Page 1 of 1

Rotite selectoare enervante

PostPosted: 22 Apr 2017, 09:03
by alex_xxo
Nu știu dacă mai au și alții problema asta dar pe mine m-a disperat rotita de la info și cea de la icm 2 de selecție.
De când am cumpărat masina nu au funcționat cum trebuie, adică atunci când încerc sa selectez ceva e imposibil sa nu sara cel puțin 1 sau 2 selecții peste sau sub cea dorită din lista. De multe ori cedez când vreau sa văd temperatura de afară . În căutările mele asupra acestui aspect nu am găsit nimic. Întrebările mele sunt:
1. Dacă se întâmplă asa ceva și atunci când este noua?
2. Există vreo rezolvare (dacă nu e ceva standard)?
3. Mai sunt și alte Saab-uri cu problema asta?

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 22 Apr 2017, 14:29
by dhoom
Nnu cred ca de noua face asa ceva... Nu am desfăcut, dar presupun ca e un potentiometru acolo, care se,, uzeaza".poate ar trebuii curatat cu un spray contacte electrice, înlocuit. La mine am probleme doar cu cel de la meniu... Ar fii o idee sa scoatem și să curățăm.revin


Sent from my HTC 10 using Tapatalk

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 22 Apr 2017, 16:59
by dhoom
Am revenit....Am desfacut si am rezolvat,cel putin la mine.Rotita de la meniu functioneaza mult mai bine,nu mai ,,sare'' peste setari,etc..Sunt 2 posibilitati de a curata acele potentiometre:
A:Se scot butoanele de cauciuc,se trage ceva mai tare de ele dai cu spray si invarti de ele.Asa am folosit la cele de la ICM3.
B: Se desface tot ansamblu..cum am folosit la ,,SID control panel".
Materiale necesare:2 surubelnite mici drepte(electrice),spray contacte,un torx de 10,o spatula ingusta de lemn.
1.Se scoate grila de ventilatie mijloc.Mare grija cand o sa desfaceti(cel mai bine e sa inchideti din rotita ,,gura de ventilatie'',eu am ramas cu grilele de dirijare flux aer in mana-bine ca am reusit sa recuperez tot ansamblul.Mare grija la cei 2 pini de metal,si acum trebuie sa o ansamblez.Cu metoda descrisa in WIS nu am reusit sa desfac grila.Am introdus o surubelnita in coltul din dreapta jos,o carpa,si am tras de colt,introduceam spatula mai spre mijloc si tot asa..Partea proasta e ca am tras cam tare de grila si s-au desfacut acele grile de dirijare.Am scos grila pana la urma.
2.Controlerul se scoate apasand in spatele acestuia prin gaura de la ventilatie.Se scoate mufa de conectare.Se scoate butonul de cauciuc prin tragere,se desfac cele 4 suruburi torx(T-10),si apoi iarasi cu o surubelnita mica dreapta se desfac cele 2 ,,urechiuse' de pe lateral si cea din capat.
3.Se scoate placa electrocnica,mare grija sa nu va cada butoanele din rama.Si am pulverizat cu spray pe acel potentiometru si am rotit stanga-dreapta si iarasi am dat cu spray.S-a obs o imbunatatire chiar de cand roteam de acesta.
Daca tot am dat jos controlerul si ICM-ul am bagat si niste spuma de curatare pe sistemul de ventilatie.Cel putin pe ventilatia de mijloc nu introdusesem deloc.
4.Am reansamblat tot ce am desfacut(fara grila de mijloc),probe la butoane si sunt multumit de ce a iesit.
Poze https://www.dropbox.com/sh/3z43uye6z8ctgnx/AAAuSwXY7dvZpvYZ_xyl73cia?dl=0


LE: Am reusit sa montez si grilele la loc.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 01:11
by alex_xxo
Te cam supăra și pe tine, nu?
Bravo, felicitari și îți mulțumesc ca ne-ai împărtășit și nouă cu lux de amănunte.
Am prins curaj și sper sa am timp și eu mâine sa încerc o îmbunătățire a situației.
Îți mulțumesc încă odată. Sper sa am același rezultat.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 08:18
by Hypo
nu e nevoie sa scoti tot...doar capacul variatorului si sa dai cu spray wd40, atat...eu asa am rezolvat ;)

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 10:00
by dhoom
Exact.... Scoate doar rotita si poate rezolvi fără mari bătăi de cap....

Sent from my HTC 10 using Tapatalk

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 11:05
by alex_xxo
Și este k și cu wd40?hai ca o să încerc așa.
Mulțumesc.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 11:47
by dhoom
Eu as folosii spray de contacte electrice...

Sent from my HTC 10 using Tapatalk

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 18:38
by alex_xxo
Spray-ul de contacte lipsea , i-am dat cu wd 40 , e mai bine dar nu perfect, dacă mai funcționează și de mâine încolo ii dau și cu spray de contacte.
dhoom ai idee dacă merge folosit butonul cu liniuta din consolă (de lângă esp)? As vrea sa montez niște drl-uri în bara și sa le aprind de acolo.Ma gândesc ca poate ți-ai făcut o părere când l-ai scos de acolo.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 23 Apr 2017, 20:23
by dhoom
alex_xxo wrote:Spray-ul de contacte lipsea , i-am dat cu wd 40 , e mai bine dar nu perfect, dacă mai funcționează și de mâine încolo ii dau și cu spray de contacte.
dhoom ai idee dacă merge folosit butonul cu liniuta din consolă (de lângă esp)? As vrea sa montez niște drl-uri în bara și sa le aprind de acolo.Ma gândesc ca poate ți-ai făcut o părere când l-ai scos de acolo.

Sincer nu m-am uitat...investigam :D sau poate cineva care a folosit acel buton ne poate spune...

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=172878
Eu daca as stii un electrician bun,as vrea sa-mi porneasca aeroterma ptr 5-10 min,pe timpul verii, dupa ce opresc motorul.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 24 Apr 2017, 08:26
by gfery
in mod normal, la saab daca temperatura antigelului depaseste anumite praguri, ventilatoarele de pe radiator raman pornite si dupa oprirea motorului, sau chiar pornesc singure daca imediat dupa oprire se incalzeste tare motorul. Nu trebuie sa fie pus contactul sau ceva, de aia si este eticheta aia de avertisment sub capota, sa nu-ti bagi mainile pe acolo ca ventilatoarele pot porni oricand. Plus ca sistemul circulare a agentului de racire la saab e gandit sa functioneze partial si cu motorul oprit, prin termosifon, dupa oprirea motorului.

In rest, la toate motoarele si in special la cele turbo, fie benzina sau diesel, se recomanda un timp de cool-down de unu-doua minute de functionare in regim usor, mai ales daca s-a tras de motor. Eu personal las masina la renlanti cel putin un minut inainte de a opri motorul, mai mult daca l-am forjat inainte. Ideea e sa nu ramana foarte fierbinte lagarul turbinei, ca daca ramane ulei stationar acolo acesta se descompune din cauza temperaturii mari si coxeaza lagarul, scurtand viata turbinei.

Acuma fiecare face ce stie, dar un minut nu e dezastru.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 24 Apr 2017, 17:58
by dhoom
@ gfery...Nu am spus de ventilatoare, ci de aeroterma,din interior.La masina de dinainte,daca apasai butonul de Auto de pe climatronic,iti pornea aeroterma ptr 5 min ca sa usuce instalatia-conductele de ventilatie.In felul asta nu mai aparea acel miros urat cand porneai clima.In 8 ani cat am folosit aceasta functie, nu am avut nicio problema cu mirosul urat de la clima..Da stiu,ar trebuii sa opresc Ac-ul inainte de oprire cu 5-8 min inainte de a ajunge la destinatie.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 24 Apr 2017, 18:38
by gfery
Sorry pentru confuzie.

Am o remarca: ca aerul care circula pe conducte sa usuce ceva, el insusi trebuie sa fie uscat; asta presupune sa mearga clima, deci sa mearga motorul. Daca doar bagi aer de afara in conductele reci, dupa oprirea motorului, vei avea rezultate fix pe dos, condens la greu. Numa zic.

Re: Rotite selectoare enervante

PostPosted: 16 May 2017, 22:18
by alex_xxo
Dhoom ,mulțumesc ca m-ai scapat de stres . Dupa curatarea cu spray-ul de contacte si cu wd 40, ambele potențiometre funcționează corect.