discuri si placute frana

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: discuri si placute frana

Postby lucian » 19 Mar 2011, 12:02

Saabman wrote:Si cele de stock tin pana pe la 100.000 sau poate chiar mai mult. In fine probabil putem discuta pe subiectul asta cateva zile bune, dar discutam ceva ore maine :D. Cand am pus ebc-urile, atunci cand le solicitam mai mult la un moment dat parca nu mai tineau. Poate reusesti sa-mi explici si mie de ce se intampla acest lucru, ca n-am reusit sa descopar si atunci cand am intrebat in stanga si in dreapta mi s-a spus ceva de genul ibdfvidshfvdsopivndzdufi :D Cand se incingeau nu mai tineau calumea ceea ce nu ma asteptam sa mi se intample.


Nu o sa vezi placute sau discuri stock care sa tina "pana pe la 100.000 sau poate chiar mai mult". Nu prea avem ce discuta. Baieti, e vreo unul pe aici care a schimbat placutele la peste 100.000 Km?
Dar discurile?
Ideea e ca pana la 100.000 km schimbi cam 2-3 seturi de placute si cam cel putin 2 seturi de discuri.

Senzatia ca nu mai tin franele poate proveni din doua motive:
- se incinge prea tare lichidul de frana, incepe sa fiarba si bulele alea prind aer, asa ca presiunea nu se transmite din pedala in pistoanele etrierilor, ci e preluata de aerul din lichid. Fenomenul e ireversibil, adica odata fiert lichidul de frana, poti sa te pisi in el;
- se incing prea tare placutele (discurile sunt prea mici, nu sunt ventilate, etrierii sunt sub-dimensionati) si atunci materialul placutei nu mai este abraziv, sa "muste/agatze" discul de frana, ci se apropie de temperatura de topire (de aia se si auto-aprind uneori placutele, fumega, samd). Fenomenul este reversibil, trebuie lasate franele sa se racoreasca (atentie, fara pedala de frana apasata) si apoi se procedeaza la o noua sesiune de bedding a placutelor (frane repetate, de la viteze din ce in ce mai mari, pana la 5-10km/h, fara a opri masina pe loc). In acest fel, se curata suprafata arsa a placutelor si, daca mai au ceva material, se pot utiliza in continuare.

Diferenta de aplicatie a placutelor sta in compozitie. Cu cat e o compozitie mai rezistenta la temperaturi inalte, cu atat va avea coeficientul de frecare mai mic la rece (particulele din masa placutei se dilata la temperatura, modificand suprafata de frecare).

Fiecare tip de compozitie cu scopul ei. Sunt unele optiune multi-scop, dar niste placute fast-street nu vor tine pe circuit. Iar unele track/race, neincalzite, nu vor tine la primul semafor....

andybumbu wrote:Deci daca se merge normal, discurile stock te tin 100000Km, iar placutele schimbi 2 seturi :wink:
Nu stiu Luciane, dar tu mergi pe vreun circuit de teste :mrgreen: 24heures de Bucharest
Saabman&Lucian aveti dreptate, pt. un saab normal niste discuri, placute, lichid mai de calitate ajung, adica cu maxim 500euro e ok, peste nu vad rostul, alti etrieri, poate si alte jenti, ma refer la diametru, peste 16 toli, deci deja vorbim de mii de euroi, absurd.
Vad ca nu a-ti spus nimic despre trenul de rulare, degeaba montezi super frane, daca ai suspensii stock si alea cu peste 100000Km rulati sau gume de calitate slaba, uzate peste normal

Cred ca este superfluu sa aduci in discutie un upgrade de frane la nivel race, daca nu ai suspensie performanta. Eu am coil-overs reglabile si ca inaltime, si ca rata de compresie/re-bound, cu gume de 235/35/19 Michelin Pilot Sport2, asta ca sa vorbim si de trenul de rulare.
Iar etrieri cu discuri de 336mm incap pe jantele SAAB de 17" fara grija (eu am asta pe timp de iarna).

Ideea e ca atunci cand vine timpul de schimbat, in loc sa pun OEM, pun ceva mai sport (fie ca e filtrul de aer, amortizoarele sau franele), in felul asta, desi investitia initiala pare mai mare, costul total de exploatare e mai mic. Amortizoarele Koni sunt garantate pe viata. Eu am vazut unele de 200.000 km ca noi ;) Puteti spune la fel de cele stock?
Filtrul de aer sport poate pare mai scump, dar il speli. La 17 Euro un kit de intretinere filtru (cam 5-6 spalari), iese chiar bine, nu?
Si tot asa!
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: discuri si placute frana

Postby andybumbu » 19 Mar 2011, 13:27

pt. un saab 93SS 2.0t cumparat de nou in De, rulat in 4 ani peste 100000km, schimbat 2 seturi de placute&un set discuri :mrgreen: , o baterie+o macara de geam, 2 seturi de stergatoare, 2 cauciucuri si asta fiindca facusem pana, plus 4 service intervale, deci daca esti finut...
Exact asta spuneam Lucian, deci se umbla si la trenul de rulare, pai 4 jenti minim pe 17+4 gume de firma...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: discuri si placute frana

Postby lucian » 19 Mar 2011, 13:42

andybumbu wrote:pt. un saab 93SS 2.0t cumparat de nou in De, rulat in 4 ani peste 100000km, schimbat 2 seturi de placute&un set discuri :mrgreen: , o baterie+o macara de geam, 2 seturi de stergatoare, 2 cauciucuri si asta fiindca facusem pana, plus 4 service intervale, deci daca esti finut...
Exact asta spuneam Lucian, deci se umbla si la trenul de rulare, pai 4 jenti minim pe 17+4 gume de firma...

deci 2 seturi de placute si un set de discuri (aka un set la fo cinzejdemii)...
cat despre jante de 16, cine mai are asa mici?
Franele mele-s mai mari ca rotile alea :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(my brakes are bigger than your wheels)
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: discuri si placute frana

Postby andybumbu » 19 Mar 2011, 14:20

nu chiar 50000Km/setul, am zis 2 seturi de placute plus cel de start deci undeva cam 40000km, dar in regim de autobahn :mrgreen: , deci in Ro faci sigur 100000Km cu un set de discuri si cu 2 seturi de placute la fel
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: discuri si placute frana

Postby nitacodrin » 19 Mar 2011, 18:16

eu vreau jante de 16 ca sunt gumele mai ieftine, stiu ca pe 17 da mai bine dar not enouth money :roll: , cu franele am sa vad poate le iau de la bicla si am rezolvat problema :mrgreen:
Saab 9-3 1.8i linear - 2004
nitacodrin
Junior
 
Posts: 15
Joined: 03 Mar 2011, 08:16

Re: discuri si placute frana

Postby andybumbu » 19 Mar 2011, 20:00

Tocmai despre asta vorbeam, intradevar pe 17 sunt foarte ok, dar costa, am daca te intereseaza, 4 jenti/16toli, originale saab model alu36-10 spite, nelovite, ca noi, echipate cu gume Michelin 215/55/16 :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: discuri si placute frana

Postby tony » 21 Mar 2011, 16:13

[quote="lucian"
P.S. la dizal merge si cu ancora (nu-i asa, Tony?) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: discuri si placute frana

Postby Saabman » 23 Mar 2011, 09:44

Mersi frumos pentru lamurire lucian. Dar pot spune ca am fost foarte dezamagit din cauza acestui aspect. Cand am schimbat discurile si placutele, am schimbat si ulei de frana toate ebc si furtunele de stock cu unele goodridge. Dimensiunile erau date cele de producator pentru saab 2.2 tid vector, deci jante de 17. Cred ca erau destul de aerisite. Discuri pusesem USR si placute greenstuff. Mirarea mea a fost ca cu cele de stock nu patisem niciodata asa ceva.
SAAB 9-3 Aero TTID
Saabman
Master
 
Posts: 257
Joined: 14 May 2009, 22:48
Location: Bucuresti

Re: discuri si placute frana

Postby danielson » 23 Mar 2011, 09:46

AM FACUT CU 93SS-UL MEU 75000 KM SI NU AM SCHIMBAT PLACUTELE ORIGINALE SI NICI DISCURILE...AM RAMAS SURPRINS CIND MULTI ALTII AU FACUT-O MULT MAI DES SI DE PRECIZAT CA AM FOLOSIT MASINA IN ROMANIA MAI MULT .NU STIU CE MARCA SUNT PLACUTELE DAR AU EFIGIA GM :evil:
danielson
Junior
 
