o mica intrebare

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Postby saabby-727 » 15 Oct 2009, 15:30

@erny:
persoana iti stä la dispozitie :wink:
probabil medicina din rominia de acum 25 de ani (1984) era "altfel" :lol:
de 20 de ani omul are ficatul de märime naturalä dupä ce mai mult de o jumätate fiind zdrobit a fost inläturat (in sibiu). dupä un timp indelungat in spital (timp in care a avut febrä neintrerupt) a trebuit operat din nou ( a doua oarä in cluj), fäcuse o peritonitä. noi colegii am si donat singe atunci pentru el.
dupä mai multi ani a si inceput sä consume din nou alcool, färä probleme (desi personal nu gäsesc asta rezonabil) insä doctorii nu i-au mai interzis nimic, fiind sänätos, puternic si cu rezultatele la analize in ordine.
Desigur pentru polemici noi suntem prea mici, sä läsäm specialistii sä se pronunte, si ei au si fäcut-o.
Deja din 1964-1965 se studia tema, S. Bengmark si R. Olsson din Göteborg-Suedia au tinut un referat in Germania ( "Cercetäri experimentale in regenerarea ficatului dupä rezectie"), publicat ulterior, cartea respectivä e in englezä si germanä disponibilä. In Link-ul urmätor se poate citi in Englezä doar prima paginä, unde se poate citi cä deja din 1964 se dovedeste cä la sobolani dupä rezectia a 2/3 pinä la 3/4 din ficat dupä 14 zile ficatul s-a regenerat complet. Pentru curiosi, aici se poate citi prima paginä in englezä:
http://www.springerlink.com/content/t256722082241174/

Mä gindesc cä in restul articolului se abordä aprofundat tema si din 1964 si pinä in prezent au mai studiat si altii, insä nu am timpul necesar sä caut articolele de specialitate. Totusi: ficatul se regenereazä dupä rezectie, märturia vie e fostul meu coleg.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Re: o mica intrebare

Postby sarivanalex » 02 Feb 2010, 17:16

merge scos sunetul. eu i-am rugat pe cei de la augusta sa mi-l scoata si in 5 min era gata.
intelege .. cel ce face legea n-are lege, cel ce tre' sa aleaga n-are ce alege ..
User avatar
sarivanalex
Senior
 
Posts: 219
Joined: 31 Jan 2010, 23:25
Location: ploiesti

Re: o mica intrebare

Postby hashwood » 12 Mar 2010, 09:39

"by Edy » Fri Oct 09, 2009 7:35 am
Poti sa treci centura prin spatele scaunului la sofer si sa o lasi cuplata tot timpul, dar sa nu spui la nimeni ca ti-am zis eu!"

asta e cea mai mare prostie de facut! Faptul ca centura este legata, este cunoscut si de sistemul care delcansaza Airbag-ul, contand foarte mult. Poate vreti sa dati cu capul de volan, si sa va intrebati de ce mai am Airbag...

E foarte simplu, se programeaza cu Tech 2. Ca si la ce viteza sa se inchida portbagajul, sau securizarea automata a usilor dupa pornire.

Plus, centura de siguranta salveaza vieti, trebuie purtata. Ca sa nu mai vorbim ca este ceva reprezentativ pentru SAAB:

1958: The GT 750 is the first car fitted with seatbelts as standard
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24

Re: o mica intrebare

Postby Edy » 12 Mar 2010, 11:37

[quote="hashwood
asta e cea mai mare prostie de facut! Faptul ca centura este legata, este cunoscut si de sistemul care delcansaza Airbag-ul, contand foarte mult. Poate vreti sa dati cu capul de volan, si sa va intrebati de ce mai am Airbag...
[/quote]
Chit ca duci centura prin spatele scaunelor sau infingi un device in cupla ca sa priceapa ca s-ar fi pus centura sau se scoate in mod deliberat sunetul prin calculator inseamna acelasi lucru: ocolirea gestului de a duce mana la stalp, apucarea centurii si trecerea ei peste torace, infingerea in locas pentru blocare.
Acest gest este mare consumator de timp si nervi... :twisted:
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: o mica intrebare

Postby claudiuk » 18 Mar 2011, 14:00

Cand am cumparat masina, sa nu-i spun idiot, varul meu tinea centura cumplata in permanenta prin spatele scaunului, acum cand o folosesc corespunzator si o decuplez nu se mai trage singura din cauza arcului care a fost intins.
Niciodata nu as putea sa ma joc cu centura de siguranta!
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: o mica intrebare

Postby zatarra84 » 30 Dec 2012, 11:57

Am facut niste cursuri de conducere defensiva la titi aur anul acesta, si in baza celor ce mi-au ramas de acolo va sfatuiesc sa NU montati centura prin spatele scaunului deoarece in cazul unui accident, centurile se tensioneaza prin spatele scaunului concomitent cu desfacerea airbagului si pot provoca leziuni mai mari decat daca pur si simplu le lasati la locul lor....cat despre prostiile alea de se pun in locasul de centura ca sa nu mai piuie, alea-s mai periculoare deoarece pacaleste comp-ul masinii ca sunt prinse si in cazul de impact declansaza airbag-urile care sar cu o viteza destul de mare si deasemenea pot leza . De altfel la nimicurile astea de se vand in intersectii la semafor de pus in locul centurii le spune "Moartea de 5 lei" ....si pe buna dreptate. Cel mai bine va sfatuiesc sa folositi centurile chiar si in oras, intotdeauna si cu timpul intra in obisnuinta .....;)
1.9 TiD 2005 - 120HP
User avatar
zatarra84
Invatacel
 
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2009, 21:35
Location: Rm.Valcea

Re: o mica intrebare

Postby Mihai » 30 Dec 2012, 14:12

Airbagurile se declanseaza chiar daca centurile nu sunt puse.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re:

Postby Gabilsson » 30 Dec 2012, 17:29

saabby-727 wrote:da mai bine hai sä läsäm oamenii sä facä ce vor, pentru cä fiecare e stäpin pe viata lui si are dreptul sä si-o termine cum vrea :wink: , chiar si intr-un saab , circulind färä centurä. Fiecare e major si decide pentru el insusi, din ideile altora nu putem decit sä invätäm.


Nu te-ai gandit foarte mult la problema. Iti explic eu de ce este obligatorie purtarea centurii de siguranta. Nu este obligatorie pentru ca se gandeste statulö prea mult la viata ta. Imagineaza-ti urmatorul scenariu:

1. Eu te busesc pe tine frontal, din vina mea. Tu ai centura pusa si te alegi cu niste contuzii. Eu am stricat o masina si platesc amenda.
2. Eu te busesc pe tine frontal, din vina mea. Tu nu ai centura pusa, zbori prin parbriz cu toracele zdrobit de volan si mori. Eu eu am omorat un om si fac puscarie.

Ai inteles acum?

Sa iti pui centura nu este un proces consumator de timp.
AERO 2002
Image

|˙˙ʇǝuɹǝʇuı ǝɥʇ uo ʇxǝʇ uʍop ǝpısdn ɯopuɐɹ pɐǝɹ noʎ :ǝɯıʇ ǝǝɹɟ ɥɔnɯ ooʇ ʎɐʍ ǝʌɐɥ noʎ ןןǝʇ oʇ ʍoɥ˙˙˙
Gabilsson
Senior
 
Posts: 186
Joined: 15 Jul 2012, 23:25
Location: Kristianstad

Previous

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests