Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe fata

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe fata

Postby lukebrenner » 12 Jul 2014, 12:46

Howdy boyz,

ieri asteptam pe cineva in masina, m-am dat jos sa trag o pipa si neavand ce face am tras o geana la placute ... Ii drept ca nu m-am mai uitat de ceva vreme. Am ramas socat cat de uzate sunt cele doua din spate ( !!!! ) comparativ cu cele din fata.

Acum 2 ani cam pe vremea asta cand masina avea 206.000 km, i-am schimbat discurile cu Power Discs si pe fata / spate am pus placute ATE ceramice ...
Acum are 250.000 deci dupa 44.000 de km cele din fata zici ca-s noi ( dar uzate egal ) iar pe cele din spate mai sunt vreo 3 mm de juice !!!!! ( dar si alea uzate egal intre ele ).

Fratilor, e NORMAL ??? In logica mea cele din FATA ar trebuie sa se uzeze mai mult, nu ? Ce poate sa insemne asta ? Pentru ca nu am probleme cu franarea deloc, merge brici ...

Mi-am si comandat altele pe spate ...

Merci anticipat pentru opinii / sfaturi !
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Salomon 09/2006
User avatar
lukebrenner
Senior
 
Posts: 163
Joined: 20 Aug 2011, 21:26
Location: Cluj-Napoca

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby manolodsv » 12 Jul 2014, 13:39

Probabil forta de franare este mai mare pe spate. Si la mine sunt la fel, uzat mai mult spatele :lol:.

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby lukebrenner » 12 Jul 2014, 17:52

Da man, dar totusi tind sa cred ca nu e normal.
Inteleg ca masina mea este automatica si franele le folosesc mai mult ca la o manuala insa totusi, diferenta de uzura este foarte mare, asta ma intriga pe mine ...
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Salomon 09/2006
User avatar
lukebrenner
Senior
 
Posts: 163
Joined: 20 Aug 2011, 21:26
Location: Cluj-Napoca

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby ess1902 » 12 Jul 2014, 19:38

Si la mine a fost la fel. La 45000 km au cedat cele de pe spate. Se pare ca e din cauza ca intra esp si corecteaza fara sa iti afiseze neaparat.Alta explicatie nu pot gasi.Oricum se intimpla la toti asa ca nu fi ingrijorat. :D
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby lukebrenner » 12 Jul 2014, 20:14

Incredibil, chiar nu-mi vine sa cred ...
OK,poti sa dezvolti te rog putin subiectul ESP ? Ca nu ma prea pricep ...
Multzam ...
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Salomon 09/2006
User avatar
lukebrenner
Senior
 
Posts: 163
Joined: 20 Aug 2011, 21:26
Location: Cluj-Napoca

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby csb » 12 Jul 2014, 21:14

Si eu am ramas socat cand sub 30k am schimbat pe spate iar cele de fata au 55k si s inca ok.
Am vb si cu altii care au confirmat ca un set pe fata tine cat 2 pe spate ceea ce e invers fata de orice alta masina pe care am condus :roll:
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby ess1902 » 12 Jul 2014, 22:36

lukebrenner wrote:Incredibil, chiar nu-mi vine sa cred ...
OK,poti sa dezvolti te rog putin subiectul ESP ? Ca nu ma prea pricep ...
Multzam ...


Explicatia asta am auzit-o de la un mecanic cu care am discutat problema. Pare logic, in sensul ca esp cind corecteza traiectoria actioneaza frana de la rotile interioare din curba, "tragand" masina pe traiectorie. Evident ca actioneaza mai multe rotile spate. Intrebarea e daca exista astfel de interventii fine ale esp in timpul condusului sportiv care nu activeaza semnalul pe bord. Asta ar fi explicatia logica pentru roaderea placutelor spate. Datorita franarii nu are cum sa fie,pentru ca nu ar avea eficienta sa fie frana mai puternica pe spate.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby andybumbu » 12 Jul 2014, 23:58

http://www.youtube.com/watch?v=GXnqXBAD3yE :roll:

-toate 93SS-urile au standard :roll: CBC EBA EBD TCS ESP ABS +ReAxs
-placutele de pe interiorul rotilor se uzeaza mai pronuntat decat cele vizibile de pe exterior
-placutele de pe spate sunt in carne mai subtiri vs placute fata
-franarea pe puntea spate e esentiala pentru stabilitatea masinii, mai ales de la viteze mari
-cand masina e incarcata, puntea spate lucreaza full
-ultimile placute spate ale bestiei le-am schimbat dupa 44000km, din care minim 35000km cu remorca, deci au muncit :lol: , iar material mai era pt minim inca 5000km, deci excelent
-daca discurile sunt ovalizate, uzeaza placutele mult mai repede, sau lotul prost etc
Last edited by andybumbu on 14 Jul 2014, 23:05, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby gratiann » 13 Jul 2014, 07:23

Acelasi lucru lam patit si eu. Explicatia e ca pe spate nu ar fii trebuit sa pui ( si nici eu) discuri power ventilate.


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby cipsu » 14 Jul 2014, 10:04

gratiann wrote:Acelasi lucru lam patit si eu. Explicatia e ca pe spate nu ar fii trebuit sa pui ( si nici eu) discuri power ventilate.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cum explica discurile ventilate uzura mai mare? In cazul lui Andy e clar, incarcarea puntii spate(remorcarea...) duce la o crestere a gradulu ide folosire a franlor puntii spate.
O explicatie (de confirmat) ar fi ca placutele spate vin mai subtiri/compozitie diferita fata de cele fata.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby lukebrenner » 14 Jul 2014, 21:11

Bajeti,
merci pentru explicatii, acuma e clar.
Sa fiu sincer imi amintesc - da - ca atunci cand am comandat si primit placutele in Germania acum 2 ani, cele pe spate erau NET mai subtiri decat cele pe fata. Combinat cu explicatia ESP-ului, imi dau seama ca face sens ... Eu cred ca daca mai au vreo 3 mm ( vizibili in exterior ) si dupa cum ziceti voi, inseamna ca in interior sunt mult mai subtiri. Daca ma gandeam ca mai merg vreo 3-4.000 km, acuma sunt hotarat sa le schimb, le-am si comandat de pe motorsport-shop.ro ( 250 de RON setul, exact ca cel care il am acuma ).

Dar mai am doua intrebari daca imi e ingaduit :

1. ESP-ul e activat by default si e tot timpul ON ? Ca am observant ca daca in timpul mersului apas butonul ESP, imi apare lampa galbena cu o bara peste ESP, dar daca opresc si pornesc motorul din nou, ea nu mai apare prin urmare ma gandesc ca este automat reactivata ...

2. Chiar nu sunt clujeni pe acest forum care m-ar putea indruma spre ceva mechanic pasionat de Saab-uri gen Arne din Kamen ? Vreau sa spun ca m-as duce la Tubman insa din principiu nu sunt adeptul dealerilor ( probabil am dezvoltat fobia asta in Germania cu 2 reprezentante, inainte sa il cunosc pe Arne ) ...
Am chiar vazut mai multe Saab-uri prin oras ...

Merci.
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Salomon 09/2006
User avatar
lukebrenner
Senior
 
Posts: 163
Joined: 20 Aug 2011, 21:26
Location: Cluj-Napoca

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby andybumbu » 14 Jul 2014, 23:03

Da, se reactiveaza automat sistemul, iti dai seama daca nu ar fi asa :lol:
Pentru cei vreo 500km dus- intors cred ca se renteza fantastic sa tragi o vizita la NMotors -BV :roll: :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby lukebrenner » 14 Jul 2014, 23:10

Salut Andy,

banuiesc ca BV e Brasov ?

Ceva linkuri, sunt meseriasi Saab ?

Merci
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Salomon 09/2006
User avatar
lukebrenner
Senior
 
Posts: 163
Joined: 20 Aug 2011, 21:26
Location: Cluj-Napoca

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby andybumbu » 14 Jul 2014, 23:23

Brasov NMotors tel 0756285147 il bat la curul gol pe Arne al tau :lol: suna-i maine si te rezolva de probleme au si Tech2, in rest, nu e nimeni specializat pe saab :evil:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Placute de frana pe spate uzate triplu fata de cele pe f

Postby lukebrenner » 14 Jul 2014, 23:28

:))))))))))
Acuma serios, vorbesti din proprie experienta ?
Am gasit : http://nordicmotors.ro/
Hai ca le dau un email cu detalii despre masina si ce trebuie facut pt ca vreau sa fac si un schimb de consumabile ...
Danke man ...
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Salomon 09/2006
User avatar
lukebrenner
Senior
 
Posts: 163
Joined: 20 Aug 2011, 21:26
Location: Cluj-Napoca

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest