Cheia nu se învârte în contact

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Cheia nu se învârte în contact

Postby danplux » 17 Feb 2015, 19:33

O problemă despre care nu cred că s-a scris aici şi pe care am experimentat-o astăzi ...
Iarnă fiind, de obicei nu am probleme cu pornirea la diesel, deoarece la temperaturi foarte scăzute intră bujiile incandescente şi porneşte aproape instant. Bateria este un Bosch S5 suficient de puternic şi are doar un an vechime chiar dacă vreo şase luni nu a fost utilizată - din motive de alte ţări străine.
Însă, când temperaturile sunt pozitive iar bujiile nu trebuie să se aprindă, pornirea se face mai greu. Astăzi a învărtit de câteva ori fără a porni motorul şi pentru a nu suprasolicita bateria am oprit contactul, am scos cheia (nu întrebaţi de ce) şi am reluat procedura ... Surpriza a fost că după ce am reintrodus cheia în contact a rămas în modul LOCK, fără a o mai putea învârti. Am crezut că se dusese totuşi bateria, însă lumina ambientală funcţiona iar maşina se putea închide-deschide din telecomandă. De asemenea, volanul nu era blocat.
Am încercat să apăs mai tare pentru a debloca contactul, am reintrodus cheia în contact de câteva ori şi am zgândărit în locaş până când la un moment dat s-a deblocat şi a pornit.
Totul a funcţionat normal, nu am mers însă mult cu ea şi am oprit din nou pentru o perioadă scurtă. La repornire a făcut la fel, însă am forţat puţin cheia şi a deblocat contactul.
La următoarea oprire problema nu s-a mai repetat. Sper să nu mai facă aşa însă probabil trebuie să verific încărcarea bateriei şi cum funcţionează alternatorul.
S-a mai lovit cineva de asta?
... Anyway, http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=215677
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 157
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Cheia nu se învârte în contact

Postby cipsu » 17 Feb 2015, 22:10

Am pătit-o si eu similar cand am vărsat cola in butuc :) Nu se mai invartea buticul, de fapt nu sarea afara si deci nu ma lasa sa scot cheia. Am rezolvat cu spray pe baza de alcool si apoi degripant.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Cheia nu se învârte în contact

Postby vlpauto » 18 Feb 2015, 13:49

Cred ca poti incerca si WD-40.

Bafta!
Magazin de piese auto on-line.

http://vlpauto.ro/
User avatar
vlpauto
Master
 
Posts: 268
Joined: 10 Feb 2013, 16:34
Location: Bucuresti/Slobozia

Re: Cheia nu se învârte în contact

Postby MagicPenguin » 18 Feb 2015, 18:29

Nu baga WD40 sau orice alt lichid. E o problema care are legatura cu CIMul care nu iti blocheaza volanul. Daca nu e blocat, nu te lasa mereu sa invarti cheia in butuc. O patesc multe 9-3uri si este oribil. Asigura-te ca se blocheaza volanul cand scoti cheia si o sa fie totul in regula. La mine observasem ca se bloca mereu daca o scoteam cu o miscare de rotatie fina spre ON in timp ce trageam in sus. Am verificat asta si pe alte 9-3uri si pare sa fie o solutie. Sa vezi cat de dragut e sa scoti borna de la baterie cand ramane volanul deblocat... Plangi pe langa ea.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Cheia nu se învârte în contact

Postby gratiann » 18 Feb 2015, 20:49

Incearca daca poti cu alta baterie care stii sigur ca e buna.


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Master
 
Posts: 478
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Cheia nu se învârte în contact

Postby danplux » 18 Feb 2015, 21:08

Corect. La scoaterea cheii din contact ar trebui să se audă mai întâi cum se blochează volanul. Nu este necesar să se lubrifieze mecanismele din contact - deşi recunosc că mă gândisem şi eu la asta.
Cât despre pornirea mai grea, asta este altă poveste. Am verificat bateria şi încarcă foarte bine. Problema ar putea veni de la ... pompa de combustibil, dar - din fericire - încă nu a devenit acută.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 157
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Cheia nu se învârte în contact

Postby andybumbu » 18 Feb 2015, 21:27

Asa ceva... :lol: Am scris 2 comentarii, unul s-a suprapus cu postarea lui gratiane s-a sters, iar al doilea cu a ta Dane :lol: :evil: innebunesc

Eu cred ca problema contactului tau e de ordin mecanic.
Verifica-ti in orice caz incarcarea, e gratis si rapid+ elimini din start 2 repere, alternatorul si bateria :idea:

Legat de delay, cum am mai scris si la mine e la fel. De vreo 6 luni, am pus delay-ul pe seama bateriei, tot un Bosch S5 77Ah, mai ales ca avea deja aproape 4 ani+in 2014 au fost si 3-4zile una dupa alta cu masina stand si facand acest delay, doar la prima pornire din ziua respectiva .. :evil: :lol: Am schimbat-o cu una identica, la fel, lenea se plateste. Delay-ul e de cam 2 sec. Rezolvarea-constatarea, cred eu, doar cu Tech2
Eu suspectez ceva electrovalva, sau vreun senzor de la injectie e pacalit, dar e clar, cand intra bujiile porneste la sfert:roll: .Parca sunt ceva upgradari de soft-legat de pornire, poate ne ajuta Florin de al Autocobalcescu sau Calin NMotors cu ceva detalii :roll:
problema s-a mai discutat pe forum :idea:
In rest, ruleaza perfect...pardon, inghite km ca o bestie... sa nu o deochi manca-ti-as :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3103
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara


Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest