Page 1 of 2

Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 07 Dec 2014, 16:00
by Peter
Va salut dragi si fericiti posesori de saab, indiferent de model. Dupa mai multe incercari am reusit sa-mi creez un cont pe acest forum, nu ptr. ca nu stiu ci mai degraba, cred ca adminul intra mai rar pe forum. Ma rog, nu mai are importanta.
Din luna mai anul acesta, dintr-o intamplare, sunt 'fericitul' posesor al unui Saab 9-3 SE an fab.1999 hatchback, B204E, 113 kw (154cp ). Toate bune, motorul trage de rupe, asta dupa ce am schimbat toate furtunasele de vacuum care erau coapte, crapate sau rupte. Masina a stat mult pe dreapta, parcata undeva pe strada si tot treceam pe langa ea si parca-mi facea cu ochiul de fiecare data. Nu stiam mai nimic despre aceasta marca, ma atras anuntul: Motor 2.0 turbo ieftina 900 de euro neinmatriculata. Am inmatriculat-o in Bg. la un pret de bun simt si acte in regula cu asigurare cu tot: 400 euro, asta include si taxa de pod + comisionul celui care se ocupa cu toate cele necesare inmatricularii.
Am schimbat flansele din capul telescoapelor, un burduf de planetara, telescoapele de la haion si am reparat macaraua de la geamul soferului. Asta a fost toata investitia mea in aceasta masina. Mai am sa cumpar SID-ul care l-am stricat, si antena radio telescopica, ar mai fi si stergatoarele de la far dar nu e urgenta.

Acum am o mica dilema, ce inseamna SE si am vazut ca unele modele nu au aripioara spate ( eleron ), a mea are, ce semnifica aceasta aipioara? Masina are un demaraj agresiv chiar foarte agresiv, am mai condus masini turbo benzinare dar niciuna nu ma dat pe spate ca aceasta micuta saab. Am o banuiala legata de actele masinii , ca nu ar corespunde, e posibil sa aiba mai multi cai decat scrie in carte? Cum pot sa aflu mai multe despre masina?

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 07 Dec 2014, 17:56
by cipsu
Bine ai venit si, cum spunem noi pe aici: "sa te stapaneasca sanatos!"
Credeam ca eu am luat-o ieftina pe a mea dar tu esti la 70% din pret :)
E drept, modelul meu este Coupe si SE HOT cu motor B204R cu 200HP stock.
Parerea mea este ca te-ai grabit s-o inmatriculezi pe BG cu 400 Euro, cu 800 Euro cat e taxa o puteai inmatricula legal, pe numele tau si traiai cu speranta ca ti-i recuperezi la un moment dat.

Nu am condus B204E ca sa-mi dau cu presupusul dar cred ca ar trebui sa fie o placere; oricum, ai unul dintre ultimele motoare adevarate fabricate de SAAB, inainte de a intra in sarabanda cursei antipoluare si a reducerii de costuri impuse de GM.

Ca sa vezi cum a plecat masina din fabrica poti incerca sa rulezi VIN DECODERul de aici: http://www.saabsportugal.com/en/vin.php
SE vine, cred, de la Sport Edition si reprezinta varianta de echipare superioara intre anii 98-02 (cand nu exista Aero)

SID-ul sepoate repara, este cineva aici, la servicii, care le aranjeaza dar n ueste tocmai ieftin. Daca ne spui de unde esti incercam sa te directionam pentru diverse reparatii.
Antena se gaseste pe ebay, in jur de 25 Euro cu transport cu tot, dar sa te asiguri ca motorul mosoreste, am avut aceeasi problema cu partea telescopica.
La stergatoarele de far nici eu nu am ajuns sa le reconditionez dar daca esti mai harnic ca mine gasesti tot ce ai nevoie sa stii aici: http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/ ... wiper.html

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 07 Dec 2014, 19:05
by Peter
Multumesc ptr. informatii, sunt utile. Interesant pe VIN DECODER masina are 150 de cp, dar nu mai conteaza 4 cai, oricum mai mor din ei in timp.
Pe ebay am comandat telescoapele de la haion, si SID-ul am vazut ca are un pret pe la 80 lire garantie pe viata. La fel am vazut si stergatoarele la un pret bun, cam 25 de lire. La si sid 1 am incercat o reparare acasa cu un chit cumparat tot de pe ebay ( made in china, a venit cam in 30 de zile de la comanda) dar la momentul lipirii benzii pe display am tinut prea mult talpa la ciocanul de lipit si a crapat sticla. Se vede doar jumatate din partea dreapta a display-ului, cam ce intereseaza in fond radio si inf. computer.
Apropo eu sunt din Calafat, Dolj, la podul care s-a deschis recent, acum un an si ceva si care deja in vara a fost reparat( gropi mari in asfalt).
Am inmatriculat masina in BG. deoarece este simtitor mai ieftin si asig. si ITP si nu mai spun taxa. In RO, costurile ma duceau pe la 1000 de euro cu totul, poate chiar mai mult.
La mine in oras mai e un saab 9-3 decapotabil cred ca din 2000 sau 2001, al unui italian, dar nu am reusit sa vorbesc prea multe cu el, omul e foarte ocupat, atat stia de masina ca are 227 de cp.
Apropo era sa uit, pierd foarte putin antigel pe la garniturile de la calorifer. Am inteles din ce am citit pe forum, unul din colegi a infaptuit aceasta operatiune de schimbare a garniturilor,care e destul de complicata. As vrea sa ma contacteze sa pot dicuta cu el prin telefon cam ce implica asta.
In rest masina functioneaza impecabil, climatizare, sonorizare, stabilitate de varf, motorul in turatii mari are un fel de raget puternic, ce mai, ma unge pe suflet. :mrgreen:

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 07 Dec 2014, 19:44
by Mihai.Alex
O sa ramai surprins cand o sa urci masina pe dyno si o sa vezi ca are atatia cai cat scrie in talon sau chiar cu cativa in plus.
Colegii de pe forum pot confirma.
Te asteptam cu o prezentare a masinii, poate cateva poze :) .
Seara buna.

Sent from my Absolut bottle.

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 07 Dec 2014, 22:10
by MagicPenguin
Mai ales daca o masoara 'unde trebuie'...

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 07 Dec 2014, 23:37
by Peter
Se pare ca dam ceva viata acestui forum! multumesc ptr. interes! Nu stiu ce inseamna acest dyno si nu stiu daca e posibil sa realizez un test ptr. cp la mine in oras. Cert este ca masina este deosebita si ca performanta si din documentatia studiata de mine, motorul este exclusivist si foarte reusit (adica putere aproape instant) nu are acea intarziere specifica motoarelor turbo. Am condus un wv turbo 211 cp dar nu mi-a aratat acei cai si nu i-am simtit, era foarte oscilant (nu am simtit explozia turbinei) avea un lag, ma repet, care ma dezamagit. Inaintea saab-ului am avut un Renault 25, la fel, o masina de suflet dar mult mai lenta( off topic, scuze). Una peste alta sunt foarte multumit de achizitia facuta si ma rog sa nu am probleme majore gen bobine inductie (a mea e originala rosie si bazaie la oprirea motorului?) Va doresc km multi si adrenalina la maxim! Trebe sa fac si ceva poze sa le pun pe forum, dar nu am vazut un post dedicat!

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 08 Dec 2014, 12:48
by manolodsv

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 08 Dec 2014, 13:51
by Peter
Multumesc! Cum se face vremea frumoasa o spal ca e jegoasa acum si o duc la fotograf.
O zi buna!

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 09 Dec 2014, 13:01
by vlpauto
Welkome to the club!
Multi km fara incidente si asteptam poze cu masinuta.

Bafta!

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 09 Dec 2014, 13:55
by Peter
vlpauto wrote:Welkome to the club!
Multi km fara incidente si asteptam poze cu masinuta.

Bafta!


Multumesc ptr. urari!
Acum intru pe magazin sa vad ce gasesc. Mersi!

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 10 Dec 2014, 21:12
by Peter
" Acum avreau sa ma laud putin".
Din cele citite pe postul lui Decebal care a avut un saab identic cu al meu, trag concluzia ca masina mea este perfecta si ca sunt un tip extrem de norocos :mrgreen: . Deci in afara de micile probleme, in parte rezolvate, enumerate de mine masina este foarte ok. Estetic mai am cateva retusuri ( cateva zdrelituri pe bara fata si spate, masina e adusa din italia,Venetia, se stie cum parcheaza si cum ies italienii din parcare) pe care le fac in primavara pe timp uscat. Masina a avut 155.000 de km cand am cumparat-o, acum are 161.000. Nu stiu de ce vorbeste el de antifonare, eu nu aud motorul din masina doar esapamentul cand o urc in turatie, ceea ce e oincantare ptr. urechile mele.
M-a impresionat numarul de problemele pe care le-a avut Decebal, parerea mea este ca masina lui a participat la liniute pe autostrazile germane si ca nu a fost intretinuta conform exploatarii. Eu, la sfatul unui bun prieten meserias in motoare, folosesc ulei de motor ENEOS 10W40 de conceptie japoneza ambalat in Olanda. Au unul tare bun 5W40 ENEOS SUSTINA, indicat ptr. motoarele turbo. Pretul este rusinos de mic pe situl celor de la Autokarma. Pana acum nivelul la joja e neschimbat si mi se pare curios pentru ca in programul celor de la un service pe care eu il agreez, sugera la un schimb de ulei inca un litru in plus pe care il "mananca turbina". Eu va sfatuiesc sa experimentati acest ulei, nu va ganditi ca fac reclama sau ca am un interes comercial, cititi putin despre el si hotarati singuri. Spre regretul meu, m-am zgarcit la o spalare de motor si drept urmare uleiul sa colorat imediat ce am verificat joja a doua zi.
Si inchei cu, ma bate gandul sa merg la vecinii bulgari, pe o pista de aeroport dezafectat si sa incerc putin masina, sa vad ce timpi scot si ce viteza maxima atinge.
Masina imi place din ce in ce mai mult, e foarte vioaie si te indeamna sa te lasi greu pe acceleratie.
O seara buna!

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 16 Dec 2014, 21:22
by Peter
Nu stiu daca comenzile de la volan sunt luminate, la mine nu sunt, logic trebuie sa fie ptr. ca noaptea nu le vad merg pe pipaite. Stiti cum se scot aceste comenzi? nu as vrea sa merg pe incercate sa le stric.

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 16 Dec 2014, 21:23
by laur
Nu sunt luminate :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 18 Dec 2014, 06:23
by cipsu
Peter wrote:Nu stiu daca comenzile de la volan sunt luminate, la mine nu sunt, logic trebuie sa fie ptr. ca noaptea nu le vad merg pe pipaite. Stiti cum se scot aceste comenzi? nu as vrea sa merg pe incercate sa le stric.

Logica nu ne serveste intotdeauna intr-un SAAB facut de GM :) Nu sunt luminate. Pentru acces trebuie demontat airbagul.

Re: Cateva lamuriri va rog

PostPosted: 18 Dec 2014, 20:41
by Peter
Ok! Va multumesc ptr. ajutor!