Probleme clima

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: Probleme clima

Postby danielson » 16 Apr 2012, 09:38

Am rezolvat aceea problema.M-a costat 200 lei vaporizatorul,400 manopera (dat jos bord inlocuit,vaporizator),150 vidare,inlocuit freon si ulei compresor.Acum merge unsa ,ca odinioara.Multumesc tuturor pt sfaturi ,drive safetly.
danielson
Junior
 
Posts: 30
Joined: 15 Oct 2008, 09:16
Location: galati

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 27 Apr 2012, 21:34

Problema mare - am mers la intalnire pe 22.04. Totul frumos, cald afara, cand sa plecam avionul s-a suparat, nu mai vroia sa bage aer rece. Am venit acasa si am constatat ca radiatorul de aer este spart. Noroc ca pe lume mai exista CASCO. Am mers la asigurari si acum astept sa vina noul radiator.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 13 May 2012, 17:34

Dupa indelungi asteptari,certuri cu asigurarile, am montat noul radiator si acum totul este ok. Schimbul s-a facut la Autocobalcescu - SAAB.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Probleme clima

Postby Nassyr » 13 May 2012, 21:04

Salutari,

Am ceva probleme cu racirea in avion - 93 SS 2007, diesel, 120 CP.

Ieri am incarcat instalatia cu freon intrucat nu mai avea deloc.
Toate bune si frumoase, s-a verificat ca tine instalatia la presiune, s-a facut vidare cu succes, s-a introdus ulei compresor, gaz fosforescent, freon (825 g mi-a zis mecanicul), etc...
Toate operatiunile pe care le face masinuta aia de incarcare cu freon au fost facute fara probleme.

Pornit, testat, rece in masina...toate bune.
Am plecat de la service si dupa vreo 5 km, constat ca aerul introdus in habitaclu nu mai era rece deloc. Nici tevile instalatiei (alea de langa radiator) nu mai erau reci.
M-am intors inapoi la service, dupa verificare s-a constatat ca freonul nu s-a pierdut atat de repede, dar vinovat ca nu mai raceste este compresorul, care "nu mai face destula presiune pentru a baga aer rece".

Pana in momentul de fata am observat un comportament de genul urmator: baga aer rece timp de vreo 5 minute dupa pornirea motorului (+ tevile instalatiei sunt reci), dupa care aerul revine la temperatura de afara (+ tevile instalatiei nu mai sunt reci).

De incarcat am incarcat si anul trecut, in vara, cu freon, n-am avut probleme cat a fost cald, insa s-a pierdut tot pana acum. Mentionez ca radiatorul de clima are elementii din jumatatea de jos (in dreptul grilei din bara, dintre proiectoare) corodati, rupti, vai mama lor..ar cam trebui schimbat. Personal, nu cred ca asta e motivul pentru care raceste doar cateva minute, ci ar fi responsabil mai mult pentru pierdere, desi am inteles ca "pierderea gazului poate avea loc si pe la axul compresorului". Dar nu sunt cunoscator si poate/probabil ma insel...

Ii rog pe cunoscatori sa-si spuna parerile si eventual sa ma indrume undeva (Bucuresti) unde pot sa aflu exact cauza/cauzele problemei pentru a sti exact ce trebuie reparat/inlocuit.

Va multumesc!
Cu stima
SAAB 93 SS 2007, 1.9 TiD DPF 120 CP, M6
Nassyr
Junior
 
Posts: 29
Joined: 10 Aug 2011, 14:29
Location: Bucuresti

Re: Probleme clima

Postby ess1902 » 13 May 2012, 22:25

Daca nu mai baga rece si ai presiune in instalatie atunci logic ca e compresorul. Dar din punctul meu de vedere compresorul (partea mecanica) ori merge ori nu merge. El se unge doar cu freonul din dotare daca nu ma insel. Ceea ce cred eu ca ai tu e ceva din electronica (ori de la clima ori din comanda compresorului - ambreiajul lui) care il dezactiveaza dupa un timp. Eu daca as fi in locul tau m-as adresa la un service specializat in reconditionare de compresoare de a/c, trebuie dat jos de pe masina si verificat ambreiajul lui pentru ca acolo cred ca e problema.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 14 May 2012, 05:38

Nassyr wrote:Salutari,

Am ceva probleme cu racirea in avion - 93 SS 2007, diesel, 120 CP.

Ieri am incarcat instalatia cu freon intrucat nu mai avea deloc.
Toate bune si frumoase, s-a verificat ca tine instalatia la presiune, s-a facut vidare cu succes, s-a introdus ulei compresor, gaz fosforescent, freon (825 g mi-a zis mecanicul), etc...
Toate operatiunile pe care le face masinuta aia de incarcare cu freon au fost facute fara probleme.

Pornit, testat, rece in masina...toate bune.
Am plecat de la service si dupa vreo 5 km, constat ca aerul introdus in habitaclu nu mai era rece deloc. Nici tevile instalatiei (alea de langa radiator) nu mai erau reci.
M-am intors inapoi la service, dupa verificare s-a constatat ca freonul nu s-a pierdut atat de repede, dar vinovat ca nu mai raceste este compresorul, care "nu mai face destula presiune pentru a baga aer rece".

Pana in momentul de fata am observat un comportament de genul urmator: baga aer rece timp de vreo 5 minute dupa pornirea motorului (+ tevile instalatiei sunt reci), dupa care aerul revine la temperatura de afara (+ tevile instalatiei nu mai sunt reci).

De incarcat am incarcat si anul trecut, in vara, cu freon, n-am avut probleme cat a fost cald, insa s-a pierdut tot pana acum. Mentionez ca radiatorul de clima are elementii din jumatatea de jos (in dreptul grilei din bara, dintre proiectoare) corodati, rupti, vai mama lor..ar cam trebui schimbat. Personal, nu cred ca asta e motivul pentru care raceste doar cateva minute, ci ar fi responsabil mai mult pentru pierdere, desi am inteles ca "pierderea gazului poate avea loc si pe la axul compresorului". Dar nu sunt cunoscator si poate/probabil ma insel...

Ii rog pe cunoscatori sa-si spuna parerile si eventual sa ma indrume undeva (Bucuresti) unde pot sa aflu exact cauza/cauzele problemei pentru a sti exact ce trebuie reparat/inlocuit.

Va multumesc!
Cu stima



mergi la autocobalcescu si vei gasi rezolvare. florin este de mare ajutor. cand ti-a scos vechiul freon cat avea ? cat ai bagat anul trecut ?
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Probleme clima

Postby Nassyr » 14 May 2012, 08:10

Daca e sa fie de la ambreiajul compresorului, poate fi reparat/schimbat doar acesta? Sau trebuie schimbat compresorul cu totul?

@manolodsv: Nici anul trecut, nici acum nu mai avea nimic. Instalatia era goala (daca putem spune asa).

Vroiam sa va mai intreb referitor la cantitatea de refrigerant introdusa: 825 g (atat mi-a zis ca trebuie introdus ca rezultat al softului din care s-a inspirat mecanicul)...este asta valoarea corespunzatoare? Cantitatea se refera doar la substanta refrigeranta sau e impreuna cu uleiul pentru compresor? Prea mult sau prea putin freon n-ar putea cauza problema relatata mai sus?

Multumesc...
SAAB 93 SS 2007, 1.9 TiD DPF 120 CP, M6
Nassyr
Junior
 
Posts: 29
Joined: 10 Aug 2011, 14:29
Location: Bucuresti

Re: Probleme clima

Postby tony » 14 May 2012, 14:21

Din cate stiu eu, cantitatea de freon din instalatie de de cca. 600g. Nu mai mult. :roll: Cine stie exact sa zica.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 14 May 2012, 15:03

La mine, 1.9 tid 2008 de 88 kw (120 cp), daca nu ma insel este de 680 gr. trebuie sa fie o eticheta lipita pe bara sus sub capota pe traversa dintre faruri . am sa ma uit si spun sigur cat. din cunostintele mele daca este prea mult agent refrigerant instalatia nu functioneaza, iat daca de anul trecut pana acum a pierdut tot este cam nasol, parerea mea ca ai o fisura.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Probleme clima

Postby Mihai » 14 May 2012, 15:18

680 g refrigerant + ulei compresor

Posibil sa ai urmatoarea problema daca e prea mult freon:

Conditions for starting or stopping the A/C compressor:

• If the engine temperature exceeds 126°C (petrol), 123°C (diesel), the compressor will be stopped. In order for it to start, the engine temperature must be below 125°C (petrol), 122°C (diesel).
• If the A/C pressure exceeds 28 bar, the compressor is stopped. The compressor will be restarted once the pressure is below 23 bar. When the pressure is below 3.2 bar, the compressor stops. In order for restart to occur, the pressure must be above 3.28 bar.

O diagnoza cu Tech2 ar trebui sa elucideze problema.

Cantitatea de ulei ce trebuie completata in functie de situatie:

The table below shows how much compressor oil is lost in connection with different types of work on the A/C system:
Cause of the oil loss Lost quantity of oil
Draining refrigerant 15 ml
Ruptured A/C hose 30 ml
Hose replacement 15 ml
Condenser replacement 30 ml
Evaporator replacement 30 ml
Receiver replacement 30 ml
Expansion valve replacement 15 ml
Compressor replacement, B284 and Z18 50 ml
Compressor replacement, B207 and Z19 70 ml
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 14 May 2012, 17:50

Freonul nu are voie sa se piarda in cateva luni.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 15 May 2012, 21:40

manolodsv wrote:Dupa indelungi asteptari,certuri cu asigurarile, am montat noul radiator si acum totul este ok. Schimbul s-a facut la Autocobalcescu - SAAB.

Dupa acceptul de inlocuire al AC dat de omniasig acum vin si spun ca nu efectueaxa plata deoarece ei vad in poze ceva de genul ca nu este acelasi radiator ca la constatarea primara. la masina ce am avut innainte casco am avut la groupama si nu am intampinat niciodata astfel de probleme. omniasig = hoti
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Probleme clima

Postby talladega » 15 May 2012, 23:11

Din pacate nu stiu ce sa faca ca sa te fure...eu am avut casco la toate masinile si de vreo un an refuza sa platesca,cei care au reparat masina acum doi ani i-au dat in judecata si inclusiv pe mine ca si proprietar al masinii dupa ce initial am fost chemat la service,am semnat si mi s-a dat masina,acum,dupa doi ani astra refuza sa plateasca si serviceul care a facut reparatia ma da in judecata pe mine si pe astra....o mare porcarie ca la doi ani dupa ce ti-au reparat masina,au semnat,ai semnat si ti-au dat-o inapoi sa vina cu pretentii din astea....Si sa iti mai faci casco!Plateam in fiecare luna aproape 200 euro pe masinile mele ca sa dorm linistit,acum am un proces in care vor de la mine ca si beneficiar al politei de asigurare 14.000 RON.Sa astepte ca ii dau imediat in conditiile in care eu am fost asigurat full casco la data producerii accidentului,s-a reparat masina,am semnat de luare in primire si a fost totul ok acum doi ani,acum s-a trezit astra asigurari ca nu vrea sa platesca si serviceul sa imi ceara banii mie!Sa fie iubiti ca am si vandut masina aia de mult si sa astepte sa le dau.Mari prosti,in loc sa cotizez la ei in continuare,mai bine fac altceva cu banii aia!Aproape 900 ron pe luna de la mine nu era bine pt ei....sa vedem acum cand le dau zero cum va fi.
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: Probleme clima

Postby ess1902 » 15 May 2012, 23:30

Offtopic mie casco atit tp cit nu ai o firma sau nu esti periculos rau e complet nerentabil.pt saab mi s-a cerut 500 ron pe luna pt un casco partial (fara furt). Acum are 3ani si o luna. La un calcul simplu iesea ca as fi platit pana acum in jur de 4200 euro. Pai cite faruri, bare, vopseli de caroserie si parbrize arfi tbit sa schimb de banii astia? ( evident nu iau in calcul eventualitatea in care as fi zburat printr-un parapet de la 300 m inaltime din vina mea) :!:
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Probleme clima

Postby manolodsv » 15 May 2012, 23:46

talladega wrote:Din pacate nu stiu ce sa faca ca sa te fure...eu am avut casco la toate masinile si de vreo un an refuza sa platesca,cei care au reparat masina acum doi ani i-au dat in judecata si inclusiv pe mine ca si proprietar al masinii dupa ce initial am fost chemat la service,am semnat si mi s-a dat masina,acum,dupa doi ani astra refuza sa plateasca si serviceul care a facut reparatia ma da in judecata pe mine si pe astra....o mare porcarie ca la doi ani dupa ce ti-au reparat masina,au semnat,ai semnat si ti-au dat-o inapoi sa vina cu pretentii din astea....Si sa iti mai faci casco!Plateam in fiecare luna aproape 200 euro pe masinile mele ca sa dorm linistit,acum am un proces in care vor de la mine ca si beneficiar al politei de asigurare 14.000 RON.Sa astepte ca ii dau imediat in conditiile in care eu am fost asigurat full casco la data producerii accidentului,s-a reparat masina,am semnat de luare in primire si a fost totul ok acum doi ani,acum s-a trezit astra asigurari ca nu vrea sa platesca si serviceul sa imi ceara banii mie!Sa fie iubiti ca am si vandut masina aia de mult si sa astepte sa le dau.Mari prosti,in loc sa cotizez la ei in continuare,mai bine fac altceva cu banii aia!Aproape 900 ron pe luna de la mine nu era bine pt ei....sa vedem acum cand le dau zero cum va fi.

Inca nu am ajuns sa ma judec dar niste reclamatii voi face la OPC SI CSA [COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR]
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests