Page 1 of 1

PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este ok!

PostPosted: 07 Feb 2016, 21:22
by s_bogdan_v
Salut all!

Sunt fericitul posesor al unui SAAB 9-3 din 2008, motot B207L benzina, 129 kw, 175CP, cutie automata.
Precizez ca am problema asta de aproape un an, nu reusesc sa ii dau de cap, nu vreau sa imi schimb masina pentru ca ma face fericit dar totusi devine frustrant pentru ca nu ii dau de cap.

Problema este urmatoarea:
- la rece adica dimineata la prima cheie, ii dau cheie, motorul porneste imediat si dupa 3 - 5 secunde se opreste. Iar ii dau cheie iar porneste si iar dupa 3 -5 secunde se opreste. Face asta de cateva ori pana cand da sa se opreasca dar nu se mai opreste totusi;
- precizez ca se simte si un miros mai puternic de benzina pe esapamant;
- daca atunci cand pornesc vreau sa o accelerez se opreste imediat, parca ii stranguleaza ceva alimentarea;
- daca atunci cand motorul este pornit dar nu stau cu el sa se incalzeasca 3-5 minute si o bag in Drive ca sa plec cu ea dp loc parca nu are putere sa o miste dp loc si da iar sa scada turatia la motor sa se opreasca;
- daca o las sa se incalzeasca un pic, pleaca ok apoi.
- dupa ce a plecat se comporta normal;
- uneori se mai aprinde in bord si Check Engine;
- Precizez ca pe tester DELPHI apare eroarea P300 Random missfire.

La cald...surpriza...masina porneste ca si la rece fara probleme si sta si la relanti, nu miroase a benzina si se comporna normal din toate punctele de vedere...exemplar pot spune.

Am schimbat pana in acest moment:
- bujii NGK dupa producator;
- pompa benzina BOSCH;
- cumparat o bobina de inductie care am schimbato la rece pe toate pozitiile 1 - 4 sa vad daca este vreo schimbare ... dar nu...

Pe testerul DELPHI vad ca arata valori la ambele sonde, arata valori la debitmetru, la timpii de injectie ... dar nu stiu daca aceste valori sunt si corecte.

Sunt disperat ca nu stiu catre ce sa ma indrept, s-a mai lovi cineva de acest tip de problema? Nu vreau sa vand masina as vrea sa remediez pb si sa o folosesc in continuare...pls help!!!

10x to all Born from Jets holders :)

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 09 Feb 2016, 08:48
by mariuss1900
Verifica furtunele de vacum. Ar putea fi un punct de pornire in investigatia ta.

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 21 Apr 2016, 09:28
by horatiu
Ai reusit sa rezolvi problema ? Sunt curios ce era.

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 06 Nov 2017, 08:58
by mvalentinpaul
Buna dimineata! :)

Dupa cum se vede, sunt nou pe forum si cu ocazia aceasta salut toti posesorii de Saab si nu numai. :D

Detin un Saab 9-3 din 2008, 2.0T benzina

In urma unui search, am gasit aceeasi problema cu care ma confrunt, cu mica diferenta ca eu trebuie sa dau 10-30 chei pt a porni, cand e rece. Apoi sunt aceleasi simptome ca si la initiatorul acestui topic.....nu se tureaza, se opreste daca iau piciorul de pe acceleratie; cand o bag in viteza si nu e incalzita, nu are putere. Toate astea pana se incalzeste, dupa care merge ceas.
Nu poate fi de la dezamorsarea instalatiei deoarece si daca merg 300m si o opresc, face la fel, asta pana se incalzeste motorul.

Cum din pacate, aici nu s-a mai spus si rezolvarea problemei similare, va rog sa ma ajutati cu sfaturi.

Multumesc

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 06 Nov 2017, 20:55
by mariansro
O diagnoza s-a facut? Pot fi multe cauze.de urmarit pe tester valorile senzorului temperatura antigel si valorile clapetei de accelerație.si eventualele erori daca sunt

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 08 Nov 2017, 12:34
by mvalentinpaul
Sigur! :)

Am facut diagnoza si a dat ceva de senzorul temperatura motor. L-am schimbat si la fel face. Cand motorul e rece, porneste dupa muuuulte chei si daca porneste si nu tin accelerat, se opreste. Poate fi ceva legat si de soc pt ca odata pornit motorul, se opreste daca nu accelerez constant timp de cateva zeci de secunde.

Ma gandeam la senzorii care mai au legatura cu transmiterea catre calculator a informatiei ca motorul este rece....senzorul temperatura aer admisie MAP sau altul daca mai este :roll:

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 08 Nov 2017, 21:55
by mariansro
Diagnoza nu înseamnă doar citire si stergere erori.din cate stiu eu motorul asta are 2 senzori pt temperatura antigel.1 pt cesul de bord si unul pt ecu.motorul se mai numeste z20net la opel.ai putea sa te inspiri de acolo.
Eu zic prima data sa mergi la diagnoza profi si dupa schimbi piese.

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 14 Nov 2017, 14:39
by mvalentinpaul
Ok, multumesc!

Asta inseamna ca trebuie sa merg la saab in Bucuresti! E cel mai indicat!

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 14 Nov 2017, 18:35
by mariansro
Fiind un motor intalnit pe opel eu zic ca iesi mult mai bine la eds in București.plus ca din amintiri unul din patroni avea Saab pe vremuri.

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 21 Nov 2017, 14:05
by mvalentinpaul
Multumesc foarte mult!

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 21 Nov 2017, 14:16
by Dansb
mariansro wrote:Fiind un motor intalnit pe opel eu zic ca iesi mult mai bine la eds in București.plus ca din amintiri unul din patroni avea Saab pe vremuri.

Patronul de care vorbesti si care avea Saab este userul Mihai de pe forum. Cauta-l, are si Tech2 cu card Saab, din cate stiu. Cel putin, avea cu cativa ani in urma...

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 21 Nov 2017, 15:39
by mariansro
Alias mikki pe clubopel

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 23 Nov 2017, 11:12
by mvalentinpaul
Multumesc mult! :)

Re: PLS HELP!!! Probleme pornire la rece. La cald totul este

PostPosted: 23 Jan 2022, 10:07
by olteanul
Am avut o problemă similară cu Saab-ul meu de 175 de cai și cutie automată.
Au încercat tot felul de pricepuți și neaveniți să îi dea de cap.
Acum nu mai are problema asta.
Nu pot să spun exact care e cauza dar pot să spun ce am schimbat.
1. Bujiile - le-am pus pe cele originale, indicate de producător. S-a cunoscut imediat schimbarea și imbunătățirea.
2. Am schimbat și updatat ECU..
3. Bobinele - tot originale. Până să pun bobinele originale îmi mai dădea eroare în bord (check Engine)

La categoria schimbări inutile intră schimbarea pompei de benzină și a injectoarelor. NU au avut efect.
Ceea ce însă am constatat e că, pentru că am mașina pe GPL, e bine să am rezervorul de benzină măcar pe jumătate plin.
Mașina a început să pornească corect după ce am schimbat și updatat ECU și bujiile (avusesem Denso, iridium... nebunie, adică bune.. dar, nu fac bine la motorul de saab) și am mai băgat și ceva benzină în rezervor.
Nu știu dacă schimbarea și updatarea ECU-ului a determinat îmbunătățirea performanțelor mașinii sau bujiile. Înclin să cred că da.
Dar, din cauză că nu aveam bobine originale și cumpărasem unele la vreo 1-200 de lei... îmi dădea eroare în bord.
Acum nu mai apare vreo eroare în bord și pornește corect dimineața, la rece.