Suspensie foarte rigida

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Suspensie foarte rigida

Postby Gabelu32 » 06 Oct 2013, 20:46

Salutare. Sunt nou pe acest forum dar si nou in ceea ce priveste posesorul de SAAB. De aproximativ 2 luni de zile sunt posesorul unui Saab 9.3 SS Vector 2008 1.9 TID 120 cp. Vreau sa spun ca intotdeauna mi-au placut aceste masini dar nu credeam ca mi le voi permite, insa acum am pus mana pe unul si e al meu :). Nu este prima masina pe care o detin si ma deranjeaza 2 chestii la ea : in primul rand are o suspensie foarte tare, masina de servici am un logan dar nu se prezinta asa, iar in al 2 lea rand mi se pare ca in afara consuma cam mult. Nu stiu cei care detineti acelasi motor pe ele ce consum aveti dar la ultimul drum facut pe o distanta de 450 km si aproape 430 km extraurban mi-a facut un consum 6.5 %, ceea ce mi se pare enorm in conditiile in care nu m-am dat la ea ata de mult. Am dus-o de vreo 2 ori in 180 si cam atat, in rest 120-130 max 140... Niste sugestii si pareri mi-ar fi de mare ajutor sa-mi fac o idee daca acestea sunt normalitati.
SAAB 9-3 SS Vector - 2008 1.9 TID 120 cp
Gabelu32
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2013, 10:38

Re: Suspensie foarte rigida

Postby manolodsv » 06 Oct 2013, 22:05

Suspensia nu este tare. Am condus si eu un logan 6 ani si apoi Saab. Nu suporta comparatie, depinde si ce presiune ai in roti de iti pare tie tare.
Referitor la consum - are totusi 1500 kg, iar 6,5 % nu este un consum mare daca ai mers extraurbanul cu viteza de 130 - 140 si numarul de petsoane din masina ? Cat ai vrea sa consume ? O lingurita ? In carte consumul este dat la viteza de 90 km/h o persoana in masina de aprox 70 kg si un bagaj de 25 kg, iar pana la 140 mai sunt ceva. La mine un asa consum este bun, am scos si mai mic pe drumurile patriei unde nu poti merge cu mai mult de 100 ca te arde politia :evil:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Suspensie foarte rigida

Postby Gabelu32 » 06 Oct 2013, 22:41

Nu vreau sa fac si nici nu poate exista vreodata o comparatie intre un Logan si un Saab, dar crede-ma ca simt orice dambulet...ceea ce nu mi se pare ok. am verificat presiunea in roti..totusi e o masina care se respecta..iar la consum spun ca mi s-a parut cam "mult" deoarece am avut pe mana vreo 10 zile un BMW 520 D 177 Cp si mers la fel poate uneori chiar am fugarit-o mai tare mai mult de 6 % nu a sarit..are aceeasi greutatea ca masina mea..sa fie asta din puterea si cuplul semnificativ mai mari ?
SAAB 9-3 SS Vector - 2008 1.9 TID 120 cp
Gabelu32
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2013, 10:38

Re: Suspensie foarte rigida

Postby manolodsv » 06 Oct 2013, 22:56

Un TTID de 180 cp consuma mai putin decat cel de 120 cp. Asta mai mic tragi mai tare de el sa faci viteza corespunzatore.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Suspensie foarte rigida

Postby MagicPenguin » 07 Oct 2013, 01:19

Salut! Ce jante ai pe masina? 17", 18"? Ce latime ai la cauciucuri? 225, 235? Cu ce presiune mergi? Daca se simte orice dambulet nu inseamna ca nu este o masina care se respecta. O suspensie rigida iti da o stabilitate mult mai buna si o directie mai precisa. Combinata cu puntea spate viratoare, crede-ma ca ajuta masina asta sa se respecte mai mult decat altele din categoria ei. Trebuie recunoastem ca in Romania, 9-3-ul nu este la fel de confortabil precum o Octavia cu pachet de drumuri grele si ca, intr-un fel, este un cosmar sa conduci un 9-3 intr-un oras cu asfalt de toata jena, cu gropi si cu linii de tramvai, dar lucrurile astea trebuia sa le simti de cand ai condus-o prima data si sa decizi daca faci compromisul asta. Sunt curios cum te-ai simti intr-un Aero daca suspensia de pe diesel este rigida. Motorul tau este destul de diferit fata de cel de BMW. In primul rand BMW, care este de generatie mai noua, are 350NM intre 1750-3000 rpm, iar tu ai 280NM intre 2000–2750 rpm. Dupa cum vezi, SAAB-ul are mult mai putin cuplu, mai sus si pe un interval mai mic. In plus, motorul tau are doar 8 valve. Bucura-te totusi pentru ca distributia ta nu este pe lant si nu se rupe asa cum se intampla la N47-le mentionat de tine, de la BMW: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/1121 ... re-n47-20d 1.9-le este un motor destul de fiabil daca iei in calcul problemele des intalnite.

PS: mi-as dori si eu un consum extraurban de 6,5% :roll:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Suspensie foarte rigida

Postby manolodsv » 07 Oct 2013, 06:27

Un raspuns mult mai avizat decat al meu :mrgreen:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Suspensie foarte rigida

Postby bullet » 07 Oct 2013, 11:31

MagicPenguin wrote: mi-as dori si eu un consum extraurban de 6,5% :roll:


+1 :mrgreen:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Suspensie foarte rigida

Postby danezu » 07 Oct 2013, 12:56

La 1600 kg + 2 pasageri, 6,5% este un consum super bun. Si eu am Vector si intradevar, suspensia este rigida, dar m-am obisnuit cu ea asa cum este. Avantajele se vad pe serpentine, in oras te cam dor rinichii :mrgreen:
Am mers si cu Aero si mi s-a parut la fel de rigida.

Bafta!
Last edited by danezu on 08 Oct 2013, 12:25, edited 1 time in total.
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Suspensie foarte rigida

Postby Gabelu32 » 08 Oct 2013, 10:49

Am jante pe 16' cu dimens. de 215 55 16..iar presiunea in roti este normala...cand am condus-o prima data nu am dat asa mare importanta..si sincer mi-a placut foarte mult masina iar atunci cand esti luat de val..insa cum zicea un coleg te cam dor rinichii prin oras uneori..ma gandeam sa-i maresc puterea motorului..pt o asemenea masina cred ca e nevoie minim de 150-160 cp dar citesc pe aici multe pareri pro si contra..si nu stiu ce sa fac..
SAAB 9-3 SS Vector - 2008 1.9 TID 120 cp
Gabelu32
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2013, 10:38

Re: Suspensie foarte rigida

Postby danezu » 08 Oct 2013, 12:28

La ce sosele avem, chiar nu vad de ce sa-i maresti puterea, mai ales ca se lasa cu amenzi imense pentru viteza :mrgreen:
Tu te plangi de suspensie tare cu jante de 16? Sa mergi cu cele de 17 cum am eu, sau cu 18 ca pe aero, sa vezi atunci.... :mrgreen:
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Suspensie foarte rigida

Postby Dansb » 08 Oct 2013, 13:23

danezu wrote:La ce sosele avem, chiar nu vad de ce sa-i maresti puterea,

Putere nu inseamna neaparat viteza foarte mare, ci demaraj foarte rapid, datorat cuplului, foarte necesar mai cu seama pe drumurile noastre - inguste si aglomerate, unde trebuie sa faci depasiri "din scurt".
Revenind la suspensie: eu am suspensie sport, jante pe 17", iar suspensia imi place mult mai mult decat la Citroen (C4 sau C5, cu care circul foarte mult), care mi se pare prea moale. Prefer sa simt contactul permanent cu drumul, decat sa ma leagan ca pe vapor.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Suspensie foarte rigida

Postby danezu » 08 Oct 2013, 14:13

Dane, trebuie sa depasesti din scurt ce? Logane si alte fiare de calcat? Deja daca depasesti masini de aceeasi categorie cu a ta insemna ca faci curse = viteza mare = radar :mrgreen: Eu merg cu a mea stoc 125cp sau cat o mai avea acum si ma declar multumit!
Dar bineinteles ca nu sunt impotriva ciparii, atat ca mie mi se par bani aruncati in Romania, din cauza infrastructurii din anii '80.

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Suspensie foarte rigida

Postby Dansb » 08 Oct 2013, 15:12

danezu wrote:Dane, trebuie sa depasesti din scurt ce? Logane si alte fiare de calcat?

Nu stiu pe unde circuli tu de dai doar de golane si alte fiare de calcat :mrgreen: . Te invit pe Valea Oltului, pe SB-CJ, pe SB-Deva-TM, sa vezi ce si, mai ales, CATE alte masini circula - cazane, tiruri, autocare.
Din scurt, inseamna ca tre sa pui la roata cat se poate de multa putere/cuplu in timp/pe distanta foarte scurt/a. Sunt portiuni de 1-2-3 km cu linie continua, se face coloana, dupa care ai 3-4-500 de m sa depasesti. Eu, cu cei 150 de catari, ma descurcam cat de cat, dar acum e ALTCEVA, n-ai cum sa intelegi daca n-ai experimentat :roll: .
Cat despre "aruncarea" banilor pe cipare, n-are rost sa comentez, dar cred ca fiecare e liber sa faca ce vrea cu ei (inclusiv sa-i dea la buget). Mai sus tocmai ti-am demonstrat ca EXACT datorita infrastructurii e nevoie de multa putere si mult cuplu. Te-asigur ca a meritat sa "arunc" fiecare banut :wink: . Pe-afara, incepand cu Ungaria si terminand cu Olanda sau Franta, chiar n-am simtit nevoia de a avea mai multi cai decat cei 90 ai Astridei. La noi insa, da.
Poate avem alte stiluri de condus, un prieten cu care am fost saptamana trecuta undeva, mi-a zis: "bai, tu ai un singur dusman, pe cel din fata ta". Si cred ca are dreptate, desi niciodata n-am interpretat asa lucrurile.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Suspensie foarte rigida

Postby danezu » 09 Oct 2013, 07:54

Hehe, intradevar avem stiluri de condus diferite, eu nu am dusmani cand conduc :mrgreen:
Am inteles punctul tau de vedere si iti dau dreptate, mai ales ca pe drumurile mentionate de tine ajung foarte rar, deci nu am cum sa ma pronunt..... pana la urma fiecare face ce vrea cu viata lui.
Sper ca initiatorul topicului a fost lamurit!

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Suspensie foarte rigida

Postby andybumbu » 09 Oct 2013, 15:46

E buna tare faza cu suspensiile rigide :lol:
Motorul cu 8 valve mi se pare o aberatie, cum dracu sa arunci pe piata un motor cu doar 8 valve in anii 2005 :lol:
Referitor la consum, e chiar decent, mai ales pt o masina care e recent achizitionata si pe care n-ai citit-o inca :roll:
Puterea si mai ales cuplul te pot baga, dar si scoate din bucluc
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests