Page 1 of 2

probleme xenon

PostPosted: 21 Apr 2014, 18:52
by ovi.rusu
salutare
azi am avut deosebita NEplacere sa constat ca faza scurta de pe partea dreapta nu se mai aprinde. pe SID a afisat mesajul
low beam failure
. ce vreau sa va intreb este daca pot sa scap doar cu o siguranta arsa sau balastul este de bai? mentionez ca mesajul a aparut cam la un minut dupa ce am pornit motorul iar farurile erau aprinse.
poate sa imi spuna cineva care este siguranta pentru faza scurta? m-am uitat la tabloul aflat sub capota insa nu am reusit sa o identific.
multumesc

p.s. masina este un 9-3 SS din 2006

Re: probleme xenon

PostPosted: 21 Apr 2014, 21:31
by manolodsv
Schimbi bec . Nasol si scump.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF

Re: probleme xenon

PostPosted: 21 Apr 2014, 21:38
by Dansb
Uneori, cand pornesti motorul cu farurile APRINSE (lasate de la oprirea anterioara), iar bateria nu este 100% incarcata, se intampla ca un far sa nu se aprinda - balasturile consuma foarte mult la aprindere. Incearca din nou, dar inainte de a opri motorul, stinge farurile. Fa asta inainte de a incerca sigurante, becuri, balasturi, etc. S-ar putea sa mearga, am patit si eu.

Re: probleme xenon

PostPosted: 21 Apr 2014, 23:52
by cipsu
Becul e suspect. Nu zic ca nu exista dar eu unul nu am vazut balast OEM ars.

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 06:09
by n0iz3
S-ar putea sa vezi la mine in curand :D

Am schimbat becul si tot nu se aprinde, trebuie sa investighez ce se intampla acolo.

Mi se pare dubios ca scrie Low beam failure, la mine apare Dipped beam failure.

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 08:25
by ovi.rusu
multam de raspunsuri
siguranta nu e arsa pentru ca de dansa mai depind si faza lunga de pe partea stanga si semnalizarea de pe dreapta, iar acestea functioneaza. cat despre repornit masina cu farurile stinse, am incercat insa, din pacate, acelasi rezultat. azi, mai tarziu, voi incerca sa vad daca ajunge curent la bec.
intrebare - pe langa balast, instalatia mai are acel bulb ignitor. poate fi si acela ars sau stricat sau doar balastul?
inca o data, va multumesc pentru raspunsurile prompte si va voi tine la curent cu rezolvarea problemei

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 09:52
by Dansb
Pai bulb ignitor nu e, de fapt, balastul?!

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 11:32
by ovi.rusu
asa am crezut si eu insa am gasit ca instalatia, alaturi de bec, mai are inca doua piese componente
http://factoryxenon.com/shop/2x-new-oem-08-09-10-11-saab-9-3-xenon-ballasts-d1s-bulbs-kit-control-unit

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 12:28
by cipsu
asa se pare, cfm linkului ar fi bec, balast (asta trebuie sa fie bulb ignitor) si control unit.
Acum, eu banuiam ca acest control unit este calculator lumini si nu este individual ci coordoneaza ambele faruri si ambele faze.
uite-l aici:
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... bly=470180

becul si droserul sunt 10 si 11 de aici: http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... ring=xenon

de remarcat ca apare acel 14. electronic unit care ar trebui sa fie calculatorul de lumini; dar atunci, wtf e acel control unit?!?

Ca sa elimini posibilitatea altor defecte as zice sa schimbi becurile si droserele intre ele, ar trebui sa fie interschimbabile. N-am facut chestia asta la SAAB dar la alte masini e destul de complicat sa scoti/montezi droserele, datorita spatiului redus pe care il ai la dispozitie. (spre exemplu, la un BMW seria 5 becul vine cu droser cu tot, nu sunt separat si e o poveste intreaga sa montezi/demontezi fara sa dai farurile jos)

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 14:54
by Mihai
Control unit e calculatorul care se ocupa cu reglajul farurilor pe inaltime in functie de senzorii de leveling.

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 16:48
by cipsu
Si electronic unit este calculatorul de lumini?

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 17:19
by MagicPenguin
Trebuie sa verifici:

10 - Bec
11 - Ignitor
15 - Ballast - nu are treaba cu reglajul farurilor

C3469.jpg

Testul e simplu. Muti becul de pe o parte pe alta sa vezi daca merge.

Daca merge, muti si ignitorul de pe o parte pe alta.

Daca merge, e ballastul in care uneori intra apa. Asta inseamba bara si far date jos de pe masina.

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 17:46
by ovi.rusu
sunt bucuros sa anunt problema rezolvata :D :D. a fost vorba despre un bec ars.
acum asa arata bestia din fata de zici ca-i un husky - un ochi albastru si unul... mai putin albastru : :lol:
becul nou are o lumina mai alba chiar daca tot de 4300 este. sa fie din cauza ca este de la general electric si nu de la philips? anyway, bine ca fost doar becul de vina.
sunt tare bucuros ca am remediat buba.
multumesc pentru asistenta :wink:

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 18:54
by cipsu
Pai se cam schimbă amândouă, cel ramas se folosește ca rezervă :) :twisted:

Re: probleme xenon

PostPosted: 22 Apr 2014, 19:47
by manolodsv
Cam asa - se schimba ambele becuri.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF