by gfery » 20 Jan 2017, 20:33
eu personal nu m-as baza pe absolut nici un sistem de vazut istoricul masinii, din nici o tara. daca cineva vrea sa iti dea teapa, e foarte probabil sa gaseasca o metoda. ca sa eviti astfel de situatii, mai degraba pui mana si te documentezi bine cu privire la ce vrei sa iti iei si te uiti tu si iti evaluezi masina. Sau rogi pe cineva care stie care e filmul cu Saab si il rogi sa te ajute.
Din punctul asta de vedere, SAAB e foarte bun, pentru ca ai tone de documentatie la dispozitie, pe forumuri straine sau chiar si pe asta. Exista manual de reparatie complet in format electronic pentru orice model de Saab construit vreodata, catalog electronic de piese originale dupa care se gasesc echivalente mai ieftine, tester copiat dupa original pentru diagnoza profesionala, interfata de remapat ECU motor si multe alte smecherii care ne tin masinile in viata. Plus o comunitate dornica de ajutor, dupa cum vezi.
Sincer nu mi-as fi luat Saab fara research prealabil temeinic. Nu e o masina pentru toti (nu vreau sa sune elitist, dar asa e), in sensul ca are hectare de tehnologie in ea, are consumabile un pic pretentioase, modelele Aero chiar scumpute (frane, suspensii, fluide), mai ales alea automate pe care le prefer eu. Motorul turbo pe benzina e complex, si dificil de intretinut in lipsa unor cunostinte relativ avansate (a se citi usor de stricat de nestiutori). Am vazut masini "reparate" cu tot felul de improvizatii de catre habarnisti.
Saab e o masina cu design exterior si interior care fie iti place de la inceput, fie ti se pare respingator, strict subiectiv.
Daca ai curaj insa sa treci peste prejudecatile tuturor amatorilor de masini germane, si te prinde pasiunea pentru tehnologia absolut inovativa bagata de Saab in masinile astea (vorbim numai de benzinare, ca dieselele sunt opel si chiar n-are rost sa vorbim de ele, pana n-au dat si aia de fiat), o sa ai parte de o masina cu o personalitate total aparte, cu niste motoare de exceptie, cu performante dinamice incredibile, cu o tinuta de drum foarte buna si mai ales un confort la drum lung pe care nu il vei mai da pe nici o alta masina. Si asta la masini proiectate in urma cu aproape 20 de ani. Mananca kilometri fara sa obosesti in scaunele alea super faine, climatizarea inteligenta si insonorizarea mult peste medie. Daca se folosesc componente de calitate, este si fiabilitate foarte buna, distributie pe lant, multe sisteme de monitorizare, ESP si mult altele.
Pentru comparatii intre 9-5 si 9-3 ii las pe cei care le au pe ambele, eu am numai 9-5 Aero, deci nu ma bag.