Achizitionare Saab din Suedia

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 18:53

O sa incercam sa gasim un Saab pe benzina fie el turbo sau aspirat, asa ar fi cel mai bine, dar daca nu e sa fie, nu avem ce face decat sa luam un diesel. La diesel poate o sa renuntam la EGR si DPF ca sa scapam de un factor care poate produce probleme.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 22 Jan 2017, 18:54

interesanta discutie, s-au adunat pasionatii pe aici...

raspunsuri pe sarite:

- B235R de pe Aero are cuplul stock maxim limitat la 370Nm (pentru toate puterile disponibile de-a lungul anilor) disponibil de la 1900 rpm; ce zic fanii diesel, ca trebe sa ai cuplu maxim de la turatii cat mai mici? corect, ia uite cuplu de diesel la benzinar 4 in linie; cuplat cu un convertor de cuplu decent, la mine imi intra TCS-ul, deci patineaza la gaz in vitezele 1, 2 si 3; o fi bine?

- cutii de viteza cu multe trepte nu inseamna neaparat diferente foarte mari, in sensul ca treptele superioare de cruise sunt tot cam alea (=viteze maxime similare, cam aceleasi turatii motor vs. viteza masinii in treptele superioare); ce se obtine cu multe trepte de viteza este posibilitatea de a mentine motorul in banda de cuplu maxim (relativ ingusta la benzinar aspirat si diesel) cat mai mult timp, asta cu neajunsurile numeroaselor schimbari de trepte (=pierderi) pe acceleratie si complexitate enorma a cutiei. Daca ai motor cu banda larga de cuplu disponibil (cum e la B235R, de la 1900 pana pe la 5000 de rpm) nici nu iti prea trebuie multe trepte ca sa adaptezi motorul la roti. Analogia optima e intr-adevar cu masina electrica cu cuplu maxim disponibil de la 0 rpm, de ex. Tesla, care are numai 2 trepte de viteza, si asta numai pentru ca motorul electric s-ar dezintegra la turatia de viteza maxima, nu ca n-ar putea da cuplu si acolo.

Mai e si o componenta de marketing la cutii cu multe trepte, e ca la megapixeli la camere foto, centimetri la televizoare, GHz si nuclee la procesoare samd. O cutie cu 8 trepte musai sa fie mai buna decat una cu 4, nu? Doar e DUBLU ca numar de viteze... no offence.

Deci la diesel au trebuit anulate ca sa n-ai batai de cap: EGR, DPF+catalizator, nu stiu ce tije impingatoare la clapete in galeria de admisie, plus kit ambreiaj+volanta inlocuite sub 200k km, etc.?; dar benzina nu are zvac. right... Sa nu comparam soft-turbo 2.0t (desi si ala are 240Nm disponibili de la 1800rpm daca e in toate mintile) cu turbo diesel (desi modelul ala de la fiat are 320Nm de pe la 2000rpm in varianta de pe saab si opel). Nu vad cum e intretinerea la diesel mai scumpa decat la benzina (cand moare de ex. un injector common-rail pe diesel si care e intr-adevar scumput, eu il bag la reparatii, nu la intretinere). Strict la consumabile, eu le vad cam la fel: ulei, filtre si cam atat au cam aceleasi preturi la ambele, nu? Probabil distributia sa faca diferenta ca e pe curea la diesel, dar aia se face la 120k km sau 5 ani si costa 300 de ron piesele, deci departe de a fi o avere.

Nu vreau sa contrazic experientele personale ale nimanui, nici sa conving pe cineva, dar eu personal dupa ce am condus benzina turbo (T mare, nu mic) de la saab, cuplat cu cutie automata, sunt dezamagit de multe alte masini cu pretentii si staif mare (de ex. m-am dat cu W8 4000cc Passat 2003, precursor de Phaeton, care n-are nicio treaba cu cum trage Saab-ul - il mai salveaza doar tractiunea integrala torsen, altfel n-are rost..). Dupa ce ii faci un pic de tuning stage1 la 9-5, ajungi sa mergi si la buda cu masina, asa e de fain.

Discutia e foarte civilizata aici vs. alte forumuri romanesti. E ok sa poti exprima pareri diferite de cele "consacrate" fara sa sara fanboys pe tine.

LE pt. booster: in principiu iti cam iei saab de pasiune, nu de nevoie, asa ca de ce sa nu-l iei cum ti-ar placea o masina adevarata, cu dotari full si toate alea? Gasesti la preturi absolut rezonabile de ex. Aero 9-5 full, sub 5k de euro. Pe ultimul luat, din 2003, am dat 3k de euro, inmatriculat in Ro.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 19:45

O sa luam exact ce model o sa fie atunci, fie el Linear sau Aero. Chestia e ca o vrem sa fie un an cat mai recent datorita problemelor care au fost rezolvate o data cu timpul si a kilometrilor mai putini, cel putin in teorie.

Ne place masina si ideea de a avea ceva mai putin intalnit pe strazile noastre, dar asta nu inseamna ca avem resurse nelimitate pentru a baga bani in masina. De asta incerc sa ma interesez cat pot de mult de fiecare model in parte, de fiecare probleme si de felul in care poate fi rezolvata si cu ce cost deoarece nu vreau sa o cumparam si apoi sa ne luam cu mainele de cap ca nu putem face fata cheltuielilor.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 22 Jan 2017, 21:06

Fery, ai dreptate, un Aero 2.3 e o masina oldschool, 100% saab.

Chestia cu nr treptelor de viteza e reala, adica e logic ca dieselul meu are-n tr5/4000rpm/180kmh/GPS daca ar avea 8tr, cred ca ar rula la vreo 2500rpm...adica cu alte uzuri/noise/consum etc...Aaah, ca asta e tehnologie/ cercetare....

De ce crezi ca la 95OG 3.0TiD 400Nm s-a montat DOAR cu transmisia manuala... :roll: de aceea nici nu cred ca la Aero incepe cuplul maxim atat de jos...

Booster, e o mare diferenta intre 93 prefacelift/facelift. Si eu recomand cat mai noua, desi nu agreez faceliftul, ti-as recomanda un minim 2007...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby Fanelx06 » 22 Jan 2017, 21:47

Am mers doar cu modelu bezina 2.0t si nu mi-a placut deloc fata de diesel.
Facelift e frumos si e ca aspect depinde de gusturi

Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk
Last edited by Fanelx06 on 22 Jan 2017, 22:56, edited 1 time in total.
Send from Saab 9_3 Vector Blackout Edition
User avatar
Fanelx06
Senior
 
Posts: 103
Joined: 07 Mar 2016, 22:35
Location: Padova/Italia

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 22:09

andybumbu wrote:Booster, e o mare diferenta intre 93 prefacelift/facelift. Si eu recomand cat mai noua, desi nu agreez faceliftul, ti-as recomanda un minim 2007...

Care ar fi diferentele concrete? E ceva de ordin tehnic sau doar estetic, atat interior cat si exterior?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 22 Jan 2017, 22:48

La exterior, alt bot/capota/faruri, fara bandouri spoilere/usi, banuiesc ca le-ai observat, chestie de gust..
La interior, bord mutilat, fara SID, adica computerul cu displayul de la baza parbrizului mutat in ceasul de bord, consola centrala cu alte comenzi de klima, audio, inclusiv instalatia audio schimbata, cotiera spate fara spatiu depozitare, usi spate fara buzunar, materiale mai proaste per general..
Mentionez ca am avut unul nou in familie din 2008 si putea a plastic chinezesc si lipici, lufturi pe la imbinari etc..

Plusuri pt facelift

-aer exterior mai fresh, desi fara bandouri.. expus la loviri in parcari etc
-iar la interior, s-a renuntat la fibra optica, deci usor upgradabila partea audio/navi. Daca prinzi un model cu instalatia audio maxima, respectiv cu Navi si Bose e ok, doar ca hartile sunt vechi ..Restul arata ca intr-un Aveo.. :lol:
-tehnic, anumite probleme ale pubertatii remediate, logic, alte motoare la diesel, ultimile modele erau EURO5
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 23:58

Multumesc pentru raspuns. SI eu sper sa gasim unul din 2007 datorita interiorului schimbat in mai bine, cel putin estetic(parerea mea).
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby manole74 » 23 Jan 2017, 04:59

Eu pot sa fac comparatia extrem de obiectiv privind modelele prefacelift si postfacelift si este diferenta mare. Am castigat poate ergonomie pe plansa de bord, dar imi vine sa vomit cand ating plasticele de pe acolo. Climatizarea nu mai este digitala ci cu buton rotativ si implicit mai usor de setat. Pielea tapiteriei de la modele pana in 2006 era nemuritoare in comparatie cu ce au pus ulterior. In cei 10 ani de utilizare scaunul soferului are pielea cu vopseaua luata si crapata . Cealalta si acum are pielea impecabila(ambele cu pielea perforata si ventilatie)! Pe drumuri mai denivelate am un plastic la trapa care ma tampeste cu scartaitul atroce, iar mocheta este o gluma fata de "persanele" seriei precedente. La caroserie calitatea si grosimea tablei folosita se vede in multimea de puncte cu rugina si de denivelari -modelul nou, fata de cele anterioare care sunt solide si bine facute, fara nici o problema de rugina atat sasiu dar si tabla. Consider ca sunt plusuri si minusuri la fiecare serie. Defectele primei serii nu se mai regasesc in ultimii ani, dar nici calitatea fabricatiei nu se mai vede......
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 23 Jan 2017, 07:47

+1 @manole, ala din 2000 n-are ESP si e mai urat asa la exterior, dar inauntru (adica unde stau eu gen) e mult mai de calitate. Acuma o sa zica lumea de alea cu "struguri acri", dar nu e asa, il am si pe ala din 2003 si se vede diferenta. Daca tu zici ca la ala de dupa 2006 s-a pastrat trendul in jos, te cred.

"De ce crezi ca la 95OG 3.0TiD 400Nm s-a montat DOAR cu transmisia manuala... :roll: de aceea nici nu cred ca la Aero incepe cuplul maxim atat de jos..."

Imi pare rau te contrazic asa, dar chiar nu stiu de unde scoti cifrele astea: 3.0V6 Tid a fost cel mai penal motor montat vreodata pe Saab, direct de pe Isuzu D-Max. Cifrele date de producator zic asa: 175 cai la 4000rpm si 350Nm la 1800rpm. Deci mai putin decat benzinarul de la Aero. Un V6 motorina?! Deci nici vorba de 400Nm. Nu stiu de ce nu s-a pus cutia automata pe modelul asta, dar sigur nu din cauza cuplului "imens". O presupunere ar fi ca era un motor montat pe nivele de dotari inferioare, unde cutia automata ar fi urcat pretul nejustificat.
In rest, faptul ca nu crezi ca la Aero incepe cuplul asa de jos e un punct de vedere, dar cu ce-l sustii? Ca cifrele mele sunt la un click distanta, pe wikipedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-5

Si atentie, vorbim numai de stock, ca daca incepem cu tuninguri, all bets are off. Uite, manole zice ca Hirschul lui tunat de "fabrica" are 400 de Nm tot de la 1900 rpm, pe care-i baga tot in cutie automata, si asta de vreo 10 ani si nu tuseste. De ce crezi ca motoarele pe benzina de la Saab au fost si raman legendare? Nimanui nu-i vine sa creada cifrele astea, pentru ca judeca in termeni de benzina aspirata. Cum adica cuplu asa mare asa de jos, nu se poate. Ba se poate, cuplul e doar aer mai mult in motor, cu un turbo rapid si cu management inteligent, se poate garantat. Vezi, nici macar pe forum de Saab nu te crede lumea. De aia am cam incetat sa mai zic cat cuplu are motorul asta cand ma intreaba lumea, le zic ca are 200 de cai si ca nu merge ca allroadu 3.0 V6 TDI si atunci e multumita lumea, nu le stric feng-shuiu.

"Chestia cu nr treptelor de viteza e reala, adica e logic ca dieselul meu are-n tr5/4000rpm/180kmh/GPS daca ar avea 8tr, cred ca ar rula la vreo 2500rpm...adica cu alte uzuri/noise/consum etc...Aaah, ca asta e tehnologie/ cercetare...."

Cu scuze, dar n-ai inteles: turatia motorului in ultima treapta nu se modifica fata de o cutie cu mai putine trepte, ca e o caracteristica a motorului. Deci daca ai avea 8 trepte, tot cu viteza aia ai rula, tot cu turatia aia a motorului, numa ca ai fi intr-a 8-a gen, si iti zic de ce mai jos:
Ultima treapta a cutiei se dimensioneaza astfel incat motorul sa aiba destula putere la viteza maxima constructiva a masinii sa stea acolo. Ca degeaba ai la 250 km/h 2500 de rpm, daca motorul tau la turatia aia nu poate debita putere destula ca sa invinga rezistenta aerodinamica a masinii. Altfel ai putea sa pui trepte in plus la cutie pana treci de viteza sunetului. Dar ecuatia e simpla: 200 km/h = rezistenta la inaintare care necesita X kW pentru mentinere; treaba motorului e sa produca kWattii, dar ii produce numai in anumite conditii de turatie; treaba cutiei e sa tina motorul in turatia aia. Acuma daca tu ca proiectant de cutii trebuie sa inghesui intre treapta 1 de plecare de pe loc si treapta a 8-a de viteza maxima inca 6 trepte io ce sa zic altceva decat spor!; si asta ca asa vrea marketingu + proiectantii de la motor ca sa le fie usor sa nu trebuiasca sa traga de banda de cuplu si de putere in jos in plaja de turatii - deci distributii simpliste, motoare aspirate, evacuari de diametre mici, etc. = ieftin.
Altfel: o transmisie ideala e aia continuu-variabila care tine motorul intotdeauna in turatia de cuplu maxim, pentru o acceleratie maxima (cautati in istoria F1 cu cate secunde a corectat Mansell timpii pe circuite cu o asemenea transmisie pe monopost, asta pana au interzis aia repede tipul asta, ca era prea de tot). Asta presupune un raport de transmitere infinit variabil, adica foarte fin, fara trepte. Poti simula asta la o cutie hidramata cu ajutorul convertorului de cuplu cu raport variabil de transmitere (intre anumite limite) si un management inteligent al cutiei. La o cutie robotizata in trepte cum e S-tronic sau DSG iti trebuie multe trepte ca sa nu se simta schimburile asa tare, altfel esti nevoit sa patinezi mult ambreiajele alea pentru a face trecerea intre tepte, de unde si "fiabilitatea" cutiilor astora. Dar macar au multe trepte, nu?

Anecdotic, Aisinul de la Saab schimba in treapta 3 pentru 0,5 secunde la plecarea de pe loc, dupa care cupleaza 1, pentru reducerea socurilor. Cum faci asta cu ambreiaje uscate? Cum faci mod Winter, cu plecare de pe loc treapta 3 (sa nu patineze rotile), aprinzi ambreiajul mecanic cat il tii patinat?

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 23 Jan 2017, 11:28

Fery draga, cred ca intram in niste detalii nerelevante si pe deasupra suntem offtopic :roll:
E posibil sa ai dreptate in ceea ce priveste cuplul Aeroului tau...dar sa stii ca wikipedia, cu toate bunele intentii mai si dezinformeaza grosolan :roll: ...

Pt un om normal, exista transmisii automate si manuale...eu le tratez tot asa, cu diferenta ca exista transmisii la zi, deosebit de performante/fiabile vezi ZF cu 8tr ...sau de ex cu dublu ambreiaj S-tronicul, care pica cam pe la 150TKm, dar daca ai cash, no problem..sau EDC mainoula Reno cu probleme mari..
Apoi mai exista pseudo automatele,care e o manuala care are un robotel care le schimba manual tr, iar tu ca utilizator o percepi automata, un cacat..Avem pe un DS5 hybrid..Nu degeaba la faceliftul din 2016 au trecut pe automatica clasica cu convertizor.Etc

Te inseli vis a vis de nr de trepte, eu locuiesc chiar in patria ZF si vad in permanenta bmw/mertan/audi/jaguar range-land/rover in teste cu computer ZF pt data colect-live...
Motoarele sunt dezvoltate impreuna cu ZF si totul e legat cuplul-transmisie variabile, dar nu intram in detalii..

Eu am condus aprox300Tkm doar cu saaburi, 93 SS cu 2.0t nou/1.9TTiD nou/2.2TiD bestia mea are 10ani la mine, intr-un regim iesit din comun...
Caliatatea tuturor marcilor in ultimul deceniu a scazut drastic...
Saaburile dupa 2007 slabe calitativ..
Vis a vis de 95OG e vechi, sunt putine si nu cred ca e o alternativa reala, sa cumperi un Aero cu 250Tkm la bord, si sa crezi ca te mai duce lejer 5ani fara probleme etc

Toti care stau in dreapta mea strang din buci, desi am doar 125cp/280Nm :lol:

Booster, ca sa fim on topic :D asta e singura masina la saab dealer, si a si fost reparata pe lateral...
http://www.dechent.de/go.to/modix/3,1,q ... acturer=52
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 23 Jan 2017, 22:54

Dupa ce m-am intalnit astazi cu gfery si m-a plimbat un pic cu Aero, am ramas super impresionat de cum s-a simtit masina, mai ales dupa 17 ani. E foarte bine inghegata, interioul se simte ca e de calitate, motorul merge brici, totul e exemplar. Dupa aceasta experienta, balanta a inceput sa incline destul de puternic inspre 9-5 chiar si daca ar fi mai vechi decat un 9-3 in aceeasi bani.

Acum sper din tot sufletul sa fie cineva pe forum de prin imprejurimi care sa ma ajute si cu o impresie despre un 9-3.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby laur » 24 Jan 2017, 08:51

:) ai grija cu microbul ,,SAAB''


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 95 2.3t 170hp 2000 blue.
Saab 900s 2.0 16vT 145hp 1990 black
Giant XtC 29er 1 Black ALUXX SL-Grade Aluminum SRAM X7, 3x10 Speed
Saab 900i 2.0 16v 141hp 1992 dark green
Saab 9000 2.3T 199hp 1994 metal grey
laur
Senior
 
Posts: 149
Joined: 10 Dec 2011, 23:57
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 24 Jan 2017, 12:16

Ar putea cineva sa imi spune cam cat consuma extraurban motorul de 2.3t la un mers decent 90-100km? Ca sa vad daca iau in considerare si acest motor cu toate ca impozitul e mult mai mare fata de motoarele sub 2 litri.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby manole74 » 24 Jan 2017, 13:03

Cu cateva posturi anterioare, am postat un consum al masinii dupa un drum de aproximativ 200km: 7,6 pe computerul de bord iar pompa-real 8,2-8,3l/100km, ceea ce pentru o masina de 300 cp, cutie automata si 1,6 tone masa nu e rau. Am mers constant cu 90-100 cu cateva varfuri de 120-130km/h in afara localitatilor si cvasilegal in interiorul acestora 60-70km/h. In conditii de croaziera pe autostrada cand pleci in concediu/vacanta, estimez un max de 9,5-10l/100km la o medie de 130-150km/h.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests