P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby gfery » 30 Apr 2017, 18:49

gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 30 Apr 2017, 19:53

Da, este primul set cel de 34,90 euro. Mersi mult, am vazut acum ca sunt si pe ebay, vorbesc cu fiica mea, care e in Londra, sa le comande ea. Pana atunci trebuie sa improvizez ceva, pentru ca am mare nevoie de masina. Oare la noi, la magazinul de piese, nu se gasesc? O intrebare retorica, mai mult ca sigur nu sunt!
Oricum eu iti multumesc pentru ajutor, esti un tip pe cinste.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby gfery » 01 May 2017, 09:03

http://www.epiesa.ro/cautare-piesa/?find=4961074

suna-i si intreaba-i, poate ti-l pot aduce mai repede.

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 01 May 2017, 15:55

Fery, daca imi permiti sa-ti zic pe nume, inca o data m-ai facut praf. Eu am cautat dar nu am gasit, recunosc ca nu rabdarea este ce mai mare calitate a mea. Mi-a fost mai usor sa o sun pe fiica mea sa-l comande de pe ebay, pret 34 $ cu drum cu tot,dar ajunge dupa 10 mai si eu am facut o alta programare la gpl pe 16 mai. Din pacate azi 1 mai cei de la epiesa nu au program dar maine ii sun la prima ora, sunt curios ce pret au ei daca-l au sau daca-l pot comanda. Azi am inlocuit bucata de furtun sparta cu mare chin si cu multe injuraturi la adresa alora de fac coliere, din 6 buc. cate am luat 4 sau rupt. Sper sa ma tina carpeala de am facut-o pana imi vine furtunul original.
Am observat rateuri pe decelerare, le aveam si inainte de a pati treaba cu temperarea motorului dar parca erau mai mici, am uitat sa-ti spun asta la inceput. Si mai e un indiciu, o mica lipsa de putere la plecarea de pe loc, trebuie sa o acelerez putin mai mult altfef da in nas,treaba nu e permanenta, asa cand si cand.
Inc-o data iti multumesc!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby gfery » 01 May 2017, 23:24

Cu mare placere ajut cat pot.

As prefera sa evit diagnosticele pe net dupa simptome de genul "da un pic in nas", nu de alta, dar mai mult incurc lumea.

Masina trebuie vazuta de un specialist care pricepe saab, cu echipamentele de diagnoza corespunzatoare. Mai sunt si alte scule decat tech2 care sunt de neinlocuit, dar daca nu este tech2, ma tem ca e cam nasoala treaba.

Daca pot sa te mai ajut, imi zici.

hint: pe scandix.de daca bagi vin-ul masinii tale, iti gaseste cam orice reper ai nevoie, plus ca iti da si codul de original, iar dupa codul asta iti poti cauta pe epiesa.ro tot ce ai nevoie.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 02 May 2017, 09:17

Da, asa e, pe diagnoze folosite pe la service-uri nu vezi mare lucru.Din pacate specialisti in saab, in special si in diagnoze si mecanica in general, sunt rari si la distanta mare de mine. Nu stiu cum rezolv probolema fara tech2, nu sunt dispus sa arunc cu bani in piese asa la nimereala. Incerc zilele aste sa masor presiune la benzina in rampa si dupa asta injectoarele. Masina are o varsta, chiar daca nu are km. foarte multi, iar acest aspect determina defectiuni si decalibrarea unor componente gen senzori, injectoare etc.
Good luck!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 08 May 2017, 17:55

Azi am cautat un instrument de masurare a presiunii (manometru) benzinei la toate service-urile si nu am gasit.
Nu e o surpriza, ma asteptam la asta, mecanicii sunt varza, unii nu intelegeau care e treaba, de ce trebuie masurata presiunea si m-am enervat rau. Tot azi am scos furtunul de vacuum din regulatorul de presiune, mersul masinii nu sa schimbat, am pus un alt furtun pe regulator si am tras cu gura din el, voiam sa vad daca vine benzina asta in situatia ca membrana din regulator ar fi sparta si nimic, in schimb am simtit un miros destul de puternic de benzina, e normal?. Poate radeti de mine dar sunt nevoit sa apelez la metode rudimentare pentru a depista problema sau piesa defecta. Ma vad nevoit sa aplic metoda prin eliminare si o iau cu piesele cele mai ieftine, regulatorul este 110 lei si-l schimb eu,am vazut cum se demonteaza/monteaza.
Acum o luna in urma am schimbat filtrul de benzina(am uitat sa mentionez asta mai devreme) si masina a mers foarte bine un timp adica: demaraj usor, un plus de putere la accelerare, mers rotund la rece si la cald, masina foarte vioaie simtitor de mult, lipsa coduri de eroare. Simptomul si codul de eroare au reaparut cam dupa doua saptamani, exact cand am fost cu ea la Pitesti pentru a-i monta GPL. Ma mai gandesc la ce mizerie o fi in rezervorul de benzina dupa atatia ani, 18 a facut in ianuarie anul asta. Pana imi vine regulatorul va mai astept cu ceva sfaturi sau idei. Stiu ca ideal ar fi diagnoza cu tech2 dar nu am unde.

Am schimbat regulatorul de presiune si merge la fel ca inainte. Pana la urma ce presiune trebuie sa fie in rampa? pe regulator scrie 3 bar.
Ma gandesc asa: daca presiunea e mica de ce totusi in turatie urca usor , ajung la fel de usor la 180 km/h chiar si 200km/h? Logic, o presiune mica iti limiteaza mult puterea motorului si nu poti depasi un prag de ,sa zicem, 130-140km/h. Cred ca buba e in alta parte si mor de ciuda ca nu gasesc. Relantiul oscileaza si cand e cald motorul dar e mai putin sesizabil se vede mai bine pe elm 327, intre 900-930 t/min. Simptom de aer fals, dar pe unde naiba-l trage nu stiu.

Momentan o las asa, le-am spus celor de la montaj gpl Craiova despre problema cu amestecul sarac si sunt de acord sa-mi puna instalatia. Masina va merge pe gaz la fel ca pe benzina, e posibil sa mearga mai bine pe gaz daca baiatul cu softul e priceput. Dupa ce-i pun gaz am sa fac un drum in cel mai apropiat oras unde gasesc un service cu tech2 sa vad ce nu e bun la masina pentru ca nu mai am liniste pana nu-i dau de cap.
Good luck!
Last edited by Peter on 05 Jun 2017, 21:00, edited 2 times in total.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 05 Jun 2017, 12:12

Ma mancat in cur si am schimbat sonda lambda in ideea ca cea de pa masina este foarte veche, decalibrata sau lenesa. Beneficii: scade consumul si poate se rezolva eroarea de amestec sarac , dar surpriza, sonda de pa masina e buna a fost schimbata de fostul proprietar, am dedus asta pentru ca se vede data fabricatiei pe sonda, e facuta in 2002 si masina e din 1999.
Binenteles ca masina merge la fel pe benzina dar mult mai bine pe gpl. Azi o montez pe cea veche la loc si uite asa m-am pricopsit cu o sonda lambda bosch noua de rezerva. Apropo, daca aveti de cand sa schimbati sonda lambda eu o dau sub pretul de achizitie care a fost de 370 lei.
Deci, am schimbat filtrul de benzina, regulatorul de presiune din rampa, sonda lambda si am eliminat trei din cele cinci cauze care genereaza eroarea de amestec sarac, mai sunt pompa de benzina si injectoare de verificat si ar mai fi o problema, benzina proasta, ar fi culmea sa fie asta :mrgreen:
Cred ca am sa ajung, pana la urma, la Fery in Cluj. Am vazut ca face diagnoze gratis pentru membrii forumului, oare mai e valabila oferta?
Last edited by Peter on 09 Jun 2017, 08:29, edited 1 time in total.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby gfery » 05 Jun 2017, 16:48

E valabila oferta, problema e ca in urmatoarele luni sunt stationat langa Paris. Daca stiti doritori pe aici, bagati mare.

Daca iti merge foarte bine pe gaz, la care amestecul se face oricum mai bogat prin definitie, parerea mea este ca ai o problema cu alimentarea cu benzina. Regulatorul de presiune din rampa are ceva furtun de vacuum, vezi-l pe ala, schimba regulatorul cu un altul, chiar daca nu nou, si in ultima instanta, e sub 200 de ron o pompa de benzina, poate e aia slabita putin.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby mariansro » 05 Jun 2017, 18:47

Debitmetrul de aer ce spune? Valori?
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 05 Jun 2017, 20:29

gfery wrote:Daca iti merge foarte bine pe gaz, la care amestecul se face oricum mai bogat prin definitie, parerea mea este ca ai o problema cu alimentarea cu benzina. Regulatorul de presiune din rampa are ceva furtun de vacuum, vezi-l pe ala, schimba regulatorul cu un altul, chiar daca nu nou, si in ultima instanta, e sub 200 de ron o pompa de benzina, poate e aia slabita putin.


Am schimbat regulatorul de benzina cu unul nou si furtunul de vacuum e schimbat. Ma enerveaza pentru ca problema nu e permanenta, are zile cand cand merge frumos de ma unge pe suflet si mai ales atunci cand merg sportiv pe distante mari, dispare si codul de eroare, relantiul e rotund si parca motorul respira mai bine.

Fery te rog cand revii in tara sa-mi dai un semn, vreau sa vezi masina, o sa-ti placa, se conduce frumos si am incredere ca tu poti depista problema.
Last edited by Peter on 09 Jun 2017, 08:27, edited 2 times in total.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 05 Jun 2017, 20:52

mariansro wrote:Debitmetrul de aer ce spune? Valori?


Nu are debitmetru de aer, gestioneaza in alt fel cantitatea de aer care intra in motor. Undeva in posturile anterioare e descris felul in care o face.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby mariansro » 05 Jun 2017, 21:06

Cu map si iat daca nu are debitmetru.alea sunt ok?
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby mariansro » 05 Jun 2017, 21:12

Inca ceva.clapeta de acceleratie e curatata? Nu is specialist la saab.dar principiul e cam acelasi.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 05 Jun 2017, 21:21

mariansro wrote:Cu map si iat daca nu are debitmetru.alea sunt ok?

Nu stiu ce este iat, poate iac(supapa reglaj mers in gol) ai vrut sa scrii. Nu am cod de eroare pe senzorul MAP, dar e posibil ca el sa fie defect si nu stiu cum pot sa-l verific.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests