by gfery » 21 Sep 2021, 22:15
1. verificat ce zice pe diagnoza la valorile cursorilor de pe corpul clapeta. daca cei doi rezistori-pelicula nu se inteleg intre ei sau au intreruperi in zona unde clapeta sta cel mai mult, adica in zona de ralanti, o sa ai problema asta cu ralanti instabil. daca esti deja la filmul cu clapeta, aia trebuie demontanta si curatata, mai ales daca zici ca a tras ulei pe admisie.
2. verificat tot asa pe diagnoza ce valori indica sondele lambda cu motorul cald, daca mai indica ceva. vazut target airmass vs actual airmass. vazut la ralanti cu toti consumatorii opriti, inclusiv clima, depresia din galeria de admisie. ar trebui sa ai undeva intre 350 si 450 de milibari, daca ai mai mult de atat iti trage aer pe undeva sau ai compresia prastie.
3. verificat cu minutiozitate toata tevaraia de admisie, cu vacuumuri cu tot, pentru scurgeri de aer fals. asta include si supapele de sens si supapa de comanda de la blow-off valve. de obicei e mai bine sa schimbi toate furtunasele alea subtiri cu ceva de silicon ca sa fii sigur. trebe sa te ajute cineva cu o masina de aia de generat fum sub presiune ca sa gasesti scurgeri mici. daca nu ai acces, mai poti incerca cu succes limitat sa dai spray de ala de curatat frane in jeturi scurte pe la toate imbinarile de tubulatura, daca trage aer, trage si zeama de aia, iti moare motorul instant de la amestec mult prea bogat. nu-ti face griji, nu explodeaza. nu da pe esapament direct, risti sa se aprinda.
4. bujii, caseta de aprindere. implauzibil, ca astea genereaza coduri de eroare specifice, dar merita verificat macar vizual bujiile daca e vreuna altfel decat restul, macar stii pe ce cilindru investighezi mai departe.
5. test de compresie. asta e sfant, daca vrei sa gasesti o problema e indicat sa elimini asta cu compresia de la inceput, altfel cauti acul in carul cu fan si te invarti in cerc.
6. nu stiu daca este si pe 9-3, dar cauta daca este kit updatat de PCV, uneori daca e colmatat furtunul de aerisire de la carter sau e blocata supapa de sens mai trage ulei si pe acolo, uneori grav
7. daca ai bani si chef de teste (sau stii un donator viabil), incearca sa schimbi debitmetrul de aer, si ala are fixurile lui cateodata. nu, curatat nu merge, inca n-am gasit vreunul care sa fie semi-defect si sa-si revina de la sprayuri de alea minune.
alte idei n-am acuma, dar ar trebui sa iti dea niste cai de atac