[Reparatie/Self Diagnostic] Crankshaft position sensor

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

[Reparatie/Self Diagnostic] Crankshaft position sensor

Postby carnedetun » 17 Sep 2015, 14:36

Salutare, nu stiu daca mai e cineva activ pe forumul asta dar o sa postez aici, poate-i vine cuiva in ajutor.

Sunt fericitul (uneori) posesor al unui Saab 9-3 Aero SS (2003). O masina bine intretinuta, din punct de vedere mecanic, dar cu ceva probleme electrice.

Backstory:
La putin timp dupa ce am luat-o am inceput sa am o problema ciudata: motorul se oprea in mers (la viteza mica, de obicei cu ambreiajul calcat, pregatindu-ma sa opresc masina la semafor/in parcare). Motorul murea fara sa dea vreun avertisment. Nu se ineca, nu se inrerupea curentul in masina si CEL se aprindea dupa o zi sau doua.

Am dus-o la service si oamenii de acolo au gasit un cablu dezlipit de pe un senzor barometric (??) de la motor. L-au lipit si am scapat de problema, o perioada. Dupa ceva timp problema a revenit si s-a agravat. Acum 2 zile am ramas cu masina intr-o intersectie mare si aglomerata (la ora 19:00) in Bucuresti. S-a oprit motorul si nu mai pornea.

Simptomele erau putin diferite (incepuse sa faca figuri cu o zi inainte): masina mergea bine cand motorul era rece, dar odata ce ajungea la temperatura normala de functionare, incepea sa dea misfire (mergea in 3 cilindri), tremura la RPM mic, limita turatiile la 2.5k rpm si culmina cu motor oprit. Am observat si un miros mai ciudat de la evacuare (mirosea a benzina?) dar nu scotea fum.

Asta s-a intamplat si in seara minunata cand am ramas cu ea in ditamai intersectia la ora de varf. Nu mai pornea, nu se invartea motorul si nici electromotorul, pur si simplu nu se auzea nimic de sub capota. Am chemat o platforma si cum sunt inca incepator si nu m-am confruntat cu asa ceva pana acum, am fost de acord sa o duca la service-ul lor (defapt un garaj dubios cu rent-a-car si alte mizerii), promitandu-mi-se diagnostic gratuit. Am sunat a doua zi sa vad daca au gasit ceva: "Dom'le noi am pus testerul pe ea, dar nu putem sa citim codurile, sunt niste coduri speciale si n-avem tester original". Ok, no problem, ma duc sa o iau de acolo in seara aia. Nu vroiam s-o mai las pe mana lor ca cine stie ce prostii fac aia.

Distanta de acolo pana la mine acasa e relativ mica si am reusit sa o aduc pe roti, pana sa se incalzeasca motorul si sa moara. Am pus un tester ieftin (dinala pe bluetooth) pe ea combinat cu aplicatia Torque pentru android si am reusit sa scot urmatoarele coduri:

P0638 - Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)

P0606 - PCM / ECM Processor Fault (destul de nasol, inseamna ca a murit calculatorul de bord sper sa nu fie asta)

P0306 - Cylinder #6 Misfire Detected (sigur am avut un misfire, dar am doar 4 clindrii... weird, posibil sa fi o bobina la unul din ele)

P3806 - Manufacturer Specific (nu am gasit nimic despre el)

P0616 - Powertrain - Computer and Auxiliary Outputs - ISO/SAE Controlled. Starter Relay Circuit Low

B0100 - Manufacturer Specific (nu am gasit nimic despre el)

Azi o sa fac rost de un tester mai bun, poate reusesc sa aflu ceva nou. Intre timp am investigat pe forumuri/google si am gasit cate ceva.

#1 Exact problema pe care o am si eu https://www.youtube.com/watch?v=GBc1H-81DBY
#2 Ceva mai multe detalii despre problema https://www.youtube.com/watch?v=c9UwrVNXXzo https://www.youtube.com/watch?v=m_uAnQFjTI4 (ce enervant e nenea asta) https://www.youtube.com/watch?v=RvuzZJqQDf4
#3 Cum se schimba https://youtu.be/P-ZxgrNeV9c https://youtu.be/kOXFoaFkml8

Concluzie:

Suspectul numarul 1 este senzorul de pozitie al motorului (aka Crankshaft positioning sensor). Mai multe detalii despre cum functioneaza aici https://www.youtube.com/watch?v=RuIislTGOwA. E posibil ca unele coduri sa fi aparut dupa ce acest senzor s-a defectat (misfire si poate ECU failure, sper).

Next steps:
Am localizat deja senzorul respectiv si se poate ajunge la el fara sa fie nevoie sa ma bag pe sub masina. Mai intai o sa curat contactele, e posibil sa se fi adunat ceva mizerie pe ele si sa nu mai comunice cum trebuie. Dar cred ca mai degraba e un cablu rupt sau defect. Mai specific cablul de impamantare (poate d-aia cedeaza senzorul cand se incalzeste motorul), trebuie sa-l testez cu un multimetru, invat s-o fac si pe asta. Sau pur si simplu senzorul s-a defectat de tot si trebuie inlocuit.

Astept sfaturi/idei de la voi
Revin cu rezultatele.
carnedetun
 
Posts: 1
Joined: 30 Mar 2015, 13:47

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron