Saab 9-3 1.9 TTID

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Saabman » 18 Jan 2011, 23:56

Buna seara,

Am deschis topicul acesta pentru cei care detin sau chiar si cei care au mers cu o asemenea bestie :P. Poate imi puteti oferi cateva pareri, date despre consum, probleme si alte specificatii.

Cius,

Andrei
SAAB 9-3 Aero TTID
Saabman
Master
 
Posts: 257
Joined: 14 May 2009, 22:48
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby andybumbu » 19 Jan 2011, 23:02

vad ca nu-ti raspunde nimeni :? , am rulat peste 15000Km la bordul unui 93 SS 1.9TTiD full-an 2008, inclusiv 6 trepte automat-secvential, deci motorul e o bi-bestie, trage mult peste un benzinar de 2.0 turbo si de peste 220-230 Cp, in conditiile unui consum exterior de sub 8% indiferent cat de tare mergi si cand spun asta, ma refer la rulat in germania, deci cat se poate :lol: , am mers si cu 230Kmh, viteze de 180-200Kmh sunt o gluma, turatie redusa, presiune in turbine 1.8 bar :!: ,autonomia este incredibila, iar cuplul se simte ca si la un 3.0 TDI, taxe mici, impozit&asigurare decente, daca vrei sa iti cumperi, alege un automat, chiar daca e mai gurmand urban cam 11-12% dar afara..., service interval la 30000 Km :mrgreen: :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby cristian_93 » 20 Jan 2011, 00:25

andybumbu wrote: ...trage mult peste un benzinar de 2.0 turbo si de peste 220-230 Cp...



Nu stiu pe ce te bazezi cand spui asta, dar personal le-am condus pe amandoua (ambele automate) si nu au nici o legatura. Ce-i drept, a mea are 270 de cai. 1.9 TTiD am condus doar la drive test.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Edy » 20 Jan 2011, 08:11

Nu prea sunt multe ttid-uri in libertate prin romania; Costel de la Top Line are un SS ttid dar el nu prea le are cu forumul. Nu exista comparatie intre aero diesel si cel benzina chiar daca cuplul este acelasi de 400nm. Sprintul ttid-ului este de 8 sec. (0-100) pe cand benzina are in specificatii 6.7 sec., iar varianta cu xwd coboara la 6 sec. E adevartat ca aici vor sari "scartzarii" sa zica ca sunt si diferente de consum...; da, admit acest lucru, insa nu muncim pe nasturi si daca vrei performanta de la o masina trebuie sa platesti pretul benzinei; daca vrei sa fii econom ia-ti un logan dizel...
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby bullet » 20 Jan 2011, 09:58

cristian_93 wrote:
andybumbu wrote: ...trage mult peste un benzinar de 2.0 turbo si de peste 220-230 Cp...



Nu stiu pe ce te bazezi cand spui asta, dar personal le-am condus pe amandoua (ambele automate) si nu au nici o legatura. Ce-i drept, a mea are 270 de cai. 1.9 TTiD am condus doar la drive test.



Andy cred ca se refera la reprize 60-100 km/h, 80-120 km/h am I right ?

Saab da urmatoarele date:
Pt 2.0T de 210 cai
60-100 km/h treapta a 4-a M6 7.5
80-120 km/h treapta a 5-a M6 10.5

Pt 1.9TTiD
60-100 km/h treapta a 4-a M6 6.5
80-120 km/h treapta a 5-a M6 8.4
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby cristian_93 » 20 Jan 2011, 10:37

bullet wrote:Andy cred ca se refera la reprize 60-100 km/h, 80-120 km/h am I right ?


El vorbea de o cutie automata in 6 trepte, nu cred ca se referea la reprize intr-o anumita treapta. De asemenea, comparatia o facea cu un motor de 220-230 cai, nu de cel de 210. Si nu spui despre un motor ca trage ca o bestie cand vrei sa vezi in cate secunde ajunde la 0 la 100 in treapta a 7-a. "Mult peste"... :roll:
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby andybumbu » 20 Jan 2011, 13:41

bullet a intuit bine ceea ce vroiam sa spun, adica eu vorbesc din propria experienta, respectiv 1.9TTiD trage de rupe, bineinteles ca ma refer la reprize, sigur ca fiind automat&secvential producatorul nu-ti da si reprizele, dar comparatia se face cu cel in 6 trepte manual, iar diferentele in practica, tinand cont ca ai cuplat si comanda sport sunt neesentiale, in kickdown 0-200Kmh, daca am face un test, doar din schimbarile de trepte ar pierde vreo 2 sec minim, varianta manuala, fata de automat, iar cu totii stim ca idealul de transmisie pt. un diesel si nu numai, este cutia automata, iar sprintul 0-100Kmh, cand e sub 9 sec, pt. o limuzina diesel de peste 1500Kg, eu zic ca e super decent, pt. mine personal la o masina de strada conteaza cel mai mult, reprizele, consumul si turatia redusa a motorului, ceea ce la un saab benzinar se regaseste, reprize super, dar daca merge blana, consumul normal e altul, iar turatia este mult mai mare decat la un diesel.
Cand spuneam de un turbo de peste 220-230 Cp ma refeream in general si asta e parerea mea, repet dupa ce am condus masina poate chiar 20000Km si sa rulezi la 180-200Kmh sa dai kickdown si sa te bage in scaun, iar cand te uiti la vitezometru, urca de parca aveai 120Kmh si asta pe sute de Km, iar acul de carburant parca e defect :lol: , deci nu un drive test de 30 min, nu comparam 270Cp cu un 1.9TTiD, asa se face cipuire si se ajunge la vreo 210 Cp si cuplu de aproape 500 Nm si chiar ca nu mai avem ce compara si asa reprizele sunt devastatoare pt. alte masini de 250 Cp :lol:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby cristian_93 » 20 Jan 2011, 20:10

Si eu am intuit bine ca vorbesti din propria experienta, dar n-am intuit bine care e logica: conduci o automata si vobesti de reprizele in treapta a 4-a si a 5-a... :roll: Eu unul mi-am luat cutie automata sa o tin pe modul automat, pe manual o trec doar cand folosesc frana de motor. Asa pot spune si eu despre a mea ca trage ca nebuna pe reprize, dar de la 60 la 100 in treapta a doua sau de la 100 la 150 in treapta a treia. De altfel, esti sigur ca manuala pierde timp in raport cu cutia automata? :roll:
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby andybumbu » 20 Jan 2011, 20:57

pai eu ma refer la reprize, in sens de accelerare de la o anumita viteza, nu am specificat in ce treapta :lol: , pai ce, daca ai automata si fabricantii nu dau timpi pe reprize, asta inseamna ca nu poti sa apreciezi reprizele?? :wink: :wink: bullet a dat foarte bine timpii pe reprize, de altfel asa si-a dorit si deschizatorul discutiei :lol: , date, detalii; fa un test pe autostrada, cu plecare de pe loc -Vmax si vei avea surprize :roll: , cu o manuala si acelasi tip de auto cu automata; in functie de nr. de trepte la manuala ai 4 sau 5 schimbari de trepte, deci fara accelerare... :roll: , nu vorbesc in mod special de cutia saab-ului 93SS, oarecum sau binisor in urma, fata de DSG sau SMG sau...atat ca si nr de trepte, dar mai ales ca si principiu de functionare, deci orice masina, cu automat&dublu ambreiaj, este mai rapida decat sora manuala si mult mai scumpa :wink:
Tu probabil ca ai automata, fiindca asa a fost saab-ul :wink: si sunt convins ca iti place fiindca e mult mai comoda la condus, te-ai adaptat si daca ar fi sa cumperi unul nou, prima optiune ar fi un 95AERO 2.8T4x4, care are inclusa transmisia automata, chiar daca e mai gurmand turbo-ul, la mine ar fi un 95AERO 2.0TTiD, bi-turbo-ul automat 4x4 :mrgreen: ...dar nu se poate automat&4x4 :shock:
p.s saab-ul tau trage ca nebunul fiindca e probabil cu mult peste unul de serie, dar nu e o comparatie obiectiva, de altfel TTiD are si comanda sport care schimba conditiile in care lucreaza cutia, cu mult :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Saabman » 21 Jan 2011, 22:07

Eu am mers pe unul manual si sunt uimit de placerea pe care o ai atunci cand conduci aceasta masina. Venind de la un saab 2.2 TID de care am fost foarte multumit, in afara de motorul senzational, imbunatatiri la interior foarte slab. Eu sunt inca un fan al vechiului climatronit cu multe multe butoane. :lol: Era si mult mai practic si la indemana. Poate reusim sa facem o mica intalnire sa ne admiram bestiile si sa schimbam cateva pareri.
SAAB 9-3 Aero TTID
Saabman
Master
 
Posts: 257
Joined: 14 May 2009, 22:48
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Alex75 » 22 Jan 2011, 21:52

Salutare tuturor. Am ocazia sa-mi vand BMW-ul si sa cumpar un Saab 9-3 TTID din 2006.
Din pacate, in tara nu prea sunt multe SAAB-uri. Se gasesc piese de schimb? La ce preturi sa ma astept?
Multumesc aniticipat.
BMW E90 320dA
Alex75
Junior
 
Posts: 16
Joined: 30 May 2009, 08:44
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Saabman » 23 Jan 2011, 13:28

Alex75 wrote:Salutare tuturor. Am ocazia sa-mi vand BMW-ul si sa cumpar un Saab 9-3 TTID din 2006.
Din pacate, in tara nu prea sunt multe SAAB-uri. Se gasesc piese de schimb? La ce preturi sa ma astept?
Multumesc aniticipat.


Salut,

Motorul de 1.9TTID a fost introdus odata cu facelift-ul in 2008 daca nu ma insel. Ca piese poti intra la cateva magazine de piese auto online si faci o mica comparatie intre piesele pentru bmw-ul tau si cele pentru un saab. Depinde acuma si daca le vrei aftermarket sau originale. Daca faci comparatie poate ne arati si noua cifrele.

O zi buna
SAAB 9-3 Aero TTID
Saabman
Master
 
Posts: 257
Joined: 14 May 2009, 22:48
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Saabman » 23 Jan 2011, 13:32

Salutare,

La cat timp va apare mesajul ca filtrul de particule este plin? Am impresia ca la mine se umple prea repede, chiar daca majoritatea timpului merg in oras, tot cred ca imi apare prea repede mesajul.
SAAB 9-3 Aero TTID
Saabman
Master
 
Posts: 257
Joined: 14 May 2009, 22:48
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby Alex75 » 23 Jan 2011, 14:26

Greseala mea, este vorba de 1.9 TID(2006) si 150 C.P.
Masina se gaseste pe autovit.
http://www.autovit.ro/saab-9-3-C16357426.html
Poate o cunoaste cineva si ma ajuta cu un sfat.
P.S. pe un site de piese auto(nu stiu daca am voie sa postez numele) am gasit urmatoarele:
-pompa inalta presiune BMW 4233 lei
- Saab 3556 lei
-injector BMW 1532 lei
- Saab 1314 lei
- placute frana BMW 329 lei
- Saab 302 lei
-set ambreiaj BMW 1420 lei
- Saab 1312 lei
-volanta BMW ......nu am gasit pret
- Saab 2150 lei
-sonda lambda BMW 1073 lei
Saab 1067 lei
-debitmetru BMW 1131 lei
Saab 1210 lei
- injector BMW 1532 lei
Saab 1314 lei
Concluzie: Saab 9-3 1.9 TID e mai ieftin la piese
BMW E90 320dA
Alex75
Junior
 
Posts: 16
Joined: 30 May 2009, 08:44
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

Postby adi_saba » 23 Jan 2011, 15:33

Parerea mea e sa mergi si sa faci un drive test cu masinuta. Din poze si descrierea facuta de proprietar, masina e super ok, dar totul tine de tine. Succes in alegerea facuta, desi stiu sigur ca vorbesc cu un viitor proprietar de SAAB . :mrgreen:
SAAB 93 2.0T Aero satge 3 Nordic 275hp
ex :Saab 9-3 1.8T stage 2 Nordic 235hp/360nm
adi_saba
Saabist
 
Posts: 514
Joined: 10 Oct 2008, 20:14
Location: Sighetu Marmatiei

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron