Page 1 of 3

fum alb

PostPosted: 10 Jun 2011, 17:40
by claudiuk
Numai la pornire imi scoate fum alb, are cineva idee ce poate genera cauza asta?

Re: fum alb

PostPosted: 10 Jun 2011, 22:04
by andybumbu
Carburantul prost iese din ecuatie, te afli in regat :mrgreen: , injectoarele sau bujiile e posibil, dar eu zic sa nu-ti faci griji :wink:

Re: fum alb

PostPosted: 11 Jun 2011, 17:33
by Edy
Fumul alb este de obicei ulei ars pe galeria de evacuare; e posibil sa-ti scape ulei pe la simering la turbina cat este rece, daca fumul dispare dupa pornire defectiunea este la inceput. Vorbesc in cunostinta de cauza ca mi s-a intamplat si mie dar la motor pe benzina. Fumul alb e ulei ars pe evacuare 100%

Re: fum alb

PostPosted: 11 Jun 2011, 19:17
by claudiuk
Va multumesc :roll:

Re: fum alb

PostPosted: 24 Oct 2011, 01:11
by by_tzapu
Salut,

Am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva...de 3 saptamani am un 9-3 1.9tid cel din semnatura si surpriza acum 3-4 zile m`am trezit la semafor cand sa plec cu un nor de fum alb in spate, nu se aprinde nimic in bord, porneste bine dimineata nu scoate fum, dar dupa ce se incalezste motoru si bag piciorul in pedala scoate fum alb si nu face intodeauna dar astazi din nou a facut si m-am panicat imi place foarte mult masina si sper sa nu ma dezamageasca...Daca a intalnit cineva aceasta problema sau cunoasteti simptom`ul va rog sa ma ajutati cu un sfat...

Va multumesc si va doresc numai bine, multi km fara probleme!

Re: fum alb

PostPosted: 24 Oct 2011, 07:48
by Edy
Ai masina de noua? Cati km ai cu ea?

Re: fum alb

PostPosted: 24 Oct 2011, 09:16
by danezu
Fumul alb, in general este de la garnitura de chelioasa, bloc motor fisurat! Ai verificat lichidul de racire si garnitura? Mai poate fi si condens,dar daca zici ca face asa cand este calda, e cam nasol.

Bafta!

Re: fum alb

PostPosted: 25 Oct 2011, 01:17
by by_tzapu
Edy wrote:Ai masina de noua? Cati km ai cu ea?

Nu am cumparato de la Buc acum 3 saptamani era ne inscrisa, in bord are 93000 km, eu am 1000 km cu ea si nu a scos un gram de fum de cand am luato pana acum.

Re: fum alb

PostPosted: 25 Oct 2011, 01:27
by by_tzapu
danezu wrote:Fumul alb, in general este de la garnitura de chelioasa, bloc motor fisurat! Ai verificat lichidul de racire si garnitura? Mai poate fi si condens,dar daca zici ca face asa cand este calda, e cam nasol.

Bafta!


La lichidul de racire nu este nici o problema nu a scazut nu si`a schimbat culoarea! sper sa nu fie garnitura sau blocul motor.

Am fost la un tester azi, un tester de opel dar avea si saab 9-3 si 9-5 pe tester a verificat si nici o eroare nu inregistreaza, dar cand a dat la injectuare sa vada debitul acela mi`a zisa ca injectorul 1 are problema lucra undeva intre -1,30 si -1,76 aprox
iar injectorul 2 undeva la 0.70 aprox
injectorul 3 undeva la 0,20 aprox
injectorul 4 undeva tot la 0,20 aprox
mecanicul zice ca trebuie sa lucreze cat mai aproape de 0 iar injectorul 1 are valoarea la -1... zice ca de acolo ar fi acel fum, mentionez ca nu intodeauna scoate fum iar atunci cand scoate e la cald adica dupa ce ajunge apa la 90 cand e rece nici un gram de fum.
Ce ma sfatuiti sa fac?

Va multumesc pentru ajutor si raspunsurile acordate...

Re: fum alb

PostPosted: 26 Oct 2011, 07:34
by mtudorascu
Personal iti recomand sa nu ii faci nimic.
Esti sigur ca nu e condens? Cat de mare este "norul"?
Filtrul de particule se regenereaza?
SI eu am un injector mai puturos si motorul scutura putin la rece dar este asa de cand am masina (3 ani) iar iarna la -20 grade porneste la prima cheie......
Asta cu garnitura de chiulasa este pentru Dacii sau vechituri, nu pentru Saab-uri din 2008.

Re: fum alb

PostPosted: 26 Oct 2011, 15:14
by by_tzapu
Poi e destul de maricel norul de fum se vede bine in oglinda si imi scoate si in treapta 1 si in treapta 2, ieri si astazi am observat ca nu mai scoate am alimentat de la Mol ma gandesc ca era de la motorina inainte alimentam de la Omv, cred ca ar fi prea mult fum daca ar fi de la condens nu stiu sigur ce sa cred.
Filtrul de particule nu stiu daca se regenereaza sau nu o sa ma interesez si o sa revin cu informatii.
M`ai mai linistit putin cu garnitura de chiulasa, nu ma gandeam nici eu la garnitura, mai ales ca la un diesel se duce mult mai greu (oricum multumesc lui ''danezu'' pentru sfaturi trebuie luate toate in calcul si eliminate pe rand parerea mea).

O sa mai merg asa cu ea sper sa isi revina, o sa revin cu rezultatul in urmatoarele zile.

Va multumesc inca o data tuturor celor ce s`au implicat.

Bafta!

Re: fum alb

PostPosted: 01 Nov 2011, 11:14
by Icar
@claudiuk
Mi s-a intamplat si mie dar niciodata la pornire. Scriu in cele ce urmeaza ce-am facut.

@by_tzapu
Acelasi lucru l-am patit si eu de doua ori si de fiecare data am rezolvat-o la fel. M-am dus la service autorizat unde mi-au spus ca problema e de la filtrul de particule ce trebuie regenerat. Cred (sper) sa fi avut dreptate, cert e ca dupa ultima regenerare (dec. 2010) nu am mai avut probleme pana acum.
Ei mi-au spus ca ar trebui sa merg cu ea mai turata, eu nu stiu ce sa zic, conduc destul de sportiv, adica oricum schimbam la un minim 2200 dar cred ca mersul mult prin oras a fost cauza. Acum schimb doar la minim 2500 ture si nu am mai avut probleme. Oricum caut ca in momentul in care trec din treapta inferioara in cea superioara, turatia dupa schimbare sa fie minim 2000 in noua viteza.

Bafta! :D

Re: fum alb

PostPosted: 02 Nov 2011, 15:17
by by_tzapu
Salut,

Revin cu o veste buna, de cand am schimbat motorina si am facut accea verificare la un tester i`am dat ceva forja in exterior, acum nu imi mai scoate deloc fum sper sa isi fi revenit si sa nu am probleme cu acel injector care nu a iesit bine la tester, iar de filtru de particule inca nu stiu nimic si nu ma pot pronunta sper sa nu am probleme cu el, banuiesc ca este scumpa aceea regenerare, iar la pretul lui nici nu vreau sa ma gandesc :| !
Despre stilul de mers parerea mea e ca 2000 de ture mi se pare putin pt diesel, eu schimb viteza undeva intre 2500-3000 in procent de 70% iar dupa 3000 cam 30% ma refer in oras unde circul cel mai mult cu masina. In exterior dupa 3000 ture o schimb in general.

Bafta si sa auzim numai vesti bune... :D

Re: fum alb

PostPosted: 02 Nov 2011, 15:58
by Mihai
Regenerarea filtrului de particule se face automat la max. 2000 km. Regenerarea se poate initia si manual, cu testerul, insa doar daca nu ai vreo eroare prezenta legata de DPF.
Chiar daca ai probleme cu filtrul de particule, nu dispera. De regula, se curata, rar se ajunge la schimbare.
Legat de injectoare, cele cu probleme in majoritatea cazurilor se repara la un cost relativ mic.

Re: fum alb

PostPosted: 02 Nov 2011, 16:34
by Icar
by_tzapu wrote:banuiesc ca este scumpa aceea regenerare [...]
Despre stilul de mers parerea mea e ca 2000 de ture mi se pare putin pt diesel


Nu e chiar scumpa, bine, depinde cu ce o compari, dar e undeva la 80 RON. Daca stau sa ma gandesc, pentru 10 min in care aparatul ala iti tureaza masina la anumite niveluri, pare mult, dar daca iti faci treaba...zic ca ala-i pretul.

Eu ziceam ca atunci cand ai dat din a 3-a intr-a 4-a si ai luat piciorul de pe ambreiaj, sa fii in viteza superioara automat la minim 2000 RPM. Asta inseamna ca tre s-o duci pe a 3-a la un minim de 2700 RPM in momentul in care faci schimbarea (cel putin pe masina mea).