Page 1 of 1

SAAB 9-3 1.8t/2.0t/2.0T (2003-2007) - Intrebari frecvente

PostPosted: 20 Nov 2012, 18:38
by MagicPenguin
Am pus la punct acest mic ghid pentru a avea la indemana raspunsurile la cele mai frevente intrebari legate de SAAB-urile 9-3 SportSedan/SportCombi/SportConvertible echipate cu motorizarile turbo pe benzina (2000cmc - 1.8t/2.0t/2.0T).

Orice viitor topic deschis ce va contine intrebari ale caror raspunsuri se regasesc mai jos va fi stearsa, iar utilizatorul va fi penalizat cu warning.
Avem interesul de a tine acest forum cat mai curat si ordonat, iar informatia trebuie sa fie cat mai clara si mai usor de gasit. Forumul este un loc unde fiecare se documenteaza folosind functia Search, nu unde trebuie sa repetam oricarui nou venit aceleasi lucruri.


Cum decodez seria de sasiu a masinii mele?
Exista un decodor aici: http://www.saabnet.ru/vin.html

Ce inseamna 1.8t/2.0t/2.0T?
1.8t/2.0t/2.0T sunt denumirile sub care este oferit motorul de 2000cmc turbo in 3 trepte de putere. Toate cele 3 variante au la baza motorul B207 cu diverse modificari software si hardware.

Care sunt sunt specificatiile motoarelor 1.8t/2.0t/2.0T?
1.8t = cod motor B207E - 2000cmc low-pressure turbo, 150CP @ 5500 rpm / 240 N·m @ 2000–3500 rpm
2.0t = cod motor B207L - 2000cmc mid-pressure turbo (0.70 bar), 175CP @ 5500 rpm / 265 N·m @ 2500–4000 rpm
2.0T = cod motor B207R - 2000cmc high-pressure turbo (0.85 bar), 210CP @ 5300 rpm / 300 N·m @ 2500–4000 rpm

Care sunt diferentele dintre 1.8t/2.0t/2.0T?
Din punct de vedere hardware 1.8t si 2.0t nu prezita diferente. Cele doua motoare sunt diferentiate doar prin software. Cu alte cuvinte, un 1.8t poate deveni 2.0t doar printr-o resoftare a calculatorului (ECU).
2.0T este un motor diferit si din punct de vedere hardware (injectoare, turbina).

Motorul B207 are distributie pe lant sau pe curea?
Distributia pentru toate cele 3 variante de motoare (B207E/B207L/B207R) este pe lant, iar componentele sunt identice.

Ce turbo am pe 1.8t/2.0t/2.0T?
1.8t = Garrett GT2082ELS
2.0t = Garrett GT2082ELS
2.0T = Mitsubishi TD04

Ce injectoare am pe 1.8t/2.0t/2.0T?
1.8t/2.0t = Siemens albastre, rezistenta 12 ohm, debit 134 ml/30s (+/-5), diferenta maxim admisa intre injectoare 10 ml/30s
2.0T = Siemens verzi, rezistenta 12 ohm, debit 176 ml/30s (+/-7), diferenta maxim admisa intre injectoare 14 ml/30s

Ce ulei folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
Uleiul recomandat de producator este cel care beneficiaza de standardul GM-LL-A-025.
Standardele GM au fost inlocuite, mai nou, de dexos1™ (designed for use with gasoline engines and replaces GM-LL-A-025, GM6094M and GM4718M) si dexos2™ (designed for use with light-duty diesel engines and replaces GM-LL-B-025 and GM-LL-A-025)
Practic orice ulei care care beneficiaza de oricare dintre standardele GM-LL-A-025 / dexos1™ / dexos2™ este un ulei compatibil cu motoarele B207.
O lista cu uleiurile dexos1™ o puteti gasi AICI
O lista cu uleiurile dexos2™ o puteti gasi AICI

Ce cantitate de ulei GM-LL-A-025 / dexos1™ / dexos2™ folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
6 litri.

Ce ulei de cutie de viteze folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
Manuala 5 trepte: GM 93165290
Manuala 6 trepte: GM 93165290
Automata 5 trepte: ATF 3309

Cat ulei intra in cutia de viteze?
Manuala 5 trepte: ~1,9 litri pentru cutie goala.
Manuala 6 trepte: ~2,4 litri pentru cutie goala.
Automata 5 trepte: ~7,2 litri pentru cutie goala.

Ce lichid de frana folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
Doar lichid de frana DOT 4.

Ce lichid de servo folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
Lichide care indeplinesc norma SAAB 93 160 548. (Pentosin CHF 11S, Febi 06161, SWAG 99906161)

Ce antigel folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
Antigel tip G12. Antigelul rosu vandut in reprezentantele Opel sub brandul GM.

Cat antigel folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T?
Instalatia de racire are un volum de 7,1 litri. Dilutia antigelului se face la un raport de 1:1 cu apa distilata, pentru a rezista la -38 de grade. Practic ~3,6 litri de antigel sunt suficienti pentru intreaga instalatie.

Ce bujii folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T fara tuning?
Producatorul echipeaza masina cu bujii NGK Laser Platinum PFR6T-10G. Acestea sunt recomandate pentru motoarele stock.
Alternativ se pot folosi NGK Iridium IX BKR6EIX.

Ce bujii folosesc la 1.8t/2.0t/2.0T cu tuning?
Pentru o masina care beneficiaza de tuning se recomanda bujiile "one step colder". Bujiile "one step colder" sunt capabile sa elimine mai repede caldura din camera de combustie.
In aceasta categorie exista NGK Iridium IX BKR7EIX sau NGK BCPR7ES (mai ieftine decat Iridium, dar se uzeaza mult mai repede).

Ce inseamna SAI? Cum functioneaza?
SAI (secondary air injection system) este un sistem care preia aer din cutia filtrului de aer si il pompeaza in galeria evacuare. Oxigenul ajuns acolo ajuta printr-o reactie chimica la incalzirea rapida a catalizatorului pentru ca acesta sa functioneze la capacitate maxima cat mai rapid. Practic tot sistemul este implementat pentru reducerea noxelor din momentul pornirii motorului.

Cum imi dau seama daca masina mea are SAI?
SAI este prezent pe masina doar daca exista valva unisens indicata in poza.

Valva.jpg

Ghidul se va actualiza periodic cu noi intrebari si raspunsuri frecvente.
In acest topic nu se vor accepta alte postari in afara celor care contin eventuale sugestii. Sugestiile vor fi sterse dupa actualizarea ghidului. Orice alt tip de postare va fi stearsa, iar utilizatorul va fi penalizat cu warning.
Multumesc pentru intelegere si sper sa va fie de folos informatiile de mai sus.

Re: SAAB 9-3 1.8t/2.0t/2.0T (2003-2007) - Intrebari frecvent

PostPosted: 06 Feb 2013, 19:23
by andybumbu
Date tehnice SAAB 93 SS pt. anul 2004.