KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby wlf » 26 Sep 2014, 01:58

pentru a nu arunca banii aiurea pe o intreaga piesa care e destul de costisitoare galeria de admisie (cred) pe care mi s-a cerut suma de 1100 ron va recomand aunci cand sunteti anuntati ca aveti acele bucse situate pe tija, care misca flapsurile dinaintea admisiei, uzate puteti sa achizitionati acest kit de reparatie. Veti gasi aici si cum sa faceti lucrul acesta in tihna acasa cu putina indemanare.
Sa aveti spor
PS daca am gresit ceva in comentarii la partea tehnica va rog cu cea mai mare placere si curiozitate sa ma corectati
9-3 TiD 150 CP 2007
User avatar
wlf
Junior
 
Posts: 46
Joined: 02 May 2012, 21:40
Location: Bucuresti/Buzau

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ess1902 » 28 Sep 2014, 10:42

Eu am montat un asemenea kit dar sunt citeva comentarii de facut. Inainte de conadarea lui trebuie vazut care este jocul real al capetelor flapsurilor din galerie. Daca este o scurgere de ulei mult prea mare iar jocul unuia sau mai multor este exagerat montarea unui asemenea kit este inutila pentru ca tija swirl probabil va sari oricum si in al doilea rand problema mare care se pune atunci este presiunea care se pierde pe langa flapsuri plus blocarea actuatorului ( flapsul 3) de la stanga la drepta, care duce la eroare de limited performance si limp mode.
In alta ordine de idei cind mi-am cumparat kitul (nu cel prezentat de colegul ci unul similar) am observat ca garniturile din interiorul capacelelor de metal era prea mare pt diametrul piesei pe care trebuie sa intre si deci tija se sustinea doar pe propria greutate si cadea imediat. Am reusit sa o fac functionala abia dupa ce am cumparat niste garnituri mult mai mici (parca cu diametrul de 4 mm dar nu sunt sigur) care au fixat ca o ventuza capatul flapsului.
La mine tija a cazut pe la 95ooo km , acum am aproape 110 ooo dar facuti foarte repede. Anticipez ca intr-un timp mediu garniturile alea se vor degrada si tija va cadea din nou, garniturile trebuind inlocuite la un interval. Eu sper totusi sa mai "duc" galeria asa pana la urmatoarea schimbare de distributie cind voi schimba toata galeria .
Pentru a ni desface toata ziua obsesiv motorul :D sa vedeti dc a cazut sau nu tija, semnele cind e cazuta sunt:pornire dimineata, motorul trepideaza vreo 10 sec ca si cum ar merge in 3cilindri si scoate fum albastru mult si un turbo lag mult mai accentuat cu intrare brutala a turbinei dupa 2000rpm dar cu fum negru mult la fiecare accelerare.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby wlf » 28 Sep 2014, 23:33

E bine de stiut, sa vina numai, ideea e ca poate o sa confectionez sau sa gasesc niste garnituri din teflon, daca ati avut dacie trebuie sa fiti in tema se confectionau pivotii reglabili din asa ceva. La sosire o sa fac niste poze si o sa postez inclusiv neajunsurile intalnite.
9-3 TiD 150 CP 2007
User avatar
wlf
Junior
 
Posts: 46
Joined: 02 May 2012, 21:40
Location: Bucuresti/Buzau

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ess1902 » 07 Oct 2014, 19:14

Sa ne povestesti daca ai achizitionat kitul,cum s-a potrivit si alte detalii de montaj
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby wlf » 15 Oct 2014, 14:58

Hai noroc,
Colegul a avut dreptate apropo de acele inele de cuciuc, inca nu am montat kitul, dar mi-a venit strajnica idee de a monta microrulmenti, trebuie numai sa masor diametrul tijelor, pentru a avea diametrul interior al rulmentilor si sa ma incadrez in 8 mm diametrul exterior, va tin la curent cand ma apuc. Teflonul de vorbeam mai de vreme nu-l mai gasesc.
Last edited by wlf on 16 Oct 2014, 06:54, edited 1 time in total.
9-3 TiD 150 CP 2007
User avatar
wlf
Junior
 
Posts: 46
Joined: 02 May 2012, 21:40
Location: Bucuresti/Buzau

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby Hypo » 15 Oct 2014, 15:06

http://www.sierra.ro/Rulmenti-c291c.html

ai grija insa cu rulmentii ;)
Ex 2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
2006 9-3 Aero 2.0T 210 CP
2007 9-3 Vector 1.9 TiD 150 CP
2009 9-3 Aero 1.9 TTiD
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 397
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ess1902 » 19 Oct 2014, 17:39

E interesanta ideea cu rulmentii insa nu cred ca o sa o poti pune in aplicare pentru ca fiecare din cilindrii aia mici au dimensiuni relativ diferite si neregulate din cauza uzurii. Ceea ce trebuie sa ii imbrace trebuie sa fie flexibil si sa ia forma lor deci cea mai ok solutie este totusi cu garniturile de cauciuc.
Mai este si problema accesului. Pentru a monta tija swirl cu kitul cu capacele de metal si garnituri este suficient sa scoti bornele de la bujiile incadescende (se extrag fortand un pic cu un patent cu care strangi direct pe corpul lor) si apoi trebuie sa asezi foarte usor tija pe pozitie folosind 2 pense lungi. Motorul trebuie sa fie rece pt ca te frigi acolo. De asemenea trebuie atentie la partea asezarea flapsurilor pe pozitie ( toate la fara 10, cum sta flapsul nr 3) si la faptul ca fiind uzate daca le atingi cit de putin (si o sa patesti asta cind asezi tija) se vor deranja imediat.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby hack24_gsm » 22 Jul 2015, 12:17

Tocmai am montat si eu un kit de reparatie pentru Swirl Flaps. Totul a mers foarte repede. Trebuie sa mentionez ca am depistat foarte repede ca tija e cazuta si am facut imediat comanda de kit. Cand am apasat noile capacele s-a simtit ca au intrat mai greu si au ramas acolo blocate pe fiecare in parte. Am noroc ca nu a iesit deloc ulei pe langa ele timp de 3 sapt cat am mers fara tija pusa si totul e foarte curat acolo.
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID, 16V, 110kw, 6+1trepte, Z19DTH-YS3F
hack24_gsm
Junior
 
Posts: 48
Joined: 14 May 2013, 10:24
Location: Iasi

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ess1902 » 23 Jul 2015, 08:34

Uleiul nu iese pt ca tija e cazuta. Uleiul iese pt ca ca oricum se uzeaza flapsurile alea si capata joc vertical foarte mare pana cind la un moment dat, cu tot cu tija va pierde presiune pe acolo si atunci va trebui schimbata galeria.
La mine am pus tija anul trecut (in jur de 90000 km), acum am 120.000 km, tija sta in continuare insa a inceput sa scuipe ulei destul de mult pe la flapsul 3 (cel cu actuatorul). Eu am speranta sa o mai duc asa pana in urmatoarea distributie, insa nu am mari sperante. Se pare ca reparatia reala a acestei kestii este oricum schimbarea galeriei sau desfiintarea flapsurilor si infundarea gaurilor definitiv, insa nu stiu ce efecte negative poate avea kestia asta. (ma refer in principal la colmatarea EGR si eventual filtru de particule)
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby Hypo » 23 Jul 2015, 13:56

Montarea kitului nu remediaza decat pentru o perioada problema, singura rezolvare e schimbarea galeriei. Deci daca tineti la banii vostrii, nu-I aruncati pe kituri ci mai bine-I bagati in galerie.
Ex 2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
2006 9-3 Aero 2.0T 210 CP
2007 9-3 Vector 1.9 TiD 150 CP
2009 9-3 Aero 1.9 TTiD
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 397
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby claudiuk » 24 Jul 2015, 14:19

Stimati colegi, uleiul care iese la tija vine de la turbo unde are o garnitura ce cu timpul cedeaza, si eu la randul meu am schimbat tija cu una din capacele de bronz cumparata dupa ebay din gemania care nu mai iese afara nici cu ranga, intentionez sa inlocuiesc turbo si va tin la curent cu detalii.
(daca garnitura de la turbo este sparta veti gasi ulei in intercooler si urca usor pe furtun pana in galeria de admisie)
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby Dansb » 24 Jul 2015, 17:10

Uleiul vine de la EGR, gazele recirculate sunt cu mult ulei. De cand l-am anulat, nu mai sunt probleme cu mizeria.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby gratiann » 24 Jul 2015, 17:44

Dar mizeri din IC nu cred ca are treaba cu EGR


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby Dansb » 24 Jul 2015, 22:13

Nu, dar mizeria din galerie, care iese sub tija, da :roll:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ess1902 » 27 Jul 2015, 09:36

Hypo wrote:Montarea kitului nu remediaza decat pentru o perioada problema, singura rezolvare e schimbarea galeriei. Deci daca tineti la banii vostrii, nu-I aruncati pe kituri ci mai bine-I bagati in galerie.


Hai sa nu exageram...un kit pe ebay e muult mai ieftin decit schimbarea intregii galerii. si daca poti temporiza un pic o schimbare constisitoare, eu zic ca merita.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron