiv erau prea generale si nu se putea face o diferenta clara intre uleiuri. Producatorii au preferat apoi sa dezvolte motoarele folosind uleiuri cu anumiti detergenti facute special pentru ei si denumite cu anumite standarde. Astfel un ulei pentru anumite motoare poate avea detergenti atat de puternici incat pot distruge compresia din alte motoare.

Because of the need for motor oils with unique qualities, many modern cars for the European market will demand a specific OEM-only oil standard.


Eu am rezumat in cateva cuvinte; povestea e lunga si nici eu nu stiu toate detaliile... Daca vrei date mai exacte despre standarde recomand wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil in special capitolul OEM standards divergence si car bible http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html unde este chiar un capitol despre depunerile frecvent intalnite in motoarele SAAB 2.3T.