Contact pornire

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Contact pornire

Postby Peter » 03 Jul 2023, 21:13

Va salut!
Acum 3 zile fiind in Bucuresti, noaptea pe la 12, cand am pus contactul si am rotit cheia sa pornesc, aceasta a ramas in pozitia start fara ca eu sa realizez acest lucru. Am auzit un uruit dar nu mi-am dat seama care e motivul si am rulat cateva sute de metri pana a inceput sa miroase a ars. In sfarsit, am oprit si am rotit din nou cheia si atunci am observat pozitia ei pe start. Am pus-o manual pe on si zgomotul a disparut( mi-am dat seama ca bendixul ramasese blocat pe volanta deoarece cheia nu a revenit singura in pozitia on). Am ajuns acasa la Calafat, am scos butucul care e ok, problema fiind in mecanismul actionat de butuc.
Am cautat si am gasit contactul pe situri de dezmembrari, cam scump pentru o piesa second. Chestia asta ma depaseste, nu stiu ce trebuie sa fac si va rog sa ma ajutati in aceasta problema, ce trebuie sa am in vedere sau daca se poate repara asa ceva, ma rog, orice sfat e binevenit si apreciat.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: Contact pornire

Postby Peter » 09 Jul 2023, 09:28

Sectiunea asta de 9-3 e cam moarta!
Pana la urma am depistat fix ce s-a stricat si anume comutatorul de pornire. Acesta e in consola dintre scaune, sub butucul cheii si trebuie demontata (consola) bucata cu bucata inclusiv scaunul soferului si in final parghia din fata de la motor care face legatura intre schimbatorul de viteze si cutia de viteze. Complicat si cam tehnic. Acum trebuie sa-mi fac curaj dar nu ma grabesc, masina porneste normal dar trebuie sa fiu atent, dupa pornire, sa pun manual cheia in pozitia on. Electromotorul trebuie dat jos si facuta o revizie. Comutatorul l-am gasit pe Skandix dar si pe R&D Car Parts, pe acesta din urma mult mai ieftin. Pe Esaabparts au si schema cu pozitia acestei piese si toate componentele numerotate, care fac parte din tot acest sistem. Ma gandesc sa-i pun un buton de start, ar fi mai simplu, voi ce credeti se poate?
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: Contact pornire

Postby Edy » 12 Sep 2023, 12:41

Salut Peter
Toata lumea s-a cam mutat pe FB, in ziua de azi toata lumea alearga solutiile simple, desi utilizarea PHP nu reprezinta nimic complicat, insa na, astia sunt oamenii.
Foarte bine ca ai rezolvat problema cu masina ta.
Daca iti place solutia cu buton, poti sa o montezi, am facut si eu treaba asta acum mai multi ani pe un saab mai vechi. Tine-ne la curent
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Contact pornire

Postby Peter » 09 Oct 2023, 19:14

Salutare!
Pana la urma mi-am facut curaj si am schimbat comutatorul. Nu e asa greu cum credeam,iti trebuie rabdare,tigari si cafea. Singura problema este reglajul vitezelor. Acolo e putin de bibilit din cauza sistemului de blocare a schimbatorului in pozitia marsarier. Lucrarea e bine sa fie facuta in doi, din care unul sa fie un pic indemanatic si sa-l duca capul. Parghia care duce la cutie trebuie stransa in aceiasi pozitie in care a fost inainte de desfacere, altfel nu mai intra in toate vitezele.
Se ne-auzim cu bine!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat


Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest