Page 6 of 7

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 07 Sep 2017, 12:40
by andybumbu
Suna-i si explica-le pe scurt povestea... :idea: nu costa nimic... :roll:
Pai prietenu' ar trebui sa-si asume greseala majora... :?

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 07 Sep 2017, 19:14
by mariansro
Prietenul care lucrează la reprezentanta opel? Pff
Era bine cand invatau meserie de pe forumuri.macar nu faceau gafe din astea

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 07 Sep 2017, 23:22
by gfery
cu respect, dar in cutia de 9-5 se pune Mobil 1 ATF 3309. Cum adica ce cauta ATF intr-o cutie automata? Exista diverse specificatii de ulei de cutie automata, e adevarat, dar daca se respecta acestea, e totul ok.

Si inainte de a intreba, da, am pus ATF3309 in ambele cutii aisin de saab 9-5, atata in cea in 4, cat si in cea in 5 trepte. Si merge bine. De vreo 45000 de km. Atat de bine, incat probabil ca-l voi mai schimba odata.

Si nu, nu se face 'flush', cum stiu toate service-urile ca se schimba 3 kile din totalul de 8 si gata, l-am 'reimprospatat', aia e o prostie; exista procedura in WIS de inlocuire a 95% din uleiul din cutie. Numa ca trebe gandit un pic.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 08 Sep 2017, 11:39
by vicentziu
Nu mai stiu exact specificatiile de Mobil 1 ATF pe care mi l-a pus, insa tind sa cred ca de aici e problema.
Eu prin procedura de flush m-am referit ca am luat 12l de ulei, completat, apoi dat drumu sa curga, si tot asa pana uleiul sa fie cat mai curat.In cutie parca intra 9l.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 08 Sep 2017, 21:21
by gfery
cu acelasi respect, dar procedura aia e o prostie.

se lasa uleiul din cutie, atat cat iese, dupa care se desface turul care merge in radiatorul de racire al respectivului ulei si se respecta indicatiile din WIS cu privire la cat ulei si cand se toarna pe la joja de nivel pentru a schimba dupa cum am zis 95% din uleiul vechi din cutie, adica inclusiv pe cel din convertorul de cuplu, care, se stie, nu se poate schimba decat daca se da jos cutia, nu-i asa?

Prin metoda folosita de toti desteptii din service-uri, nu faci altceva decat sa amesteci uleiul vechi cu cel nou in proportii din ce in ce mai mari in favoarea celui nou, dar niciodata cat trebuie. E ca homeopatia, amesteci tu ceva acolo, pare in regula vizual, speranta moare ultima, ura si la gara. Nu asa se face.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 08 Sep 2017, 21:46
by mariansro
Fery specificatiile pt cutia de.pe 95 nu sunt aceleasi ca cele de pe 93.nici cele de ulei nici cele de flush.procedura descrisa de tine este pt 95.pt 93 cu af40 e cea descrisa de colegul.deductia e ca este alta cutie
Pt 93 trebuie atf aw1.diferit de 95.asta e din autodata
Ca idee citisem undeva ca exista sdv dedicat pt schimb ulei in af40.fac pariu ca reprezentantele opel nu au asa ceva.
Nu zic ca a picat cutia colegului din cauza atf.o fi pus ce trebuie desi am mari dubii.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 09 Sep 2017, 09:35
by andrei_c
ata in cutia de 93 cat si in cutia de 95 trebuie ATF 3309 de la mobil care este foarte bun , in cele doua 93 automate care le-am si toate care le-am reparat cutiile pana acum acest tip de ulei in ele si nu s-a intors niciuna inapoi toate schimba perfect , merg perfect , legat de procedura de inlocuire da , clar trebuie scos furtunul din racitorul de ulei si scos cel putin 2-3 litri de ulei (sau dupa posibilitati pana vine ulei curat) apoi facut nivelul conform WIS

legat de problema colegului AISIn este una dintre putinele cutii automate care iti permite repararea blocului de supape fiind si varianta cu costurile minime

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 09 Sep 2017, 11:48
by mariansro
Ai.si un citat la de producator? Sau vb pe experiențe?

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 09 Sep 2017, 11:55
by gfery
Citit in WIS procedura completa, ala e citatul de la producator. Plus experientele personale care confirma teoria aia. Nu e suficient?

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 09 Sep 2017, 12:07
by mariansro
Nu am wis
Pt.colegul cu defectul la solenoid, din cercetarile mele se gaseste si solenoid separat.iesi mai ieftin.
Pe niste forumuri străine veti gasi un raspuns al celor de la aisin referitor la uleiul din cutia af40 cea cu 6 trepte.si motivul pt care au schimbat specificatia.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 11 Sep 2017, 15:38
by vicentziu
Atat de multe variante de a schimba uleiul in cutie, incat nu mai stii unde sa mergi sa faci asta :)) , sau poate am prins eu frica de asta.
Mai grav este faptul ca dealerul sau reprezentata, adesea si producatorul spun ca uleiul in cutie nu se schimba... dar cine e patit sufla si in iaurt :).
Se pot schimba solenoizii si individual insa nu vreau sa risc, fiind uleiul murdar, voi schimba intreg blocul.
Zilele urmatoare voi merge sa dau cutia jos, sper sa nu mai descopar vre-o surpriza.
Multumesc pentru sfaturi.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 11 Sep 2017, 21:19
by andrei_c
pai nu risti nimic , blocul de supape se da complet jos si se curata , nu se poate scoate doar un singur solenoid , cel cu probleme se verifica , daa e comanda hidraulica cu probleme se se urata si se recalibreaza supapa , daca e partea electrica arsa , ceea ce este cel mai probabil , se inlocuieste electromagnetul , recomandat e sa mergi la cineva care a mai facut asta

p.s : cred ca ai dat de niste meseriasi tare buni din moment ce dau cutia jos ca sa umble la blocul de supape

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 12 Sep 2017, 11:12
by vicentziu
Da si eu am fost rezervat cand mi-au spus unii ca se da cutia jos direct, dupa alte cautari am gasit un service care face doar cutii automate http://www.reparatiicutiiautomate.ro , am mers la ei si am lasat masina, par ok.Vor da baia de ulei jos, verifica comunicarea dintre ECU si cutie, apoi vor da grupul de valve jos si verificat presiunea pe fiecare valva... astept verdictul.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 12 Sep 2017, 11:31
by vicentziu

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 12 Sep 2017, 21:00
by mariansro
Aw1 pt af40.