Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby MagicPenguin » 10 Oct 2012, 15:05

Nu ebay... In SUA sunt alternative mai bune. :wink:

Timing.png
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby andybumbu » 10 Oct 2012, 20:29

Suna-l pe Csaba Kirillla de la Polar Mobil Hungary
tel +3614526933
mobil +36209515445
email kirilla.csaba@polarmobil.hu

om deosebit& dedicat, speak english :mrgreen: & la un saab mai vechi de 6 ani ai discount de 30% :roll:
intrebarea moarte n-are :idea:

personal nu as investii atatia bani doar pt a castiga 1 sau 2litruii de carburant la %
la o astfel de masina cu vechime, fara un cv real, km multi, eu m-as concentra pe siguranta, deci tren de rulare, frane, sa functioneze toate comenziile, sa bagi cateva sute de euro in distributie doar ca nu stiu ce bate..intr-un vehicul de 1500euro :idea: , pai daca o pui la pct cu toate cele bagi minim 2000euro ...:mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby MagicPenguin » 10 Oct 2012, 21:01

Si daca face poc ceva p-acolo? :mrgreen: Are totusi o varsta si niste km in spate... Si sunt aproape sigur ca nici nu s-a umblat acolo...
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby andybumbu » 10 Oct 2012, 21:13

Eu sunt 100% ca distributia e virgina :roll: :mrgreen: , daca face poc...o face la loc, cu sub1000euro cumpara una identica si mai face si parai :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby decebal » 11 Oct 2012, 12:43

salutare sabisti
pe scurt:
consumul: inca nu e concludent pentru ca mergand in oras pe distante scurte e normal sa consume mult- aproximativ 14-15 %, dupa ce fac plin la plin ma voi edifica;
- am dat cureaua de transmisie jos- zgomotul a disparut, nu in totalitate, mai vine de la lant dar nu cred ca e de speriat , e un zgomot , personal mi s-a parut aproape de normalitate, motorul merge foarte rotund, dar mecanicii stii cum sunt.
- am descoperit ca zgomotul puternic vine de la rola/rulmentul de la aer conditionat;
- Am vb. cu tipul care a aadus masina din Germania in 2008,, la 180.000 km(acum are 265.000) si a rezultat ca neamtul i-a spus ca a facut distributia, deci s-a umblat la distributie, din aceasta cauza cred ca si scapa ulei , se observa si la capacul de la axul cu came si culbutori (capacul superior-si pe aici scpa aputin ulei) ca s-a folosit kit siliconic rosu ,deci s-a umbalt si aici.
Pentru ca in partea inferioara a motorului era foarte mult ulei cu praf ( mazga depusa pe baia de ulei si spre fulie) , am spalat motorul in partea inferioara. Dupa 3 zile am constat de unde sunt pierderile de ulei ( am uitat sa va spun ca acu 3 zile am schimbat uleiu si filtrul pentru ca joja mai atingea uleiul doar cu varful -deci pierderi de ulei ). pierderile de ulei sunt in special de la intrarea in radiatorul intercooler si de la baia de ulei. De asemena mecanicul mai zice ca sunt scurgeri si de la capacul care acopera distributia si inca de la o conducta situata in fata baiii de ulei.
Concluzie: Trebuie sa rezolv problema cu rulmentul aer conditionat ( si cu ocazia asta voi verifica intreaga instalatie de AC) si curgerea de ulei . Schimbarea distributie nu mai este nici prioritara si nici necesara, motorul m-a incantat cat de rotund functioneaza fara cureaua de transmisie.
mecanicii se plang ca nu prea pot sa dea baia de ulei jos ca trebuie sa demonteze si altceva ca sa poata da jos baia de ulei si ca e complicat si nu garanteaza ca nu va curge si dupa. Baia de ulei e cu garnitura? sau doar cu silicon?
Curgerea sau scaparile de ulei pe la capacul de distributie lateral cum se poate rezolva?
Va multumesc.
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby decebal » 14 Oct 2012, 07:58

Nu are nimeni experiente cu baia de ulei si rulmentul de la compresorul de aer conditionat sa ma ajute si pe mine?
De asemena cum apare in limba engleza setul de flanse amortizor( cauciucul +rulmentul)???
Va multumesc
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby Shorty » 15 Oct 2012, 10:37

Baia de ulei cred ca se poate da jos doar dand jos si semicadrul cu basculele. O poza cat de cat edificatoare ar fi asta http://photo.platonoff.com/Auto/2006021 ... ar_end.jpg Baia de ulei pare sa fie fara garnitura http://photo.platonoff.com/Auto/2006070 ... _Assembly/ BTW, siteul asta e foarte bun pt diferite how-to-uri.

Legat de pierderile pe la capacul de distributie lateral, daca te referi la capacul mic, rotund, asezat in plan vertical, la mine s-a rezolvat prin inlocuire :) Reparatia s-a facut la Cobalcescu.

Tot pe tema pierderi de ulei, merita sa verifici daca nu cumva pierderea care pare sa fie de la baie e de fapt dintre cutie si motor, in care caz poate fi de la simeringul de palier. La mine asa a fost, e boala cunoscuta si documentata extensiv pe net, s-a rezolvat cu inlocuirea simeringului, care din pacate presupune destul de mult demontat (si deci costuri de manopera :roll: )

Flansa de amortizor se numeste top strut mount, iar rulmentul top strut mount thrust bearing.
Saab 93 SE Coupe '98
Yamaha TDM 900 '03
Shorty
Junior
 
Posts: 24
Joined: 23 Sep 2010, 10:30
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby decebal » 17 Oct 2012, 14:25

astazi am facut consumul , realizat exclusiv numai in oras cu foarte multe porniri si opriri, 13,4% in oras, mult, putin? de la 6% cu Symbol, e ceva. cu bine! Decebal, Focsani
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby csb » 17 Oct 2012, 14:54

E consider ca tu compari mere cu pere... adica benzina de 154CP cu dizel de cca 75cp :shock:
Am condus vreo 3 modele de Symbol diferite generatii, perioade intre 2-3 zile sau 2-3 luni, dar toate m-au dezamagit total, pe atunci le comparam cu Logan, dar acu dupa ce am cunoscuc SAAB nici nu m-as gandi la ele... :?
Si sa stii ca la Symbol daca ii dai putina talpa la drum lung nu coboara sub 7%, vorbesc din experienta proprie.
Eu am SAAB 1.9TID 150cp si la drum lung pot sa scot 6, in oras cca 8 (nu prea merg interior) si confort + comportament e la distanta mare de Symbol... mai mare decat a sarit Felix cu balonul :P

Sfatul meu: ti-ai luat SAAB bucura-te de ce iti ofer si uita de cotet :mrgreen:
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby Dansb » 17 Oct 2012, 15:05

csb wrote:...ti-ai luat SAAB bucura-te de ce iti ofer si uita de cotet :mrgreen:


So true :!: :lol: :lol: :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby decebal » 06 Nov 2012, 00:12

Va salut
Inca o dilema :)))
Abia acum am observat ca desi eu am motor benzina turbo 154 cp, B204E, culoarea capacului care ne indica ce sistem de Trionic avem, la mine este neagra adica T7. Peste tot am citit ca T7 a fost introdusa din 2000 cu exceptia Saab Viggen. In mod normal trebuia sa fie rosie. Care este explicatia? Cum imi dau seama ce am cu adevarat? un tester ar trebui sa lamureasca problema?
Multumesc mult
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby MagicPenguin » 06 Nov 2012, 03:49

Dilema asta e cam "nasoala"... Cred ca te referi la Direct Ignition Cassette - caseta de aprindere (bobinele) care este foarte complexa (are chiar si un sistem care curata bujiile - bâzâitul din momentul in care opresti motorul - daca nu il ai nu e ok). Ai dreptate: la T5 e rosie si la T7 e neagra. Tu cu siguranta ai T5, dar cand ti-a picat caseta (se cunoaste faptul ca cedeaza des) a fost inlocuita cu una de T7, cel mai probabil din cauza ca este ceva mai ieftina. Nu este cea mai fericita alegere pentru ca de la cea neagra ECU nu mai primeste niste parametri pe care de la cea rosie i-ar fi primit. Daca motorul merge corect nu apar probleme; daca motorul nu merge corect, apar probleme pentru ca ECU nu stie ce se intampla in cilindru si cum sa intervina asupra timing-ului. Caseta rosie i-ar fi trimis un feedback din care intelegea exact. :wink: Asadar cu niste bujii corecte si in stare buna ai sanse maricele sa fii safe.
Citeste si AICI pentru mai multe detalii.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby decebal » 06 Nov 2012, 08:07

asa este, fostul proprietar mi-as spus:
"capac inductie bujii (bobinele) - 960 ron- sunt ptr model saab 93 din 2002 "

Initial nu mi-am dat seama la ce se refera. Inseamna ca daca o pun pe tester nu imi va citi o serie de parametri nu? banuiesc ca daca ii pun GPL e posibil sa nu se poata instala corect pentru ca nu se poate face emularea software, nuuuu???????

e inseamna "(se cunoaste faptul ca cedeaza des) " . Cat de des? la cati km?????

Asa ca daca vrea cineva o caseta aprindere neagra, montata anul acesta in martie, perfect functionala , o vand cu 500 lei.
Multumesc
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby MagicPenguin » 06 Nov 2012, 14:19

Nu stiu ce va citi si ce nu. Un lucru e clar: motorul tau cand are mici detonatii, ECU nu afla ca sa le remedieze. Nu stiu sigur, dar gandind logic cred ca iti poate face probleme in planul tau cu GPL-ul.
Nu exista informatii clare despre un numar de km/ani dupa care cedeaza caseta. Cazurile sunt variate. Inainte sa o vinzi pe a ta, vezi daca gasesti una rosie (de preferat noua). Vezi ca pe spate ar trebui sa ai un cod din 4 cifre care reprezinta anul si saptamana productiei casetei. S-ar putea sa-ti fie de folos. :wink:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3, benzina 154 CP, motor B204E, 1999-dileme

Postby decebal » 06 Nov 2012, 16:07

Am gasit sa cumpar una rosie nou nouta, dar astept intai sa o vand pe cea neagra.
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron