Filtru de aer foarte murdar

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Filtru de aer foarte murdar

Postby Peter » 08 Sep 2021, 10:19

Va salut!
Revin cu o problema care e putin ciudata si anume: filtru de aer e foarte murdar dupa numai 4 luni de la schimbarea lui, e afumat si ciudatenia este ca e pe partea prin care intra aer in el. Pe partea care iese aerul din filtru e curat ca lacrima. Am desfacut carcasa filtrului, am dat farul jos si nu se vede nimic care sa duca la afumarea lui gen furtun de recirculare a gazelor sau alta sursa. Am verificat conducta de aer care pleaca din carcasa la turbina, nu sunt urme de ulei, e foarte curata. Am fost la mecanic, a masurat compresia si e foarte buna, peste 12 la toate pistoanele. O enigma si pentru el. Alte simptome observate de mine sunt: a crescut consumul cu 1 litru la suta, uneori la accelerare in treapta intai are o pauza/intrerupere, o lipsa de putere la 2000 de turatii, esapamentul e putin afumat. Mentionez ca filtrul schimbat in luna mai era la fel de murdar dar avea un an de folosinta si 20000 de km.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby Edy » 14 Sep 2021, 08:13

Salut
E bine ca verifici elementul de filtrare mai des
Daca este murdar prematur poate fi si din cauza ca masina este folosita prin oras, vara, mult praf si noxe
Cum elementul este ieftin, iti recomand sa il schimbi imediat
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby Peter » 15 Sep 2021, 06:54

Edy am circulat in aceleasi conditii tot timpul. Filtru de aer este foarte murdar, afumat si cu urme de ulei. Nu-mi dau seama de unde. Recent am schimbat radiatorul de apa si sonda de tempereatura a lichidului de racire pentru ca am dedus ca aici e o problema, in sensul ca ventilatorul de racire pornea pe la 102 grade si odata pornit acesta nu se mai oprea chiar daca temperatura lichidului de racire scadea pana la 50-60 de grade(am facut proba cu termostatul scos). Cu radiator nou, termostat nou si sonda noua face la fel, ba mai mult motorul tremura la relanti acesta fiind sub 900 de ture. Am mers mai departe si am desfacut IAC-ul si acolo am gasit urme de funingine si ulei in partea care duce sub clapeta de acceleratie. Asta inseamna ca sunt gaze de evacuare in admisie, cumva le intoarce si ajung in IAC. Sunt caderi mari in turatie atunci cand am consumatori gen: degivrare sau alti consumatori electrici. Alternatorul incarca in parametri 14.4 volti si scade la 14 cand sunt consumatori mai multi. Ma intorc in timp si ma gandesc ca aceasta problema(cadearea in turatie) am observat-o de cand am schimbat distributia dar era aleatorie in general si mai mult atunci cand aveam consumatori electrici dar dadeam vina pe codul de amestec sarac. Am sa iau legatura cu mecanicul care a schimbat distributia sa vad ce explicatie are.
O zi frumoasa!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby Edy » 16 Sep 2021, 09:24

Sunt multe lucruri sau detalii care ne scapa in viata de zi cu zi. Un filtru nou si urmareste murdarirea lui la fiecare 500 km. Daca povestea se repeta, trebuie urmarit traseul de admisie si pe unde poate trage prin filtru
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby Peter » 21 Sep 2021, 12:25

Cred ca am gasit sursa de contaminare a filtrului de aer. Am avut pierderi de ulei pe la semeringul de la arbore si curentul de aer care se creea, ducea vaporii de ulei exact catre gura de aer de la carcasa filtrului. Am schimbat semeringul, am curatit zona murdara si carcasa filtrului de aer. Am sa urmaresc in timp gradul de contaminare a filtrului dar cred ca acum este in regula. Mai ramane problema tremuratului si caderea in turatie la relanti. Daca ma puteti ajuta cu un sfat as aprecia foarte mult. Am vorbit cu mecanicul si zice ca distributia e montata corect. Motorul in turatie se comporta foarte bine, trage bine si merge rotund. Chestia este ca, in afara de codul de amestec sarac, nu mai am alte erori stocate.
O zi frumoasa!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby gfery » 21 Sep 2021, 22:15

1. verificat ce zice pe diagnoza la valorile cursorilor de pe corpul clapeta. daca cei doi rezistori-pelicula nu se inteleg intre ei sau au intreruperi in zona unde clapeta sta cel mai mult, adica in zona de ralanti, o sa ai problema asta cu ralanti instabil. daca esti deja la filmul cu clapeta, aia trebuie demontanta si curatata, mai ales daca zici ca a tras ulei pe admisie.

2. verificat tot asa pe diagnoza ce valori indica sondele lambda cu motorul cald, daca mai indica ceva. vazut target airmass vs actual airmass. vazut la ralanti cu toti consumatorii opriti, inclusiv clima, depresia din galeria de admisie. ar trebui sa ai undeva intre 350 si 450 de milibari, daca ai mai mult de atat iti trage aer pe undeva sau ai compresia prastie.

3. verificat cu minutiozitate toata tevaraia de admisie, cu vacuumuri cu tot, pentru scurgeri de aer fals. asta include si supapele de sens si supapa de comanda de la blow-off valve. de obicei e mai bine sa schimbi toate furtunasele alea subtiri cu ceva de silicon ca sa fii sigur. trebe sa te ajute cineva cu o masina de aia de generat fum sub presiune ca sa gasesti scurgeri mici. daca nu ai acces, mai poti incerca cu succes limitat sa dai spray de ala de curatat frane in jeturi scurte pe la toate imbinarile de tubulatura, daca trage aer, trage si zeama de aia, iti moare motorul instant de la amestec mult prea bogat. nu-ti face griji, nu explodeaza. nu da pe esapament direct, risti sa se aprinda.

4. bujii, caseta de aprindere. implauzibil, ca astea genereaza coduri de eroare specifice, dar merita verificat macar vizual bujiile daca e vreuna altfel decat restul, macar stii pe ce cilindru investighezi mai departe.

5. test de compresie. asta e sfant, daca vrei sa gasesti o problema e indicat sa elimini asta cu compresia de la inceput, altfel cauti acul in carul cu fan si te invarti in cerc.

6. nu stiu daca este si pe 9-3, dar cauta daca este kit updatat de PCV, uneori daca e colmatat furtunul de aerisire de la carter sau e blocata supapa de sens mai trage ulei si pe acolo, uneori grav

7. daca ai bani si chef de teste (sau stii un donator viabil), incearca sa schimbi debitmetrul de aer, si ala are fixurile lui cateodata. nu, curatat nu merge, inca n-am gasit vreunul care sa fie semi-defect si sa-si revina de la sprayuri de alea minune.

alte idei n-am acuma, dar ar trebui sa iti dea niste cai de atac
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby Peter » 22 Sep 2021, 17:34

Multumesc Fery!
O parte din cele enumerate de tine le-am facut, adica: test compresie-foarte buna, furtunasele de vid sunt schimbate, am pus de silicon cu ceva timp in urma,am desfacut capacul de deasupra corpului clapetei, era curat dar am dat cu spray, deasemenea IAC-ul desfacut si la fel dat cu spray si curatit , se misca usor. Bujiile le-am verificat cand am facut testul de compresie. Motorul B204E nu are debitmetru, am mai vorbit de asta in alt post. Ramane sa fac testul de vid cu un spray de frane. Valva PCV am pus noua. Celelalte lucruri de verificat pe diagnoza, e mai greu, nu am unde.Singura posibilitate este la Brasov, am vorbit cu mesterul de acolo, cred ca il cheama Calin si zice ca n-are timp ca e mult de bibilit la ea, numa sa-i duc masina sa o las la el o saptamana si sa umble la ea cand are timp, adica dupa program. Ma gandesc sa cumpar un ECU cu soft facut in Anglia dar la fel am nevoie de tech2 pentru imperechere.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: Filtru de aer foarte murdar

Postby Peter » 26 Sep 2021, 09:22

Gata, a plesnit buba. Problema tremuratului la relanti este de la placa de presiune abreiaj, ciudat nu? Nu mai debreiaza complet si ramane putin cuplat ambreiajul in pozitia pe liber. Acum nu mai intra in viteza decat cu motorul oprit. Daca o cuplez in viteza intai si pornesc motorul, masina pleaca de pe loc chiar daca am pedala de la ambreiaj calcata la podea. M-a dus destul, ambreiajul si frana le folosesc cat mai putin posibil. Alti bani, alta distractie, mai am putin si schimb cam tot ce tine de consumabile dar masina are o varsta si un numar bun de km.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat


Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron