Page 1 of 1

problema termostat

PostPosted: 20 Nov 2012, 14:46
by dragos_rfr
Sal.Am un Saab 93 2004 2,2 tid si am urmatoarea problema.Trebuie sa-l schimb deoarece se incalzeste foarte greu iar cand ajunge la jumatate cand stau pe loc scade pana la minim.INTREBARE:se schimba toata piesa sau doar termostatul din piesa respectiva.Piesa (termostatul)costa 200 lei .????

Re: problema termostat

PostPosted: 20 Nov 2012, 17:59
by zatarra84
dragos_rfr wrote:Sal.Am un Saab 93 2004 2,2 tid si am urmatoarea problema.Trebuie sa-l schimb deoarece se incalzeste foarte greu iar cand ajunge la jumatate cand stau pe loc scade pana la minim.INTREBARE:se schimba toata piesa sau doar termostatul din piesa respectiva.Piesa (termostatul)costa 200 lei .????

da, se schimba tot si intr-adevar costa 200 de lei. Eu am schimbat acum o sapt (BEHR); ai grija unde mergi cu masina ca mie dupa ce mi-au sch termostatul mi-a ramas check engine aprins care da o eroare de genu Fault in preheating system parca, .....Bafta!

Re: problema termostat

PostPosted: 20 Nov 2012, 20:06
by dragos_rfr
Si cum ai rezolvat problema cu martorul ?? Dar la tine tot greu se incalzea apa ???

Re: problema termostat

PostPosted: 20 Nov 2012, 21:48
by zatarra84
dragos_rfr wrote:Si cum ai rezolvat problema cu martorul ?? Dar la tine tot greu se incalzea apa ???

nu am rez inca cu acel bec aprins, am pus numai op-com pe ea, tre sa ajung in service-ul care mi-a inlocuit sa vad ce e de facut. iarna trecuta, si cand era vremea rece si acum pana sa-l schimb nu se ridica decat maxim la sfert, si asta dupa 100 de km parcursi, deci era frig in masina, acum dupa schimbare, baga cald in 10 min de mers, singura problema cu acel bec,,,,iti recomand ca dupa schimbare termostat sa dai o tura in diferite trepte de tiuratii cu ea, o pornesti / opresti de 2-3 ori sa nu patesti ca mine.

Re: problema termostat

PostPosted: 09 Jan 2013, 10:15
by n0iz3
Salutare,

Postez aici, ca sa nu mai deschid alt thread.

La ultima citire a erorilor, am dat peste un P0116, care are legatura cu Engine Coolant Temperature sensor.
Am tot citit si am vazut ca in general acest senzor se schimba impreuna cu termostatul.
In ultima vreme se si incalzeste foarte greu motorul, de exemplu azi dimineata am stat 2 min pe loc cu motorul pornit iar apoi am mers 6 km pana la munca si acul nu s-a clintit de jos.

Daca senzorul am vazut ca se schimba usor, la termostat inca am dileme daca il pot schimba singur. Am citit in unele locuri ca trebuie golita instalatia, dar nu sunt foarte sigur.

Are cineva experienta cu asta? Pot face singur operatiunea sau trebuie sa merg la un service?

Re: problema termostat

PostPosted: 09 Jan 2013, 16:17
by zli
Eu l-am schimbat singur acum cateva saptamani - vezi ca nu e chiar simplu. N-am gasit pe stoc ansamblul (carcasa + termostat) si am cumparat numai termostatul - un jeg, ceva ce era pe stoc.
E de 82C dar deschide prea jos

Nu deschidea si statea apa pe la 100-110 cand mergeam incet (si nu plecau ventilatoarele)
acum sta la 80 si cred ca e prea jos

Re: problema termostat

PostPosted: 09 Jan 2013, 17:15
by n0iz3
Sa inteleg ca nu trebuie golita instalatia atunci.
Am vazut ca e in jur de 50-60 LEI un termostat, sa speram ca e ok :D

Re: problema termostat

PostPosted: 09 Jan 2013, 18:27
by zatarra84
Sal. Am schimbat eu acum o luna. Nu se gaseste decat cu "carcasa"; ia Behr ca e echiparea de original, e cam 2 milioane si da, se goleste toata instalatia si nu e lucru chiar usor,la mine a durat 2-3 ore......

Re: problema termostat

PostPosted: 10 Jan 2013, 13:28
by zli
eu am ocolit cumva problema cu golirea completa..

Pe al meu scria WAXSTANT sau ceva de genul asta.
Am sa fac o fotografie termostatului vechi.

La ce temperatura trebuie sa stea lichidul? (de exemplu pe drum drept 100kmh)
La mine sta la 80 acum... cred ca e mult prea jos.

Re: problema termostat

PostPosted: 11 Jan 2013, 11:03
by claudiuk
Am sa incerc sa va ajut cum pot si eu atasand cateva imagini, sper a va fi de folos.

Re: problema termostat

PostPosted: 17 Sep 2016, 21:22
by alex_xxo
Salut.
Cei care au schimbat termostatul la 2.0( nu stiu daca este același si la diesel) pt. ce brand ați optat si ce recomandați? . Este obligatoriu sa schimb si carcasa?