Page 4 of 7

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 07:51
by cosminrot
Masina a fost data la schimb + diferenta pentru un mercedes ml modeul nou.
Samsarul oricum i-a dat un pret mai mic decat daca o vindea fostul proprietar direct.
De la 10.500 cat e anuntul, mi-a zis ca o vinde cu 10 mii. Deci daca mai are vreo problema, am sanse sa o iau mai ieftin de atat.
Ma deranjeaza problema cu taxa. Exista si posibilitatea sa piarda procesu si taxa ramane platit definitiv, fara alte cai de atac. Totusi 1500 euro vor atarna greu la revanzare. Si la ce oameni ne conduc, poate pe la anu, sau in 2015 schimba legea si in mai rau si la euro 4 o sa platim vreo 3000 euro...

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 10:15
by manolodsv
Inainte sa gandesti ca o iei mai ieftin trebuie sa te gandesti cat va costa reparatia la eventualele probleme ce le are.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch TAF

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 15:09
by Dansb
Cosmin, eu m-as gandi si la asta:
http://www.ebursaauto.ro/vanzare/autotu ... 82719.html
E si mai ieftina, arata foarte bine, are o culoare deosebita (stiu ce spun :wink: ) si, daca vrei mai multa putere, ii faci o resoftare la EDS si o duci la 200 cp si 430 Nm, adica peste TTiD. M-am dat cu un Astra H resoftat, te lasa fara aer :shock: (urmeaza si a mea, in maxim o luna).
Nu vreau sa te descurajez, dar cutia automata la Saab (GM) nu-i foarte foarte reusita si poate face probleme, deloc ieftine. Deasemeni, o turbina simpla este considerabil mai ieftina decat biturbo. In plus, Z19DTH echipeaza si Opeluri, Fiat si Alfa, gasesti mai usor si mai ieftin piese.
Echiparea este peste a celei din GL (are si scaune incalzite, ceea ce conteaza enorm). Jante, daca nu te multumesc ale ei, poti schimba oricand. Un alt avantaj ar fi ca, fiind in Bucuresti, poti merge la Tech2 - Cobalcescu sau EDS, au si ei card Saab - si-i faci o diagnoza inainte de-a o cumpara, sa stii pe ce dai banii.
Iti garantez ca vei fi foarte multumit si de TiD, iar cea din link nu pare a fi de la samsar :roll: , proprietarul ei nu are alta la vanzare.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 19:22
by cosminrot
Vreau sa iau o masina pe care sa o tin macar 1 an.
Am dat ccul fabricatie 2009 (pt ca se inmultisera grav... Cel putin in Braila toti proxenetii si-au cumparat cate unu...) in ideea sa cumpar masina mai noua.
Mi-as dori 9-5 modelul nou dar depasesc bugetul.
Legat de scaunele incalzite, cunosc si recunosc utilitatea lor. Toate masinile pe care le am in familie au asa ceva. Si pe piele si pe textil. Dar as putea sta si fara, daca gasesc ceva care sa-mi placa si sa fie ok dpdv tehnic si optic.
Maine ajunge fratele meu la bucuresti. O sa-l rog sa dea o fuga sa vada si saabul acela albastru - care chiar are o culoare deosebita (2 din masinile noastre sunt culori asemenatoare :D

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 19:35
by cosminrot
Cat ar costa resoftatul? Oricum sa cresri puterea cu 50 cai doar din respftare mi se pare enorm. Plus ca ambreiaju sigur va ceda mai rapid.
Nu sunt mare vitezoman. Am trecut de perioada aia. Dar imi place sa am pe ce conta intr.o depasire.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 20:41
by manolodsv
In Ro in jur de 350 €.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch TAF

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 28 Jul 2013, 21:03
by Dansb
cosminrot wrote:... sa cresri puterea cu 50 cai doar din respftare mi se pare enorm. Plus ca ambreiaju sigur va ceda mai rapid.

Astra pe care-am condus-o are 260 k, e resoftata de 4 ani si 80 k si abia in urma cu o luna i-a schimbat volanta si ambreiajul. In plus, proprietarul participa la liniute legale (aeroporturi, piste, etc) si le-a cerut celor de la EDS sa-i anuleze EGR, DPF si s-o duca la extrem, adica >200 cp si >430 Nm. Ceea ce au si facut.
Daca nu mergi permanent in forta si nu-ti schimbi stilul de condus, exceptand situatiile "extreme", te duce mult si bine si cu resoftare. Uita-te cate masini turbo pe benzina sunt resoftate pe forum, n-au nici o problema.
Sigur, n-am nici un interes sa te conving, dar ti-am detaliat putin cum am ajus sa ma hotarasc eu :wink: :mrgreen:

cosminrot wrote:Nu sunt mare vitezoman. Am trecut de perioada aia. Dar imi place sa am pe ce conta intr.o depasire.

Am trecut si eu demult de perioada teribilismelor. Dar sunt vitezoman (fara a risca inutil) si, asa cum bine spui, imi place sa stiu ca am o rezerva considerabila de putere si cuplu.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 29 Jul 2013, 23:11
by cosminrot
Salut!
Azi fratele meu a vazut masina de la Bucuresti, cea de pe ebursa. Omu cere 8300 euro. E unic proprietar. Nu are taxa recuperata. Nici dosar pe rolul instantei. Tinuta din scurt. O sa ajung zilele viitoare s-o vad si eu.

Va tin la curent.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 30 Jul 2013, 07:11
by Dansb
Bafta, vom fi doi cu "Ice Blue" :wink: .

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 06 Aug 2013, 10:06
by Dansb
cosminrot wrote:Salut!
Azi fratele meu a vazut masina de la Bucuresti, cea de pe ebursa. Omu cere 8300 euro. E unic proprietar. Nu are taxa recuperata. Nici dosar pe rolul instantei. Tinuta din scurt. O sa ajung zilele viitoare s-o vad si eu.
Va tin la curent.

Ai vazut masina? Cum e?

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 07 Sep 2013, 08:48
by menelaus
Saabman wrote:
Alex75 wrote:
Saabman wrote:Salutare,

La cat timp va apare mesajul ca filtrul de particule este plin? Am impresia ca la mine se umple prea repede, chiar daca majoritatea timpului merg in oras, tot cred ca imi apare prea repede mesajul.
Filtrul de particule se poate anula din soft+ fizic. Costa aproximativ 400 euro


De banii astia mai bine ma duc si ma plimb :D. Ma regenerez si eu si filtru :D. Oricum multumesc pentru informatie.


Am luat avionul anul trecut in primavara si mi s-a aprins particulate filter de 2 ori. Dupa aceste episoade probabil am inceput sa ma obisnuiesc si sa merg adecvat, incat din toamna anului trecut nu s-a mai aprins. Am facut peste 20 k in acest interval. De cate ori merg in afara orasului am grija sa o dezmortesc suficient :D fara insa sa ii dau "sangele pe nas". In ultima vreme e cam rau cu radarele, parca au innebunit. Noroc cu ceilalti participanti la trafic. Drive safe!

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 17 Aug 2017, 19:22
by vicentziu
Salutare tuturor,
Vicentiu este numele meu, posesor de SAAB 9-3 TTid Aero Auto SS model 2010 si am patit un necaz :).
Venind dinspre Grecia spre Bucuresti, undeva pe autostrada Egnatia Odos la vre-o 120 km de punctul de frontiera Makaza, mi-a aparut pe SId mesajul "Limited performance" si s-a aprins martorul de avarie la motor, nu s-a auzit nici un zgomot de nici un fel.Am oprit pe banda de urgenta si trecand schimbatorul cutiei din Drive in Parking am simtit o smucitura destul de puternica, apoi trecand din nou in pozitia Drive aceeasi smucitura... atunci m-am speriat.Am oprit motorul, am ridicat capota motorul era incins si am zis in mintea mea de It-ist ca poate are nevoie de o pauza de "racorire".
Dupa vre-o 40 min am pornit din nou motorul si acceasi eroare apare "Limited performace", comut schimbatorul in Drive..smuceste.. ma pun in miscare, se tureaza insa ramane blocata in treapta 2, am incercat si in modul manual, imi apar treptele pana la 6 insa revine si ramane in treapta 2, nici macar treapta 1 nu merge.Decat treapta 2 si marsarier.
Vazand asa... m-au cuprins toate panicile fiind la 500 km de casa si putand merge cu 40-50 km/h, 4 persoane si bagaje...
Am parasit autostrada si am ajuns intr-un mic satuc din Grecia era ora 6 dimineata se crapa de ziua, 15 august 2017 fix de Sf.Maria.
Printr-un noroc am ajuns la un service modest unde abia am reusit sa ne intelegem cu persoana de acolo vorbea ff putin engleza ...iar limba greaca e cam greu de inteles.
Ne-au spus ca ei nu repara cutii automate si ne-au trimis la un alt service in apropiere, ceva mai echipat insa insuficient pentru ce aveam nevoie.Fiind si sarbatoare mare ne-au spus ca nu se lucreaza mai pe nicaieri dar cu recomandarea lor poate poate ne ajuta cineva.
Ajunsi acolo am reusit la un moment dat dupa vre-o cateva ore sa vina un mecanic cu un tester sa vedem ce erori apar.
Pe tester eu iesit P0700 si P1700 le-am resetat insa au reaparut.
Am scos si borna de la baterie gandind ca poate mai este vre-o speranta.. insa in zadar.
Mi-am facut cruce si am pornit spre casa in treapta a-2-a cu ochii pe acul de la apa si cu pauze dese.
Am ajuns la Ruse dupa aproximativ 24 de ore, pe timp de zi am facut pauze mai dese si mai lungi fiind si foarte cald afara mi-a fost frica sa nu fie mai rau.Dupa ce s-a inserat si s-a mai racorit am oprit mai rar.
Am ajuns cu bine pana in fata blocului, nu sunt suparat pe SAAB-ul meu, ba din contra sunt mai incantat pentru ca chiar si asa m-a adus acasa, si as impinge la ea decat sa ma urc intr-o alta masina.
Sper doar sa nu fi facut mai rau ceva cutiei de viteze, tind sa cred ca de la cutie este problema, nu am cunostinte de mecanica de nici un fel dar acea smucitura ma face sa cred ca este cea de natura mecanica.
Inca nu am mers cu ea la service, stiu ca o cutie automata este pretentioasa si nu se baga oricine.
Daca ati patit ceva asemanator sau stiti vre-o solutie astept parerile si sugestiile voastre.
Va multumesc !

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 26 Aug 2017, 22:44
by andrei_c
in mare parte e o problema a cutiei la tine , daca ai posibilitatea de a face o scanare cu tech 2 ar fi perfect si totodata dupa stergerea defectului un test pe solenoizi treptelor de viteze , mai mult ca sigur este unul blocat din lipsa revizilor corespunzatoare

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 29 Aug 2017, 18:41
by vicentziu
Am fost la un service multimarca specializat pe cutii automate (Kata technik) la recomandarea unui prieten.
Acolo s-au chinuit cu 3 testere sa acceseze TCM-ul cutiei si nu au putut, afisa eroarea "No Communication with CAN-Bus (High Speed).Mi-au spus ca problema nu ar fi din cutie, ci una de electrica, TCM-ul cutiei, lipituri reci, sau de la cabluri.
Am mers la un alt service, pus OP-COM, nu aveau TECH 2, am atasat o poza cu erorile.
Majoritatea care si-au dat cu parerea au pus-o pe electrica, astept pe cineva cu un TECH 2.
De cand e in posesia mea (2014) si pana acum am facut toate reviziile atunci cand a trebuit, schimb ulei motor si filtre pana in 10 k, si schimb de ulei in cutie acum 35 k.

Multumesc pentru raspuns.

Re: Saab 9-3 1.9 TTID

PostPosted: 29 Aug 2017, 21:47
by mariansro
E cutia cu probleme.ori ecu ori fizic cutia.cauta un texh 2 si pe cineva care știe sa il foloseasca si care a mai vazut af40.