Posts: 30
Joined: 15 Oct 2008, 09:16
Location: galati

Re: discuri si placute frana

Postby tony » 23 Mar 2011, 13:30

sunt texar :mrgreen:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: discuri si placute frana

Postby fanecfr » 27 Mar 2011, 22:40

deci pina la urma sa inteleg ca discurile ar trebui schimbate la 100 000 km.nu de alta da am si eu un 9-3 din 2008 acuma l-am luat si are 140 000 si nu cred ca au fost schimbate discurile inca.masina a rulat numai in regim de auto strada deci ar trebui schimbate nu??
User avatar
fanecfr
Nou venit
 
Posts: 13
Joined: 11 Jan 2011, 00:29
Location: Vejle ,Danemarca

Re: discuri si placute frana

Postby andybumbu » 29 Mar 2011, 10:06

Regimul de viteza de pe autostrazile din Danemarca...mai poti rula inca pe atat :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: discuri si placute frana

Postby claudiuk » 02 Apr 2011, 20:23

Astazi m-am ofticat cel mai rau de cand am Saab-ul!
Sa intamplat la Sebastian dupa intersectie ca o blonda intr-o cutie de chibrituri sa dea semnal dreapta si sa intre in parcare dupa banda 1, eu circulam pe banda 2 la 2 metri in spatele ei, la un moment dat trage tare de volan stanga, intra pe banda mea ca sa intre in locul de parcare, moment in care am franat brusc, multumesc sistemului de franare (Brembo) care a lipit masina de asfalt, m-am ofticat la culme ca cel din spatele meu cu o Dacia Nova in 8/10 metrii nu a reusit sa franeze si mi-a dat de ma julit :mrgreen:
Tocmai ce ma bucuram ca scapasem de idioata blonda care facea manevra de parcare!
Tare mandru as fi daca multi ar avea frane pe care se pot baza intr-o situatie neplacuta 8)
P.S: Mi-a ramas amprenta pe o bucata de 20 cm dupa bara lui pe bara mea de spate, impactul a fost ceva dur
dar saracuta a rezistat! :)
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: discuri si placute frana

Postby lucian » 02 Apr 2011, 20:41

claudiuk wrote:Astazi m-am ofticat cel mai rau de cand am Saab-ul!
Sa intamplat la Sebastian dupa intersectie ca o blonda intr-o cutie de chibrituri sa dea semnal dreapta si sa intre in parcare dupa banda 1, eu circulam pe banda 2 la 2 metri in spatele ei, la un moment dat trage tare de volan stanga, intra pe banda mea ca sa intre in locul de parcare, moment in care am franat brusc, multumesc sistemului de franare (Brembo) care a lipit masina de asfalt, m-am ofticat la culme ca cel din spatele meu cu o Dacia Nova in 8/10 metrii nu a reusit sa franeze si mi-a dat de ma julit :mrgreen:
Tocmai ce ma bucuram ca scapasem de idioata blonda care facea manevra de parcare!
Tare mandru as fi daca multi ar avea frane pe care se pot baza intr-o situatie neplacuta 8)
P.S: Mi-a ramas amprenta pe o bucata de 20 cm dupa bara lui pe bara mea de spate, impactul a fost ceva dur
dar saracuta a rezistat! :)

ce sistem de franare Brembo ai?
poze?
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: discuri si placute frana

Postby xlogic » 03 Apr 2011, 13:55

eu am schimbat discurile saptamana trecuta, fiind folosite 160000km, iar cele de pe fata inca mai duceau.
am pus zimmermann sport si placute ate:

i3.jpg


i2.jpg


i1.jpg



pana acuma sunt foarte multumit de ele, mai ales ca n-am auzit sa scartaie deloc.
placutele ferodo care le-am avut inainte, m-au facut cu nervii vreo 3 luni de zile :)
Saab 9-3SS 270 HP 2003 Black
xlogic
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 16 Mar 2009, 15:27
Location: Romania

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests