Eroare „engine malfunction“
Posted: 13 May 2019, 00:51
Bun găsit, dragii mei!
A durat ceva, dar până la urmă am fost primit și eu pe acest forum select!
Din păcate, prima mea postare se leagă de un necaz.
Am un 9-3 echipare Vector, 1998 cmc, 110 kW, benzină, transmisie automată, an fabricație dec. 2007 (model 2008), 35.000 km, deci aproape nou.
Din diverse motive, destul de dramatice, dar neinteresante pentru voi, mașina asta a făcut maxim 2 drumuri mai lungi pe an, numai pe timp de vară, pe timpul iernii sălășluind într-un garaj decent pe la neamuri.
În primăvara asta l-am scos de la naftalină, i-am făcut revizia la un atelier Porsche din Galați (acolo e garajul), ca în fiecare an, i-am dat full casco, întotdeauna, că așa merită, și l-am adus la București. Niciodată nu am avut nicio problemă, mașina a arătat și s-a comportat întotdeauna ca scoasă din show room.
La începutul lunii mai, în drum spre București de la Galați, am alimentat de la OMV 100plus, ca de obicei, doar că după o abatere de traseu prin Vrancea, pe la Costești - Buzău a înghețat motorul, a trebuit să trag pe dreapta ca planorul, doar din inerție și am început să-mi smulg părul din cap.
Motorul nu mai pornea, iar la bord apărea afișajul ENGINE MALFUNCTION, asta am descifrat abia după ce m-am uitat prin manualul mașinii.
După un apel făcut unui amic mai versat în tehnica automobilelor, am fost sfătuit să aștept 20-30 de minute și să încerc repornirea. Sfatul a funcționat! Am ajuns la București, dar indicatorul de eroare nu a mai dispărut de atunci!
Ieri am ieșit la cumpărături la un mall. A înghețat în parcarea subterană. Din nou, aceeași așteptare, repornirea și fugi acasă, să nu râdă loganii de tine...
Între timp, adică între evenimentul de la Buzău și ieri, am luat legătura, la sugestia găsită pe acest forum, cu service-ul EDS Auto din Th. Pallady, care mi-a făcut o programare peste 10 zile pentru o testare.
Am rașchetat tot internetul în căutare de tips & tricks, de la înșurubarea corectă a bușonului rezervorului până la desfacerea bornelor bateriei și punerea lor în scurt pentru, cică, resetarea computerului de bord. Bușonul e corect înfiletat, iar la ghidușii cu bateria nu prea m-aș încumeta, eu fiind, da, asta nu v-am spus, atehnic și capabil de a transforma orice unealtă într-o armă letală...
V-am plicitisit destul, așa că vă rog să mă ajutați: până la vizita la service, aș mai putea încerca ceva folositor și nepericulos?
Mulțumesc mult!
A durat ceva, dar până la urmă am fost primit și eu pe acest forum select!
Din păcate, prima mea postare se leagă de un necaz.
Am un 9-3 echipare Vector, 1998 cmc, 110 kW, benzină, transmisie automată, an fabricație dec. 2007 (model 2008), 35.000 km, deci aproape nou.
Din diverse motive, destul de dramatice, dar neinteresante pentru voi, mașina asta a făcut maxim 2 drumuri mai lungi pe an, numai pe timp de vară, pe timpul iernii sălășluind într-un garaj decent pe la neamuri.
În primăvara asta l-am scos de la naftalină, i-am făcut revizia la un atelier Porsche din Galați (acolo e garajul), ca în fiecare an, i-am dat full casco, întotdeauna, că așa merită, și l-am adus la București. Niciodată nu am avut nicio problemă, mașina a arătat și s-a comportat întotdeauna ca scoasă din show room.
La începutul lunii mai, în drum spre București de la Galați, am alimentat de la OMV 100plus, ca de obicei, doar că după o abatere de traseu prin Vrancea, pe la Costești - Buzău a înghețat motorul, a trebuit să trag pe dreapta ca planorul, doar din inerție și am început să-mi smulg părul din cap.
Motorul nu mai pornea, iar la bord apărea afișajul ENGINE MALFUNCTION, asta am descifrat abia după ce m-am uitat prin manualul mașinii.
După un apel făcut unui amic mai versat în tehnica automobilelor, am fost sfătuit să aștept 20-30 de minute și să încerc repornirea. Sfatul a funcționat! Am ajuns la București, dar indicatorul de eroare nu a mai dispărut de atunci!
Ieri am ieșit la cumpărături la un mall. A înghețat în parcarea subterană. Din nou, aceeași așteptare, repornirea și fugi acasă, să nu râdă loganii de tine...
Între timp, adică între evenimentul de la Buzău și ieri, am luat legătura, la sugestia găsită pe acest forum, cu service-ul EDS Auto din Th. Pallady, care mi-a făcut o programare peste 10 zile pentru o testare.
Am rașchetat tot internetul în căutare de tips & tricks, de la înșurubarea corectă a bușonului rezervorului până la desfacerea bornelor bateriei și punerea lor în scurt pentru, cică, resetarea computerului de bord. Bușonul e corect înfiletat, iar la ghidușii cu bateria nu prea m-aș încumeta, eu fiind, da, asta nu v-am spus, atehnic și capabil de a transforma orice unealtă într-o armă letală...
V-am plicitisit destul, așa că vă rog să mă ajutați: până la vizita la service, aș mai putea încerca ceva folositor și nepericulos?
Mulțumesc mult!