Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby popescugeorge1618 » 31 May 2018, 10:20

Salut,

Am un Saab 9-3 1,9 TTiD Linear Sport Sedan varianta de 180 CP model 2011 cu care am ajuns recent la 100 000 KM . Am fost la service (Auto Cobalcescu de pel Splai) pentru revizie si mi s-a spus ca trebuie sa schimb si distributia, ca asa se face la 100 000 km.

Intrebarea mea este, trebuie sa o schimb? La cati KM sau ani se schimba de obicei si daca da, ce anume se schimba? Doar cureaua, tot setul?

Stiu ca cei de la service au tendinta de a spune ca trebuie schimbata si aia si aia doar pentru o factura mai mare iar eu nu prea ma pricep la chestii de genul :)

Multam!
popescugeorge1618
 
Posts: 1
Joined: 30 May 2018, 16:47

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby Darkie » 11 Jun 2018, 15:29

Salut

recent am schimbat si eu distributia la Saab-ul meu. M-am documentat din mai multe surse si am decis sa aleg kit-ul Contitech de la Continental care contine: curea, pompa de apa, role, bolturi. Separat de kit, am schimbat si cureaua cu caneluri. Suplimentar, am schimbat si lichidul de racire, antingelul.
Toate acestea m-au costat putin peste 1000 Ron+ manopera 650 Ron
SAAB 93 1.9 TID 2007
Darkie
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 17 May 2018, 09:53

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby Darkie » 11 Jun 2018, 15:38

Am uitat sa precizez ca piesele le-am cumparat de la UnixAuto iar service-ul l-am realizat la ConceptCar din Dr. Taberei.

Devizul estimativ al celor de la Cobalcescu a fost urmatorul:

Distributie 1670 lei, Kit distributie 535.5 lei, pompa de apa 297.5 lei, antigel+apa distilata 178.50, manopera 654.5 lei.

Total 3336 lei include TVA

Evident ca nu am acceptat sa platesc acest pret..
SAAB 93 1.9 TID 2007
Darkie
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 17 May 2018, 09:53

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby gfery » 12 Jun 2018, 09:23

cat ma?!!! 3300 de lei pentru o distributie si curea de accesorii???? cred ca au capiat astia toti cu service-urile lor (si cand ma gandesc ca si din pretul pieselor au jumatate profit clar - pana si preturile de la Unix pentru service-uri sunt cam cu 35% mai mici fata de ce le cer end-userilor)

Eu am gasit mecanic care a lucrat 10 ani pe Saab in Suedia si care tarifeaza 20 de euro ora de mecanica pe ceas. Nu conteaza ca face frane sau suspensie sau motor, porneste cronometrul cand a dat primul surub jos si il opreste cand te da afara pe usa.
Sambata am schimbat amortizoare x4, frane pe fata cu reconditionat etrieri cu kit de reparatie, schimbat ulei si filtru combustibil, bucse bara stabilizatoare spate, reglat frana de mana, si alte cateva nimicuri cu 100 de euro manopera. Mi-a fost rusine sa nu-i las un 20 de euro in plus.

Evident nu in romania, ca acolo lucrurile nu merg asa.
(sorry de off-topic)
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby pisic88 » 16 Jun 2018, 23:33

650 ron manopera ... ? si daca vrei sa calculezi la ora si daca vrei sa calculezi in orice mod ... e exagerat frate. cat dureaza o distributie sa o schimbi? 2 ore? hai 3 ca face 5 pauze daca il doare burta. care e pretul pe ora in cazul asta? 300 ron, 200 ron? e exagerat.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby andybumbu » 16 Jun 2018, 23:58

Nu cred ca putem compara mere cu pere...Pai una e A Cobalcescu, factura reala+garantie+raspundere cu un mecanic de colt de strada..logic ca e mai ieftin, logic ca accepta sa vii cu piesele-n traista...In caz ca masina ti-a luat foc de exemplu, sau iti cedeaza ceva major, ramai cu paguba.. :lol:
Pretul de 650ron pt o lucrare completa, e absolut corect, doar TVA-ul e, lasand la o parte celelalte componente... :roll:

Fery, ai primit factura..intrebare retorica..Si eu am mecanic in De care-mi schimba uleiul cu 30e...chiar mai putin decat dau in Ro... :lol:
Tot logic e ca pretul difera pt unul care cumpara de 10000e/luna vs un simplu client ocazional..
Exemplele pot continua si la cei dedicati... :roll:

Si era sa uit...Sunt destule service-uri, care accepta sa aduci piesele/reperele etc, nu inteleg de ce trebuiesc executate lucrari clasice la service dedicat..Pt diagnoze dedicate sau interventii mai speciale, inteleg, altfel..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby gfery » 17 Jun 2018, 09:21

@Andy: ai pe jumatate dreptate; mie sa-mi zici ce inseamna garantie la distributie si cum faci concret in romania sa iti recuperezi paguba, in caz ca se rupe sa zicem cureaua. Motor kaput, corect? Te duci la aia si le zici sa iti dea alt motor, sau cum faci? Cati bani iti dau aia, sau cum facem, mergem in dezmembrari?

Garantiile astea sunt praf in ochi, toate service-urile de care stiu iti dau garantie la felul urmator: ei monteaza piesa cu minim 100% adaos la pret, daca asta se defecteaza, de obicei imporatorul (Autototal, Augsburg, etc.) o schimba fara sa comenteze, iar service-ul reface montajul. Dar daunele conexe nu le acopera, citeste toate conditiile de acordare a garantiei. Daca asa cum zici in extemis iti ia foc masina din cauza lor, in mod sigur in romania te paste un proces de durata prin care sa demonstrezi tu cu experti ca fix de aia in ziua aia ti-a luat foc masina ca au lucrat ei cu 6 luni in urma si inca mai ai garantie la distributie. Good luck with that in romania. Hell, cred ca in cauze de astea se lasa cu tribunale peste tot.

Nu zic ca nu ai dreptate, dar daca te uiti bine io nu am zis nimic de 650 de ron, ala e un pret ok. Eu am zis de 3300 lucrarea cu piese cu tot, ceea ce este foarte exagerat, dar e dreptul fiecaruia sa ceara cat vrea.

In alta ordine de idei, eu vreau sa stiu ce e prostia aia cu normativul orar al vietii in service-uri. Daca aia lucreaza fix 4 ore la masina, de ce factureaza 12, ca asa normeaza RAR-ul schimbatul de nu stiu ce? Daca la modelul meu de masina merge mult mai repede decat normativul? Ca invers nu merge, de exemplu schimbat bec de far la Megane unde lucrezi o jumate de ora pe elevator, acolo te taxeaza pe ceas, ca normativul indica 10 minute de tarif.

Alta idee: zi-mi te rog de ce pierzi garantia la masina noua daca faci revizia in alta parte decat la reprezentanta? De ce refuza sa-ti acorde garantie pe telescoape curse de ex. daca ai schimbat uleiul la tine in curte? Numa intreb, si eu retoric de data asta.

Piata asta a serviciilor conexe auto valoreaza cel putin de 6-7 ori mai mult decat piata de masini noi, de aia si e atata presiune pe ea. Piesele de schimb cu montaj valoreaza la end-user de 5 ori mai mult decat in cazul primului montaj cand s-a fabricat masina. Normal ca mai repede schimbi masina decat s-o repari atunci cand imatraneste putin. Nu e normal my friend sa iti dea cu virgula calculul la o reparatie majora dupa 4-5 ani de viata a masinii si sa fie cam pe acolo in balanta cu "mai bine imi iau alta noua". Da-o in mortii ei de treaba.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby andybumbu » 17 Jun 2018, 22:40

Fery, ai dreptate, ca nu-i fairplay sa coste piesele dublu triplu etc...ca normativele sunt cum sunt etc..
La 9-7x cand l-am lasat in serviceul dedicat, am inteles singurul pt DE, mi-au luat in jur de 2000e pt rulmentii spate, tamburi frana de mana si diferential ulei/garnituri..si mi-au spaus ca a fost deosebit de grea operatiunea, ceea ce cred si ca dureaza 2 luni, sa vina piesele/foarte aglomerat/fiind si vara, vacante... :oops:
Cand am preluat masina, tot perfect, 12luni garantie, mi-au dat toate hartogaraiele, printre care si corespondenta cu firma din Olanda care se ocupa cu piese din USA...totul costa mult sub 500e si piesele au ajuns in <2saptamani...deci..Sigur, puteam sa comand din USA si sa le schimb in Ro, dar eram presat de timp+nici sa pendulez cu dihania De-Ro-De :?

Ma refeream ca daca masina e distrusa in timp ce e in service serios, e clar ca te despagubesc versus la un amator sau alte incidente colaterale..
Pe de alta parte, daca-ti pica distributia sau altele, e clar ca nu au cum sa scape, ai factura/garantie etc...E clar ca nu primesti un motor nou, dar nici pe jos nu ramai..
Stiu faza de la turbo, doream sa-l reconditionez in TM, in urma cu cativa ani si cand l-am intrebat de garantie, mi-a spus ca-mi da, tinand cont ca costa in jur de 500e, dar vazand conditiile care trebuiesc indeplinite.. :lol:

De aceea in De se cumpara masini noi, si iar noi, fiindca costurile de reparatii sunt imense, lasand la o parte timpii/nervii si logic, uzura morala si km nu iarta nici un fel de marca...iar daca ai saab, ai pus-o, fiindca e problematic cu diagnoza si cu piesele..

Masina noua aflata-n garantie e normal sa o service dedicat, mai nou, sunt pachete all inclusive, in general fara cauciucuri, deci nu ai nici o problema, doar rata lunara de casco si masina :mrgreen: , ah, si devalorizarea, dar cum majoritatea o dau inapoi, stiu exact cat costa durata...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Distributie Saab 9-3 1,9 TTiD 180

Postby mariansro » 18 Jun 2018, 22:03

Asta cu service serios....este o poveste pe club opel cu reprezentanta gold platin, fie-le falimentul usor, cum au distrus ei un motor si nu prea vroiau sa plateasca. Ghinion ca propietarul e avocat.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14


Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests