Probleme motor

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Re: Probleme motor

Postby Mihai.Alex » 16 Nov 2012, 19:00

Nu nu, la mine accelereaza normal, doar ca primii 2-3cm pe care ii apesi nu se intampla nimic si pedala nu-ti da niciun feedback, dupa aceea pedala devine tare, dar de accelerat, accelereaza normal, nu am patit niciodata ce ai postat tu.

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: Probleme motor

Postby MagicPenguin » 16 Nov 2012, 19:07

Practic iti da senzatia ca abia dupa 2-3cm se tensioneaza cablul de acceleratie.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Probleme motor

Postby Mihai.Alex » 16 Nov 2012, 19:37

Exact :D .

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: Probleme motor

Postby avalonu4ever » 20 Jan 2013, 22:04

Salutare tuturor si va cer ajutooor! am saab 9.3, 2.2tid, 125cp, an 2003, 190000km cu pb motor.....am avut pb cu valva egr (am fost la tester)nu se accelereaza mai mult de 2700 t. am curatat-o dar nimik..indicatorul de motor apare doar in romania.stau 2-3luni in ro restul in strainatate.... (motorina in opinia mea) iar cel mai nou lucru... mult fum alb si nu se accelereaza, se aude un suierat cand accelerez.... cand a inceput sa faca figuri am obs catalizatorul inrosit, tot sist. esapament infierbantat peste masura si mirosea a ars. nivel uleiul si lichid racire ok .... sunt si alte pers care au avut probleme similare? ce-i de facut?
avalonu4ever Bistrita
Saab 2.2 Tid, 2003, 125 cp
avalonu4ever
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 20 Jan 2013, 21:18

Re: Probleme motor

Postby Gabilsson » 20 Jan 2013, 22:36

Nu ai postat unde trebuia! Posteaza la Saab 9-3 SS/SC pt ca pe aici intra mai putini posesori de masina ca a ta!
AERO 2002
Image

|˙˙ʇǝuɹǝʇuı ǝɥʇ uo ʇxǝʇ uʍop ǝpısdn ɯopuɐɹ pɐǝɹ noʎ :ǝɯıʇ ǝǝɹɟ ɥɔnɯ ooʇ ʎɐʍ ǝʌɐɥ noʎ ןןǝʇ oʇ ʍoɥ˙˙˙
Gabilsson
Senior
 
Posts: 186
Joined: 15 Jul 2012, 23:25
Location: Kristianstad

Probleme motor

Postby danezu » 21 Jan 2013, 07:42

Verifica furtunele de la turbo si toate furtunasele de pe la vacumuri, mai ales ca ai suierat!

Bafta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Probleme motor

Postby avalonu4ever » 21 Jan 2013, 14:21

danezu wrote:Verifica furtunele de la turbo si toate furtunasele de pe la vacumuri, mai ales ca ai suierat!

Bafta!


Sent from my iPhone using Tapatalk


mersi, o sa va tin la curent cu problema mea :roll:
avalonu4ever Bistrita
Saab 2.2 Tid, 2003, 125 cp
avalonu4ever
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 20 Jan 2013, 21:18

Re: Probleme motor

Postby ionurt saab » 22 Jan 2013, 00:38

avalonu4ever wrote:Salutare tuturor si va cer ajutooor! am saab 9.3, 2.2tid, 125cp, an 2003, 190000km cu pb motor.....am avut pb cu valva egr (am fost la tester)nu se accelereaza mai mult de 2700 t. am curatat-o dar nimik..indicatorul de motor apare doar in romania.stau 2-3luni in ro restul in strainatate.... (motorina in opinia mea) iar cel mai nou lucru... mult fum alb si nu se accelereaza, se aude un suierat cand accelerez.... cand a inceput sa faca figuri am obs catalizatorul inrosit, tot sist. esapament infierbantat peste masura si mirosea a ars. nivel uleiul si lichid racire ok .... sunt si alte pers care au avut probleme similare? ce-i de facut?

salutare tuturor! ai punctat foarte clar..aceeasi chestie o intampin si eu cu saab-ul meu cu motor de 1.9 tid de 150 de cai..te rog sa ma tii la curent daca mai afli cate ceva! ..sper s-o rezolvam cat mai curand ca pe mine ma deranjeaza foarte tare cand ies la depasire..isi ia greu avant..cu respect! astept solutii!..multumesc anticipat
ionurt saab
 
Posts: 2
Joined: 21 Jan 2013, 14:43

Re: Probleme motor

Postby MagicPenguin » 22 Jan 2013, 03:42

Oameni buni, cu tot respectul, daca aveti probleme atat de grave/deranjante/accentuate, de ce nu faceti macar o diagnoza cu Tech2 (nu alte scule!) la un service care stie cu ce se mananca motoarele astea? Eu nu as putea sa mai merg linistit cu masina dupa ce mi-am vazut galeria de evacuare rosie in conditiile in care masina nici nu ajunge la 3000rpm. Pe forum toata lumea va poate recomanda diagnoza (daca nu e Tech2 e cam degeaba)/verificare EGR/verificare furtune, iar in cazul lui ionurt saab, daca mergi subturat, risti sa spui "pa" si filtrului de particule. Zic si eu... :roll:

Va rog pe amandoi (avalonu4ever si ionurt saab) sa completati datele masinilor voastre in semnaturi si sa adaugati la profile localitatile din care sunteti.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Probleme motor

Postby Gabilsson » 23 Jan 2013, 00:22

Catalizatorul se incalzeste foarte tare in mod normal dar poate trece de temperatura de lucru daca in el ajunge combustibil care nu a ars in cilindri si arde in catalizator. Asta inseamna ca ai prea mult combustibil in raport cu aerul in cilindri (amestec bogat daca traduc din engleza) Prea mult combustibil nu cred ca primesti deci ramane ipoteza cum ca primesti prea putin aer in motor. Cu alte cuvinte probabil se pierde pe undeva sau nu este impins de catre turbina. Sunt un milion de cauze pt asta dar ceea ce mi se pare ciudat este: de ce nu reactioneaza sonda lambda? Nu ti se aprinde nici un martor in bord?
Last edited by Gabilsson on 23 Jan 2013, 22:46, edited 1 time in total.
AERO 2002
Image

|˙˙ʇǝuɹǝʇuı ǝɥʇ uo ʇxǝʇ uʍop ǝpısdn ɯopuɐɹ pɐǝɹ noʎ :ǝɯıʇ ǝǝɹɟ ɥɔnɯ ooʇ ʎɐʍ ǝʌɐɥ noʎ ןןǝʇ oʇ ʍoɥ˙˙˙
Gabilsson
Senior
 
Posts: 186
Joined: 15 Jul 2012, 23:25
Location: Kristianstad

Re: Probleme motor

Postby avalonu4ever » 23 Jan 2013, 14:09

Gabilsson wrote:Catalizatorul se incalzeste foarte tare in mod normal dar poate trece de temperatura de lucru daca in el ajunge combustibil care nu a ars in cilindrii si arde in catalizator. Asta inseamna ca ai prea mult combustibil in raport cu aerul in cilindrii (amestec bogat daca traduc din engleza) Prea mult combustibil nu cred ca primesti deci ramane ipoteza cum ca primesti prea putin aer in motor. Cu alte cuvinte probabil se pierde pe undeva sau nu este impins de catre turbina. Sunt un milion de cauze pt asta dar ceea ce mi se pare ciudat este: de ce nu reactioneaza sonda lambda? Nu ti se aprinde nici un martor in bord?


Nu se aprinde absolut nici 1 martor in bord, abia azi noapte am reusit sa o aduc din locatia de unde am ramas in pana (1000 km dus-intors) si azi ma ocup de ea. am intrebat mai multe persoane despre problema mea si toata lumea imi spune ca turbo e de vina. axul poate fi descentrat si trece uleiul din motor prin turbo in catalizator rezultand lipsa de putere si fumul alb. oricum ma ocup astazi de ea, o pun pe tester, vad daca imi da ceva erori. apropo.... unde as putea gasi manualul de mecanica pt saab 2.2 tid? m-ar ajuta foarte mult! ms mult
avalonu4ever Bistrita
Saab 2.2 Tid, 2003, 125 cp
avalonu4ever
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 20 Jan 2013, 21:18

Re: Probleme motor

Postby avalonu4ever » 25 Jan 2013, 13:33

am gasit problema :!: turbo cum ma asteptam... axul descentrat deci singura solutie este sa skimb turbo care costa in jur de vreo 700 eur nou sau 250 eur la mana a 2a . pe tester n-am bagat-o inca fiindca stiu sigur k turbo e pb si oricum nu mi s-a aprins nici 1 martor in bord. vad cum functioneaza dupa ce inlocuiesc piesa. va tin la curent.
pentru cei cu pb asemanatoare, sa vezi daca axul e descentrat trebuie sa desfaci furtunul de la turbo catre vine de la filtrul de aer si sa bagi degetu :oops: sa vezi dak axul nu se misca. (in cazul meu se misca) :roll:
avalonu4ever Bistrita
Saab 2.2 Tid, 2003, 125 cp
avalonu4ever
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 20 Jan 2013, 21:18

Re: Probleme motor

Postby andybumbu » 25 Jan 2013, 13:50

Bine ca ai identificat problema, si multumim pt sfaturi
Intr-adevar un kit turbo costa mult, am intrebat in germania la saab autohaus, nu aveau pt saab, dar cum la noi motorul 2.2TiD fiind identic cu opel vectraC costa 761euro, problema e la garantie :idea:
Deci poti monta turbo si de opel vectraC, sunt mai multe la dezmembrari, cat si aici pe forum la anunturi, dar cred ca merita incercat si un kit nou de reparatie vs second, mai ales ca primesti si garantie :idea:

P.S.Modelul tau de saab e 93SS dupa 2003, deci cum spuneau si colegii, ai postat gresit si nu ti-ai pus in semnatura datele masinii- orasul, nu de alta dar usureaza comunicarea, ca doar de asta e forumul 8)
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Probleme motor

Postby MagicPenguin » 25 Jan 2013, 16:42

@avalonu4ever: te rog, completeaza detaliile despre care spunea andy.
Poti lua in calcul si reconditionarea. In general costurile sunt undeva la 300 EUR si se schimba toate componentele. Se acorda garantie si din turbo-ul initial ramane doar carcasa/melcul.
Servicii de genul asta cu referinte bune, se ofera aici: http://ionutturbo.com/
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Probleme motor

Postby Gabilsson » 25 Jan 2013, 16:43

Uite aici ceva mai ieftin:

Noua, originala: http://www.maptunparts.se/motordelar/turbo-system/4954/turbo-22-tid-saab.html

Folosita, originala: http://www.maptunparts.se/motordelar/turbo-system/4960/turbo-22-tid-saab-.html

Preturile sunt in coroane suedeze. Cauta si la Neo Brothers caci ai sanse sa gasesti si mai ieftin!
AERO 2002
Image

|˙˙ʇǝuɹǝʇuı ǝɥʇ uo ʇxǝʇ uʍop ǝpısdn ɯopuɐɹ pɐǝɹ noʎ :ǝɯıʇ ǝǝɹɟ ɥɔnɯ ooʇ ʎɐʍ ǝʌɐɥ noʎ ןןǝʇ oʇ ʍoɥ˙˙˙
Gabilsson
Senior
 
Posts: 186
Joined: 15 Jul 2012, 23:25
Location: Kristianstad

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest