Intervale de inspectii tehnice

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Intervale de inspectii tehnice

Postby gergosaab » 18 Feb 2010, 21:38

SAAB 9-3 1.9 Tid (motor Fiat 150 CP)

La fiecare 30000 Km/24 Luni

Motor

Înlocuiţi filtrul (-ele) de carburant
Înlocuiţi filtrul de ulei
Controlaţi dacă există scurgeri de ulei
Controlaţi starea şi tensionarea curelei (curelelor) de transmisie, înlocuiţi sau reglaţi dacă este necesar
Înlocuiţi uleiul motor

Frane
Controlaţi grosimea plăcuţei de frână
Controlaţi nivel lichid de frână, readuceţi la nivel dacă este necesar
Controlaţi starea frânelor cu discuri

Suspensie,roti si pneuri

Controlaţi adâncimea benzii de rulare şi modelul de uzură la toate pneurile, inclusiv rezervă
Controlaţi presiunile pneuri şi reglaţi dacă este necesar
Controlaţi data de expirare bidon de mastic pneu
dacă este montat


Sistem electric

Controlaţi funcţiile sistem iluminare şi claxon
inclusiv lumini interior şi tablou de bord
Baterie:
controlaţi starea
Controlaţi ştergătoarele şi sistemul de spălare parbriz; readuceţi la nivel lichid spălător dacă este necesar
Resetaţi indicatorul interval service

Interior

Înlocuiţi elementul filtru de praf şi polen

General

Controlaţi/lubrifiaţi cârligul de remorcare amovibil

Conducere de proba

Controlaţi toate funcţiile tablou de instrumente
Controlaţi funcţionarea regulatorului de viteză
Controlaţi funcţionarea încălzire/aer condiţionat
Controlaţi echilibrul roată
Controlaţi echilibrul frână de parcare
Controlaţi funcţionarea frânelor
Controlaţi funcţionarea direcţiei
Controlaţi funcţionarea transmisiei
Controlaţi performanţa motorului
Controlaţi funcţionarea ambreiajului


La fiecare 60000 Km/48 Luni

Motor

Înlocuiţi uleiul motor
Înlocuiţi filtrul (-ele) de carburant
Controlaţi dacă există scurgeri de ulei
Controlaţi jocurile supape şi reglaţi dacă este necesar
Controlaţi starea şi tensionarea curelei (curelelor) de transmisie, înlocuiţi sau reglaţi dacă este necesar
Sistem de răcire: controlaţi dacă există scurgeri, controlaţi nivelul şi concentraţia antigel, corectaţi dacă este necesar
Controlaţi sistemul evacuare
Înlocuiţi filtrul de ulei
Înlocuiţi filtrul (-ele) de aer
Controlaţi rezervorul de carburant
Controlaţi dacă există scurgeri şi avarie la linii, conducte de carburant şi racorduri

Ambreiaj,cutie de viteza si transmisii finale

Burdufuri cap de planetară: controlaţi dacă există scurgeri şi avarie

Directie

Rotule direcţie:
controlaţi dacă există avarie şi joc
Controlaţi nivelul de ulei servodirecţie, readuceţi la nivel dacă este necesar

Frane

Controlaţi/reglaţi frâna de mână
Controlaţi dacă există scurgeri şi avarie la linii, conducte şi racorduri de frână
Controlaţi grosimea plăcuţei de frână
Controlaţi nivel lichid de frână, readuceţi la nivel dacă este necesar
Înlocuiţi lichidul de frână
la fiecare 48 luni
Controlaţi starea frânelor cu discuri

Suspensie,roti si pneuri

Controlaţi data de expirare bidon de mastic pneu
dacă este montat
Controlaţi presiunile pneuri şi reglaţi dacă este necesar
Amortizoare de şoc: controlaţi dacă există avarie şi uzură la stare generală
Controlaţi adâncimea benzii de rulare şi modelul de uzură la toate pneurile, inclusiv rezervă

Sistem electric

Baterie:
controlaţi starea
Controlaţi ştergătoarele şi sistemul de spălare parbriz; readuceţi la nivel lichid spălător dacă este necesar
Controlaţi funcţiile sistem iluminare şi claxon
inclusiv lumini interior şi tablou de bord
Controlaţi dacă există avarie la unităţi airbag
Resetaţi indicatorul interval service

Interior

Controlaţi dacă există avarie, uzură şi funcţionare la centuri de siguranţă
Înlocuiţi elementul filtru de praf şi polen

General

Controlaţi/lubrifiaţi cârligul de remorcare amovibil
Controlaţi/lubrifiaţi zăvoarele, balamalele şi clanţele

Conducere de proba

Controlaţi echilibrul frână de parcare
Controlaţi echilibrul roată
Controlaţi funcţionarea încălzire/aer condiţionat
Controlaţi toate funcţiile tablou de instrumente
Controlaţi funcţionarea regulatorului de viteză
Controlaţi funcţionarea direcţiei
Controlaţi funcţionarea transmisiei
Controlaţi funcţionarea ambreiajului
Controlaţi performanţa motorului
Controlaţi funcţionarea frânelor
SAAB 9000 CC T16; 1986; 173 CP; Silver-Aero
SAAB 9-5 TiD 150 CP,2007 Jet Black
SAAB 9-5 TiD 150 CP, 2006 Chilli Red



SAAB, THE SWEDISH CAR WITH FLYING QUALITIES
User avatar
gergosaab
Master
 
Posts: 319
Joined: 21 Aug 2008, 22:19
Location: Satu Mare-Szatmárnémeti

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby ess1902 » 19 Feb 2010, 08:32

Si-a facut cineva revizia la 30000 cum scrie in carte la motorul asta?
Eu am facut un experiment cu masina de la birou care e un bravo 1.9 de 120 cp. La fiat chiar se accepta intervalele astea de revizie in perioada de garantie cu conditia sa fie facute in decursul unui an.S-a mers intesiv cu fiatul primul ulei schimbat la 15000, apoi 30000, 60000. Nu mi s-a parut nimic in neregula la schimbul de 60000.Nici zgomote suspecte la motor uleiul era in cantitate suficienta ,evident negru.
In alta ordine de idei la Saab desi in carte scrie 30000 km cel putin in garantie nu se accepta decit la 15000 cu schimb de toate filtrele (asa mi s-a spus de la BV)..si alta noutate: faptul ca desi in cartea de service masina are garantie 2 ani, acum s-a mai extins partial cu inca 2 (numai pt motor si cutie) dar cu conditia ca intirzierile la intervalele de revizie(15000) sa nu cumuleze 2000 km pe toata perioada. Sunt curios...se aplica doar la BV sau acum e o chestie generala?

(Sorry pt offtopicul din ultima parte a topicului...eu vb despre 9-3 /2008)
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby csb » 26 Mar 2010, 22:30

Ce ulei este cel mai recomnadat pentru motorul 9-3 1.9 Tid ?
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby olteanul » 09 Apr 2010, 00:50

Îmi apare în bord ”time to service”.
Oare de ce?
Am constatat că plăcuțele pe spate cam scot un sunet metalic.
Motiv pentru care am decis să le schimb.
Chiar și după schimbare încă îmi mai apare în bord că trebuie să merg la service.
Dar mă gândesc că trebuie să mai aștept câteva zile.
9-3 2t 2004
olteanul
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 13 Mar 2010, 16:36

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby csb » 09 Apr 2010, 07:51

Mesajul n-o sa dispara de la sine !
Cand apare inseamna ca trebuie sa faci revizia la service si o sa reseteze contorul de service din calculator.
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby cristian_93 » 09 Apr 2010, 10:15

Computerul de bord are implementat un algoritm care calculeaza calitatea uleiului de motor; este un algoritm care ia in calcul numarul de porniri/ opriri, numarul de km, etc. Rezulta un coeficient (procent) pur matematic, nu exista nici un senzor care sa trimita date reale despre calitatea uleiului. Cand acest procent scade sub o anumita valoare (nu stiu exact cat), apare acel mesaj. Pentru remediere, asa cum a spus si csb, trebuie mers in service pentru revizie, unde probabil se resetaza acea valoare cu ajutorul testerului.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby ess1902 » 09 Apr 2010, 12:50

Mie cind mi-a aparut mesajul de service la 15000 km, cind am intrat in meniul " service" din settings m-a intrebat dc sa reseteze mesajul (yes/no)evident l-am lasat ca sa imi fie resetat exact in momentul reviziei. Ceea ce spuneti voi este altceva?
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby bullet » 09 Apr 2010, 13:28

@ Olteanul

Resetting the service indication

Reset the service indicator in accordance with the following:

1. Turn the remote control to the ON position, the engine must be switched off.

2. Press the CUSTOMIZE button.

3. Select System Settings using the INFO dial. Press in the INFO dial.

4. Select Service Info. Press in the INFO dial.

5. Select Reset Service Ind. Press in the INFO dial.

6. When ased [sic] Are you sure? select Yes.

Sau:

Resetting your service indicator on Saab 9-3 and 9-5 models is easy:

1. Switch Ignition on

2. Press and release "CLEAR" button

3. Press "CLEAR" and hold down button for at least 8 seconds.

4. The word "SERVICE" will appear in the display after 2 bleeps.

5. Switch ignition off.......

Congratulations, you have now reset your service interval.

Vezi care functioneaza la tine :D
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby olteanul » 09 Apr 2010, 14:50

A mers varianta a doua!
Mersi frumos!!
9-3 2t 2004
olteanul
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 13 Mar 2010, 16:36

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby bullet » 09 Apr 2010, 16:55

Sa traiesti !
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby tony » 09 Apr 2010, 22:44

Dorine , ai idee daca merge si la modelul din 2003 on, cum e al meu?
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby mtudorascu » 10 Apr 2010, 08:28

ete aici ...............

1. puneti contactul pe "on"
2. apasati pedala de frana
3. intrati in meniu CB cu "customise" / "settings" / "service info" si acolo veti gasi optiunea de resetare interval service si nu aveti decat sa raspundeti cu "yes" cand sunteti promptati.
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby bullet » 10 Apr 2010, 08:31

@ tony

Olteanul are 9-3SS, doar a postat in sectiunea gresita. Imposibil sa nu mearga.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby tony » 10 Apr 2010, 15:52

ce zice mtudorascu am incercat acum ceva vreme si nu a dat rezultate la mine.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Intervale de inspectii tehnice

Postby Mihai » 11 Apr 2010, 08:14

Schimbi data (+2 ani) si iti va aparea optiunea de reset. Valabil pt 9-3 SS.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest