E absolut normal cipsulele sa se lase un arc, adica isi pierde din calitatile initiale..
Din cate cunosc, doar betonul, daca intruneste toate conditiile de reteta, punere in opera, meteo isi imbunatateste calitatiile in timp...dar sa revenim la otel. Rezistenta materialelor e un factor care duce la tragedii, si un boghiu de tren, are un ciclu de viata bine determinat, daramite un amarat de arc..si ala turnat prost...cum e in domeniul auto mai nou..
Arcurile se lasa-inmoaie in general din suprasolicitarile date de suprasarcina+neechilibrare incarcaturii+ uzandu-se si amortizoarele in timp, sarcina-efortul creste pe arcuri
Problema e ca nu prea ai cum sa stii exact...cat de moi sunt vs arcuri noi, simetric uzate, cu defecte de turnare, cazul nostru la saab 93SS primele modele etc.
Ideal, e sa le schimbi impreuna cu amortizoarele si gata, dar...
Si eu zic ca trebuiesc luate de noi acest gen de repere dinamice
ce ziceti voi de asta
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 40761.html