probleme cutie automata 9-3 ttid

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby evocris2006 » 11 Jul 2014, 21:13

Am o problema cu sabul meu 9-3 2009 cumparat e o luna, cutia de viteza nu schimba decat treapta 1,2 3, cand ajunge la a 4 sau 5 se tureaza in gol si sare in treapta a 3. Am schimbat cutia cu alta si face la fel. Am cumparat convertizor nou si am pus vechea cutie la loc aceeasi hiba. Cine ma poate ajuta cred ca este ceva electronic, precizez ca masina am cumparato avariata, chiar in zona cutiei de viteza.
evocris2006
Senior
 
Posts: 121
Joined: 05 Jul 2014, 08:35

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby evocris2006 » 23 Jul 2014, 18:31

chiar nu ma poate ajuta nimeni? nu este nimeni mecanic la saab pe forumul asta? :(
evocris2006
Senior
 
Posts: 121
Joined: 05 Jul 2014, 08:35

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby Hypo » 23 Jul 2014, 18:45

Nordic_Motors ,ia legatura cu ei aici pe forum. Pune te rog localitatea la profil sa stim unde te indrumam ;)
2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 372
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby evocris2006 » 09 Sep 2014, 09:12

Am rezolvat schimband cutia, pret cutie + manopera 650 euro :D . Urmeaza un MAPtun sa vedem cat putem scoate din el
evocris2006
Senior
 
Posts: 121
Joined: 05 Jul 2014, 08:35

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby evocris2006 » 09 Sep 2014, 09:14

A 3 cutie, va dati seama cat de ghinionist am fost sa cumpar o cutie cu acelasi defect. dar ma bucur ca am rezolvato.
evocris2006
Senior
 
Posts: 121
Joined: 05 Jul 2014, 08:35

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby hashwood » 19 Dec 2014, 00:57

schimba uleiul cat de des poti, si in functie de cum conduci masina, daca obisnuiesti sa o turezi, nu strica un schimb la 20-30 mii. Mai ales ca uleiul e foarte ieftin, dar neaprat sa folosesti ce e recomandat de producator, adica Texaco Dexron III.

Si daca auzi ca vre-un mecanic iti spune ca uleiul la automata trebuie schimbar rar, sa zambesti. Mie mi-a raspuns presedintele asociatiei reparatorilor de automate din state, spunandu-mi ca schimbul uleiului e foarte important. Cu cat mai des cu atat mai bine, se vede si dupa cum reactioneaza dupa schimb.

Eu am 330k km si nu am avut probleme de patinaj niciodata, ci doar o problema de vre-un fir sau contact, cam o data la doua luni, apare ca e pe N, chiar daca schimbatorul e pe D. Dar daca accelerez un pic, merge fara probleme si in cateva minute isi revine. Cutiile japoneze cu care sunt dotate Saab-urile sunt foarte bune, n-ar trebui sa ai probleme, decat daca neglijezi schimbul de ulei, sau pui alt Dexron III, sau nu ai grija de nivel.
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby cipsu » 19 Dec 2014, 07:43

Eu am intrebat la ZF (producatorul transmisiei) pentru cealalta masina si mi s-a spus ca interval de schimb 80,000 km; in acelasi timp producatorul masinii recomanda LIfetime :(
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby hashwood » 19 Dec 2014, 10:12

pai da, si la motor se recomanda schimb la 25mii...
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby leeloo » 19 Dec 2014, 10:37

intreabarea urmatoare trebuie sa fie ce inseamna lifetime si daca ceri ceva gen un pliant sau un document oficial a definitiei, nu vei gasi.. asa ca exista multe pareri... unui cred ca inseamna daor perioada garantiei, altii durata medie de viata a unei masini.. etc..
Oricum este o idiotenie, pai daca tii pe un raft in beci un ulei oarecare in 5 ani nu mai are nici o legatura cu ce era initial..
cutiile zf au ulei semisintetic(ala original), mai durabil, au si filtru si tavita magnetica, de unde si intervalul mai mare.
La saab uleiul e mineral, nu au filtru, deci clar intervalul ar trebui sa fie mai mic, oficial aveau si ei lifetime, apoi tot oficial au inceput sa recomande la 160k apoi 100k.
Eu personal nu l-as tine mai mult de 60k km..schimbul se face simplu si chiar si uleiul original nu e scump si nici nu e o cutie mare, intra putin vreo 4l.. fata de alte cutii longitudinale unde intra 6-8 fara probleme..
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby hashwood » 19 Dec 2014, 10:48

da intra 4 litri, original sau Texaco cum recomanda ei cred ca sunt ambele variante bune.
Totusi daca conduci un pic mai sportiv, atunci 60k e un pic mai mult.
Oricum interesul producatorului e sa se strice cat mai repede, deci nu prea conteaza ce zic ei.
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby leeloo » 19 Dec 2014, 10:52

am avut numai cutii automate de vreo 6 ani incoace, si nu am avut probleme la nici una, dar verficata atent in momentul achizitiei si primulu lucru facut schimb de ulei/filtre la cutie, mai ales daca nu exista un istoric clar.
In cazul tau poti ncerca cu alt ulei daca zici ca mergi mai sportiv, sunt alternative aftermarket bune, de exemplu liqui molly sau motul, intri la ei pe site, au un oil chooser foarte bun unde bagi masina, anul de fabricatie etc si gasesti si alternative full sintentic, care cu siguranta sunt mai durabile decat cel original.
In cutii dexron II am folosit cu succes de exemplu Motul Multi ATF, care era full sinttetic, dar repet verifica cu atentie informatia oficiala ca e compatibil cu cutia ta.. riscul fiind inca 600 de euro pe alta cutie si manopera.. :)
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: probleme cutie automata 9-3 ttid

Postby hashwood » 19 Dec 2014, 11:13

pai eu tocmai am zis mai devreme ca masina mea cu automata are 330k km. A avut o problema la diferential in stanga, (poate nu ii zice diferential, vorbesc de partea unde intra planetara in cutie, ma mai incurc la denumiri de piese auto) aproape se sudase de planetara. pana la urma am scos planetara, si am bucsat diferentialul la o strungarie foare priceputa, si de 150.000 nu am mai avut probleme.
:? imi aduc aminte ca am stat aproape 6 ore sa montez la loc partea cutiei cu diferentialul, trebuiau aliniate niste roti dintate corect, si chiar imi venea sa ma las pagubas. Dar pana la urma zeul mecanicilor m-a ajutat, si am reusit.

Dar am pus numai Texaco Dexron III asa cum recomanda producatorul, pentru ca oricum cutia are mai mult de 4 litri, acestia doar reimprospateaza. De obicei schimb cam la 3-4 schimburi de ulei (schimbul de ulei cam la 8-10k) dar se intampla sa nu am bani si mai aman cateodata. Oricum se simte foarte placut de fiecare data cand ii dau de baut.
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24


Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron