Achizitionare Saab din Suedia

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 22 Jan 2017, 08:40

andybumbu wrote:Corect Fery, impozitul in Ro e catastrofal/ilogic...180ex5 ani/900e ...descurajant.. :?

niste idei, poate gresite, nu zic:

Referitor la automatele clasice, adica cele ce sunt montate pe saab - nu stiu sa fie altfel de automate mai noi "neclasice" construite dupa alte principii - poate doar robotizatele si DSG-ul, dar aia e e fapt mai aproape de manuala si n-are rost sa discutam de fiabilitate, numa trebe intrebati pasionatii de VW;

-consumul e cu minim 15-20% mai mare - te contrazic un pic, in sensul ca toate Aisin montate pe saab au ambreiaj de lock-up convertor de cuplu, deci la viteza de croaziera (unde faci si cei mai multi km) e fix cutie manuala, nu aluneca nimic, consuma la fel; - in oras intr-adevar ai dreptate la consum, dar aici vine si factorul confort la bara-la-bara care inclina balanta zic eu net in favoarea automatei;

-daca se defecteaza, e scumpa rau de noua, second e o loterie, iar de desfacut.... - de desfacut se desface in multe locuri la nivel profi, de ex. la Arad, la Cluj si altele, ti-o face noua-nouta sub 1000 de euro; daca moare o manuala tot acolo te duci daca pleaca rulmentii si sincroanele; de defectat e mai greu, dat fiind ca deciziile nu le ia soferul, iar daca calculam loteria schimburilor de ambreiaje deja nu mai e bine; - la manuala poti merge inclusiv fara ulei in cutie, nu vei stii niciodata pana nu se gripeaza rulmentii;

-problemele se depisteaza/remediaza mult mai greu - n-as zice, avand in vedere ca exista un sistem electronic de management al cutiei (TCM-ul) care poate fi interogat si activat cu Tech2 si iti dai seama imediat care sunt solenoizii sau ambreiajele cu probleme; - la o manuala inainte de se bloca/hurui/nu mai intra in viteza nici macar nu stii ca ai o problema, iar de diagnostic chiar numai prin demontare completa putem vorbi;

-cutiile automate la saab- Aisin, sunt sensibile la cuplu mare, cei peste 350/400Nm e problematic... - din auzite, deci nu bag mana in foc, pe forumurile straine imping aia 450 de Nm in ele fara probleme ani de zile, e drept ca in alea de 4 trepte dinainte de 2002;

-cine ruleaza foarte mult/foarte tare/indiferent de conditii meteo/greutate totala/tracteaza etc, e imperios o manuala...cel putin cazul meu :mrgreen: - de acord cu preferintele subiective, dar te contrazic la un singur aspect, si anume la tractare: dupa ce tragi dupa tine 2 tone cat are voie saab-ul legal si pe manuala si pe automata, te asigur ca eu cel putin nu mai vreau sa aud de manuala; e drept ca daca faci asta in mod curent se recomanda un radiator suplimentar mai mare pentru uleiul din cutie, altfel o sa ai probleme la urcusuri prelungite cu temperaturile la ulei; eu am asa pe al meu 9-5 si nu trece uleiul de 70 de grade nici puscat;

Si eu iubesc automatele, am experienta si de pe saab 93 biturbo noua/ Q5 S-tronic 7trepte altceva..si altele
97x imi consuma doar vreo 30% urban :lol: , iar la100kmh in jur de 11%... :shock: adica gratis tinand cont de toate datele...dar e si asta, altceva


Concluzie: nu ma bag peste preferintele personale ale nimanui, dar din punct de vedere tehnic, argumentele nu stau chiar asa de ferm in favoarea manualei, in general se constata ca unele argumente sunt doar niste usoare prejudecati neverificate in realitate.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 22 Jan 2017, 12:19

Fery, nu stiu unde ai tu trecut ca 95 tracteaza 2t...eu stiu ca 93NG tracteaza 1,6t cele turbo, aspiratul mai putin, iar 95OG sub1,8t, ma rog, neesential, oricum vad ca stii schema cu radiatorul... :roll:

Si cutia de pe Q5 nostru a picat, la116Tkm/4ani vechime parca, doar 4Te...dar ma refeream la diferenta majora vs Aisin,nr de trepte, dublu ambreiaj etc, practic un S-tronic consuma mai putin vs c. manuala..etc Daca mergeam la Arad Mercom costa max 1Te...

Cu impozitul, da e nedreptate colosala...pai 900e/5ani vs 200e/5ani, zic eu ca e un kit de bilstein B6... :lol:


Viteza de croaziera unde-n Ro, eventual pe autostrazi.. :roll:

La 1 ora de la cumpararea 97-ului plecând din BV spre TM mi-a intrat dihania in limpmode...afectandu-mi si comportamnetul cutiei cu niste socuri groaznice...Am rulat asa cateva saptamini, vreo 5Tkm, pana am comandat/sosit/inlocuit debitmetrul OEM din USA, asa cum mi-au diagnosticat la Mercom corect..Montat debitmetrul si merge perfect, deci,da, se poate, dar nu oricine si oriunde poate diagnostica..

Când am comandat in sep2007 un 93SS biturbo full automat inDE, au spus ca dureaza vreo2-3luni, care s-au transformat in 6 luni...Motivul...nu se pupa motorul biturbo cu transmisia...De aceea, biturbo-ul are 370Nm vs 400Nm la manuala...

De reparat se repara in putine locuri... daca pui imobilizarea/transportul in alt oras etc.. nu e chiar ieftin



Concluzia mea e urmatoarea, de noua nu merita sa platesti diferenta, fiindca la multi costa extra 1-3Te..
De second, de gustibus..fiecare trage ponoasele, pe 97 nu exista altceva de ex...dar daca exista alternativa si nu e musai o hidramata, eu zic ca e mai sanatoasa din multe pct de vedere o manuala-n in 6tr...

Cum spuneam, ador automatele, iar viitorul e cel al transmisiilor automate clasice sau dublu ambreiaj sau.... fara, al electricelor :roll: :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 12:47

Noi o sa incercam sa gasim un Saab cu motor pe benzina ca e mai usor de intretinut decat cel diesel(cred) si ca mai mult de 10-12 mii de km pe an nu facem. In legatura cu consumul benzinarului, in caz ca o sa ni se pare mare, putem sa ii montam o instalatie GPL si scapam de grija asta.

Cutia o sa fie una manuala, inca imi place sa invart in benzina.

Din ce am vazut scris aici, o sa ramanem la varianta Linear sau Arc ca sa scapam de costurile mai ridicate ale suspensiei sport cu toate ca daca gasim un Vector sau Aero in stare buna in bugetul alocat, nu o sa mai stam pe ganduri.

Interiorul schimbat din 2007 a constat doar in schimbarea butoanelor din consola sau s-a mai schimbat si altceva?

Ati putea sa imi spuneti care ar fi probleme pe care as putea sa le intalnesc la un 9-3/9-5(benzina sau diesel) din 2006-2007 ca sa am o lista clara?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 22 Jan 2017, 13:17

@andy: 95OG MY2000 are 1800 kg tractabile cu 75kg sarcina verticala pe cui. Practic un S-tronic e un DSG un pic evoluat si din pacate (parere subiectiva) nu e o cutie automata per se, asa cum inteleg eu definitia, in sensul transmisiei prin ulei hidaulic si cu ambreiaje umede. E doar o tehnologie extraordinar de complicata cu arbori de intrare tubulari, cu ambreiaje uscate multiple, volante cu mase multiple, cu multe posibilitati de defectare. Sorry, dar asa vad eu lucrurile. Si da, daca compari o cutie strict manuala cu un S-tronic, de acord cu tine, nu se pune, si eu vreau manuala. Pentru mine, avantajele pe care le vad in oras respectiv la tractare se refera strict la eliminarea ambreiajelor uscate, respectiv eliminarea transmiterii rigide a cuplului de intrare in cutie. Uite de exemplu la o cutie de tip DSG nu ai putea face niciodata urmatoarea chestie fara sa arunci ambreiajele in aer: la Saab-ul meu o chestie foarte faina e ca face raport de transmitere variabil prin cuplarea partiala a convertorului de cuplu. Stii smecheria aia cand nu face down-shift, totusi iti creste in aceeasi treapta de viteza turatia motorului cu vreo 3-400 de rpm, suficient sa te duca in turatie de cuplu pentru turbina? Daca de exemplu dozezi acceleratia la jumate, cutia tine motorul la turatie de 3k rpm de exemplu si accelereaza masina liniar pana peste 140 de km pe ora, ca si cum ai avea o transmisie continuu variabila. Asa ceva este imposibil pe ambreiaje mecanice.
Apoi zici de cutie, dar la final a fost debitmetrul... Pe manuala nu era la fel? Intreb, nu zic de rau. Totodata zici de bi-turbo, adica de motorina. Saab a facut numai experimente cu motoarele altora pe motorina, uite pe benzina turbo merge pefect automata, eu am setat limitarile din cutie la 400 Nm si nu tuseste. Si are aproape 20 de ani, vorba aia.
Si da Mercom e tata lor, recomand cu caldura oricui are nevoie (sa n-aiba, dar totusi e bine sa stii ca exista meseriasi si in RO).

@booster: ti-ai cam restrans optiunile intre niste limite definite asa strict. Folosesti pluralul, deci ai de convins o partenera cu privire la achizitia asta, ceea ce e o problema, intreaba-i numai pe cei care au deja mai mult de un saab. Daca faci putini km, un Saab nu e chiar etalonul, cum spuneam mai multi mai sus o sa-i vezi utilitatea mai ales in confortul la drumuri lungi. Nu te teme, suspensia sport la Aero nu e cu mult mai scumpa decat la alte variante, ca manopera tot atata costa. Lucky you, daca tot ai zis sa te dau cu aero, ca are si GPL pe el si poti sa vezi ca nu e o sperietoare chestia asta; si are si transmisie automata, zic ca o sa iti treaca de mestecat in cutie, dupa ce te dai cu asta. Acuma daca te invarti in oras doar, nu-ti recomand neaparat benzina asa mare, al meu consuma si 20 cand in calc pe coada, si te cam invita sa-l calci, ca duce.

Suna-ma luni, si incerc sa imi fac un pic de timp sa te dau cu masina sa iti faci o idee. Intre timp cred ca ar trebui sa iti tii optiunile deschise un pic, ca nu stii ce cade pe piata de second. Daca gasesti ceva, pot sa te ajut sa il verificam un pic pe tech2, daca proprietarul e de acord (daca nu, oricum nu merita luata masina clar).

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 22 Jan 2017, 13:22

"Ati putea sa imi spuneti care ar fi probleme pe care as putea sa le intalnesc la un 9-3/9-5(benzina sau diesel) din 2006-2007 ca sa am o lista clara?"
am uitat: multa lume e de parere ca calitatea materialelor la interior si al executiei in general a scazut de-a lungul anilor la saab, in incercarea de tine businessul la nivel de plutire din punct de vedere al costurilor. Aspectul asta pot sa-l confirm la 9-5 Aero avand si 2000 si 2003 an de fabricatie, la cel mai nou au inceput sa bage musama la scaunele de piele in locurile mai putin la vedere, la dosul tetierelor, etc. Nu stiu cum e cel din 2007 sau mai nou, dar daca trendul se mentine, nici nu sunt curios de el, mersi.

La 9-3 nu ma bag ca n-am, dar aproape ca as paria ca si ala a mai scazut in calitate de-a lungul anilor.

spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 13:47

Am zis de anii aceia ca sunt cei mai recenti in care as gasi o masina in bugetul meu. Stiu ca la cele pana in 2005, aici vorbind de 9-3, au fost probleme cu tija Swirl, cu arcurile care se rupeau(asta pana in 2004) si tin minte ca mai erau probleme, dar nu le mai tin minte.

De convins nu trebuie sa conving pe nimeni, vorbesc la plural ca e vorba de parinti.

Cam 90% din km o sa fie facuti extraurban de ture de 20-30 de km pana la cat o sa fie. In oras merg cu ea doar daca sunt fortat de imprejurari, mai ales ca am gratuit cu mijloacele de transport in comun.

Masina va fi luata din Belgia de la dealer, iar daca nu gasim acolo o sa cautam si prin alta parte, pe la service-ul din Budapesta, prin Germania ajutat de Andrei si in ultima faza din Romania, asta daca nu rasare una de vanzare pe forum.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby Fanelx06 » 22 Jan 2017, 13:57

Booster@ din experiența iti zic e bun si diesel eu am saab vector ss manuala 1.9 150hp modificat la 185hp din 2005 cu 280000km ca probleme ti le enumar ce i-am facut sa fie ok.
Dpf eliminat cu tot cu egr si catalizator ecu centralina modificata si scoasa regenerarea dpf si egr lasat deschis 4%
Valvole swirl colector scoase si lasat deschis asa motorasu merge in gol zero probleme
Am schimbat ambreiaju si volanta la 180000km
Esp nu mergea il l-am reparat se rupsese banda asa ca i-am adaptat si cruise control important la intoarceri volanu nu trebuie intors la maxim ca forteaza prea tare si se strica Cimu.
Turbina la 220000km mi-am reparato eu cu piese noi.
Ca piese nu sunt prea scumpe dar depinde eu ma aranjez eu nu o duc si nu am duso niciodata la mecanici mai ales aici in romania doar odata i-am facut un schimb de ulei in italia.
Ps.in romania 3 caini luati in bara noaptea am demontat bara si doar sa rupt un pic asta e saab nu passat audi.[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][WINKING FACE]



Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk
Send from Saab 9_3 Vector Blackout Edition
User avatar
Fanelx06
Senior
 
Posts: 103
Joined: 07 Mar 2016, 22:35
Location: Padova/Italia

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 14:17

Eu nu am zis ca diesel-ul nu e bun, e perfect si asta, dar la cati km facem pe an nu ar merita din punct de vedere al intretinerii mai scumpe. Cu benzina am scapa si de DPF si de EGR si de asa zisa problema cu volanta care apare in functie de cat de grea e talpa.

Egr-ul su DPF-ul au fost eliminate doar soft sau si hardware ca sa zic asa?

In caz ca nu gasim benzina, o sa fie un diesel fara nici cea mai mica problema. Nu scapa Saab-ul asa usor de noi.

Multumesc pentru impresie.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby Fanelx06 » 22 Jan 2017, 14:47

booster wrote:Eu nu am zis ca diesel-ul nu e bun, e perfect si asta, dar la cati km facem pe an nu ar merita din punct de vedere al intretinerii mai scumpe. Cu benzina am scapa si de DPF si de EGR si de asa zisa problema cu volanta care apare in functie de cat de grea e talpa.

Egr-ul su DPF-ul au fost eliminate doar soft sau si hardware ca sa zic asa?

In caz ca nu gasim benzina, o sa fie un diesel fara nici cea mai mica problema. Nu scapa Saab-ul asa usor de noi.

Multumesc pentru impresie.

Da eliminare fizica si din ecu centralina
Mie imi place diesel eu am mers cu benzina 2.0t nu mia placut ii gherla nu are zvâcu dieselui.

Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk
Send from Saab 9_3 Vector Blackout Edition
User avatar
Fanelx06
Senior
 
Posts: 103
Joined: 07 Mar 2016, 22:35
Location: Padova/Italia

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 14:56

Si cand e nevoie de ITP le puneti la loc sau cum se face sau mai rau, un control RAR?

In tara unde sa ma duc la service? La Brasov?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby Fanelx06 » 22 Jan 2017, 16:12

booster wrote:Si cand e nevoie de ITP le puneti la loc sau cum se face sau mai rau, un control RAR?

In tara unde sa ma duc la service? La Brasov?

Nu se uita nimeni la asa ceva am facut itp normal fara probleme.

Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk
Send from Saab 9_3 Vector Blackout Edition
User avatar
Fanelx06
Senior
 
Posts: 103
Joined: 07 Mar 2016, 22:35
Location: Padova/Italia

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 22 Jan 2017, 16:34

Si nu au fost probleme din cauza nivelului de noxe mai mare decat trebuia?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby manole74 » 22 Jan 2017, 17:34

Am auzit ceva legat de limitarea de cuplu pentru cutiile automate Aisin 5 gear la 400Nm. Eu tind sa cred ca este un mit, deoarece eu am masina modificate de noua( nu de mine) si-s 10 ani de atunci, iar la vremea aia erau 300cp si 400Nm ! Iata ca in anul de gratie 2017, masina cu ansamblurile ei cele mai importante(cutie+motor...nu neaparat in aceasta ordine) sunt in mintile lor :idea: Ba chiar mai mult, pe saabcentral si saabuk sunt destui care au trecut de 500Nm.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=164243
Daca sapati mai adanc pe garaget.net, o sa vedeti ce fac suedezii cu saab-urile lor... In utilizarea cotidiana, eu nu mai vad cutia automata un dezavantaj-dimpotriva. Daca e folosita masina sporadic, atunci o sa te tot fericesti pentru alegerea unei automate. Si ca fapt divers, acum am intrat in casa dupa o calatorie de cca 200 km cu consum de 7,6 pe bord, iar real probabil spre 8,2-8,3 si mers destul de ritmat + o buna perioada de incalzire inainte de plecare! Cum vi se pare
automata?
Last edited by manole74 on 22 Jan 2017, 18:01, edited 2 times in total.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby Fanelx06 » 22 Jan 2017, 17:36

booster wrote:Si nu au fost probleme din cauza nivelului de noxe mai mare decat trebuia?

Chiar daca controleaza nu iese e tot ok chiar a facut un amic revizie la masina de italia in Italia si a iesit tot ok chir mai bine.

Inviato dal mio ASUS_T00P utilizzando Tapatalk
Send from Saab 9_3 Vector Blackout Edition
User avatar
Fanelx06
Senior
 
Posts: 103
Joined: 07 Mar 2016, 22:35
Location: Padova/Italia

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 22 Jan 2017, 17:57

Fery, am pus ca mi-a intrat in limpmode concomitent cu socuri uriase in transmisie..Dupa o testare la Mercom, atat drive test, bineinteles ca rula aproape perfect :lol: cat si o testare cu 2 testere.La care tipul mi-a spus,esti norocos, cutia-i top, comportamentul e dat dedebitmetru :shock: ...Am montat debitmetrul, a iesit instant din limpmode, consumul a scazut, dar cel mai important, cutia e top. Oricum am joja de nivel,iar uleiul era/este la nivel si rosu :D Totodata tipul mi-a spus ca multe probleme se rasfrang in functionarea proasta a transmisiei, de pilda kompresorul de clima, afecteaza transmisia... :shock:

La alte transmisii, ma refeream si la faptul ca un ZF clasic/are 8tr/9tr/10tr...iar Aisin are doar 4sau5 max6tr pt93...Ai dreptate, S tronicul e foarte complex, deh, VAGul se incapataneaza sa le produca singura...Pe noul Q7 au montat ZF 8tr....stiu ei ce stiu... :lol:

Booster, concluzia e una, transmisie manuala/ benzina/ sub 2000cmc :mrgreen:
La rulaj de 1-12Tkm/an obligatoriu benzina, iar pt diesel, drumuri foarte scurte, abia se incalzeste motorul...valva EGR innebuneste DPF la fel, iar pt benzina nici montarea de gpl nu se prea justifica si nici macar turbo, 1.8l simplu, nu ai turbo/intercooler/consum decent/intretinere tip Logan :idea: parerea mea.

E mare diferenta de cuplu diesel vs benzina, ma refer la regimul de turatie, una e sa ai 400Nm@3500rpm si alta-i 400Nm/1800rpm sau la Q5 3.0TDI are 500Nm/1500rpm...parerea mea si a planetarelor
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron