Page 1 of 1

Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 18 Jan 2014, 20:04
by Nassyr
Salutare tuturor,

Doresc sa va impartasesc o problema care se manifesta intr-un mod total aleatoriu si pentru care nu am reusit sa identific un pattern.

Avionul din semnatura manifesta, uneori, un comportament dubios la pornire, in sensul ca, in decursul unei zile, ori porneste la sfert de cheie, ori invarte destul de mult pana sa porneasca.

De exemplu astazi:
Prima pornire - 10:45, garaj - a pornit la sfert.
Deplasare cca 1 km, oprit 5-10 min - la pornire a luat-o abia la a doua cheie, dupa ce oricum a invartit destul de mult.
Deplasare 5 km, oprit, pornit dupa o ora - a pornit la sfert.
Deplasare 16 km, oprit, pornit dupa doua ore si ceva - pornire greoaie, dupa ce a invartit de cateva ori, insa la prima cheie.
Deplasare 25 km, oprit, pornit dupa o ora jumate - pornire la sfert.

Mentionez ca acest comportament nu se intampla de fiecare data, in unele zile da, in altele ba.
De asemenea, nu apar erori pe SID, nu se aprinde nimic in bord, motorul merge la fel de rotund si trage la fel de bine de fiecare data, indiferent de pornire.

Personal, nu stiu care ar fi cauza. La mecanic n-am ajuns inca, insa sper ca atunci cand voi merge, macar sa se manifeste problema ca sa se poata identifica buba.

Filtrul de motorina il schimb anual, indiferent de numarul de km, actualul avand 6 luni si 7000 km.

Poate fi vreun senzor ceva? Senzorul de temperatura, de turatie, de arbore cotit?
Sau ceva pe la electromotor? Sau bateria?
Sau poate pompa de motorina? De cele mai multe ori o aud cand pun contactul, insa, din pacate, nu am fost atent daca se aude sau nu inainte de o pornire greoaie.

Ii rog pe cei care au ceva idei ori s-au confruntat cu ceva de genul asta sa-si expuna parerea referitor la problema.

Va multumesc!
Drumuri bune tuturor!

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 19 Jan 2014, 08:20
by Dansb
1. Cat e de veche bateria?
2. Verifica incarcarea, atat la baterie, cat si la alternator. Daca ai mai putin la baterie decat la alternator, e cablul de "+", care, in timp, nu mai face contact intim in borna/papucul de la baterie. Am patit si eu si am schimbat cablul.
3. Electromotorul poate avea uzura in bucsi.
4. Verifica bujiile.
Abia dupa pasii astia gandeste-te la alte variante'.

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 10 Oct 2014, 15:55
by menelaus
Cauzele pot fi extrem de variate. Daca nu rezolvi problema cum a zis Dansb incearca la un tester injectoarele. Vei constata ca unul sau mai multe nu lucreaza la parametrii constanti la cald, adica nu iti furnizeaza aceeasi cantitate de motorina la aceeasi presiune cand se incalzeste. Tine-ne la curent cu evolutia masinii si cu remediul gasit. Succes!

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 11 Oct 2014, 13:24
by gratiann
Cand porneste greu sesizezi ca electromotorul invarte mai incet motorul?


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 04 Feb 2016, 21:30
by menelaus
Si a mea are câteodată damblaua asta. La cald, după multe porniri, deși o ia la prima cheie învârtește mai mult motorul ca sa pornească, adică de 5-6 ori si parca pornește cu autoaprindere. In ultimul timp nu a mai făcut. Sa vedem cand se va mai încălzi vremea. Alimentez numai cu motorină efix s sau evo. Dimineața pornește mult mai bine. Cred că injectoarele au o problemă pentru ca pe tester unui făcea figuri însă in Craiova nu am încredere să o dau pe mâna cuiva sa le verifice/repare.

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 26 Mar 2016, 15:00
by claudiuk
Si a mea porneste mai greu, indiferent ca este motorul rece sau cald, am observat in schimb ca o ia la sfert dupa ce a trebuit sa scot bornele, bujiile incandescente schimbate, motorina aditivata shell nitro, bornele schimbate de AC cand mi-a ars blocul de diode.

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 26 Mar 2016, 19:38
by Fanelx06
claudiuk wrote:Si a mea porneste mai greu, indiferent ca este motorul rece sau cald, am observat in schimb ca o ia la sfert dupa ce a trebuit sa scot bornele, bujiile incandescente schimbate, motorina aditivata shell nitro, bornele schimbate de AC cand mi-a ars blocul de diode.

Motorina aditivata e mai uscata recomand motorina diesel normala,si a mea porneste la rece ba greu ba la sfert si la cald la fel.

Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 26 Mar 2016, 19:46
by claudiuk
auzisem ceva de pompa de injectie ce trebuie planata .....

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 26 Mar 2016, 20:00
by Fanelx06
claudiuk wrote:auzisem ceva de pompa de injectie ce trebuie planata .....

Daca masina ajunge in temperatura si merge ok nu are rost,Saaburile in general se autorepare singure iti zic din experiența.

Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 27 Mar 2016, 19:35
by menelaus
O problemă pe partea de aprindere au sigur. Am fost atent la alte mașini cand pornesc: Toyota, BMW, VW etc. Erau diesel dar porneau de parca erau benzinare. Se invartea motorul de 2 ori si pornea. La mine are toane. Deh, nimeni nu e perfect :(

Re: Pornire greoaie 1.9 Tid 88kw

PostPosted: 29 Dec 2017, 15:42
by Trafurica saab93
Salut si La muti ani!.Dupa ce am rezolvat problema kitului de ambreiaj si volanata,blocarea de cheie si bineinteles resetare cu tec2,mai nou de la venirea FRIGULUI porneste f.f.foarte greu.Am verificat buijiile incand. ,toate aveau de ordinul sutelor de ohmi,deci ...intrun fel intrerupte.Dupa schimbarea lor am sperat ca sa rezolvat,[totusi in perioada CALDA nu pornea foarte repede pe sid aparea cod p0380,nu ma deranja ,pornea motorul nu era niciun fel de problema],acum mai grav porneste f.f.foarte greu aproape descarca bateria,cu chiu cu vai porneste cu intreruperi,ca si cum ar fi in tre pistoane ,dupa care merge normal. . Deci ...schimbat bujii,apare acelasi cod p0380,ce ar mai trebui sa verific ,aproape sigur e ceva de aprindere! .Ma puteti ,va rog ajuta cu idei? Multumesc f.f.mult! SARBATORI FERICITE SI LA MULTI ANI TUTUROR !