by decebal » 11 Oct 2012, 12:43
salutare sabisti
pe scurt:
consumul: inca nu e concludent pentru ca mergand in oras pe distante scurte e normal sa consume mult- aproximativ 14-15 %, dupa ce fac plin la plin ma voi edifica;
- am dat cureaua de transmisie jos- zgomotul a disparut, nu in totalitate, mai vine de la lant dar nu cred ca e de speriat , e un zgomot , personal mi s-a parut aproape de normalitate, motorul merge foarte rotund, dar mecanicii stii cum sunt.
- am descoperit ca zgomotul puternic vine de la rola/rulmentul de la aer conditionat;
- Am vb. cu tipul care a aadus masina din Germania in 2008,, la 180.000 km(acum are 265.000) si a rezultat ca neamtul i-a spus ca a facut distributia, deci s-a umblat la distributie, din aceasta cauza cred ca si scapa ulei , se observa si la capacul de la axul cu came si culbutori (capacul superior-si pe aici scpa aputin ulei) ca s-a folosit kit siliconic rosu ,deci s-a umbalt si aici.
Pentru ca in partea inferioara a motorului era foarte mult ulei cu praf ( mazga depusa pe baia de ulei si spre fulie) , am spalat motorul in partea inferioara. Dupa 3 zile am constat de unde sunt pierderile de ulei ( am uitat sa va spun ca acu 3 zile am schimbat uleiu si filtrul pentru ca joja mai atingea uleiul doar cu varful -deci pierderi de ulei ). pierderile de ulei sunt in special de la intrarea in radiatorul intercooler si de la baia de ulei. De asemena mecanicul mai zice ca sunt scurgeri si de la capacul care acopera distributia si inca de la o conducta situata in fata baiii de ulei.
Concluzie: Trebuie sa rezolv problema cu rulmentul aer conditionat ( si cu ocazia asta voi verifica intreaga instalatie de AC) si curgerea de ulei . Schimbarea distributie nu mai este nici prioritara si nici necesara, motorul m-a incantat cat de rotund functioneaza fara cureaua de transmisie.
mecanicii se plang ca nu prea pot sa dea baia de ulei jos ca trebuie sa demonteze si altceva ca sa poata da jos baia de ulei si ca e complicat si nu garanteaza ca nu va curge si dupa. Baia de ulei e cu garnitura? sau doar cu silicon?
Curgerea sau scaparile de ulei pe la capacul de distributie lateral cum se poate rezolva?
Va multumesc.
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E