Saab 9-3 1.9 TTID

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby andybumbu » 07 Sep 2017, 12:40

Suna-i si explica-le pe scurt povestea... :idea: nu costa nimic... :roll:
Pai prietenu' ar trebui sa-si asume greseala majora... :?
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 2999
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby mariansro » 07 Sep 2017, 19:14

Prietenul care lucrează la reprezentanta opel? Pff
Era bine cand invatau meserie de pe forumuri.macar nu faceau gafe din astea
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Junior
 
Posts: 46
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby gfery » 07 Sep 2017, 23:22

cu respect, dar in cutia de 9-5 se pune Mobil 1 ATF 3309. Cum adica ce cauta ATF intr-o cutie automata? Exista diverse specificatii de ulei de cutie automata, e adevarat, dar daca se respecta acestea, e totul ok.

Si inainte de a intreba, da, am pus ATF3309 in ambele cutii aisin de saab 9-5, atata in cea in 4, cat si in cea in 5 trepte. Si merge bine. De vreo 45000 de km. Atat de bine, incat probabil ca-l voi mai schimba odata.

Si nu, nu se face 'flush', cum stiu toate service-urile ca se schimba 3 kile din totalul de 8 si gata, l-am 'reimprospatat', aia e o prostie; exista procedura in WIS de inlocuire a 95% din uleiul din cutie. Numa ca trebe gandit un pic.
gfery
Senior
 
Posts: 173
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby vicentziu » 08 Sep 2017, 11:39

Nu mai stiu exact specificatiile de Mobil 1 ATF pe care mi l-a pus, insa tind sa cred ca de aici e problema.
Eu prin procedura de flush m-am referit ca am luat 12l de ulei, completat, apoi dat drumu sa curga, si tot asa pana uleiul sa fie cat mai curat.In cutie parca intra 9l.
SAAB 9-3 SS 2010 TTid Aero
vicentziu
Junior
 
Posts: 31
Joined: 26 Nov 2012, 15:44

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby gfery » 08 Sep 2017, 21:21

cu acelasi respect, dar procedura aia e o prostie.

se lasa uleiul din cutie, atat cat iese, dupa care se desface turul care merge in radiatorul de racire al respectivului ulei si se respecta indicatiile din WIS cu privire la cat ulei si cand se toarna pe la joja de nivel pentru a schimba dupa cum am zis 95% din uleiul vechi din cutie, adica inclusiv pe cel din convertorul de cuplu, care, se stie, nu se poate schimba decat daca se da jos cutia, nu-i asa?

Prin metoda folosita de toti desteptii din service-uri, nu faci altceva decat sa amesteci uleiul vechi cu cel nou in proportii din ce in ce mai mari in favoarea celui nou, dar niciodata cat trebuie. E ca homeopatia, amesteci tu ceva acolo, pare in regula vizual, speranta moare ultima, ura si la gara. Nu asa se face.
gfery
Senior
 
Posts: 173
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby mariansro » 08 Sep 2017, 21:46

Fery specificatiile pt cutia de.pe 95 nu sunt aceleasi ca cele de pe 93.nici cele de ulei nici cele de flush.procedura descrisa de tine este pt 95.pt 93 cu af40 e cea descrisa de colegul.deductia e ca este alta cutie
Pt 93 trebuie atf aw1.diferit de 95.asta e din autodata
Ca idee citisem undeva ca exista sdv dedicat pt schimb ulei in af40.fac pariu ca reprezentantele opel nu au asa ceva.
Nu zic ca a picat cutia colegului din cauza atf.o fi pus ce trebuie desi am mari dubii.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Junior
 
Posts: 46
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby andrei_c » 09 Sep 2017, 09:35

ata in cutia de 93 cat si in cutia de 95 trebuie ATF 3309 de la mobil care este foarte bun , in cele doua 93 automate care le-am si toate care le-am reparat cutiile pana acum acest tip de ulei in ele si nu s-a intors niciuna inapoi toate schimba perfect , merg perfect , legat de procedura de inlocuire da , clar trebuie scos furtunul din racitorul de ulei si scos cel putin 2-3 litri de ulei (sau dupa posibilitati pana vine ulei curat) apoi facut nivelul conform WIS

legat de problema colegului AISIn este una dintre putinele cutii automate care iti permite repararea blocului de supape fiind si varianta cu costurile minime
SAAB 93 SS Vector 2.0T new hirsch stage 2 184kw
User avatar
andrei_c
Senior
 
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2010, 23:15
Location: Brasov

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby mariansro » 09 Sep 2017, 11:48

Ai.si un citat la de producator? Sau vb pe experiențe?
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Junior
 
Posts: 46
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby gfery » 09 Sep 2017, 11:55

Citit in WIS procedura completa, ala e citatul de la producator. Plus experientele personale care confirma teoria aia. Nu e suficient?
gfery
Senior
 
Posts: 173
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby mariansro » 09 Sep 2017, 12:07

Nu am wis
Pt.colegul cu defectul la solenoid, din cercetarile mele se gaseste si solenoid separat.iesi mai ieftin.
Pe niste forumuri străine veti gasi un raspuns al celor de la aisin referitor la uleiul din cutia af40 cea cu 6 trepte.si motivul pt care au schimbat specificatia.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Junior
 
Posts: 46
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby vicentziu » 11 Sep 2017, 15:38

Atat de multe variante de a schimba uleiul in cutie, incat nu mai stii unde sa mergi sa faci asta :)) , sau poate am prins eu frica de asta.
Mai grav este faptul ca dealerul sau reprezentata, adesea si producatorul spun ca uleiul in cutie nu se schimba... dar cine e patit sufla si in iaurt :).
Se pot schimba solenoizii si individual insa nu vreau sa risc, fiind uleiul murdar, voi schimba intreg blocul.
Zilele urmatoare voi merge sa dau cutia jos, sper sa nu mai descopar vre-o surpriza.
Multumesc pentru sfaturi.
SAAB 9-3 SS 2010 TTid Aero
vicentziu
Junior
 
Posts: 31
Joined: 26 Nov 2012, 15:44

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby andrei_c » 11 Sep 2017, 21:19

pai nu risti nimic , blocul de supape se da complet jos si se curata , nu se poate scoate doar un singur solenoid , cel cu probleme se verifica , daa e comanda hidraulica cu probleme se se urata si se recalibreaza supapa , daca e partea electrica arsa , ceea ce este cel mai probabil , se inlocuieste electromagnetul , recomandat e sa mergi la cineva care a mai facut asta

p.s : cred ca ai dat de niste meseriasi tare buni din moment ce dau cutia jos ca sa umble la blocul de supape
SAAB 93 SS Vector 2.0T new hirsch stage 2 184kw
User avatar
andrei_c
Senior
 
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2010, 23:15
Location: Brasov

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby vicentziu » 12 Sep 2017, 11:12

Da si eu am fost rezervat cand mi-au spus unii ca se da cutia jos direct, dupa alte cautari am gasit un service care face doar cutii automate http://www.reparatiicutiiautomate.ro , am mers la ei si am lasat masina, par ok.Vor da baia de ulei jos, verifica comunicarea dintre ECU si cutie, apoi vor da grupul de valve jos si verificat presiunea pe fiecare valva... astept verdictul.
SAAB 9-3 SS 2010 TTid Aero
vicentziu
Junior
 
Posts: 31
Joined: 26 Nov 2012, 15:44

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby vicentziu » 12 Sep 2017, 11:31

SAAB 9-3 SS 2010 TTid Aero
vicentziu
Junior
 
Posts: 31
Joined: 26 Nov 2012, 15:44

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby mariansro » 12 Sep 2017, 21:00

Aw1 pt af40.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Junior
 
Posts: 46
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest