Salutare,
Am cumparat din belgia(stiu ca nu trebuia, dar a fost ieftin) un 9-3 din 2003, 122.000 km, tiptronic, 1.8turbo (110kw). Cand am luat masina din parc avea pe bord aprins becul de engine problem. Cei de la parc m-au trimis la o reprezentanta saab din apropriere si mi-au spus ca platesc ei toate reparatiile. Cum am iesit din satul respectiv si am intrat pe autostrada s-a stins si becul. Cand am ajuns la garajul respectiv ei au pus testerul pe masina si mi-au spus ca pe duca pompa de aer rece (luht pomp..sau ceva de genu`), si ca tre sa schimb o rola intinzatoare de la lantul de distributie, masina suna ca un diesel vechi,...ei nu aveau piesele pe stoc si am plecat inspre Romania. Pana in tara am venit cu un consum de 7.5-8l, cum am intrat in romania si am inceput depasirile pe drum nationa a urcat consumul la 9-9.5) Dar dupa 2 zile de mers prin Cluj mi-a iesit un consum de 18-22l). M-am urcat in masina si am plecat la reprz. Satu-Mare (in cluj inca nu este reprz. Saab), cu un consum extraurban de 12% (am facut multe depasiri). Cei de acolo mi-au zis ca masina nu are nimic in afara de un semering de pe la distributie pe unde si acum arunca putin ulei). Am uitat sa precizez ca am schimbat toate consumabilele. Dupa o sapt. am fost la reprez. din Timisoara. Si acolo mi-au spus acelasi lucru. De atunci i-am schimbat eu sonda lambda 1 (dar nestiind ca are 2 sonde 1 de diagnoza si 1 de reglaj am cumparat 1 sonda universala cu 4 fire si am inlocuit-o pe cea de sus) Consumul a scazut la 13-16% urban si vreo 9.5-11% extraurban. Dupa vreo 2-3 sapt. a urcat consumul la 18-20%. Acuma am aflat de la bou de la magazinu de piese ca el mi-a vandut sonda 2...si eu am montat-o in loc la sonda 1. De 1 sapt. am mai dat 100 euro pe curatat de injectoare...rezultatul, porneste mai greu motorul cateodata (si 5-6 secunde mana pe cheie). Acuma am comandat amandoua sondele originale. Ajutor.... daca nici sondele nu rezolva problema ? ... Vand ieftin masina