Consum real 1.9 tid 150 ponei

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby mav3rick » 19 Oct 2018, 05:19

Buna ziua, sunt nou pe forum, achizitionand acum 3 saptamani un saab 9-3 1.9 tid sport combi (wagon, break... Sau care o fi denumirea oficiala), versiunea cu 150 cp la 257000km. De la momentul achizitonarii am schimbat distributia, facut schimburile de filtre si ulei, bielete antiruliu, montat cauciucuri de iarna noi (cele de vara vechi devenisera slick-uri si zbura volanul de la cele mai mici denivelari), curatat egr, schimbat discuri fata si placute fata. In plus, cand am curatat egr-ul, am gasit si o despicatura in capatul conductei (tubului de plastic) ce iesea din pompa de vacuum de la sistemul de franare pe care am reparat-o romaneste ( taiat, incalzit, chinuit 30 min la mufat), avand in vedere ca in 3 ocazii ramasesem fara frane, iar un catel aproape era sa nu mai fie din cauza asta. Bun... Problema mea... Consumul mi se pare putin ridicat... Scot o medie de 8l/100km, realizat pe 3000km. Drumul zilnic fiind 15km pe dn, serpuit, schimbat la 3000rpm, viteza maxima 120km/h, urmat de 30km pe dealul negru, acelasi stil. Ma gandesc acum sa fac o investite sa curat (la un mecanic) si galeria de admisie... Inteleg ca e destul de laborios procedeul demontarii/montarii si sa anulez valvele sway( nu stiu exact denumirea). Bara oricum o am in portbagaj, ca era cazuta de pe capacele, am luat un kit de reparatie din alama??, Dar nu l-am montat inca si sunt indecis daca sa il montez sau sa le anulez. In concluzie, care e consumul vostru mediu la motorizarea asta si eventuale sfaturi de interventie pentru reducerea lui, cu exceptia "schimba stilul de mers" :)), ca nu de asta mi-am luat saab. Acelasi consum aveam la golf 4 1.4 benzina.
SAAB 9-3 SW 2008 1.9 Tid 110kW (150HP)
mav3rick
 
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2018, 08:22
Location: Ramnicu Valcea

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby mariansro » 19 Oct 2018, 06:55

Masina are 150 cai si 1700 kg goala.
E automata?
E cam pe acolo consumul.eventual poti verifica injectoarele.
Presimt un topic lung...unde vor apare si consumuri de dci sau tico
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 83
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby gfery » 20 Oct 2018, 17:10

vezi sa n-ai intercooler puscat si/sau dpf infundat, 8 la suta e cam mult.
gfery
Master
 
Posts: 254
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby pisic88 » 21 Oct 2018, 14:02

Cam ala e consumul, cu ac pornit tot timpul. La mine plin pe plin e undeva la 7,8. Degeaba cureti galeria daca ai puscata undeva admisia de aer. Uitate cate luni am totcuratat eu egr si altele. Daca ai admisoa buna zboara jegu din admisie imediat. Duo pe tester si vezi in ce stare ai admisoa si evacuarea. Dupa vezi daca ala e consumul.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 98
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby 0ctavianus » 21 Oct 2018, 14:17

Salut,

Subscriu. Cam pe acolo e consumul. Acelasi motor și model, cu galeria de admisie schimbata din acelasi motiv. Daca merg in oras am intre 9 si 11 în funcție de semafoare și stil. Dacă mă duc la tara (30 km) drum întins mers la consum am vreo 6.5.

Octavian
Saab 93 SportCombi 1.9 TiD 2007
0ctavianus
Junior
 
Posts: 15
Joined: 22 Jun 2017, 18:03

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby mav3rick » 23 Oct 2018, 04:35

Multumesc de raspunsuri, si scuze de intarziere. Am avut o perioada mai aglomerata la munca. Masina goala e 1500kg, iar transmisia e manuala. O sa vad cand imi fac timp sa o duc pe tester. Curatarea galeriei de admisie era urmatoarea operatiune, insa e una care necesita timp. Din ce am citit, dureaza foarte mult sa o desfaca si sa o monteze la loc, deci mininum o zi fara masina. Mai gasisem si optiunea sa o schimb cu totul cu una curatata, care avea si capacele in loc de sway bar (tija mea e cazuta si al 3-lea flaps pare blocat inchis). La intercooler ma gandeam si eu, la DPF mi-era teama sa ma gandesc :D. Ca idee, am scos din setari pornirea AC automata, si am simtit o scadere la consum, si am facut un drum ceva mai lung (Rm. Valcea - Agnita - Rm. Valcea), ceea ce a scazut consumul la o medie de 7.0l/km. In weekend fac un drum la Bucuresti, si o sa pun cruise-ul la 3000 in treapta a 4-a, pe autostrada, ca sa incerc si o regenerare a DPF-ului. In alta ordine de idei, mi-a dat emotii ieri, la urcare pe dealul negru, fiind pe rosu si in depasire, mi-a intrat limited performance si a taiat toata puterea (nu urca nici in a 1-a). Opresc, in depasire, pornesc din nou, si o ia ca noua... sun mecanicul si imi zice ca a tras aer din rezervor. Concluzii: 1. Sa nu mai ajung pe rosu cu motorina; 2. Daca ajung pe rosu, sa nu mai o turez la deal... desi e prima data cand de asa ceva, la golf nu am patit vreodata asa ceva. Banuiesc ca nu e cel mai bine proiectat rezervor de combustibil... :D
SAAB 9-3 SW 2008 1.9 Tid 110kW (150HP)
mav3rick
 
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2018, 08:22
Location: Ramnicu Valcea

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby gfery » 23 Oct 2018, 09:28

sa mor daca am mai auzit sa traga aer din rezervor. nu cred ca e cazul, cand intra in limited performance de obicei e legat de cat aer suge - masoara. Daca apare o discrepanta mare intre debitmetru si estimarea lui pe baza traductorului de presiune din galerie, iti da limp.
gfery
Master
 
Posts: 254
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Consum real 1.9 tid 150 ponei

Postby ess1902 » 07 Nov 2018, 19:04

Eu as face cam asa: as lua o galerie noua, cu flapsurile swirl noi. Mersul fara tija iti colmateaza prematur EGR si DPF. La fosta mea masina (nu mai sunt posesor din februarie anul asta, dar ma simt in continuare saabist 8) am avut kit de reparatie cu care am mers foarte bine dar in urmatoarele conditii: flapsurile mergeau ok, si nu erau atit de uzate cit sa piarda presiune pe langa ele. In situatia ta, in care ai flaps blocat, o parte mare din lipsa de performanta vine de acolo. Cu o galerie buna, cu flapsuri functionale o sa vezi ca masina pur si simplu zboara. Ai un cuplu mult mai de jos, pur si simplu e o diferenta pe care o observi.
In ceea ce priveste consumul din postarea ta nu prea se intelege ceva: tu ai lasat computerul neresetat 3000 km? Nu e relevant asa!
La mine era asa: consum in exterior intre 5,5 si 6 la un mers normal spre sportiv dar nu violent.
In oras (iasi) 9,5 - chiar 10 in functie de anotimp/trafic.
Tija si galeria nu iti influenteaza atit de mult consumul, mai mult indifent prin performantele masinii.
Intii trebuie sa te lamuresti daca consumul este in jurul valorilor celorlalti. Dupa aia eventual sa vezi cum lucreaza injectoarele, EGR, DPF. Nu uita ca ai totusi o masina de 250.000 km. (a mea cind am vandut-o evea 160.000).
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 287
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi


Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest