Saabman wrote:Si cele de stock tin pana pe la 100.000 sau poate chiar mai mult. In fine probabil putem discuta pe subiectul asta cateva zile bune, dar discutam ceva ore maine . Cand am pus ebc-urile, atunci cand le solicitam mai mult la un moment dat parca nu mai tineau. Poate reusesti sa-mi explici si mie de ce se intampla acest lucru, ca n-am reusit sa descopar si atunci cand am intrebat in stanga si in dreapta mi s-a spus ceva de genul ibdfvidshfvdsopivndzdufi Cand se incingeau nu mai tineau calumea ceea ce nu ma asteptam sa mi se intample.
Nu o sa vezi placute sau discuri stock care sa tina "pana pe la 100.000 sau poate chiar mai mult". Nu prea avem ce discuta. Baieti, e vreo unul pe aici care a schimbat placutele la peste 100.000 Km?
Dar discurile?
Ideea e ca pana la 100.000 km schimbi cam 2-3 seturi de placute si cam cel putin 2 seturi de discuri.
Senzatia ca nu mai tin franele poate proveni din doua motive:
- se incinge prea tare lichidul de frana, incepe sa fiarba si bulele alea prind aer, asa ca presiunea nu se transmite din pedala in pistoanele etrierilor, ci e preluata de aerul din lichid. Fenomenul e ireversibil, adica odata fiert lichidul de frana, poti sa te pisi in el;
- se incing prea tare placutele (discurile sunt prea mici, nu sunt ventilate, etrierii sunt sub-dimensionati) si atunci materialul placutei nu mai este abraziv, sa "muste/agatze" discul de frana, ci se apropie de temperatura de topire (de aia se si auto-aprind uneori placutele, fumega, samd). Fenomenul este reversibil, trebuie lasate franele sa se racoreasca (atentie, fara pedala de frana apasata) si apoi se procedeaza la o noua sesiune de bedding a placutelor (frane repetate, de la viteze din ce in ce mai mari, pana la 5-10km/h, fara a opri masina pe loc). In acest fel, se curata suprafata arsa a placutelor si, daca mai au ceva material, se pot utiliza in continuare.
Diferenta de aplicatie a placutelor sta in compozitie. Cu cat e o compozitie mai rezistenta la temperaturi inalte, cu atat va avea coeficientul de frecare mai mic la rece (particulele din masa placutei se dilata la temperatura, modificand suprafata de frecare).
Fiecare tip de compozitie cu scopul ei. Sunt unele optiune multi-scop, dar niste placute fast-street nu vor tine pe circuit. Iar unele track/race, neincalzite, nu vor tine la primul semafor....
andybumbu wrote:Deci daca se merge normal, discurile stock te tin 100000Km, iar placutele schimbi 2 seturi
Nu stiu Luciane, dar tu mergi pe vreun circuit de teste 24heures de Bucharest
Saabman&Lucian aveti dreptate, pt. un saab normal niste discuri, placute, lichid mai de calitate ajung, adica cu maxim 500euro e ok, peste nu vad rostul, alti etrieri, poate si alte jenti, ma refer la diametru, peste 16 toli, deci deja vorbim de mii de euroi, absurd.
Vad ca nu a-ti spus nimic despre trenul de rulare, degeaba montezi super frane, daca ai suspensii stock si alea cu peste 100000Km rulati sau gume de calitate slaba, uzate peste normal
Cred ca este superfluu sa aduci in discutie un upgrade de frane la nivel race, daca nu ai suspensie performanta. Eu am coil-overs reglabile si ca inaltime, si ca rata de compresie/re-bound, cu gume de 235/35/19 Michelin Pilot Sport2, asta ca sa vorbim si de trenul de rulare.
Iar etrieri cu discuri de 336mm incap pe jantele SAAB de 17" fara grija (eu am asta pe timp de iarna).
Ideea e ca atunci cand vine timpul de schimbat, in loc sa pun OEM, pun ceva mai sport (fie ca e filtrul de aer, amortizoarele sau franele), in felul asta, desi investitia initiala pare mai mare, costul total de exploatare e mai mic. Amortizoarele Koni sunt garantate pe viata. Eu am vazut unele de 200.000 km ca noi Puteti spune la fel de cele stock?
Filtrul de aer sport poate pare mai scump, dar il speli. La 17 Euro un kit de intretinere filtru (cam 5-6 spalari), iese chiar bine, nu?
Si tot asa!