Arcuri spate

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Arcuri spate

Postby Alex80 » 05 Feb 2015, 22:30

Salut. Din păcate,arcurile mele pe spate sunt rupte. Are cineva 2 arcuri de vânzare? Precizez ca Saab-ul meu 9-3 e din 2005, model vector-sport!
Alex80
Junior
 
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2014, 14:26
Location: Osby-Sweden

Re: Arcuri spate

Postby codau radu » 06 Feb 2015, 09:01

parerea mea e sa pui doua arcuri noi . nu sunt foarte scumpe si va sta si masina altfel pe sosea . cele uzate sunt deja calcate si riscul sa se rupa e mare . parerea mea personala este ca , consumabilele trebuie puse noi ( bucse , discuri , placute ,arcuri , amortizoare , pivoti , rulmenti) . odata ce ele sunt scoase de pe masini din dezmembrari care de regula au peste 200k de km si vedchime de peste 8-9-10 ani si nu se cunoaste nici isroricul masinii eu personal nu as pune asa ceva pe masina mea chiar daca la prima vedere par ca ar fi noi. mai bine dai un ban si mai tin cel putin 150k de km in functie de modul de exploatare a masinii.
SAAB 93 SS 1.9 TID VECTOR 150 hp 2006
User avatar
codau radu
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 25 Oct 2014, 07:09
Location: Roman NT

Re: Arcuri spate

Postby cipsu » 06 Feb 2015, 10:37

Ce inseamna calcate??? Pe ce te bazezi cand zici ca nu-si pastreaza proprietatile?
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Arcuri spate

Postby codau radu » 06 Feb 2015, 17:45

Ma refeream ca au stat comprimate mult timp fata de unul nou care e mai relaxat. Ce te face sa crezi ca un arc second hand e mai bun decat unul nou? Crezi ca tinand in spate zilnic o greutate de 1800 kg cel putin si amotizand socuri zilnice acel arc e ca nou? si afirmatia mea se dazeara pe studii de fizica si rezistenta materialelor (Oelurile folosite în construcia arcurilor pot fi oeluri carbon de calitate (OLC 55A, OLC 65A, OLC 75A, OLC 85A) sau oeluri aliate cu Cr, Mn, Si, V, W. Elementele de aliere îmbunătăesc rezistena şi tenacitatea (Si), călibilitatea şi rezistena la rupere (Mn, Cr), rezistena la oboseală (V). Mărcile de oeluri pentru arcuri sunt cuprinse în standarde.) deci dupa cum bine vezi V= rezistenta la oboseala care nu este egala cu infinit.
Eu pe asta m-am bazat cand am afimat ca sunt mai bune cele noi. Daca altii au alta parere sunt liberi sa aleaga ce arcuri vor si dupa ce criterii vor.
Daca citesti un pic pe net de exemplu cum se fabrica arcurile auto si cum sunt tratate spre, exemplu pe un blog despre arcuri fabricate de Lesjöfors presinta toti pasii de fabricare si principala cauza a ruperii este rugina si sarcinile preluate. Acest producator garanteaza arcurile 3 ani!!! Si crede-ma ca nu sunt printre cele mai ieftine.
SAAB 93 SS 1.9 TID VECTOR 150 hp 2006
User avatar
codau radu
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 25 Oct 2014, 07:09
Location: Roman NT

Re: Arcuri spate

Postby cipsu » 06 Feb 2015, 18:18

Evident ca un arc nou are o durata de viata mare fata de unul vechi.
Inteleg ce spui cu privire la tasare si schimbarile care ar putea interveni la nivelul materialului din care sunt facute, sunt de acord cu logica.
Eu ma refer ca nu am vazut nici un fel de studiu sau review care sa arate in ce consta si in ce masura poate afecta timpul respectiv folosirea functionalitatea arcurilor.
Ce povestesc producatorii OEM trebuie asimilat cu discernamant, estemult marketing la mijloc.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Arcuri spate

Postby codau radu » 06 Feb 2015, 18:34

Da e drept ca e si marketing dar ne gandim la legile fizicii si cred ca sunt si studii facute am sa caut si daca gasesc o sa le prezint. Dar gandind logic si babeste arcul este ca muschiul uman, corect? Daca cari in spate un sac de 20 de kg zilnic in cateva luni cam ce se intampla cu muschii spatelui si ai picioarelor? se intaresc, spasme musculare rupturi musculare. Cam asta e si cu arcurile. Sunt niste recezii pe net (old vs new spring) si ai sa ramai uimit ca un arc vechi e mai lung decat unul nou tocmai din cauza pirderii proprietatii materialului.
SAAB 93 SS 1.9 TID VECTOR 150 hp 2006
User avatar
codau radu
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 25 Oct 2014, 07:09
Location: Roman NT

Re: Arcuri spate

Postby cipsu » 06 Feb 2015, 20:11

nu stiu daca putem compara anatomia cu metalurgia 8) Si eu am de gand sa mai studiez, dar sunt dispus sa cred ca se "lasa" un arc cu timpul si utilizarea. cat de mult? nu cred ca o sa aflam prea curand.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Arcuri spate

Postby codau radu » 06 Feb 2015, 20:59

Anatomia cu metalugia nu se pot compara . Ideea era de legile fizicii care sunt aplicate pe orice materie din univers. Atat pe arcuri cat si pe muschii umani. era o comparatie ca si mod de aplicare a fortelor. in fine de la o discutie simpla am dat in altele. Material de studiu este pe net se numeste Rezistenta materialelor. marketing-ul se bazeaza si pe cercetare. nu poti vinde piese de kkt la super preturi doar ca sunt ambalate frumos si sa omori oameni :| . Piesele ce se asambleaza in fabrici vin in pungi cu o eticheta pt ca pe ei nu ai intereseaza ambalajul ci doar piesa. Suspensia masinii are ca rol : stabilitatea, influenteaza acceleatia si distanta de franare care e cea mai importanta. Si cu asta am incheiat orice polemica pe aceasta temă.
SAAB 93 SS 1.9 TID VECTOR 150 hp 2006
User avatar
codau radu
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 25 Oct 2014, 07:09
Location: Roman NT

Re: Arcuri spate

Postby andybumbu » 06 Feb 2015, 22:55

E absolut normal cipsulele sa se lase un arc, adica isi pierde din calitatile initiale..
Din cate cunosc, doar betonul, daca intruneste toate conditiile de reteta, punere in opera, meteo isi imbunatateste calitatiile in timp...dar sa revenim la otel. Rezistenta materialelor e un factor care duce la tragedii, si un boghiu de tren, are un ciclu de viata bine determinat, daramite un amarat de arc..si ala turnat prost...cum e in domeniul auto mai nou..
Arcurile se lasa-inmoaie in general din suprasolicitarile date de suprasarcina+neechilibrare incarcaturii+ uzandu-se si amortizoarele in timp, sarcina-efortul creste pe arcuri :idea:
Problema e ca nu prea ai cum sa stii exact...cat de moi sunt vs arcuri noi, simetric uzate, cu defecte de turnare, cazul nostru la saab 93SS primele modele etc.
Ideal, e sa le schimbi impreuna cu amortizoarele si gata, dar... :lol:
Si eu zic ca trebuiesc luate de noi acest gen de repere dinamice :mrgreen:

ce ziceti voi de asta :roll:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 40761.html
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Arcuri spate

Postby codau radu » 06 Feb 2015, 23:15

Da e foarte interesant andy, sunt curios cand vor fi produse in masa. Ma bucur ca esti de acord cu parerea mea despre arcuri si ca nu trebuie sa cercetam cu micrometru cand si cum se taseaza un arc. ;-)
SAAB 93 SS 1.9 TID VECTOR 150 hp 2006
User avatar
codau radu
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 25 Oct 2014, 07:09
Location: Roman NT

Re: Arcuri spate

Postby andybumbu » 06 Feb 2015, 23:31

Eu sunt de acord ca niste arcuri care au suportat sa zicem cazul meu, 242tkm pe spate, nu au cum sa aibe calitatile initiale, dar nici ca ar fi zob...desi in ziua de astazi tot ceea ce e nou, e mai prost decat aceeasi marca- produs in urma cu circa 5 ani de exemplu, din pacate :idea: :?
Oricum, Eibach e regele, doar ca trebuie musai sa scazi garda la sol, ceea ce pe mine m-ar ....

Sunt deja in serie aceste arcuri de fibra, la Audi. Cantaresc cam juma vs cele de otel, deci se castiga cam 5kg/auto... :mrgreen: :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Arcuri spate

Postby codau radu » 07 Feb 2015, 00:19

La mine la 176 de mii a pocnit un sfert de spira pe fata :-). Nici eu nu vreau sa cobor garda la sol ca si asa trebuie sa am grija la borduri când parchez si de cele mai multe ori parchez cu spatele sa nu ating spoilerul.
SAAB 93 SS 1.9 TID VECTOR 150 hp 2006
User avatar
codau radu
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 25 Oct 2014, 07:09
Location: Roman NT

Re: Arcuri spate

Postby cipsu » 07 Feb 2015, 08:47

Sunt de acord cu voi ca exista doar ca as fi vrut sa stiu si cat. 10% 20%, 30%, care este deviatia care poate aparea in performanta unui arc in urma utilizarii. Si cu concluzia sunt de acord, daca tot nu stii mai bine le inlocuiesti.
Cat despre arcuri lowering, si eu ma gandeam sa le comand dar tocmai ce mi-am scos jumatate bara fata din suport, la mall, in acele bare care delimiteaza locul de parcare, asta cu arcuri stock :(
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Arcuri spate

Postby andybumbu » 07 Feb 2015, 15:44

Da nasol incidentul...de asta ma feresc si eu ca dracul de tamaie, vis a vis de ideea cu arcurile Eibach...
Concluzia cu arcurile e clara, cei nou e nou, dar am rezerve fata de calitatea& durabilitatea produselor noi :idea: in general :?
Arcurile de pe fata la bestie le-am schimbat pe la 122tkm, motivul tot o spira rupta, dar nu sunt multumit...
Ma rog si telescoapele fata-spate le-am schimbat la 161tkm, bestia avand acum 242tkm, si sunt inmuiate :oops: cam de pe la 210tkm...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Arcuri spate

Postby cipsu » 07 Feb 2015, 15:48

Au facut astia de la Neo un pachet nou cu B8+Eibach, cel putin pentru OG9-3, banuiesc ca dupa ce a inceput lumea sa caraie despre arcurile spate Maptun care au tendinta sa stea spira pespira in partea de jos. Progressive my ass :)
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron