Page 2 of 5

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 28 Feb 2012, 11:50
by Nordic_Motors
Salutare,

Distributia este pe curea, intradevar. La fiecare 90.000 km sau 5 ani se inlocuieste kit-ul de distributie si pompa de apa.
Probleme la aceasta motorizare;
- galerie admisie - nu se poate repara, se inlocuieste;
- brate spate;
- volanta masa dubla;
- alternator.

Ganduri bune,
Andreea
Nordic Motors

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 00:09
by claudiuk
Rectific, nu alternatorul este problema, cablajul de alimentare de la baterie :idea:
Este cablul prea subtire si iti arde puntea de diode ca suprasolicita alternatorul cu: A/C, Lumini, Amplificator ...

Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 07:51
by manolodsv
se poate face service la 1.9 TID 120 CP din 2008 si la reprezentanta OPEL, avand in vedere ca multe piese sunt de GM. motorul Z19 DT este de opel sau fiat ? eu am inteles ca este de opel. sunt nou posesor SAAB si sunt tare mandru de achizitie. cand m-a vazut un amic in SAAB se uita fffff curios la masinuta, el era intru-un VW Tiguan nou dar se uita la mine.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 09:57
by danezu
Motorul este de FIAT 100%, dar a fost pus si pe Opel. Poti face servisarea linistit la Opel sau Fiat.

Bafta!

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 11:39
by andybumbu
Votul e cam aiurea...presupun ca cei ce au votat pt. varianta de 150cp se refera la 1.9TID 16 v si nu la 1.9TTID biturbo-ul de 180cp(care are mai nou 3 trepte de putere!)? :roll: ar trebui trecute toate cele 5 variante de saab diesel, inclusiv 3.0TiD+ valvele motorizarilor, fiindca putini stiu sau dau importanta motorul de 1.9Tid de 120cp are doar 8valve

Eu sunt foarte multumit de 2.2TiD, in aproximativ 60000Km, am avut o singura problema legata de pornirea motorului, iar in rest in afara de service interval la sub 15000km, turbina lasata sa se incalzeasca& raceasca, racheta economica, consuma 11-12%urban si sub 7-8% afara, chiar sub 6% la viteze de 120-130km/h,

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 17:30
by manolodsv
danezu wrote:Motorul este de FIAT 100%, dar a fost pus si pe Opel. Poti face servisarea linistit la Opel sau Fiat.

Bafta!




ms. mult, distributia pe lant sau curea ? sunt incepator si poate pun intrebari care pt. unii sunt simple, pentru mine interesante. am auzit pareri diferite.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 18:02
by danezu
Curea, la toate 1.9 Tid. Vezi ca la Fiat s-ar putea sa iesi mai scump ca la Saab :mrgreen: Oricum cel mai bine ceri oferte de la toti si te hotarasti la cel mai bun pret.

Bafta!

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 29 Feb 2012, 23:57
by talladega
Va spun sigur(am probat eu)ca motorul este intr-adevar de origine fiat(JTD) dar gestiunea electronica a motorului e alta,nu se poate testa cu tester de fiat sau opel!Efectiv nu se realizeaza conexiunea,deci nu poate citi nimic,doar la mecanica ele seamana,electronic sunt complet diferite.Iar in ceea ce priveste intervalul de schimbare al curelei de distributie,acesta nu este cel mai mare,va spun sigur ca la Volvo D5-185 CP,distributia se schimba prima data la 180.000 km(este in garantie pana atunci)iar apoi intervalul de schimbare dat de producator daca e pe original este de 140.000 km.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 01 Mar 2012, 00:40
by MagicPenguin
talladega wrote:gestiunea electronica a motorului e alta,nu se poate testa cu tester de fiat sau opel!Efectiv nu se realizeaza conexiunea,deci nu poate citi nimic,doar la mecanica ele seamana,electronic sunt complet diferite.

Nu stiu prea multe despre Fiat, dar pot spune din sursa sigura ca 9-3urile diesel (2003->prezent) pot fi testate cu OP-COM, specific Opel. Chiar si benzinarele impart Trionic-ul 8 creat de inginerii SAAB cu Opelul Vectra.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 01 Mar 2012, 08:39
by danezu
Opel foloseaste Tech 2 din 2003 in sus. Sunt fix aceleasi motoare, la unele masini difera turbinele. Pana si hibele sunt aceleasi, se pot vedea pe forumurile respective :mrgreen:

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 01 Mar 2012, 20:53
by talladega
Chiar va cred si va dau dreptate in ceea ce priveste opelul.Eu am incercat sigur la fiat si nu amers.In 2007 am avut un 9-3 tid 150 cp cu dpf,se aprinsese becul de avarie motor din cauza filtrului de particule infundat(din cauza unei resoftari care urcase la 180 cp dar nu mai stia sa curete filtrul din soft)si pana la urma singurul care a stiut ce sa-i faca a fost Calin de la reprezentanta saab(pe vremea aceea),apoi am revenit la softu original cu un update din 2007 si nu am mai avut probleme niciodata.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 07 Mar 2012, 13:24
by eusunt_dan
EDS insemnand un service in bucuresti.
http://www.serviceopel.ro/

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 07 Mar 2012, 14:08
by danezu
Si eu recomand acest service, sunt foate meseriasi baietii si nu au strambat din nas ca altii cand au vazut ca vin cu Saab... :mrgreen: La ei imi voi rezolva problema cu intrarea in functiune a bujiilor la temperaturi de peste 5 grade.

Bafta!

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 23 Apr 2012, 10:09
by mountin
Am dus masina noua la service azi la Tuban sa imi fac schimburile si distributia,1.9TTID AERO,masina este din 05.2008 m-au sunat dupa 1 ora ca dupa seria de sasiu le-a dat ca distributia este pe lant si numai din 2009 sa facut pe curea din nou,o veste foarte buna dar as dori sa ma asigur de la cunoscatorii de pe forum daca stie careva.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 23 Apr 2012, 11:22
by mountin
Sa la lamurit problema pana la urma,multumesc Florin.