by leeloo » 03 Apr 2014, 10:37
uleiul se schimba period si in cutie, lifetime e un mit.. se traduce gen.. perioada garantiei si atat...
Dca nu ai acces la ulei|OEM care e si destuld e piparat de altfel poti folosi Mobil ATF 3309 . ar trebui sa fie in jur de 8-9 euro litrul..
MAi exista variante sid e la alti producatori,dar trebuie verificat foarte atent daca chiar e recomandat la masina ta, consecintele putand fi grave, gen adio cutie...
E un ulei mineral.. destul de slabut, asa ca varianta de lifetime e o nebunie...
La Saab nu exista filtru la cutie, deci operatiunea e extrem de simpla, la fel de simpla ca si un simplu schimb de ulei la motor.
Desi in sine la cutiile automate nu exista mari diferente intre sa zicem MY 2003 si MY 2006, intervalul de schimb recomandat de saab a scazut constant.. de la 160k km pana la 100k km in prezent..
Eu nu l-as tine mai mult de 60k km in nici un caz..
UN simplu schimb care in ROmania nu cred ca ar trebui sa coste mai mult de 200 de ron cu manopera la un service obisnuit poate preveni probleme mult mai costisitoare ..iar intervalul este mare, nu ar trebui sa fie o mare drama..
Unii repeta schimbul de 2 ori, la interval foarte scurt si e o logica in asta. Capacitatea totala a cutie e de 7 L, dar nu vezi scoate mai mult de 4L din ea daca nu se foloseste o masina de flush,( cred ca sunt vreo 3 in toata romania, desi costa foarte putin ) restul de 3l raman prin convertizor si pe circuitul radiatorului de ulei si practic ramai cam cu jumate din uleiul vechi... asa ca multi merg ceva km, macar un 20-30 de km si apoi repeta operatia obtinand astfel un procen de aprox 90 % de ulei nou in cutie..
Cine merge la un service care are masinuta de transmission flush nu il doare capul.. o face o singura data..
L.E.
Apropo de raspunsul de la reprezentanta.. la mine e trecut in istoric clar schimbul de ulei la cutie si poate ca aia ar trebui sa isi mai citeasca mail-ul cu update-uri la WIS...
Saab 9-3 1.8t SK 2006