Achizitionare Saab din Suedia

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 16 Jan 2017, 18:26

Salut.

Acesta este primul meu post pe forum, iar prin intermediul lui as dori sa va cer ajutorul in vederea achizitionarii unui Saab 9-3 direct din tara de origine. Cam acestea ar fi intrebarile mele. Cum se procedeaza cu achizitionarea unui autoturism din Suedia? Care sunt actele care trebuie facute? Cum se face inmatricularea provizorie? Cam cat dureaza toate aceste operatiuni?
Daca nu e locul potrivit, sper sa il mute un moderator unde ii este locul.

Multumesc anticipat.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby crimona » 17 Jan 2017, 18:14

pai cred ca cel mai usor e sa platesti 100 lei unei firme de specialitate.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 Aero 2000 220hp
Saab 9-5 2.0T Automatic 2007 230hp
BMW K100RS 1988 100 hp
User avatar
crimona
Senior
 
Posts: 119
Joined: 26 May 2009, 15:42
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 18 Jan 2017, 00:25

cred ca omul vrea mai degraba sa-l ajutam cu procesul efectiv de radiere din tara de origine, numere provizorii pentru export, asigurare pe numerele alea, etc. ca la zollurile germane. Nu stiu cum e cu Suedia, deci nu ma bag, dar poate sunt printre noi care stiu. Eu asta am inteles din topic.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby laur » 18 Jan 2017, 06:34

Salut.
Daca nu esti rezident in Suedia este un pic cam greu :)
Numerele provizori se obțin in 30 de zile!
Cea mai buna soluție este sa ai o cunoștința in Suedia care sa treacă masina pe numele lui pana ajungi in tara si pe urma sa faci contract de vanzare- cumpărare in Romania.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 95 2.3t 170hp 2000 blue.
Saab 900s 2.0 16vT 145hp 1990 black
Giant XtC 29er 1 Black ALUXX SL-Grade Aluminum SRAM X7, 3x10 Speed
Saab 900i 2.0 16v 141hp 1992 dark green
Saab 9000 2.3T 199hp 1994 metal grey
laur
Senior
 
Posts: 149
Joined: 10 Dec 2011, 23:57
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 18 Jan 2017, 20:27

gfery wrote:cred ca omul vrea mai degraba sa-l ajutam cu procesul efectiv de radiere din tara de origine, numere provizorii pentru export, asigurare pe numerele alea, etc. ca la zollurile germane. Nu stiu cum e cu Suedia, deci nu ma bag, dar poate sunt printre noi care stiu. Eu asta am inteles din topic.

Exact asta doresc. Din pacate nu am pe nimeni in Suedia.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 19 Jan 2017, 07:55

pot sa te intreb de ce neaparat Suedia? sunt multe 9-3 foarte faine chiar si in Ro de vanzare, ca sa nu mai zic de Germania. Si daca tot vorbim, de ce neaparat 9-3? Uita-te si la 9-5, un Aero frumos nu are nimic in minus fata de 9-3, chiar si SS.

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 20 Jan 2017, 14:02

Deoarece acolo majoritatea sunt la dealer si exista si un sistem numit Carfax cu ajutorul caruia vezi istoricul masinii.
Ati putea sa imi spuneti care ar fi diferenta intre un 9-3 si un 9-5 in materie de costuri de intretinere, fiabilitate?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 20 Jan 2017, 20:33

eu personal nu m-as baza pe absolut nici un sistem de vazut istoricul masinii, din nici o tara. daca cineva vrea sa iti dea teapa, e foarte probabil sa gaseasca o metoda. ca sa eviti astfel de situatii, mai degraba pui mana si te documentezi bine cu privire la ce vrei sa iti iei si te uiti tu si iti evaluezi masina. Sau rogi pe cineva care stie care e filmul cu Saab si il rogi sa te ajute.
Din punctul asta de vedere, SAAB e foarte bun, pentru ca ai tone de documentatie la dispozitie, pe forumuri straine sau chiar si pe asta. Exista manual de reparatie complet in format electronic pentru orice model de Saab construit vreodata, catalog electronic de piese originale dupa care se gasesc echivalente mai ieftine, tester copiat dupa original pentru diagnoza profesionala, interfata de remapat ECU motor si multe alte smecherii care ne tin masinile in viata. Plus o comunitate dornica de ajutor, dupa cum vezi.
Sincer nu mi-as fi luat Saab fara research prealabil temeinic. Nu e o masina pentru toti (nu vreau sa sune elitist, dar asa e), in sensul ca are hectare de tehnologie in ea, are consumabile un pic pretentioase, modelele Aero chiar scumpute (frane, suspensii, fluide), mai ales alea automate pe care le prefer eu. Motorul turbo pe benzina e complex, si dificil de intretinut in lipsa unor cunostinte relativ avansate (a se citi usor de stricat de nestiutori). Am vazut masini "reparate" cu tot felul de improvizatii de catre habarnisti.
Saab e o masina cu design exterior si interior care fie iti place de la inceput, fie ti se pare respingator, strict subiectiv.
Daca ai curaj insa sa treci peste prejudecatile tuturor amatorilor de masini germane, si te prinde pasiunea pentru tehnologia absolut inovativa bagata de Saab in masinile astea (vorbim numai de benzinare, ca dieselele sunt opel si chiar n-are rost sa vorbim de ele, pana n-au dat si aia de fiat), o sa ai parte de o masina cu o personalitate total aparte, cu niste motoare de exceptie, cu performante dinamice incredibile, cu o tinuta de drum foarte buna si mai ales un confort la drum lung pe care nu il vei mai da pe nici o alta masina. Si asta la masini proiectate in urma cu aproape 20 de ani. Mananca kilometri fara sa obosesti in scaunele alea super faine, climatizarea inteligenta si insonorizarea mult peste medie. Daca se folosesc componente de calitate, este si fiabilitate foarte buna, distributie pe lant, multe sisteme de monitorizare, ESP si mult altele.
Pentru comparatii intre 9-5 si 9-3 ii las pe cei care le au pe ambele, eu am numai 9-5 Aero, deci nu ma bag.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 20 Jan 2017, 22:28

Bine punctat colegu.. :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby booster » 20 Jan 2017, 23:56

gfery wrote:eu personal nu m-as baza pe absolut nici un sistem de vazut istoricul masinii, din nici o tara. daca cineva vrea sa iti dea teapa, e foarte probabil sa gaseasca o metoda. ca sa eviti astfel de situatii, mai degraba pui mana si te documentezi bine cu privire la ce vrei sa iti iei si te uiti tu si iti evaluezi masina. Sau rogi pe cineva care stie care e filmul cu Saab si il rogi sa te ajute.
Din punctul asta de vedere, SAAB e foarte bun, pentru ca ai tone de documentatie la dispozitie, pe forumuri straine sau chiar si pe asta. Exista manual de reparatie complet in format electronic pentru orice model de Saab construit vreodata, catalog electronic de piese originale dupa care se gasesc echivalente mai ieftine, tester copiat dupa original pentru diagnoza profesionala, interfata de remapat ECU motor si multe alte smecherii care ne tin masinile in viata. Plus o comunitate dornica de ajutor, dupa cum vezi.
Sincer nu mi-as fi luat Saab fara research prealabil temeinic. Nu e o masina pentru toti (nu vreau sa sune elitist, dar asa e), in sensul ca are hectare de tehnologie in ea, are consumabile un pic pretentioase, modelele Aero chiar scumpute (frane, suspensii, fluide), mai ales alea automate pe care le prefer eu. Motorul turbo pe benzina e complex, si dificil de intretinut in lipsa unor cunostinte relativ avansate (a se citi usor de stricat de nestiutori). Am vazut masini "reparate" cu tot felul de improvizatii de catre habarnisti.
Saab e o masina cu design exterior si interior care fie iti place de la inceput, fie ti se pare respingator, strict subiectiv.
Daca ai curaj insa sa treci peste prejudecatile tuturor amatorilor de masini germane, si te prinde pasiunea pentru tehnologia absolut inovativa bagata de Saab in masinile astea (vorbim numai de benzinare, ca dieselele sunt opel si chiar n-are rost sa vorbim de ele, pana n-au dat si aia de fiat), o sa ai parte de o masina cu o personalitate total aparte, cu niste motoare de exceptie, cu performante dinamice incredibile, cu o tinuta de drum foarte buna si mai ales un confort la drum lung pe care nu il vei mai da pe nici o alta masina. Si asta la masini proiectate in urma cu aproape 20 de ani. Mananca kilometri fara sa obosesti in scaunele alea super faine, climatizarea inteligenta si insonorizarea mult peste medie. Daca se folosesc componente de calitate, este si fiabilitate foarte buna, distributie pe lant, multe sisteme de monitorizare, ESP si mult altele.
Pentru comparatii intre 9-5 si 9-3 ii las pe cei care le au pe ambele, eu am numai 9-5 Aero, deci nu ma bag.

Multumesc gfery pentru raspunsul amanuntit. De masina o sa avem grija cat se poate de bine. Mie imi place la nebunie, din punctu asta de vedere nu sunt probleme si imi mai place si sentimentul ca esti aproape unic, daca pot sa spun asa, pe strazile din Romania.
Am observat ca sunteti din Cluj si as dori sa va intreb daca nu ati putea sa ma ajutati cu o prima experienta intr-un Saab?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 21 Jan 2017, 06:31

daca esti prin zona, desigur ca te dau cu Aero cu cea mai mare placere, da un PM si iti dau numarul de telefon si merem si ne dam cand vrei. Cu o conditie insa: nu ma iei cu "dvs." si de alea ca n-am imbatranit sa imi zica lumea "nenea", ok?

Imi dai de veste si vii pe la mine.

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby manole74 » 21 Jan 2017, 06:47

Din punct de vedere tehnologic, 9-3 este mai apropiat de zilele noastre, avand o platforma mai avansata decat 9-5. Fratele mai mare este o limuzina de clasa medie cu dotari peste medie(raportat la epoca proiectarii si productiei) si axata mai mult spre confort. Nu-i lipseste nici sportivitatea( merg cu un Hirsh de 300 cp) si nici sistemele de siguranta,dar este o clasa mai sus in ceea ce inseamna experienta de a calatori. Drumurile lungi o sa ti se para franturi din filme dragi pe care tot vrei sa le revezi pentru ca atunci cand te dai jos din masina esti fresh, iar condusul devine o experienta extrem de agreabila nu doar miscarea intre 2 puncte. 9-3-ul este mai compact si mai usor de rigidizat- daca asta iti doresti.

Doar motoarele pe benzina sunt Saab autentice: B235 sau B205, iar celelate de origine GM/Isuzu(diesel). La 9-3 sunt dificultati mai mari de-a integra un sistem multimedia pe seria 2003-2007-cand s-a folosit fibra optica. La 9-5 este cam plug&play. In 2017 este nevoie de asa ceva, sincer....nu mai este un moft. Daca ai ocazia sa stai intr-un "fotoliu" de Saab 9-5 dupa 2002, modelul cu marginile profilate mai evident si o sustinere la nivelul pulpelor mai extinsa, atunci o sa intelegi ce inseamna conceptul de confort. Mai inainte de-a face masini, suedezii au facut(inca mai fac) avioane! Puntea spate este cu sistem multilink, ceea ce era o revolutie la nivelul jumatatii anilor 90, cand masina a fost proiectata. In SUA , Saab 9-5 Aero este recunoscuta a fi una dintre cele mai usor de customizat masini atat ca motorizare, cat si componente de evacuare, soft, evacuare, suspensii.

Incearca mai inainte de-a face o alegere sa mergi cu ambele modele si sa vezi care ti se potriveste.

Desi nu este o masina usor de intretinut- a nu se intelege ca nu este fiabila-, Saab-ul creeaza dependenta si cu siguranta ca nu se incadreaza in stilul"uniformelor"(masinile germane) practicate de societatea romaneasca :( Succes in deliberare si alegere, oricare ar fi aceea!
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 21 Jan 2017, 16:21

Corect, inca o data :roll:

Booster,profita de ocazia de a testa/compara un 93 vs 95 ...
Nu te grabi in luarea deciziei...tu vei trage toate cele... :mrgreen:
Din cate deduc eu, esti tanar si mai putin experimentat cu masinile, deci sfatul meu de mai sus :roll: :idea:
Daca vei parcurge putini km/an, obligatoriu un benzinar de maxim 2000cmc, fie turbo/aspirat si doar manual..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby gfery » 21 Jan 2017, 16:56

+1 la tot ce s-a zis mai sus.

intrebare: inteleg maxim 2000cc pentru impozit, dar de ce "doar manual"? mie imi place automata de mor.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Achizitionare Saab din Suedia

Postby andybumbu » 21 Jan 2017, 23:38

Corect Fery, impozitul in Ro e catastrofal/ilogic...180ex5 ani/900e ...descurajant.. :?

Referitor la automatele clasice, adica cele ce sunt montate pe saab
-consumul e cu minim 15-20% mai mare
-daca se defecteaza, e scumpa rau de noua, second e o loterie, iar de desfacut....
-problemele se depisteaza/remediaza mult mai greu
-cutiile automate la saab- Aisin, sunt sensibile la cuplu mare, cei peste 350/400Nm e problematic...
-cine ruleaza foarte mult/foarte tare/indiferent de conditii meteo/greutate totala/tracteaza etc, e imperios o manuala...cel putin cazul meu :mrgreen:

Si eu iubesc automatele, am experienta si de pe saab 93 biturbo noua/ Q5 S-tronic 7trepte altceva..si altele
97x imi consuma doar vreo 30% urban :lol: , iar la100kmh in jur de 11%... :shock: adica gratis tinand cont de toate datele...dar e si asta, altceva
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 4 guests