problema continua...

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

problema continua...

Postby dragos1rfr » 03 Nov 2015, 17:19

Am mai scris aceasta problema dar nu-i dau de cap.Dupa ce mi s-a spart furtunul de la intercooler,l-am schimbat.Am schimbat toate furtunele de vacum,Am dat jos galeria de admisie si am curatat-o,am curatat si egr-ul DAR problema e ca nu trage ca inainte, continua. Am pus-o si pe TECH 2 si nimic. Turbina baga 1,4 bari dupa care revine la 1,2 , egr-ul merge perfect, totul e ok.Cineva mi-a zis ca poate e infundat catalizatorul. Sincer nu stiu ce sa-i mai fac. As dori daca cineva are tot un saab 93 2,2 tid din 2004 sa-l ia si sa vada daca sunt eu nebun. Sau sa merg eu sa vad daca e diferenta. Multumesc.
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby Hypo » 03 Nov 2015, 21:14

Eu zic sa faci o vizita la Nordic in Brasov. Pe bune ;)
Ex 2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
2006 9-3 Aero 2.0T 210 CP
2007 9-3 Vector 1.9 TiD 150 CP
2009 9-3 Aero 1.9 TTiD
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 397
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 03 Nov 2015, 23:01

Sincer nu stau bine financiar dar stii ce costuri sunt acolo ?? (Manopera sau o verificare) mersi
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby AlexD » 04 Nov 2015, 12:01

Daca ti`e peste mana sa mergi la Brasov, poti incerca si la EDS sau la ServiceOpel, dat fiind ca e motorul de 2.2 de la Opel. Ultima data cand am fost eu, o diagnoza (mecanica/Tech) costa cam 100-120 RON la EDS. ServiceOpel nu stiu daca are Tech si nu stiu nici care sunt preturile la constatari, dar sunt o idee mai mici decat la EDS, le poti da un telefon si te lamuresc baietii. Tine-ne si pe noi la curent cu rezolvarea. Bafta!
Saab sub acoperire - Opel Vectra Z20NET
User avatar
AlexD
Junior
 
Posts: 30
Joined: 17 Oct 2014, 12:03
Location: Bucuresti

Re: problema continua...

Postby Hypo » 04 Nov 2015, 13:58

Nu am auzit pe nimeni pana acum ca ar fi saracit cand a ajund la Nordic ;)
Ex 2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
2006 9-3 Aero 2.0T 210 CP
2007 9-3 Vector 1.9 TiD 150 CP
2009 9-3 Aero 1.9 TTiD
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 397
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 04 Nov 2015, 14:49

Sal Hypo. Am o situatie mai complicata acum. Stiu ca nu e scump sau sa saracesc. Iar Adrian am pus masina pe un tech 2 si nu mia dat nimic. Ma gandesc poate am schimbat furtunele de la vacum gresit cand le-am schimbat. Nu am gasit vreo schema la furtunele de la vacum. Tot la varianta unui coleg cu motor ca al meu sa ma uit sau sa merg. Mersi
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 04 Nov 2015, 19:36

Unde sa caut o schema cu furtunele de la vacum ?? Poate nu le-am pus corect...
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby claudiuk » 04 Nov 2015, 22:57

Asa am patit-o si eu, trage aer pe furtunele de vac si vezi daca tin presiune, tine-ne la curent cu rezolvarea te rog.
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: problema continua...

Postby andybumbu » 05 Nov 2015, 10:26

Dragose, un diesel e complicat tare si pretentios....mai ales la service...Deci cauzele pot fi multe, in mod cert, anii isi spun cuvantul pe imbatranirea anumitor repere care aparent nu conteaza... :roll:
Deci, daca nu ai motorul in limpmode sau nu-ti da eroare pe Tech2 dupa cum spui, ori nu ai nici o problema la masina si problema-i la tine....sau e mai complexa treaba :idea:

Schimba senzorul MAP de pe admisie, are un rol foarte-foarte important...
Mare grija cu curatatul admisiei...Asa cum am patit eu la bestia mea...Am curatat-o perfect, dupa cum am scris la momentul respectiv, dar la remontare, cu toate ca am avut mare grija cu strangerea suruburilor, am bulit 2 filete...Adica au tinut peste 2 ani, dar au cedat si a aparut problema in sept 2015 dupa doi ani...Presiunea uriasa din admisie combinata cu gazele din EGR mi-a saltat suruburile, pana la urma au fost 3. :evil:

Daca ai curatat EGR-ul nu inseamna ca si lucreaza optim...
Daca ai turbina originala inca, si probabil ca da, si are vreo 200Tkm inghititi, iti imaginezi ca e obosita...
E foarte important sa schimbi uleiul foarte des, adica max vreo 12-15Tkm si bineinteles si filtrele, adica cele 4 filtre :!: Nu vrei sa stii cum arata filtrul de diesel, penultimul, folosit 15Tkm/6 saptamani.. :evil:
Attachments
WP_20151105_09_00_43_Pro.jpg
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 05 Nov 2015, 11:23

Sal Andy. Crede-ma ca am facut totul cu mare atentie. Toate consumabilele le schimb la 10.000 km. Lucrand la un service am luat tot ce se poate ca piese si le-am pus pe masina sa vad daca e vreo schimbare dupa care le-am dat inapoi. Pana acum nimic. Azi comand senzorul MAP si filtrul de motorina. De asta vreau sa vad si alta masina sa vad daca problema e la mine in cap. Dar pe tech 2 nu a dat nimic, crede-ma si imi cunosc bine masina cand zic ca nu mai trage bine dupa 2000 rot/min. Cei de la saab brasov dupa ce i-am explicat exact ce simptome are mi-a zis sa verific furtunele vacum, dar le-am schimbat pe toate si la fel. As face un drum pana acolo dar sunt foarte ocupati si o sa mai incerc eu poate gasesc problema.
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 05 Nov 2015, 12:24

Andy , am scos schema la imprimanta dar difera mult. la mine sunt doar 2 pompite de vacum iar un poza sunt 3. Iar din butelia mica patrata imi ies 2 futunase de vacum. In poza langa pompa vacum stanga jos cu nr 2 cu piulita nr 23 eu nu o am asa,teul nr13 si cred ca valava nr12 nu o am. Nu amschimbat nimic la ea de cand am luat-o. Tu ce crezi ????
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby andybumbu » 05 Nov 2015, 14:59

era sa uit, si la mine difera ordinea vs schema :lol: , adica eu le aveam corect& original montate, iar cand le-am inlocuit cu kit-ul original, le-am schimbat babeste, adica scos si comparat cu cele vechi...altfel..dupa schema :lol:
Mi-au confirmat si cei de la Saab Budapesta ca e corect+ exista 2 tipuri de vaccum sistem montate pe 2.2TiD, 2002/2003 si >2004 pana la sfarsit de an cand s-a renuntat si s-a trecut la 1.9TiD..

Tu ai ca la mine sistemul de vaccum, deci iti voi face si ceva poze pe mai tarziu ca sa vezi exact.. :roll:
Am si un debitmetru original de donat, ti-l dau cu placere, e perfect functional, dar din pacate se afla-n Ro si nu doresc sa apelez la careva pt curier, deci mai trage-ma de maneca prin decembrie :!:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 05 Nov 2015, 16:09

ok.astept poza. mersi mult. am schimbat filtrul de motorina si acum mi-a venit si senzorul MAP pe care-l voi schimba. cine stie poate ai avut dreptate.
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Re: problema continua...

Postby andybumbu » 05 Nov 2015, 18:54

Deci, sunt 3 electrovalve/2 pompite/ cutia drepthunghiulara

Din electrovalva 1 adica prima de sus dinspre baterie ies 2 furtunase, unul se duce direct in pompita de sub furtunul gros de intercooler care intra-n admisie, iar celalalt, marcat cu dunga galbena, ma rog pe poza se vede alb, e mai complex :lol: Respectiv, se duce intr-un T din care pleaca un furtunas in electrovalva 3 de langa radiator, iar celalalt furtunas in alt T, din care pleaca un furtun in cutia drepth.., iar celalat in pompa de vaccum de pe blocul motor :roll:

Din electrovalva 2, adica cea aflata sub cea de sus, e mai simplu, respectiv un furtunas in cutia drepth., iar celalat in turbo

Din electrovalva 3, un furtunas pleaca-n pompa care actioneaza admisia, adica la EGR, iar celalalt furtunas e explicat mai sus. Mai are o iesire deasupra ei dar in care nu intra nimic :idea:

Deci daca le-ai pus dupa memorie, e exclus sa le nimeresti pozitia... :lol:

Sfat util, decupeaza-ti cu un flex, capacul fonic de pe motor din zona de contact cu furtunul gros de la intercooler+ cu mufa care intra-n debitmetru, le stanjeneste inutil
Attachments
WP_20151105_17_09_14_Pro.jpg
WP_20151105_17_09_30_Pro.jpg
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: problema continua...

Postby dragos1rfr » 17 Nov 2015, 13:25

Sal Andy. Furtunele sunt puse corect.Am schimbat si senzorul MAP de pe EGR si nu sa simtit nicio schimbare.Dar am observat ca am scos mufa de la valva de langa radiator si am mers cu ea si la fel nici mai rau nici mai bine.E normal sau poate sa fie o problema....Toate valvele si toate furtunele de vacum sunt schimbate. ????????
dragos1rfr
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 28 Jun 2015, 19:55

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests