carte tehnica saab 9-3

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby Codrinus » 12 Oct 2011, 11:47

Salut, am rezolvat cu ventilatorull. l-am inundat cu ulei la spray de mai multe ori si l-am suflat cu aer comprimat, l-am mai inundat o data, l-am lasat la scurs, l-am montat si merge ok. Mi-a fost recomandat sa schimb carbunii si cred ca e o idee buna.
Toate cele bune.
SAAB 9-3 SS 1.8i linear - 2004
Codrinus
Senior
 
Posts: 141
Joined: 31 Mar 2011, 19:25
Location: bucuresti, piatra neamt

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 14 Oct 2011, 10:38

Bun... Se pare ca acest ventilator continua sa faca probleme... Mai nou ventilatorul meu se misca cu viteza melcului indiferent de treapta de viteza in care se afla. :evil: Nu am observat cum s-a ajuns exact aici pentru ca in ultimul timp am mers in mare parte doar cu incalzirea in scaune pornita, iar acum abia daca ajunge ceva aer in masina. Nu vreau sa-mi imaginez cum o sa fie iarna pentru mine daca nu rezolv problema asta rapid.
Help pls!
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby danezu » 14 Oct 2011, 11:33

Pai scoate filtrul de polen si vezi daca la mana merge usor,daca nu merge baga-i baie de WD :mrgreen:
Altceva nu prea vad ce sa aiba,daca era ceva ars nu mai mergea de loc. Sa nu fie variatorul de viteze....

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 14 Oct 2011, 12:25

Am spus mai sus ca se invarte, dar turatia este mica si nu se schimba indiferent de reglajul din interior. Vreau mai multe detalii despre acel variator...

Acesta este? :evil:

PHOTO_10036409_31710_3799709_main.jpg


Ma gandesc daca este posibil sa fie periile acelea de carbune, dar din ce am auzit carbunii nu influenteaza turatia... :(
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby danezu » 14 Oct 2011, 12:37

Ala este!

Invarte de ventilator cu mana si vezi daca merge usor! Dupa aia incepi sa-ti faci probleme. Daca are mizerie pe ax este normal sa mearga greu! Daca il invati fortat o sa rupa pelicula de jeg/ulei/alte smacoline si o sa-si revina.
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 14 Oct 2011, 12:41

Am invartit deja... Nu ar avea de ce sa fie mizerie acolo pentru ca este curatat si gresat de o luna. :cry:
Daca s-a stricat dracia asta, o sa ma coste o avere... :evil:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby danezu » 14 Oct 2011, 12:45

Da, costa o caruta de bani...... si mie mi-a fost teama ca s-a ars cand nu-mi mai mergea ventul. Am patit problema asta la un Clio si m-a costat 850 lei in 2005 :cry:
Incearca si un reset sa setarile climei de la SID.

LE: vezi daca au regulatorul pe la dezmembrari intai, ca sa nu dai bani si sa vezi ca este altceva.(Il probezi)
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 14 Oct 2011, 13:45

Am dat si un reset to default settings in SID... Nu ramane decat sa dau torpedoul jos si sa il "frec" putin sa vad daca se schimba ceva. :evil:
Am mai gasit un link care ii poate ajuta pe cei care au probleme cu ventilatorul.
Banuiesc ca acest rezistor este comun cu Opel Vectra C... Trebuie sa ma documentez in sensul asta.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 23 Oct 2011, 19:41

Astazi "am dat din lac in put" incercand sa investighez problema... :evil:

Am dat jos torpedoul, tavita de sub el si am demontat acel rezistor in speranta ca daca il curat, il zgudui putim, isi revine. Curat era deja pentru ca a trecut o luna de cand am demontat ventilatorul asa ca l-am desfacut sa vad daca are condensatorii umflati sau alte nereguli ce pot fi sesizate de ochiul unui amator. Inauntru sunt vreo 3 condesatori care pareau sa fie in regula si alte cateva dracii electronice asa ca m-am simtit neputincios si l-am inchis. :roll:

Urmatorul pas a fost sa alimentez ventilatorul cu 12V, de la bateria masinii. Rezultatul a fost ca se invartea ceva mai tare decat minimul la care imi ramasese mie blocat in orice treapta, dar totusi nu la turatia maxima pe care o are atunci cand functioneaza normal. De aici am dedus ca acel rezistor amplifica curentul care ajunge la ventilator. :roll:

La pasul 3 am avut parte de o surpriza... Am montat la loc rezistorul si usor nervos, dupa ce am pus contactul, am aplicat cateva palme de corectie in carcasa motorului. :lol: Rezultatul: pentru o secunda sau doua ventilatorul a urcat la turatia normala pentru setarea de viteza maxima. :shock: Urmarea a fost evidenta: i-am mai aplicat 2-3 palme si turatia a urcat din nou, de data asta ramanand asa. Fericit, am incercat sa scad turatia din panoul climei, dar fara niciun rezultat. La scurt timp am inteles ca in acel moment am inceput sa am problema de care se plang multi posesori de 9-3 si Vectra C: ventilatorul nu se mai opreste acum nici dupa ce scot cheia din contact. :x Alta solutie decat inlocuirea acelui rezistor, nu mai vad in acest moment. :|

Dupa ceva cautari pe enternet' am aflat ca piesa este, asa cum am intuit, comuna cu cea de pe Vectra C dar codurile sunt diferite: SAAB - 13250114, OPEL - 73421312.
Cel mai interesant este ca eu am pe masina un 73421312, nu un 13250114. Asta ma face sa cred ca a fost schimbat rezistorul original de catre proprietarul anterior, cu unul de Opel. :evil:

Pentru ca problema este des intalnita nu pot risca sa arunc banii pe o piesa de la dezmembrari, asa ca buzunarul meu o sa fie destul de afectat. :(
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby Codrinus » 03 Nov 2011, 08:38

Salut, iar a incaput sa faca figuri. A inlocuit cineva carbunii? ca vreau sa fac si eu operatia asta si as vrea sa stiu ce dimensiuni si forma au. problema asta a incaput sa ma deranjeze, si nu cred ca e o varianta ca o data la 2 luni sa-l dau jos si sa-l fac :( . ma poate ajuta cineva?
Multumesc.
SAAB 9-3 SS 1.8i linear - 2004
Codrinus
Senior
 
Posts: 141
Joined: 31 Mar 2011, 19:25
Location: bucuresti, piatra neamt

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby Codrinus » 11 Nov 2011, 09:37

Stie cineva cum se poate scoate motorul de la ventilator din carcasa neagra?
SAAB 9-3 SS 1.8i linear - 2004
Codrinus
Senior
 
Posts: 141
Joined: 31 Mar 2011, 19:25
Location: bucuresti, piatra neamt

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 11 Nov 2011, 09:59

danezu wrote:Asa a rezolvat andybumbu:

Am rezolvat problema scartaitului de la ventilator , tare greu se ajunge la suruburile ventilatorului, in total sunt 21 de suruburi de desfacut, unele cu un acces...
1- se da scaunul pasagerului la max.in spate, apoi se desface un capacel de plastic de pe lateralul consolei sub care se afla un surub, apoi se demonteaza lateralul consolei de la pasager+lateralul bordului dinspre pasager
2-se demonteaza torpedoul, 4 suruburi frontale si unul in torpedou
3-se decupleaza din mufe lampa din torpedou+furtunul de ventilatie al torpedoului
4-se da jos aparatoarea de plastic de sub torpedou, are 2 suruburi+se scot mufele lampii de la picioarele pasagerului
5-se scoate conducta de aer care ventileaza picioarele pasagerului, are un surub de fixare
6-se scoate mufa de la ventilator
7-se desurubeaza ventilatorul+se trag niste urechi de plastic
8-ventilatorul e tare ciudat , se desface de pe corp un fel de parte electronica care e fixata cu 2 suruburi, iar apoi mai sunt inca 3 suruburi si se poate scoate din carcasa ventilatorul, o parte e made in Cehia, Ungaria&France
9-asa cum banuiam axul are putina depunere de la carbuni&putina rugina,e prost proiectat sistemul, l-am curatat&gresat si nu mai scartaie , am facut si poze, le voi posta, va multumesc pt.sfaturi, le-am aplicat cu succes


Unde te-ai incurcat?
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby Codrinus » 11 Nov 2011, 10:13

am desfacut cele 3 suruburi care fixeaxa ventilatorul de carcasa neagra din plastic si nu vrea sa iasa de acolo. Am incercat sa-l trag spre exterior dar nu vrea, se opune :D , si nu vreau sa-l stric de tot.
Attachments
DSC01981+.jpg
DSC01980+.jpg
SAAB 9-3 SS 1.8i linear - 2004
Codrinus
Senior
 
Posts: 141
Joined: 31 Mar 2011, 19:25
Location: bucuresti, piatra neamt

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby MagicPenguin » 11 Nov 2011, 10:50

In principiu nu are ce sa-l mai tina blocat...

Liberated.jpg


Eu nu am intampinat problema asta. Poate a oxidat din cauza condensului si s-a "sudat" de prinderile de pe carcasa. :?
Incearca sa-l "bruschezi" tinand de ax. Nu ai ce sa strici in afara de elice, care este mai sensibila, asa ca evita sa tragi de ea.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: carte tehnica saab 9-3

Postby Codrinus » 11 Nov 2011, 11:02

Pai am tras de ax, dar axu se misca un singur pe directia axiala, am incercat sa-l trag dar nu vrea, oricum sambata ma duc la service ca la roata stanga fata pe drumuri deniveltate se aud cu se bat doua elemente metalice si am sa-i rog pe baiatii sa-l desfaca ei ca vreau sa schimb carbunii.
SAAB 9-3 SS 1.8i linear - 2004
Codrinus
Senior
 
Posts: 141
Joined: 31 Mar 2011, 19:25
Location: bucuresti, piatra neamt

Previous

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron