Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Fiabilitate diesel SAAB

2.2 TID 125CP
8
15%
1.9 TID 120CP
9
16%
1.9 TTID 150CP
38
69%
 
Total votes : 55

Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

Postby Soryn » 06 Sep 2009, 11:46

Salutare,

As avea o intrebare legat de distributia si fiabilitatea motoarelor 1.9 ttid de 150 CP de provenienta Fiat, sunt pe lant sau pe curea, iar daca sunt pe curea la cati km trebuie schimbata distributuia? Sunt fiabile in raport cu cele de 2.2 tdi? Sunt mai scumpe piesele? Este mai greu de intretinut? Va intreb toate acestea pentru ca intentionez sa-mi iau un SAAB de 150 CP si as vrea sa iau si aceste aspecte in considerare. Pentru asta am adaugat si un chestionar.

Multumesc.

Un viitor membru al familiei SAAB :D
Last edited by Soryn on 07 Sep 2009, 19:44, edited 1 time in total.
Soryn
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2008, 16:31
Location: Targu Mures/Sibiu/Cluj Napoca

Postby bullet » 06 Sep 2009, 21:23

Salut. Motoarele de 120 si 150 de cai se numesc TID. TTID este cel biturbo de 180 de cai. Distributia este la fel la toate si anume lant. Cel de 2.2 are unele probleme legate de pompa de injectie si de etanseitatea sistemului de alimentare. Cel de 1.9 are probleme are probleme cu alternatorul ce cade la aproximativ fiecare 7-80.000 km, deci nu-i chiar asa de grav. Oricum daca iei la second este loterie. In concluzie eu unul as merge pe cel de 1.9.
Numai bine!
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby tony » 07 Sep 2009, 09:45

eu stiu ca numai benzinarele au distributia pe lant la saab, iar diesel-ul este pe curea. daca ar fi sa imi iau diesel(desi sunt benzinar convins) as opta totusi pentru TTid. este bi-turbo, cu o turbina mica ce lucreaza pana la 1800rpm si peste intra a 2-a turbina. am condus acesasta masina si intradevar este altceva comparativ cu alt diesel.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby mtudorascu » 07 Sep 2009, 19:48

Subscriu la partea cu alternatorul.....din propie experienta ( sa vedem daca mai face si a 2-a oara )
La motorul de 1.9 saab a avut o serie proasta la modelele 2004-2005.
Foarte multi s-au plans de probleme cu EGR-ul si volanta.
Dupa 2005 aceste probleme s-au remediat si nu prea am mai citit de cazuri cu masini peste acest an.
Cine vrea sa vada de unde stiu se poate uita pe saabscene si va costata acest lucru.
Altfel sa nu se creada cumva ca saab are motoare slabe.
Provoc pe oricine sa ia la comparatie forumurile saab cu cele ale oricarei alte marci la capitolul motoare.....poate doar la toyota sa fie un pic mai bine... :lol:
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Postby Soryn » 07 Sep 2009, 19:48

Multumesc pentru raspunsuri. Am inteles ca distributia este pe lant, si ca ar fi ceva probleme cu alternatorul la motorul de 1.9, in rest alte probleme ce pot sa apara i-as ruga pe toti cei care au astfel de motoare daca pot sa impartaseasca ceva din experienta lor le-as fi recunoscator.
Soryn
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2008, 16:31
Location: Targu Mures/Sibiu/Cluj Napoca

Postby mtudorascu » 07 Sep 2009, 20:23

Motorul are distributia pe curea
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Postby ess1902 » 07 Sep 2009, 21:59

Distributia la motorul de 1.9 (150 cp) este pe curea. Se schimba conform cartii la 10 ani sau 150000 km....ceea ce cel putin teoretic este cel mai mare interval de schimbare a distributiei dintre toate marcile (dupa cunostintele mele). Eu as zice sa mergi pe un 1.9 de 150 sau 180. Nu am facut f multi km ca sa pot sa iti zic de fiabilitate din propria experienta...insa eu zic ca se merita!
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

In atentia Domnului SORYN!!!

Postby gergosaab » 09 Sep 2009, 20:27

Distributia motorului FIAT este pe CUREA nu pe lant!
Se schimba la fiecare 5 ani sau la 120000 km! si dupa 50000 km trebuie verificat :shock:
SAAB 9000 CC T16; 1986; 173 CP; Silver-Aero
SAAB 9-5 TiD 150 CP,2007 Jet Black
SAAB 9-5 TiD 150 CP, 2006 Chilli Red



SAAB, THE SWEDISH CAR WITH FLYING QUALITIES
User avatar
gergosaab
Master
 
Posts: 319
Joined: 21 Aug 2008, 22:19
Location: Satu Mare-Szatmárnémeti

Postby mtudorascu » 09 Sep 2009, 21:16

Ce se verifica dupa 50.000?!?!
:roll:

L.E.

din 60.000 in 60.000 de KM se verifica cureaua de agregate si intinzatorul
asta e total diferit de cureaua de distributie desi sunt pe aceeasi parte a motorului.
Distributia se schimba la 120.000 cel putin asa e trecut la modelul meu.
Pentru a verifica distributia ar trebui executati exact aceeasi pasi ca si cei ce se fac pentru a o schimba (nu poate fi verificata vizual)
Cum procesul este anevoios nu se justifica si nu se face decat atunci cand trebuie schimbata cureaua
Am postat aici o imagine pentru a se vedea la ce ma refer.
http://img35.imageshack.us/img35/4969/81547743.jpg
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Postby Soryn » 19 Sep 2009, 19:21

OK, am inteles distributia este pe CUREA, dar va rog cei care mai aveti modeul 93 din 2005 si 150 CP sa-mi dati informatii suplimentare legate de fiabilitate, probleme ce pot sa apara la acest tip de motor sau masina mai ales ca toate care le-am vazut au peste 120.000 km.

multumesc
Soryn
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2008, 16:31
Location: Targu Mures/Sibiu/Cluj Napoca

Postby ess1902 » 22 Oct 2009, 13:03

Din ce stiu eu singurele probleme (in masa) care au aparut la unele serii ale acestui motor au fost cu volanta...si asta undeva pe la 90 -100 000 km. In rest nu stiu sa fie alte probleme.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby bullet » 22 Oct 2009, 15:44

Si alternatorul, din cate am auzit, pica la un interval de 90-100.ooo km.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

Postby eusunt_dan » 27 Feb 2012, 11:43

Am un Saab din 2005 9-3 1.9 Tid 150 hp si intr-adevar volanta este o problema, din cate am inteles este boala motorului... La mine e problema si cu galeria de admisie... Am fost la EDS (recomand) pt un test si mi-a zis ca in rest n-are ce sa reproseze motorului, EGR curat, filtru de particule curat, turbina perfecta, toate indicele erau perfecte. Mi-a recomandat persoana care mi-a facut testarea (Marius) sa schimb distributia, cum bine zicea cineva e ca la loterie, n-ai de unde sa stii cand a fost schimbata...
Sincer, fara sa am vreo treaba cu EDS recomand tuturor sa mearga pt revizie si Tech2 acolo, sunt niste profesionisti si au niste preturi cu mult sub ce gasesti pe piata la ora asta.
Saab 9-3 Vector TID 150hp 2005
eusunt_dan
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 13 Jan 2012, 13:17
Location: Bucuresti

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

Postby ess1902 » 27 Feb 2012, 15:03

Completeaza si tu semnatura cu tipul masinii,locatia si eventual zi-ne citi km ai la masina. EDS ce inseamna si in ce localitate e?
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

Postby MagicPenguin » 27 Feb 2012, 22:34

ess1902 wrote:EDS ce inseamna si in ce localitate e?

Bucuresti
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron