Page 2 of 2

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 27 Jul 2015, 12:25
by Dansb
Hypo wrote:Montarea kitului nu remediaza decat pentru o perioada problema, singura rezolvare e schimbarea galeriei. Deci daca tineti la banii vostrii, nu-I aruncati pe kituri ci mai bine-I bagati in galerie.

Ziceai mai demult ca studiezi posibilitatea bucsarii galeriei, sa nu mai scape ulei pe la tijele clapetelor. Ai renuntat?
Eu am renuntat sa mai astept hodinitorul pentru chicior :x :lol:

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 04 Aug 2015, 21:58
by ovi.rusu
eu am rezolvat problema galeriei astfel- am eliminat clapetele cu totul (mai putin motorasul care a ramas la locul lui) iar in locul clapetelor am montat niste dopuri de aluminiu cumparate de pe ebay. nu am link-ul pentru ca au fost cumparate de mecanicul meu care a si efectuat operatiunea de anulare. ideea este ca sunt niste dopuri de aluminiu cu garnituri de cauciuc care intra presat in galerie iar presiunea din admisie pe acolo sigur nu mai scapa.
cat despre functionarea motorului, eu am dus acolo o masina si am plecat acasa cu o alta. parca mi s-a schimbat turbina cu o alta mai mare. inainte, 200km/h erau o provocare greu de atins si cu mult fum negru dupa mine. acum este o incantare sa ating acea viteza. insa trebuie sa va spun ca, dupa spusele lui andrei (mecanicul), toata galeria de admisie era plina de *zmoala* iar orificiile prin care trebuia sa ajunga aerul in motor erau pe jumatate obturate. motorul are in jur la 200 000 km.
in plus, odata cu anularea swirlflaps-urilor, am mai rezolvat o problema pe care masina mea o avea. respectiv, la pornirea la rece, scotea un fum albastrui pret de vreo 20 de secunde iar motorul mergea parca doar in 3 pistoane. odata cu eliminarea flaps-urilor, am rezolvat si acest aspect. motorul nu mai scoate fum la pornirea la rece si merge rotund.
una peste alta, experienta mea cu anularea acelor flaps-uri este un pozitiva si as recomanda-o oricui fara nicio retinere.

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 07 Aug 2015, 09:20
by wlf
Sunt de acord Cu Ovi pana la urma, dar daca n-am avut ce face cu banii (glumesc) flapsurile aveau joc mare si cu tot chitul de reparatie tija se bloca, eu mi-am luat o galerie noua, dar daca o sa mai am aceasta masina pana pica iar galeria, faza cu dopurile e cea mai fezabila!

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 09 May 2016, 21:14
by cidul_52
ovi.rusu wrote:eu am rezolvat problema galeriei astfel- am eliminat clapetele cu totul (mai putin motorasul care a ramas la locul lui) iar in locul clapetelor am montat niste dopuri de aluminiu cumparate de pe ebay. nu am link-ul pentru ca au fost cumparate de mecanicul meu care a si efectuat operatiunea de anulare. ideea este ca sunt niste dopuri de aluminiu cu garnituri de cauciuc care intra presat in galerie iar presiunea din admisie pe acolo sigur nu mai scapa.
cat despre functionarea motorului, eu am dus acolo o masina si am plecat acasa cu o alta. parca mi s-a schimbat turbina cu o alta mai mare. inainte, 200km/h erau o provocare greu de atins si cu mult fum negru dupa mine. acum este o incantare sa ating acea viteza. insa trebuie sa va spun ca, dupa spusele lui andrei (mecanicul), toata galeria de admisie era plina de *zmoala* iar orificiile prin care trebuia sa ajunga aerul in motor erau pe jumatate obturate. motorul are in jur la 200 000 km.
in plus, odata cu anularea swirlflaps-urilor, am mai rezolvat o problema pe care masina mea o avea. respectiv, la pornirea la rece, scotea un fum albastrui pret de vreo 20 de secunde iar motorul mergea parca doar in 3 pistoane. odata cu eliminarea flaps-urilor, am rezolvat si acest aspect. motorul nu mai scoate fum la pornirea la rece si merge rotund.
una peste alta, experienta mea cu anularea acelor flaps-uri este un pozitiva si as recomanda-o oricui fara nicio retinere.


Dupa aproape un an ce feed-back ai pentru anularea flapsurilor? Trebuie sa iau o hotarare rapid....

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 11 May 2016, 19:16
by sebastian73
salut , am avut probleme cu tija de la flapsuri asta cadea de pe clapete si o gaseam langa asa ca am renuntat la ea , am scos tija care actioneaza clapeta nr 3 ,din spatele admisiei cu o oglinda cu ajutorul unei surubelnite am facut o parghie si am desprins o din incheietura mobila ca sa nu mai actioneze nici tija 3, apoi am curatat in jurul axului clapetelor un pic cu spray de frane am pozitionat clapetele pe deschis, pozitia pe ceas ora 11, si cu un electrod de sudura am pus mastic din ala rosu de etansare rezistent la temperatura ,acum clapetele au ramas blocate pe deschis am deja 4000 km si totul e ok, trage f bine ,consum mediu ok undeva in jur de 6,5 , solutia ideala ar fi indepartarea clapetelor, dar pentru asta in afara de dopurile pentru astuparea gaurilor ramase, trebuie si un set de garnituri pentru galeria de admisie si ce o mai fi, pentru ca orice neetanseitate la admisie iti da batai de cap

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 27 Feb 2019, 14:20
by cristiansen09
Salutare, desi este vechi topicul incerc si eu...am un saab 1.9 tid din 2006 si am aceeasi problema cu cea invocata aici, adica la pornire tremura si da fum negru 10 15 secunde, ca si cum ar merge in 3 cilindri, apoi merge ok. In acceleratie da fum bine de tot (tot negru)...eu suspectam injectoarele, pt ca nu stiam cum se manifesta problema tijei swirl... la diagnoza universala (nu dedicata) am erori p1109, p1901 si inca una pe care nu o pot citi insa apare comanda turbionare circuit deschisa...multumesc

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 23 Apr 2019, 21:45
by ess1902
Pai da jos capacul motorului si uita-te cu o lanterna dc tija e la locul ei sau nu. Dc nu e,ia o penseta si vezi starea fiecarui flaps. Trage de el in sus,vezi ce joc are fiecare si dc se misca liber stanga dreapta. Porneste motorul, pune pe cineva sa accelereze in timp ce tu te uiti cu atentie la flapsuri. Vezi flapsul 2 (de la stanga la drepta cum stai cu fata la masina) trebuie sa se miste. Dc nu se misca sau dc tija e la locul ei dar nu se misca la accelerare atunci e actuatorul defect si de aia ai erorile. In fine...dc se misca flapsul 2, nu exista jocuri exagerate sus-jos si flapsurile mai au butonul de plastic pe care stau capacelele tijei,poti incerca un kit de reparatie.

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

PostPosted: 24 Apr 2019, 15:07
by cristiansen09
Mersi, am rezolvat intre timp...am schimbat galeria de admisie, distributia si clapeta de acceleratie. Merge foarte bine acum.