Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manole74 » 11 Jan 2014, 15:04

La multi ani!
Desi nu am avut ocazia sa postez de cand m-am inscris, am urmarit cu atentie forumul si impartasesc pasiunea pentru masinile frumoase. Saab-ul este una din ele fara indoiala! In momentul de fata sunt tentat de achizitia unui avion in configuratia 93 2.0T Aero- 210 cp, cu transmie automata si padele pe volan, instalatie GPL secventiala montata in Italia. Pentru ca sunt newbie in domeniul Saab, nu si al masinilor in general, doresc sa ma ajutati cu un sfat legat de ce anume trebuie sa urmaresc la o asemenea masina, defecte posibile si puncte mai putin forte. Astept parerile voastre cu deosebit interes.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby claudiuk » 11 Jan 2014, 18:07

Eu spre exemplu cand mi-am luat Vectorul m-am uitat sa nu am probleme la instalatia electrica, vreun martor aprins, motorul sa mearga rotund, stiam ca au motoare si cutii foarte bune.
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manolodsv » 11 Jan 2014, 18:40

Cutia automata - sa nu smuceasca la plecarea de pe loc.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manole74 » 11 Jan 2014, 20:54

Am o usoara retinere cand aud de gaz pe supraalimentata....sau e doar o simpla prejudecata?
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manolodsv » 11 Jan 2014, 21:20

Prejudecata zic eu. Eu nu as pune tot din prejudecata - daca asa a facut constructorul consider eu ca a ales poate cea mai buna solutie :mrgreen:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manole74 » 11 Jan 2014, 21:30

Nu este montata de fabrica sau dealer ci de primul proprietar al masinii in 2010. Un LandiRenzo cu acte si factura in valoare de 1700 euro!
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby Mihai.Alex » 11 Jan 2014, 21:36

Mai sunt baieti pe forum, inclusiv eu, cu GPL pe masinile lor si nu au nicio problema daca ai grija si faci reviziile cum trebuie.

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby MagicPenguin » 12 Jan 2014, 00:12

O instalatie GPL performanta si setata corect nu ar trebui sa faca probleme. Atentie mare la cutia de viteze. In general reprezentantele fac schimbul de ulei la AT doar la cerere spunand ca uleiul este garantat lifetime. Este o situatie aberanta. Atentie sporita si la distributie, desi este pe lant (tacaneala la rece). Daca este 2003, atentie si la SAI (detalii in primul topic cu intrebari frecvente). Alte defecte des intalnite: pierderi de ulei de la pompa de vacuum, bobine defecte (intreruperi in acceleratie), ventilatorul de la aeroterma (scartaieli de la apa infiltrata), actuatoarele usilor defecte, releu alternator defect (incarca prea mult), electrovalvele sistemului turbo defecte. Recomand scanarea cu Tech2 inainte de a lua o decizie. Orice alt tester nu va arata toate erorile.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manole74 » 12 Jan 2014, 08:35

Imi puteti recomanda unde pot face o diagnoza in zona Piatra-Neamt cu Tech2, pentru ca acolo se afla masina?? Sau un service de incredere unde pot face o mini inspectie??
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manolodsv » 12 Jan 2014, 23:01

Brasov la Nordic cel mai aproape pe care il stiu eu si are Tech 2.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby andybumbu » 13 Jan 2014, 23:18

Manole, eu iti recomand cu incredere sa-ti achizitionezi un saab cu transmisie manuala :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manole74 » 14 Jan 2014, 09:46

E transmisia calcaiul lui Achile la automate???
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby manolodsv » 14 Jan 2014, 09:49

Cam asa - depinde si de stilul de mers al lroprietarilor anteriori

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby andybumbu » 14 Jan 2014, 10:53

Da, la orice second e o problema. Marea problema fata de alte marci e urmatoarea, daca iti pica nu prea ai variante de second cu garantie si certitudinea ca te-ar mai duce macar cativa zeci de mii de km, iar pretul e mult mai mare decat pt alte marci, logic. Noua gasesti, dar nici asta usor, vezi ca un coleg a schimbat asa ceva , costa cateva mii de euro...deci de ce sa te bagi la probleme...
Consumul e cu 15-20% mai mare vs manuala, asta in cazul in care automata e in parametrii :idea:
Pe cand la o manuala, kitul de ambreiaj e undeva la 4-500euro+ montajul, iar volanta cam 500euro, daca e musai de schimbat, la mine avand peste 222000km nu a necesitat
La cele automate specialistii reali sunt foarte-foarte putini, iar costurile sunt mari

Nu uita un amanunt important, orasul in care te afli...adica oporunitai de service mult reduse fata de alte orase :idea:

Eu am schimbat chiar ambreiajul, acum 1 saptamana si am dat detalii..oricum eu sunt un mare fan al transmisiilor automate, dar luxul se plateste :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Sfat achizitie Saab 93 ss, 2.0T aut

Postby cipsu » 14 Jan 2014, 11:58

Personal nu sunt de acord cu afirmatia ca trebuie sa ne ferim de o masina SH cu transmisie automata.

Conduc automata (non SAAB) prietenii mei au conduc masini cu cutie automata si pot sa spun afirm ca sporul de confort al unei asemenea optiuni este minunat dar vine intr-adevar cu niste riscuri si cateva neajunsuri - consuma ceva mai mult, trebuie intretinuta mai frecvent decat cutia de viteze manuala (schimb de ulei 60k-80k km, indiferent de povestile cu lifetime) si exista riscul sa crape la un moment dat. Parerea mea este ca daca, in eventualitatea in care se intampla necazul, poti suporta la un moment dat o reparatie intre 1000-2000 euro si daca esti impacat cu un adaos de 1-2l/100km la un consum deja maricel, atunci confortul unei asemenea optiuni iti va pune zambetul pe buze garantat, in fiecare dimineata :)

In ceea ce priveste costurile, pana la urma un RK (volanta + kit ambreiaj) la o manuala costa 1000 Euro si are cel putin aceeasi probabilitate sa-l faci cu cea de a strica o cutie automata.

Mai e un aspect, performanta - nu stiu la cutiile montate de SAAB cum e dar majoritatea cutiilor automate (ZF de ex) schimba ceva mai incet decat o manuala si se mai si incurca din cand in cand in viteze. Asadar, daca este important acest aspect si esti genul "liniuta" sau care pleaca mereu primul de la semafor atunci poate e mai bine sa te uiti la o cutie manuala.

Bineinteles, trebuie sa fii atent cand cumperi sa nu fie probleme preexistente (verifica neaparat mersul la rece, cu masina nepornita peste noapte,m deobicei atunci apar prima data problemele)
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron