Immobilizer faiulure. Contact service

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Immobilizer faiulure. Contact service

Postby hack24_gsm » 09 Jul 2013, 17:35

Salutare!
Revin pe forum cu o problema urata rau de tot:
1. Intr-o dimineata am fost la spalatorie, iar dupa ce am plecat de acolo, la vreo 10 km, mi-a aparut pe SID "Traction Control Failure. Contact Service". Am pornit-oprit de cateva ori motorul, nu si-a revenit. Apoi mi-am dat seama ca nu imi da voie sa activez nici pilotul automat.
2. Am facut un drum de vreo 100 km, iar pe drum se aprindeau din cand in cand in bord becurile (ABS) si BRAKE. Mi-am dat seama ca e un contact imperfect la un senzor ABS, ceva de genul, cel mai probabil in urma spalarii. Se mai intampla....
3. Am stationat vreo ora, apoi cand am incercat sa pornesc nu a mai vrut sa imi invarta motorul. Aici vreau sa dezvolt putin:
- am bagat cheia in contact, am invartit-o pana in pozitia ON, iar cand am dat pe ST nu s-a miscat absolut nimic, nici macar nu s-a auzit nimic de la electromotor
- am scos cheia, bagat iar, incecat iar de cateva ori, nimic
- cum masina era intr-o panta, i-am dat drumul la vale si am incercat sa o pornesc, crezand ca e problema de electromotor (tocmai ce l-am reparat acum o luna)
- nu a pornit, in schimb a aparut pe SID "Immobilizer failure"
4. Am incercat sa scot bateria, am verificat sigurantele 1 si 2, nicio schimbare
5. Masina se inchide si se deschide din telecomanda, iar cand bag cheia in contact, becul clipeste 3 secunde, ceea ce inseamna ca recunoaste cheia
6. In schimb, cand bag sau scot cheia din contact, nu se mai aude sunetul ala din volan, adica blocarea sau deblocarea imobilizatorului.

Precizez ca inainte sa incerc sa o pornesc la vale, sunetul nu se auzea. Dupa ce am vazut ca nu porneste, am scos cheia, iar sunetul s-a auzit. Apoi am bagat-o la loc si s-a mai auzit o data, dupa care iarasi nimic, am mai incercat de 50 de ori sa o scot si sa o bag in contact, degeaba....

Vreau niste idei, pareri, sfaturi....stiu ca nu se rezolva singura masina daca eu stau si scriu pe forum, dar nu stiu pe nimeni cu Tech II in zona Suceava-Iasi. Daca stiti pe cineva ajutati-ma cu niste date de contact.

Multumesc!
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID, 16V, 110kw, 6+1trepte, Z19DTH-YS3F
hack24_gsm
Junior
 
Posts: 48
Joined: 14 May 2013, 10:24
Location: Iasi

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby MagicPenguin » 09 Jul 2013, 20:55

Bateria esti sigur ca e ok? Cand dai pe ST nu cumva ti se stinge bordul?

Apoi mi-am dat seama ca nu imi da voie sa activez nici pilotul automat.

Parca asa era comportamentul normal: nu te lasa sa-l folosesti cand ai probleme cu Traction Control.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Immobilizer faiulure. Contact service

Postby danezu » 10 Jul 2013, 06:41

Asa imi facea mie, mai putin cu pornirea, cand am avut un fir rupt la senzorul de ABS stanga fata, mergi si verifica-i la un service serios cu Tech 2.
Pornirea este de la electromotor, a fost reparat prost!

Bafta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby hack24_gsm » 10 Jul 2013, 07:51

Bateria pare sa fie ok, becurile nu se sting cand dau pe ST, iar pana acum nu am avut probleme care sa imi dea de inteles ca bateria ar fi pe duca. O sa incerc sa pun si o alta baterie, am vazut si pe forumurile straine ca ar putea fi asta.

Legat de electromotor, poate ca a fost reparat prost, nu neg...dar nu se aude nici un clanc nimic cand dau pe ST, un sunet care sa arate ca macar incearca sa invarta electromotorul.

Cel mai urat e ca masina e ramasa intr-un oras, iar eu sunt in alt oras...si am un prieten pe care tot il sun sa mearga la masina sa mai incerce cate ceva. O sa incerc sa imi iau maine concediu si sa merg sa ma ocup de ea, dar mi-e ciuda ca nu gasesc Tech II pe la nimeni prin zona asta si ma tem ca merg la masina degeaba. Toti de pe la service-urile la care am sunat mi-au zis ca nu au Tech II, dar sa aduc masina pe platforma si o rezolva ei...Daca ar fi asa de simplu...
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID, 16V, 110kw, 6+1trepte, Z19DTH-YS3F
hack24_gsm
Junior
 
Posts: 48
Joined: 14 May 2013, 10:24
Location: Iasi

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby andybumbu » 10 Jul 2013, 08:29

Recupereaza-ti masina, adu-o at home, fie si pe slep
E o problema cu curentul, un contact imperfect, fura curent, bateria terminata sau chiar alternatorul terminat
Ai nevoie de un bun electrician, vezi ca la motorizarea ta, cablurile de la alternator sunt sub dimensionate :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby hack24_gsm » 10 Jul 2013, 08:58

Incerc sa o aduc astazi pe platforma...
Inca o intrebare: Citeam undeva, nu mai retin exact daca pe un forum sau in WIS, ca daca modulul ABS nu da o "confirmare" la recunoasterea cheii, imobilizatorul nu deblocheaza volanul. De asta am si descris prima data problema cu Traction Control Failure care a aparut dupa ce am fost la spalatorie.

Credeti ca ar fi posibil din cauza unui senzor defect la ABS sa nu imi mai dea voie sa pornesc deloc, adica sa fie legate astea doua probleme intre ele?
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID, 16V, 110kw, 6+1trepte, Z19DTH-YS3F
hack24_gsm
Junior
 
Posts: 48
Joined: 14 May 2013, 10:24
Location: Iasi

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby MagicPenguin » 10 Jul 2013, 12:23

Eu nu cred ca are legatura senzorul ABS cu pornitul deoarece o problema asemanatoare cu toate acele erori la un loc a avut Cristi cand i s-a stricat butucul de la una dintre roti, dar putea sa mearga cu masina chiar daca avea erorile respective.

Tech2 ai sanse sa gasesti la o reprezentanta Opel.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby Dansb » 10 Jul 2013, 13:02

MagicPenguin wrote:Tech2 ai sanse sa gasesti la o reprezentanta Opel.

Din pacate, nu prea "vede" alte module inafara celor legate, direct sau indirect, de motor.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby MagicPenguin » 10 Jul 2013, 13:26

Stiu, dar merita incercat. Decat deloc...
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby hack24_gsm » 10 Jul 2013, 22:03

Am mai incercat astazi si cu a doua cheie, am zis ca poate merge. Am incercat sa schimb si bateria din telecomanda (desi stiu ca nu are treaba cu pornirea) si apoi sa fac sincronizarea cheii, cum e descris in carte (deschis portiera soferului cu cheia "tradtionala", apoi bagat telecomanda in contact).

Spre deosebire de zilele trecute si cheia veche, azi nu a aparut in bord nici Immobilizer failure si nici Traction control failure, dar tot nu a vrut sa porneasca. Cand dau pe ST nu face absolut nimic, nici un click, nici un sunet la electromotor sau sub capota. Am incercat si cu o baterie de la alta masina, nu e problema de acolo.

As zice ca e problema de la electromotor, daca nu ar mai fi ceva care sa ma puna pe ganduri. De fiecare data cand duc cheia in pozitia ON, acul de la rezervor da sa urce putin, dupa care coboara ramane jos,iar rezervorul e full, ii facusem plinul cu o zi inainte de toata intamplarea asta.
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID, 16V, 110kw, 6+1trepte, Z19DTH-YS3F
hack24_gsm
Junior
 
Posts: 48
Joined: 14 May 2013, 10:24
Location: Iasi

Immobilizer faiulure. Contact service

Postby danezu » 11 Jul 2013, 05:44

Sa nu se fi dus imobilizatorul, pana nu pui pe tester nu ai de unde sa stii!

Bafta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby hack24_gsm » 18 Jul 2013, 14:30

Am reusit sa repar masina intr-un sfarsit. Dupa ce mi-am facut griji ca trebuie sa schimb baterie, imobilizator, CIM si alte prostii.....am reusit sa descopar de unde era problema si am scapat usor, cel putin deocamdata.

Sub baterie, in partea din fata, este un ECU mic, cu 2 mufe. Nu as putea sa zic exact ce e si ce face, dar acolo era problema. Pinii mufelor erau ruginiti si corodati, le-am dat o curatare buna si a disparut tot (Immobiliser failure, Traction Control failure, Water in fuel...si tot ce mai aparea in bord). Masina porneste acum, merge ok, pot sa activez din nou pilotul automat, nu mai clipeste niciun bec de la ABS, deci s-a rezolvat.

Va multumesc toturor pentru raspunsuri!
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID, 16V, 110kw, 6+1trepte, Z19DTH-YS3F
hack24_gsm
Junior
 
Posts: 48
Joined: 14 May 2013, 10:24
Location: Iasi

Re: Immobilizer faiulure. Contact service

Postby danplux » 18 Jul 2013, 18:17

Bravo! Cred că am mai spus asta, "problema" cu maşinile noastre este că au mulţi senzori, astfel că dacă unul se strică şi ne dă peste cap partea mecanică, noi ne tot gândim ce componente mari nu mai funcţionează şi ar trebui schimbate. Eu am rămas surprins atunci când maşina "mi-a spus" să schimb bateria de la telecomandă. Referitor la probleme, cu siguranţă este foarte important să poţi face o evaluare cu testerul corespunzător.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa


Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests